Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | IM_1A_C44-2_U01 | powinien wykazać zdolność stosowania zdobytej wiedzy przy doborze materiałów opakowaniowych oraz urzadzeń do określonych systemów pakowania i pakowanych wyrobów.powinien określić urządzenia do pracy w linii technologicznej |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | IM_1A_U13 | Potrafi dobrać i wykorzystać materiał do warunków jego eksploatacji z uwzględnieniem aspektów ekonomicznych |
---|
IM_1A_U06 | Ma umiejętność samokształcenia się, m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych |
IM_1A_U09 | Potrafi dobrać technologię wytwarzania i/lub przetwarzania materiałów do warunków eksploatacji wyrobu, z uwzględnieniem aspektów ekonomicznych |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
---|
T1A_U12 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
---|
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | zdobycie wiedzy w zakresie materiałów opakowaniowych, zastosowania ich do konkretnych aplikacji, metody wytwarzania opakowań,umiejętność doboru maszyn i urządzeń do konkretnych linii pakujących |
---|
Treści programowe | T-P-4 | Projekt technologiczny linii do utylizacji odpadów opakowaniowych |
---|
T-L-5 | Utylizacja odpadów opakowaniowych |
T-L-4 | termoformowanie, badania wyrobów, optymalizacja parametrów |
T-W-3 | Tworzywa polimerowe, własciwosci ,zastosowanie na opakowania. Metody wytwarzania opakowań.przetwórstwo wtryskowe, wytłaczanie, termoformowanie . |
T-P-3 | Projekt technologiczny linii do wytwarzania opkaowań metoda termoformowania |
T-W-2 | Materiały opakowaniowe, właściwości. |
T-P-2 | Projekt linii technlogicznej do wytwarzania opkawań foliowych.Urzadzenia, technologia. |
T-W-6 | Urządzenia do utylizacji odpadów opakowaniowych |
T-W-5 | Linie pakujace materiałów sypkich, cieczy .Opakowania zbiorcze i jednostkowe.Folie termokurczkiwe |
T-W-4 | Materiały wieloskładnikowe ( wielomateriałowe ), wytwarzanie,własciwosci, badania |
T-P-1 | Projekt lini technologicznej do produkcji opakowań metoda wtrysku, wtrysku i rozdmuchu . dobór maszyn i urzadzeń. |
T-L-1 | Badnia właściwości materiałów opakowaniowych |
T-W-1 | Rola i znaczenie opakowań. Podział opakowań.Oznaczenia |
T-L-2 | Przetwórstwo wtryskowe, analza parametrów przetwarzania na własciwosci uzyskanych wyrobów |
T-L-3 | Wytłaczanie, badania wyrobów,optymalizacja parametrów |
Metody nauczania | M-1 | Wykład - dyskusja na temat wybranych problemów w trakcie wykładów. Laboratorium : cwiczenia praktyczne dla całej grupy.
Projekt : prezentacja wykonanych opracowań przez studentów i dyskusja |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: sprawdzian w połowie semestru |
---|
S-3 | Ocena formująca: sprawdzian przed przystąpieniem do cwiczeń |
S-2 | Ocena podsumowująca: kolokwim pod koniec semestru |
S-4 | Ocena podsumowująca: prezentacja projektu, udział w dyskusji |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | student nie potrafi dokonać analizy wykonywanych zadań,nie potrafi zdefiniować podstawowe pojęcia |
3,0 | student potrafi stosować zdobytą wiedzę przy doborze materiałów opakowaniowych i urządzeń oraz potrafi określić urządzenia do pracy w linii technologicznej |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | student opanował materiał i potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę |