Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | IM_2A_KPF/16_U01 | Student powinien umieć: zaprojektować i wykonać model gniazda formującego o określonych założeniach konstrukcyjnych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | IM_2A_U02 | Potrafi pracować indywidualnie i w zespole w sposób zapewniający realizację zadania w założonym terminie; potrafi ocenić czasochłonność zadania i jego aspekty ekonomiczne |
---|
IM_2A_U06 | Potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne - w razie potrzeby odpowiednio je modyfikując – do analizy, projektowania i optymalizacji materiałów i/lub procesów technologicznych i/lub wyrobów |
IM_2A_U11 | Potrafi projektować wyrób z uwzględnieniem zadanych kryteriów użytkowych oraz z uwzględnieniem aspektów pozatechnicznych |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów |
---|
T2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
T2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U14 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich |
T2A_U16 | potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych |
T2A_U17 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
T2A_U19 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Cel przedmiotu | C-2 | Ukształtowanie umiejętności projektowania oraz doboru materiałów do wykonywania prototypów form wtryskowych |
---|
C-1 | Zaznajomienie studentów z zasadami i technikami wykonywania prototypów oraz formy wtryskowych do krótkich serii |
Treści programowe | T-W-2 | Aspekty technologiczne projektowania i wykonywania prototypów form wtryskowych: linie podziałowe, metody polerowania prototypów, adhezja i sposoby zabezpieczania modeli, ustalanie połówek względem siebie, sposoby zbrojenia form |
---|
T-L-1 | Zaprojektowanie i wykonanie modelu gniazda formującego o określonych założeniach konstrukcyjnych |
Metody nauczania | M-2 | Metoda projektów, dyskusja, burza mózgów |
---|
Sposób oceny | S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena wykonania zadania projektowego |
---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena okresowa postępów w realizacji zadania projektowego |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie wykonał zadania projektowego |
3,0 | Student wykonał zadanie projektowe lecz jest ono niekompletne lub wykonane częściowo |
3,5 | Ocena pośrednia pomiędzy postawą studenta ocenianą na 3,0 i 4,0. |
4,0 | Student wykonał zadanie projektowe wraz z wymaganą dokumentacją |
4,5 | Ocena pośrednia pomiędzy postawą studenta ocenianą na 4,0 i 5,0. |
5,0 | Student wykonał zadanie projektowe wraz z wymaganą dokumentacją o czasie i potrafi aktywnie dyskutować nt. alternatywnych rozwiązań konstrukcyjnych |