Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | IM_1A_A09-1_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinin umieć
wykorzystywać nabytą wiedzę i zastosować ją w życiu codziennym, aby weryfikować swoje wybory muzyczne i świadomie uczestniczyć w życiu kulturalnym. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | IM_1A_U01 | Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł; także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
IM_1A_U04 | Potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentacje poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego |
IM_1A_U02 | Potrafi pracować indywidualnie i w zespole; umie oszacować czas potrzebny na realizacje zleconego zadania; potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | C1. Przekazanie treści humanistycznych, uzupełniających wykształcenie techniczne studenta.
C2. Rozbudzenie wrażliwości na piękno zawarte w muzyce.
C3. Przekazanie treści z zakresu elementów wiedzy o muzyce:
- historii muzyki rodzimej i obcej,
- kompozytorów i ich dzieł,
- wydarzeń muzycznych, np. Konkurs Chopinowski, Szczecińskie Zmagania Jazzowe,
- wiadomości z literatury i form muzycznych.
C4. Rozwijanie i kształtowanie poprzez muzykę - osobowości studenta.
C5. Ukształtowanie nawyku stałego, nie okazjonalnego uczestnictwa w kulturze. |
---|
Treści programowe | T-W-7 | Uczestnictwo w próbie wybranego koncertu |
---|
T-W-5 | Co to jest dobra interpretacja? |
T-W-1 | Europejska tradycja muzyczna |
T-W-4 | Rola dyrygenta w zespole muzycznym |
T-W-6 | Sylwetka kompozytora - życie i twórczość |
T-W-3 | Muzyka współczesna - to nie takie straszne |
T-W-2 | Polska tradycja muzyczna |
Metody nauczania | M-1 | 1. Metody podające:
- wykład informacyjny,
- pogadanka,
- opowiadanie,
- opis,
- anegdota,
- objaśnienie lub wyjaśnienie.
2. Metody problemowe:
- wykład konwersatoryjny.
3. Metody eksponujące:
- nagranie CD, film-DVD
- ekspozycja,
- pokaz multimedialny polączony z przeżyciem.
4. Metody programowe:
- z użyciem komputera, odtwarzacza CD/DVD,
- z użyciem potrzebnych materiałów dydaktycznych np. partytura nutowa.
5. Metody praktyczne:
- pokaz,
- koncert,
- ćwiczenia przedmiotowe. |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena formująca prowadzona na początku zajęć służy do identyfikacji braków wiedzy, daje informacje podstawowe dla przygotowania treści programowych do nauczania przedmiotu. Pomaga wykładowcy ukierunkować przekazywane treści do poziomu studentów tak, aby uzyskać założone efekty i cele dydaktyczne.
Ocena podsumowująca wystawiana pod koniec przedmiotu, która podsumowuje osiągnięte efekty przyswojonej wiedzy. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie uczestniczył w zajęciach. |
3,0 | Dwie nieusprawiedliwione nieobecności studenta na zajęciach. |
3,5 | |
4,0 | Jedna nieobecność. Bierna postawa studenta na zajęciach. |
4,5 | |
5,0 | Uczestnictwo na wszystkich zajęciach. Pozytywna ocena aktywności studenta. |