Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S2)
Sylabus przedmiotu Język angielski II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie i inżynieria produkcji | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Język angielski II | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Potyrała <Krzysztof.Potyrala@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>, Sylwia Zawadzka <Sylwia.Zawadzka@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | 10 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | C1 Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego. |
C-2 | C2 Umiejętność słuchania i czytania ze zrozumieniem tekstów specjalistycznych dla danego kierunku. |
C-3 | C3 Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością. |
C-4 | C4 Wykorzystanie języka obcego jako narzędzia poznania. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
T-LK-1 | Rozwiązywanie problemów | 3 |
T-LK-2 | Życie w świecie komputerów | 3 |
T-LK-3 | Czaty i wideokonferencje | 3 |
T-LK-4 | Przetwarzanie informacji | 3 |
T-LK-5 | Powtórzenie materiału. Test | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
A-LK-1 | Zajęcia praktyczne | 15 |
A-LK-2 | Przygotowanie się do zajęć | 5 |
A-LK-3 | Udział w konsultacjach | 2 |
A-LK-4 | Przygotowanie się do egzaminu | 3 |
A-LK-5 | Egzamin | 2 |
27 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | M1 - zajęcia praktyczne |
M-2 | M2 - praca w grupach |
M-3 | M3 - prezentacja |
M-4 | M4 - dyskusja |
M-5 | M5 - rozwiązywanie problemów |
M-6 | M6 - praca z tekstem |
M-7 | M7 - słuchanie ze zrozumieniem |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: S1 - test kontrolny / kolokwium (F) |
S-2 | Ocena formująca: S2 - kartkówka (F) |
S-3 | Ocena formująca: S3 - prezentacja (F) |
S-4 | Ocena formująca: S4 - egzamin pisemny (P) |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_2A_A/01/02-1_W01 posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych | ZIP_2A_W08 | T2A_W08 | C-1 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5 | M-1, M-2, M-3, M-6 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
ZIP_2A_A/01/02-1_W02 wykazuje znajomość słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | ZIP_2A_W08 | T2A_W08 | C-2 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-6, M-7 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_2A_A/01/02-1_U01 potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością | ZIP_2A_U03, ZIP_2A_U06 | T2A_U03, T2A_U06 | C-1 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-7 | S-3, S-4 |
ZIP_2A_A/01/02-1_U02 potrafi wysłuchać ze zrozumieniem wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością | ZIP_2A_U06, ZIP_2A_U03 | T2A_U03, T2A_U06 | C-2 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-7 | S-1, S-3, S-4 |
ZIP_2A_A/01/02-1_U03 potrafi czytać ze zrozumieniem teksty ze swojej specjalności | ZIP_2A_U03, ZIP_2A_U01, ZIP_2A_U06 | T2A_U01, T2A_U03, T2A_U06 | C-3 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5 | M-1, M-6 | S-1, S-4 |
ZIP_2A_A/01/02-1_U04 potrafi zebrać informacje, koncepcje i opinie ze specjalistycznych źródeł związanych ze swoją specjalnością | ZIP_2A_U03, ZIP_2A_U06, ZIP_2A_U01 | T2A_U01, T2A_U03, T2A_U06 | C-4 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5 | M-2, M-6, M-7 | S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_2A_A/01/02-1_K01 potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadania określonego przez siebie lub innych | ZIP_2A_K03 | T2A_K03, T2A_K04 | C-1, C-2, C-3 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5 | M-2, M-5 | S-3 |
ZIP_2A_A/01/02-1_K02 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu | ZIP_2A_K01 | T2A_K01 | C-3, C-4 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5 | M-1, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_2A_A/01/02-1_W01 posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych | 2,0 | Student nie posiada wiedzy na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych | |
3,5 | Student posiada więcej niż podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych | |
4,0 | Student posiada dobrą wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych | |
4,5 | Student posiada więcej niż dobrą wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych | |
5,0 | Student posiada bardzo dobrą wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych | |
ZIP_2A_A/01/02-1_W02 wykazuje znajomość słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | 2,0 | Student nie zna wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów. |
3,0 | Student zna wybrane słownictwo specjalistyczne w stopniu dostatecznym, umożliwiającym mu prostą i bezpośrednią wymianę informacji na znane mu tematy związane z jego specjalizacją. Student zna wybrane słownictwo specjalistyczne w stopniu dostatecznym, umożliwiającym mu prostą i bezpośrednią wymianę informacji na znane mu tematy związane z jego specjalizacją. | |
3,5 | Student zna wybrane słownictwo specjalistyczne w stopniu dostatecznym i wie jak je zastosować przy tłumaczeniu prostego tekstu. | |
4,0 | Student dobrze zna wybrane słownictwo specjalistyczne, zna jego kontekst w bardziej złożonych tekstach i wie jak je użyć w prostych wypowiedziach ustnych. | |
4,5 | Student dobrze zna wybrane słownictwo specjalistyczne, wie jak tłumaczyć teksty fachowe ze swojej dziedziny, wykazuje dobrą znajomość zastosowania tego słownictwa w wypowiedziach ustnych, prezentacjach. | |
5,0 | Student doskonale zna wybrane słownictwo specjalistyczne, wie jak tłumaczyć teksty fachowe ze swojej specjalności, wykazuje dobrą znajomość zastosowania tego słownictwa w wypowiedziach ustnych, prezentacjach, instrukcjach obsługi. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_2A_A/01/02-1_U01 potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością | 2,0 | Student nie potrafi formułować ustnych wypowiedzi na tematy techniczne. |
3,0 | Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne. | |
3,5 | Student potrafi formułować krótkie, przejrzyste wypowiedzi na tematy techniczne. | |
4,0 | Student potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi na tematy techniczne | |
4,5 | Student potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi na różnorodne tematy techniczne. | |
5,0 | Student potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na tematy techniczne | |
ZIP_2A_A/01/02-1_U02 potrafi wysłuchać ze zrozumieniem wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością | 2,0 | Student nie rozumie wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością. |
3,0 | Student w ograniczonym stopniu rozumie kontekst dłuższych wypowiedzi czy wykładów; nie potrafi ich jednak streścić ani przeanalizować. | |
3,5 | Student rozumie podstawowy kontekst dłuższych wypowiedzi czy wykładów; potrafi krótko przedstawić ich główną tematykę. | |
4,0 | .Student dobrze rozumie dłuższe wypowiedzi czy wykłady; potrafi je streścić, zrobić z nich notatki. | |
4,5 | Student bardzo dobrze rozumie dłuższe wypowiedzi czy wykłady; potrafi je streścić i zinterpretować. | |
5,0 | Student doskonale rozumie dłuższe wypowiedzi czy wykłady na tematy abstrakcyjne i złożone o charakterze specjalistycznym, potrafi je streścić, przeanalizować i ocenić. | |
ZIP_2A_A/01/02-1_U03 potrafi czytać ze zrozumieniem teksty ze swojej specjalności | 2,0 | Student nie rozumie czytanych tekstów specjalistycznych. |
3,0 | Student rozumie czytane teksty w ograniczonym zakresie, rozumie ich ogólny kontekst. | |
3,5 | Student w dostatecznym stopniu rozumie czytane teksty, rozumie ich kontekst, znaleźć w nich potrzebne, podstawowe informacje. | |
4,0 | Student dobrze rozumie czytane teksty, potrafi je streścić i znaleźć w nich wszystkie ważne informacje. | |
4,5 | Student bardzo dobrze rozumie czytane teksty, potrafi je nie tylko streścić, ale również przeanalizować. | |
5,0 | Student doskonale rozumie czytane teksty, dostosowując styl i tempo czytania do różnych celów, wykorzystując wybiórczo odpowiednie źródła. | |
ZIP_2A_A/01/02-1_U04 potrafi zebrać informacje, koncepcje i opinie ze specjalistycznych źródeł związanych ze swoją specjalnością | 2,0 | Student nie umie wyszukiwać potrzebnych informacji. |
3,0 | Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje. | |
3,5 | Student poprawnie wyszukuje i rozumie potrzebne informacje. | |
4,0 | Student poprawnie wyszukuje, rozumie, a także analizuje potrzebne informacje. | |
4,5 | Student potrafi wykorzystywać i analizować wszystkie potrzebne informacje, a także rozumie ich znaczenie dla studiowanego kierunku. | |
5,0 | Student potrafi wykorzystywać wszystkie potrzebne informacje pochodzące z różnych specjalistycznych źródeł, potrafi je porównywać, a także samodzielnie identyfikować je jako właściwe dla studiowanego kierunku. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_2A_A/01/02-1_K01 potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadania określonego przez siebie lub innych | 2,0 | Student nie potrafi określić priorytetów służących do realizacji zadania. |
3,0 | Student potrafi określić podstawowe priorytety służące do realizacji zadania. | |
3,5 | Student potrafi określić niezbędne priorytety służące do realizacji zadania. | |
4,0 | Student potrafi określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania. | |
4,5 | Student potrafi dobrze określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania. | |
5,0 | Student potrafi bardzo dobrze określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania. | |
ZIP_2A_A/01/02-1_K02 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu | 2,0 | Student nie ma świadomości potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. |
3,0 | Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. | |
3,5 | Student rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. | |
4,0 | Student dobrze rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. | |
4,5 | Student bardzo dobrze rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. | |
5,0 | Student doskonale rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. |
Literatura podstawowa
- Santiago Remacha Esteras, Elena Marco Fabre, Professional English in Use for Computers and the Internet., Cambridge, Cambridge, 2012
Literatura dodatkowa
- Lektor, Materiały własne prowadzących, 2012
- Santiago Remacha Esteras, Infotech-English for Computer Users, Cambridge, 2011
- V.Evans, J.Dooley,S.Wright, Information Technology, Express Publishing, 2011
- CUP, www.cambridge.org/elt/ict, 2012
- World Scientific, http://www.worldscinet.com/, 2012