Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S2)

Sylabus przedmiotu E-technologie w produkcji i zarządzaniu:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot E-technologie w produkcji i zarządzaniu
Specjalność inżynieria finansowa
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Jarosław Jankowski <Jaroslaw.Jankowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 30 2,00,44egzamin
laboratoriaL1 15 1,00,26zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 15 1,00,30zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy języka HTML

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z technologiami internetowymi wykorzystywanymi w zarządzaniu
C-2Zapoznanie studentów z technologiami internetowymi wykorzystywanymi w produckji
C-3Zapoznanie studentów z technologiami internetowymi wykorzystywanymi w marketingu

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Założenia do biznes planu4
T-A-2Opracowanie założeń projektowych nowgo przedsięwzięcia biznesowego na rynku elektronicznym4
T-A-3Plan marketingowy przedsięwzięcia4
T-A-4Plan finansowy i organizacyjny3
15
laboratoria
T-L-1Dobór modelu biznesowego. Rynek pierwotny i wtórny domen internetowych. Analiza porównawcza wybranych systemów handlu elektronicznego.2
T-L-2Instalacja i konfiguracja wybranego systemu handlu elektronicznego. Dostosowanie systemu do wymagań wybranej branży. Wykorzystanie algorytmów rekomendujących.4
T-L-3Instalacja i konfiguracja wybranego systemu CMS. Dostosowanie systemu do wymagań funkcjonalnych wybranej firmy.3
T-L-4Zapoznanie z platformami reklamy kontekstowej. Instalacja i konfiguracja wybranego systemu zarządzania kampaniami reklamowymi. Konfiguracja przykładowych kampanii. reklamowych.2
T-L-5Optymalizacja witryn internetowych i analiza statystyczna wyników. Zapoznanie z wybranymi narzędziami.2
T-L-6Integracja wybranych systemów płatności elektronicznych.2
15
wykłady
T-W-1Kierunki rozwoju systemów internetowych zarządzania. Modele biznesowe.2
T-W-2Systemy handlu elektronicznego w sektorze B2C2
T-W-3Platformy handlu elektronicznego w sektorze B2B2
T-W-4Portale korporacyjne i systemy CMS2
T-W-5Technologie i kanały dystrybucji produktów w systemach internetowych. Platformy aukcyjne. Pasaże handlowe. Systemy porównawcze.2
T-W-6Wykorzystanie systemów rekomendujących w handlu elektronicznym. Algorytmy i metody.2
T-W-7Technologie płatności elektronicznych. Pieniądz elektroniczny. Płatności mobilne.2
T-W-8Modele komunikacji i pomiary audiencji w marketingu elektronicznym.2
T-W-9Technologie serwerów reklam i zarządzanie przebiegiem kampanii reklamowych2
T-W-10Pozycjonowanie i reklama w wyszukiwarkach internetowych2
T-W-11Zastosowania platform społecznościowych w sektorze komercyjnym. Analizy struktur i dynamiki rozwoju sieci społecznych2
T-W-12Alternatywne formy promocji i marketingu w Internecie. Programy partnerskie. Marketing wirusowy. Wirtualne światy i systemy MMO.2
T-W-13Technologie mobilne w handlu elektronicznym i marketingu.2
T-W-14Optymalizacja witryn internetowych i metody analityczne.2
T-W-15Uwarunkowania prawne i etyka działalności komercyjnej w Internecie.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie projektu8
A-A-3Przygotowanie prezentacji2
A-A-4Konsultacje do ćwiczeń2
27
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Przygotowanie sprawozdań10
A-L-3Konsultacje do laboratoriów2
27
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Przygotowanie do egzaminu20
A-W-3Konsultacje do wykładu2
A-W-4Egzamin2
54

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z prezentacjami i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych.
M-3Ćwiczenia audytoryjne. Realizacja projektów w grupach.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Wykład: ocena podsumowująca. Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
S-2Ocena podsumowująca: Laboratoria: ocena na podstawie sprawozdań i obecności.
S-3Ocena podsumowująca: Ćwiczenia : ogólna ocena na podstawie wykonanego buiznes planu i prezentacji

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_D2/12_W01
Wiedza w zakresie technologii internetowych wykorzystywanych w zarządzaniu i produkcji
ZIP_2A_W03, ZIP_2A_W09, ZIP_2A_W11T2A_W02, T2A_W03, T2A_W05, T2A_W09, T2A_W11C-1, C-2, C-3T-L-1, T-W-1, T-A-1, T-L-2, T-W-2, T-A-2, T-L-3, T-W-3, T-A-3, T-A-4, T-W-4, T-L-4, T-W-5, T-L-5, T-W-6, T-L-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_D2/12_U01
Umiejętność wykorzystania technologii internetowych zarządzaniu i produkcji
ZIP_2A_U07, ZIP_2A_U10, ZIP_2A_U24T2A_U07, T2A_U10, T2A_U18, T2A_U19C-1, C-2, C-3T-L-1, T-W-1, T-A-1, T-L-2, T-W-2, T-A-2, T-L-3, T-W-3, T-A-3, T-A-4, T-W-4, T-L-4, T-W-5, T-L-5, T-W-6, T-L-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_D2/12_K01
Kompetencje w zakresie wykorzystania technologii internetowych zarządzaniu i produkcji
ZIP_2A_K03, ZIP_2A_K04T2A_K03, T2A_K04, T2A_K06C-1, C-2, C-3T-L-1, T-W-1, T-A-1, T-L-2, T-W-2, T-A-2, T-L-3, T-W-3, T-A-3, T-A-4, T-W-4, T-L-4, T-W-5, T-L-5, T-W-6, T-L-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_D2/12_W01
Wiedza w zakresie technologii internetowych wykorzystywanych w zarządzaniu i produkcji
2,0Nie zna podstawowych pojęć związanych z technologiami internetowymi w produkcji i zarządzaniu.
3,0Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami internetowymi w produkcji i zarządzaniu.
3,5Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami internetowymi w produkcji i zarządzaniu. Zna podstawowe technologie internetowe stosowane w produkcji i zarządzaniu.
4,0Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami internetowymi w produkcji i zarządzaniu. Dobrze zna technologie stosowane w produkcji i zarządzaniu.
4,5Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami w produkcji i zarządzaniu. Dobrze zna podstawowe technologie stosowane w produkcji i zarządzaniu. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów internetowych w produkcji i zarządzaniu.
5,0Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami internetowymi w produkcji i zarządzaniu. Dobrze zna podstawowe etechnologie stosowane w produkcji i zarządzaniu. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności internetowych systemów produkcji i zarządzania oraz metody optymalizacji powiązane z systemami internetowymi.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_D2/12_U01
Umiejętność wykorzystania technologii internetowych zarządzaniu i produkcji
2,0Nie umie korzystać z systemów internetowych dedykowanych dla produkcji i zarządzania.
3,0Umie korzystać z podstawowych funkcji internetowych systemów produkcji i zarządzania.
3,5Umie korzystać z podstawowych funkcji internetowych systemów produkcji i zarządzania. Umie konfigurować systemy tej klasy.
4,0Umie korzystać z podstawowych funkcji internetowych systemów produkcji i zarządzania. Umie konfigurować i wdrażać systemy tej klasy. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy.
4,5Umie korzystać z podstawowych funkcji internetowych systemów produkcji i zarządzania. Umie konfigurować i wdrażać systemy tej klasy. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne.
5,0Umie korzystać z podstawowych funkcji internetowych systemów produkcji i zarządzania. Umie konfigurować i wdrażać internetowe systemy produkcji i zarządzania. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne. Umie zastosować metody optymalizacji systemów internetowych.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_D2/12_K01
Kompetencje w zakresie wykorzystania technologii internetowych zarządzaniu i produkcji
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3
3,0Ma świadomość istnienia wielu technologii mających zastosowanie w internetowych systemach produkcji i zarządzania.
3,5a świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w internetowych systemach produkcji i zarządzania i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie.
4,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w internetowych systemach produkcji i zarządzania oraz postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z systemami internetowymi.
4,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w internetowych systemach produkcji i zarządzania. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z systemami internetowymi.
5,0świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w internetowych systemach produkcji i zarządzania. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych i samodzielnie poszukuje nowych rozwiązań. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z systemami internetowymi.

Literatura podstawowa

  1. Gregor B, Stawiszyński M., E-Commerce, Branta, Warszawa, 2004
  2. Afuah A., Biznes internetowy - strategie i modele., Oficyna Ekonomiczna, Warszawa, 2003
  3. Kaznowski D., Nowy marketing w Internecie, Difin, Warszawa, 2007

Literatura dodatkowa

  1. Szumski O., E-procurement. Systemy elektronicznych zamówień publicznych., Difin, Warszawa, 2007
  2. Zoll F., Prawo handlu elektronicznego, Branta, Warszawa, 2010
  3. Chmielarz W., Systemy biznesu elektronicznego, Difin, Warszawa, 2007

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Założenia do biznes planu4
T-A-2Opracowanie założeń projektowych nowgo przedsięwzięcia biznesowego na rynku elektronicznym4
T-A-3Plan marketingowy przedsięwzięcia4
T-A-4Plan finansowy i organizacyjny3
15

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Dobór modelu biznesowego. Rynek pierwotny i wtórny domen internetowych. Analiza porównawcza wybranych systemów handlu elektronicznego.2
T-L-2Instalacja i konfiguracja wybranego systemu handlu elektronicznego. Dostosowanie systemu do wymagań wybranej branży. Wykorzystanie algorytmów rekomendujących.4
T-L-3Instalacja i konfiguracja wybranego systemu CMS. Dostosowanie systemu do wymagań funkcjonalnych wybranej firmy.3
T-L-4Zapoznanie z platformami reklamy kontekstowej. Instalacja i konfiguracja wybranego systemu zarządzania kampaniami reklamowymi. Konfiguracja przykładowych kampanii. reklamowych.2
T-L-5Optymalizacja witryn internetowych i analiza statystyczna wyników. Zapoznanie z wybranymi narzędziami.2
T-L-6Integracja wybranych systemów płatności elektronicznych.2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Kierunki rozwoju systemów internetowych zarządzania. Modele biznesowe.2
T-W-2Systemy handlu elektronicznego w sektorze B2C2
T-W-3Platformy handlu elektronicznego w sektorze B2B2
T-W-4Portale korporacyjne i systemy CMS2
T-W-5Technologie i kanały dystrybucji produktów w systemach internetowych. Platformy aukcyjne. Pasaże handlowe. Systemy porównawcze.2
T-W-6Wykorzystanie systemów rekomendujących w handlu elektronicznym. Algorytmy i metody.2
T-W-7Technologie płatności elektronicznych. Pieniądz elektroniczny. Płatności mobilne.2
T-W-8Modele komunikacji i pomiary audiencji w marketingu elektronicznym.2
T-W-9Technologie serwerów reklam i zarządzanie przebiegiem kampanii reklamowych2
T-W-10Pozycjonowanie i reklama w wyszukiwarkach internetowych2
T-W-11Zastosowania platform społecznościowych w sektorze komercyjnym. Analizy struktur i dynamiki rozwoju sieci społecznych2
T-W-12Alternatywne formy promocji i marketingu w Internecie. Programy partnerskie. Marketing wirusowy. Wirtualne światy i systemy MMO.2
T-W-13Technologie mobilne w handlu elektronicznym i marketingu.2
T-W-14Optymalizacja witryn internetowych i metody analityczne.2
T-W-15Uwarunkowania prawne i etyka działalności komercyjnej w Internecie.2
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie projektu8
A-A-3Przygotowanie prezentacji2
A-A-4Konsultacje do ćwiczeń2
27
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Przygotowanie sprawozdań10
A-L-3Konsultacje do laboratoriów2
27
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Przygotowanie do egzaminu20
A-W-3Konsultacje do wykładu2
A-W-4Egzamin2
54
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D2/12_W01Wiedza w zakresie technologii internetowych wykorzystywanych w zarządzaniu i produkcji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_W03zna zaawansowane metody, techniki, narzędzia i technologie w wybranym obszarze inżynierii produkcji, ze szczególnym uwzględnieniem nowoczesnych metod zarządzania produkcją
ZIP_2A_W09ma wiedzę z zakresu ekonomii oraz zarządzania produkcją i usługami, wiedzą, projektami i innowacjami oraz prowadzenia działalności gospodarczej
ZIP_2A_W11ma wiedze z zakresu zintegrowanych systemów informatycznych oraz systemów wspomagania decyzji.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T2A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z technologiami internetowymi wykorzystywanymi w zarządzaniu
C-2Zapoznanie studentów z technologiami internetowymi wykorzystywanymi w produckji
C-3Zapoznanie studentów z technologiami internetowymi wykorzystywanymi w marketingu
Treści programoweT-L-1Dobór modelu biznesowego. Rynek pierwotny i wtórny domen internetowych. Analiza porównawcza wybranych systemów handlu elektronicznego.
T-W-1Kierunki rozwoju systemów internetowych zarządzania. Modele biznesowe.
T-A-1Założenia do biznes planu
T-L-2Instalacja i konfiguracja wybranego systemu handlu elektronicznego. Dostosowanie systemu do wymagań wybranej branży. Wykorzystanie algorytmów rekomendujących.
T-W-2Systemy handlu elektronicznego w sektorze B2C
T-A-2Opracowanie założeń projektowych nowgo przedsięwzięcia biznesowego na rynku elektronicznym
T-L-3Instalacja i konfiguracja wybranego systemu CMS. Dostosowanie systemu do wymagań funkcjonalnych wybranej firmy.
T-W-3Platformy handlu elektronicznego w sektorze B2B
T-A-3Plan marketingowy przedsięwzięcia
T-A-4Plan finansowy i organizacyjny
T-W-4Portale korporacyjne i systemy CMS
T-L-4Zapoznanie z platformami reklamy kontekstowej. Instalacja i konfiguracja wybranego systemu zarządzania kampaniami reklamowymi. Konfiguracja przykładowych kampanii. reklamowych.
T-W-5Technologie i kanały dystrybucji produktów w systemach internetowych. Platformy aukcyjne. Pasaże handlowe. Systemy porównawcze.
T-L-5Optymalizacja witryn internetowych i analiza statystyczna wyników. Zapoznanie z wybranymi narzędziami.
T-W-6Wykorzystanie systemów rekomendujących w handlu elektronicznym. Algorytmy i metody.
T-L-6Integracja wybranych systemów płatności elektronicznych.
T-W-7Technologie płatności elektronicznych. Pieniądz elektroniczny. Płatności mobilne.
T-W-8Modele komunikacji i pomiary audiencji w marketingu elektronicznym.
T-W-9Technologie serwerów reklam i zarządzanie przebiegiem kampanii reklamowych
T-W-10Pozycjonowanie i reklama w wyszukiwarkach internetowych
T-W-11Zastosowania platform społecznościowych w sektorze komercyjnym. Analizy struktur i dynamiki rozwoju sieci społecznych
T-W-12Alternatywne formy promocji i marketingu w Internecie. Programy partnerskie. Marketing wirusowy. Wirtualne światy i systemy MMO.
T-W-13Technologie mobilne w handlu elektronicznym i marketingu.
T-W-14Optymalizacja witryn internetowych i metody analityczne.
T-W-15Uwarunkowania prawne i etyka działalności komercyjnej w Internecie.
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych.
M-3Ćwiczenia audytoryjne. Realizacja projektów w grupach.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: ocena podsumowująca. Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
S-2Ocena podsumowująca: Laboratoria: ocena na podstawie sprawozdań i obecności.
S-3Ocena podsumowująca: Ćwiczenia : ogólna ocena na podstawie wykonanego buiznes planu i prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć związanych z technologiami internetowymi w produkcji i zarządzaniu.
3,0Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami internetowymi w produkcji i zarządzaniu.
3,5Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami internetowymi w produkcji i zarządzaniu. Zna podstawowe technologie internetowe stosowane w produkcji i zarządzaniu.
4,0Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami internetowymi w produkcji i zarządzaniu. Dobrze zna technologie stosowane w produkcji i zarządzaniu.
4,5Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami w produkcji i zarządzaniu. Dobrze zna podstawowe technologie stosowane w produkcji i zarządzaniu. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów internetowych w produkcji i zarządzaniu.
5,0Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami internetowymi w produkcji i zarządzaniu. Dobrze zna podstawowe etechnologie stosowane w produkcji i zarządzaniu. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności internetowych systemów produkcji i zarządzania oraz metody optymalizacji powiązane z systemami internetowymi.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D2/12_U01Umiejętność wykorzystania technologii internetowych zarządzaniu i produkcji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
ZIP_2A_U10potrafi łączyć wiedzę z zakresu inżynierii produkcji oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
ZIP_2A_U24ma umiejętność twórczej działalności w zakresie inżynierii produkcji oraz zarządznia produkcją i innowacjami
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z technologiami internetowymi wykorzystywanymi w zarządzaniu
C-2Zapoznanie studentów z technologiami internetowymi wykorzystywanymi w produckji
C-3Zapoznanie studentów z technologiami internetowymi wykorzystywanymi w marketingu
Treści programoweT-L-1Dobór modelu biznesowego. Rynek pierwotny i wtórny domen internetowych. Analiza porównawcza wybranych systemów handlu elektronicznego.
T-W-1Kierunki rozwoju systemów internetowych zarządzania. Modele biznesowe.
T-A-1Założenia do biznes planu
T-L-2Instalacja i konfiguracja wybranego systemu handlu elektronicznego. Dostosowanie systemu do wymagań wybranej branży. Wykorzystanie algorytmów rekomendujących.
T-W-2Systemy handlu elektronicznego w sektorze B2C
T-A-2Opracowanie założeń projektowych nowgo przedsięwzięcia biznesowego na rynku elektronicznym
T-L-3Instalacja i konfiguracja wybranego systemu CMS. Dostosowanie systemu do wymagań funkcjonalnych wybranej firmy.
T-W-3Platformy handlu elektronicznego w sektorze B2B
T-A-3Plan marketingowy przedsięwzięcia
T-A-4Plan finansowy i organizacyjny
T-W-4Portale korporacyjne i systemy CMS
T-L-4Zapoznanie z platformami reklamy kontekstowej. Instalacja i konfiguracja wybranego systemu zarządzania kampaniami reklamowymi. Konfiguracja przykładowych kampanii. reklamowych.
T-W-5Technologie i kanały dystrybucji produktów w systemach internetowych. Platformy aukcyjne. Pasaże handlowe. Systemy porównawcze.
T-L-5Optymalizacja witryn internetowych i analiza statystyczna wyników. Zapoznanie z wybranymi narzędziami.
T-W-6Wykorzystanie systemów rekomendujących w handlu elektronicznym. Algorytmy i metody.
T-L-6Integracja wybranych systemów płatności elektronicznych.
T-W-7Technologie płatności elektronicznych. Pieniądz elektroniczny. Płatności mobilne.
T-W-8Modele komunikacji i pomiary audiencji w marketingu elektronicznym.
T-W-9Technologie serwerów reklam i zarządzanie przebiegiem kampanii reklamowych
T-W-10Pozycjonowanie i reklama w wyszukiwarkach internetowych
T-W-11Zastosowania platform społecznościowych w sektorze komercyjnym. Analizy struktur i dynamiki rozwoju sieci społecznych
T-W-12Alternatywne formy promocji i marketingu w Internecie. Programy partnerskie. Marketing wirusowy. Wirtualne światy i systemy MMO.
T-W-13Technologie mobilne w handlu elektronicznym i marketingu.
T-W-14Optymalizacja witryn internetowych i metody analityczne.
T-W-15Uwarunkowania prawne i etyka działalności komercyjnej w Internecie.
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych.
M-3Ćwiczenia audytoryjne. Realizacja projektów w grupach.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: ocena podsumowująca. Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
S-2Ocena podsumowująca: Laboratoria: ocena na podstawie sprawozdań i obecności.
S-3Ocena podsumowująca: Ćwiczenia : ogólna ocena na podstawie wykonanego buiznes planu i prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie korzystać z systemów internetowych dedykowanych dla produkcji i zarządzania.
3,0Umie korzystać z podstawowych funkcji internetowych systemów produkcji i zarządzania.
3,5Umie korzystać z podstawowych funkcji internetowych systemów produkcji i zarządzania. Umie konfigurować systemy tej klasy.
4,0Umie korzystać z podstawowych funkcji internetowych systemów produkcji i zarządzania. Umie konfigurować i wdrażać systemy tej klasy. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy.
4,5Umie korzystać z podstawowych funkcji internetowych systemów produkcji i zarządzania. Umie konfigurować i wdrażać systemy tej klasy. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne.
5,0Umie korzystać z podstawowych funkcji internetowych systemów produkcji i zarządzania. Umie konfigurować i wdrażać internetowe systemy produkcji i zarządzania. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne. Umie zastosować metody optymalizacji systemów internetowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D2/12_K01Kompetencje w zakresie wykorzystania technologii internetowych zarządzaniu i produkcji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
ZIP_2A_K04potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z technologiami internetowymi wykorzystywanymi w zarządzaniu
C-2Zapoznanie studentów z technologiami internetowymi wykorzystywanymi w produckji
C-3Zapoznanie studentów z technologiami internetowymi wykorzystywanymi w marketingu
Treści programoweT-L-1Dobór modelu biznesowego. Rynek pierwotny i wtórny domen internetowych. Analiza porównawcza wybranych systemów handlu elektronicznego.
T-W-1Kierunki rozwoju systemów internetowych zarządzania. Modele biznesowe.
T-A-1Założenia do biznes planu
T-L-2Instalacja i konfiguracja wybranego systemu handlu elektronicznego. Dostosowanie systemu do wymagań wybranej branży. Wykorzystanie algorytmów rekomendujących.
T-W-2Systemy handlu elektronicznego w sektorze B2C
T-A-2Opracowanie założeń projektowych nowgo przedsięwzięcia biznesowego na rynku elektronicznym
T-L-3Instalacja i konfiguracja wybranego systemu CMS. Dostosowanie systemu do wymagań funkcjonalnych wybranej firmy.
T-W-3Platformy handlu elektronicznego w sektorze B2B
T-A-3Plan marketingowy przedsięwzięcia
T-A-4Plan finansowy i organizacyjny
T-W-4Portale korporacyjne i systemy CMS
T-L-4Zapoznanie z platformami reklamy kontekstowej. Instalacja i konfiguracja wybranego systemu zarządzania kampaniami reklamowymi. Konfiguracja przykładowych kampanii. reklamowych.
T-W-5Technologie i kanały dystrybucji produktów w systemach internetowych. Platformy aukcyjne. Pasaże handlowe. Systemy porównawcze.
T-L-5Optymalizacja witryn internetowych i analiza statystyczna wyników. Zapoznanie z wybranymi narzędziami.
T-W-6Wykorzystanie systemów rekomendujących w handlu elektronicznym. Algorytmy i metody.
T-L-6Integracja wybranych systemów płatności elektronicznych.
T-W-7Technologie płatności elektronicznych. Pieniądz elektroniczny. Płatności mobilne.
T-W-8Modele komunikacji i pomiary audiencji w marketingu elektronicznym.
T-W-9Technologie serwerów reklam i zarządzanie przebiegiem kampanii reklamowych
T-W-10Pozycjonowanie i reklama w wyszukiwarkach internetowych
T-W-11Zastosowania platform społecznościowych w sektorze komercyjnym. Analizy struktur i dynamiki rozwoju sieci społecznych
T-W-12Alternatywne formy promocji i marketingu w Internecie. Programy partnerskie. Marketing wirusowy. Wirtualne światy i systemy MMO.
T-W-13Technologie mobilne w handlu elektronicznym i marketingu.
T-W-14Optymalizacja witryn internetowych i metody analityczne.
T-W-15Uwarunkowania prawne i etyka działalności komercyjnej w Internecie.
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych.
M-3Ćwiczenia audytoryjne. Realizacja projektów w grupach.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: ocena podsumowująca. Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
S-2Ocena podsumowująca: Laboratoria: ocena na podstawie sprawozdań i obecności.
S-3Ocena podsumowująca: Ćwiczenia : ogólna ocena na podstawie wykonanego buiznes planu i prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3
3,0Ma świadomość istnienia wielu technologii mających zastosowanie w internetowych systemach produkcji i zarządzania.
3,5a świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w internetowych systemach produkcji i zarządzania i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie.
4,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w internetowych systemach produkcji i zarządzania oraz postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z systemami internetowymi.
4,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w internetowych systemach produkcji i zarządzania. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z systemami internetowymi.
5,0świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w internetowych systemach produkcji i zarządzania. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych i samodzielnie poszukuje nowych rozwiązań. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z systemami internetowymi.