Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | IM_1A_A09-2_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student umie dobierać i
wykorzystywać nabytą wiedzę w w życiu codziennym.
Nabywa zdolność i umiejętność samodzielnego poszerzania zdobytej wiedzy.np.: z literatury, baz danych i innych źródeł.
Umie integrować je i dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie dotyczące zjawisk zachodzących w mieście.
Potrafi weryfikować swoje wybory artystyczne i świadomie uczestniczyć w życiu kulturalnym.
Potrafi przygotować prosty pokaz multimedialny dotyczący przedstawianych treści. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | IM_1A_U02 | Potrafi pracować indywidualnie i w zespole; umie oszacować czas potrzebny na realizacje zleconego zadania; potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów |
---|
IM_1A_U01 | Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł; także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
IM_1A_U06 | Ma umiejętność samokształcenia się, m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych |
IM_1A_U04 | Potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentacje poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-6 | C6. Ukształtowanie umiejętności z zakresu przygotowania i zaprezentowania przez studenta prezentacji multimedialnej dotyczącej przedstawienia i omówienia wybranego zabytku, wydarzenia z historii Szczecina, lub miejsca pochodzenia studenta. |
---|
C-3 | C3. Zapoznanie z treściami z zakresu historii, sztuki i kultury miast woj. zachodniopomorskiego od początków powstania po dzień dzisiejszy. |
C-2 | C2. Zapoznanie z treściami z zakresu historii, sztuki i kultury Szczecina od początków powstania po dzień dzisiejszy. |
C-1 | C1. Dostarczenie treści humanistycznych, uzupełniających wykształcenie techniczne studenta. |
C-5 | C4. Rozbudzenie, rozwijanie i kształtowanie poczucia przynależności do miejsca, w którym żyjemy. |
C-4 | C4. Rozbudzenie, rozwijanie i kształtowanie poczucia przynależności do miejsca, w którym żyjemy. |
Treści programowe | T-W-7 | Szlakami Pomorza Zachodniego |
---|
T-W-4 | Muzyczne tradycje Szczecina XIX i XX wieku. |
T-W-2 | Historia i sztuka Szczecina od XVIII wieku do 1945 roku. |
T-W-6 | Szlakami historycznego Szczecina. |
T-W-1 | Historia i sztuka Szczecina od X wieku do XVII wieku |
T-W-3 | Historia wybranych instytucji kulturalnych Szczecina na przełomie XIX i XX wieku. |
T-W-5 | Plastyka i architektura Szczecina. |
Metody nauczania | M-3 | Metoda aktywizująca:
inscenizacja. |
---|
M-2 | Metoda problemowa:
wykład konwersatoryjny. |
M-5 | Metody programowane:
z użyciem komputera, odtwarzacza CD/DVD |
M-1 | Metoda podająca:
wykład informacyjny,
opowiadanie,
opis,
anegdota,
objaśnienie i wyjaśnienie. |
M-4 | Metody eksponujace:
film,
pokaz multimedialny połączony z przeżyciem. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena wiedzy z historii i sztuki Szczecina przeprowadzona jest przez wykładowcę poprzez dialog ze studentem w celu ukierunkowania nauczania do poziomu studenta tak, aby uzyskać założone efekty zainteresowania podawaną przez wykładowcę wiedzą i przyswajania jej w jak największym stopniu.
Zaliczenia przedmiotu dokonuje się na podstawie prezentacji multimedialnej przygotowanej przez studenta a dotyczącej wybranego zabytku Szczecina, zagadnienia z historii miasta lub miasta pochodzenia studenta oraz obecności na wykładach.
Ocena podsumowująca: ocena wystawiana po zakończeniu przedmiotu, podsumowująca osiągnięte efekty pracy studenta. |
---|
S-2 | Ocena formująca: Ocena podsumowująca: ocena wystawiana po zakończeniu przedmiotu, podsumowująca osiągnięte efekty pracy studenta. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie uczestniczył w zajęciach. |
3,0 | Dwie nieusprawiedliwione nieobecności w zajęciach. Brak prezentacji multimedialnej. |
3,5 | |
4,0 | Jedna nieusprawiedliwiona nieobecność w zajęciach. Ocena przygotowanej i zaprezentowanej prezentacji multimedialnej. |
4,5 | |
5,0 | Obecność na zajęciach. Ocena przygotowanej i zaprezentowanej prezentacji multimedialnej. |