Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | IM_2A_NM/01_U01 | Student potrafi korzystać z nowoczesnych osiagnięć nauk podstawowych i stosowanych w procesie planowania nowych technologii i nowych materiałów wynikających z zapotrzebowania zgłaszanego przez przemysł i dotyczącego wymagań, których nie spełniają konwencjonalne materiały. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | IM_2A_U06 | Potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne - w razie potrzeby odpowiednio je modyfikując – do analizy, projektowania i optymalizacji materiałów i/lub procesów technologicznych i/lub wyrobów |
---|
IM_2A_U01 | Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł; także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągnąć wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
IM_2A_U07 | Potrafi oceniać i porównać wyrób ze względu na zadane kryteria użytkowe z uwzględnieniem aspektów pozatechnicznych |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
T2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T2A_U16 | potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych |
T2A_U17 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
Cel przedmiotu | C-1 | Student uzyskuje wiedzę o technologiach wytwarzania nanoobiektów, nanomateriałów inżynierskich konstrukcyjnych i funkcjonalnych. |
---|
C-2 | Student poznaje terminologię oraz zjawiska, które wystepują w nauce o materiałach o strukturze nanometrycznej i procesach ich wytwarzania. |
Treści programowe | T-W-1 | Klasyfikacja nanomateriałów. Inżynieria molekularna. Samoorganizacja. Technologie wytwarzania nanocząstek ceramicznych (nanorurki, fulereny, nanocrystaliczne diamenty, metalowych, tlenki, azotki węgliki, borki), polimerowych i metalicznych. Technologie wtwarzania kompozytowych nanocząstek. Nanotechnolgie dla medycyny, biologii, inżynierii biomedycznej, inżynierii materiałów konstrukcyjnych, wielofunkcyjnych i funkcjonalnych. Nowe wyzwania dla nauki, techniki i przemysłu w aspekcie wykorzystywania osiągnięć nanotechnologii. Zagrożenia wynikające z nanotechnologii. |
---|
T-L-1 | Wytwarzanie nanstrukturalnych materiałów metodą plazmową. Wytwarzanie nanstrukturalnych materiałów metodą zol-żel. Wytwarzanie nanstrukturalnych materiałów metodą osadzania chemicznego. Wytwarzanie nanstrukturalnych materiałów metodą wysokoenergetycznego mielenia. Wytwarzanie nanstrukturalnych materiałów metodą SLS i SLM. Pomiary gęstości nanomateriałów. Pomiary wielkości nanocząstek metodami AFM, dyfrakcyjnymi, spektroskopowymi, mikroskopowymi i techniką dynamicznego rozpraszania światła (Dynamic Light Scaterring). |
T-P-1 | Praktyczne wykorzystanie metod modelowania komputerowego do rozwiązywania zadań dotyczących projektowania procesów cząstkowych w technologii nanomateriałów. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny z użyciem środków audiowizualnych, tj. filmy dydaktyczne, prezentacje komputerowe. |
---|
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne. Wykonywanie ekperymentów w laboratorium. |
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne. Analiza wyników eksperymentów połączona z dyskusją dydaktyczną (okrągłego stołu). Prezentacje sprawozdań z przeprowadzonej analizy. |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: Ćwiczenia laboratoryjne. Na podstawie wykonanych wszystkich ćwiczeń laboratoryjnych oraz prezentacji sprawozdań w formie pisemnej i ustnej student uzyskuje zaliczenie ćwiczenia. |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: Wykład. Po uprzednim zaliczeniu ćwiczeń laboratoryjnych student przystępuje do egzaminu pisemnego; ocenę pozytywną otrzymuję po uzyskaniu co najmiej połowy punktów. |
S-1 | Ocena formująca: Ćwiczenia laboratoryjne : Na podstawie krótkich sprawdzianów wiedzy przygotowanej do ćwiczeń (9 sprawdzianów) student uzyskuje ocenę z ćwiczenia. |
S-4 | Ocena podsumowująca: Ocena końcowa z przedmiotu jest średnią ważoną z egzaminu (współczynnik wagi 1,0) oraz ćwiczeń laboratoryjnych (współczynnik wagi 0,6). |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi korzystać z nowoczesnych osiagnięć nauk podstawowych i stosowanych w procesie planowania nowych technologii i nowych materiałów wynikających z zapotrzebowania zgłaszanego przez przemysł i dotyczącego wymagań, których nie spełniają konwencjonalne materiały. |
3,0 | Student potrafi korzystać z nowoczesnych osiagnięć nauk podstawowych i stosowanych w procesie planowania nowych technologii i nowych materiałów wynikających z zapotrzebowania zgłaszanego przez przemysł i dotyczącego wymagań, których nie spełniają konwencjonalne materiały. |
3,5 | Student potrafi korzystać z nowoczesnych osiagnięć nauk podstawowych i stosowanych w szerszym stopniu w procesie planowania nowych technologii i nowych materiałów wynikających z zapotrzebowania zgłaszanego przez przemysł i dotyczącego wymagań, których nie spełniają konwencjonalne materiały. |
4,0 | Student potrafi elastycznie korzystać z nowoczesnych osiagnięć nauk podstawowych i stosowanych w procesie planowania nowych technologii i nowych materiałów wynikających z zapotrzebowania zgłaszanego przez przemysł i dotyczącego wymagań, których nie spełniają konwencjonalne materiały. |
4,5 | Student potrafi elastycznie korzystać z nowoczesnych osiagnięć nauk podstawowych i stosowanych, w tym również zastosować zaawansowane programy komputerowe, w procesie planowania nowych technologii i nowych materiałów wynikających z zapotrzebowania zgłaszanego przez przemysł i dotyczącego wymagań, których nie spełniają konwencjonalne materiały. |
5,0 | Student potrafi elastycznie korzystać z nowoczesnych osiagnięć nauk podstawowych i stosowanych, w tym również zastosować zaawansowane programy komputerowe, w procesie planowania nowych technologii i nowych materiałów wynikających z zapotrzebowania zgłaszanego przez przemysł i dotyczącego wymagań, których nie spełniają konwencjonalne materiały. |