Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | IM_2A_IK/15_U01 | Student powinien mieć umiejętność projektowania / konstruowania prostych form wtryskowych w oparciu o wytyczne konstrukcyjne i technologiczne oraz normalia z wykorzystaniem oprogramowania CAD/CAM oraz tworzenia dokumentacji złożeniowej i wykonawczej dla projektowanego oprzyrządowania |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | IM_2A_U11 | Potrafi projektować wyrób z uwzględnieniem zadanych kryteriów użytkowych oraz z uwzględnieniem aspektów pozatechnicznych |
---|
IM_2A_U07 | Potrafi oceniać i porównać wyrób ze względu na zadane kryteria użytkowe z uwzględnieniem aspektów pozatechnicznych |
IM_2A_U03 | Potrafi opracować szczegółową dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego, potrafi przygotować opracowanie zawierające omówienie tych wyników |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U03 | potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych |
---|
T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T2A_U14 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T2A_U16 | potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych |
T2A_U17 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
T2A_U19 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Cel przedmiotu | C-3 | ukształtowanie umiejętności analizowania oraz tworzenia dokumentacji technologicznej dla form wtryskowych |
---|
C-2 | zapoznanie studentów z zasadami projektowania form wtryskowych w oparciu o wytyczne konstrukcyjne i technologiczne |
Treści programowe | T-L-2 | Analiza kluczowych parametrów przetwórstwa w kontekście konstrukcji formy wtryskowej |
---|
T-L-1 | Analiza kluczowych parametrów urządzeń do przetwórstwa wtryskowego (wtryskarek) |
T-W-6 | Zasady rysunku technicznego w projektowaniu form |
T-L-3 | Zaprojektowanie formy małogabarytowej dla krótkich serii z wykorzystaniem oprogramowania CAD/CAM |
T-W-4 | Aspekty konstrukcyjne i technologiczne w budowie i działaniu form wtryskowych: materiały do wykonywania form, zasady doboru i projektowania gniazd formujących, układów wlewowych, systemów uwalniania wyprasek; termostatowanie formy |
Metody nauczania | M-2 | Metody problemowe wymagające rozwiązania przez studentów, metoda projektów z wykorzystaniem oprogramowania komputerowego |
---|
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena wykonania projektu |
---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena okresowa postępów w realizacji projektu |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie wykonał projektu |
3,0 | Student wykonał projekt niekompletny |
3,5 | Ocena pośrednia pomiędzy postawą studenta ocenianą na 3,0 i 4,0. |
4,0 | Student wykonał projekt wraz z wymaganą dokumentacją |
4,5 | Ocena pośrednia pomiędzy postawą studenta ocenianą na 4,0 i 5,0. |
5,0 | Student wykonał projekt wraz z wymaganą dokumentacją o czasie i potrafi aktywnie dyskutować nt. alternatywnych rozwiązań konstrukcyjnych |