Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S2)
Sylabus przedmiotu Zastosowanie Internetu w systemach produkcyjnych - Przedmiot obieralny II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie i inżynieria produkcji | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zastosowanie Internetu w systemach produkcyjnych - Przedmiot obieralny II | ||
Specjalność | inżynieria systemów informacyjnych produkcji | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Mateusz Piwowarski <Mateusz.Piwowarski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza o przedsiębiorstwach produkcyjnych |
W-2 | Podstawowa znajomość internetowych narzędzi wspomagających działalność organizacji |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z możliwościami wykorzystania narzędzi internetowych do wspomagania procesów produkcyjnych |
C-2 | Nabycie przez studentów umiejętności doboru narzędzi oraz realizacji prototypów systemów działąjących w Internecie do wspierania działań przedsiębiorstwa produkcyjnego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Określenie struktury oraz zakresu działania przedsiębiorstwa produkcyjnego | 2 |
T-L-2 | Analiza i dobór internetowych narzędzi wpomagających pracę przedsiębiorstwa produkcyjnego | 4 |
T-L-3 | Przygotowanie środowiska internetowego systemu przedsiębiorstwa produkcyjnego | 2 |
T-L-4 | Dobór, instalacja, konfiguracja narzędzi pracy grupowej | 4 |
T-L-5 | Adaptacja mechanizmów wymiany danych | 4 |
T-L-6 | System dystrybucji produktów w Internecie | 6 |
T-L-7 | Rozbudowa systemu o dodatkowe funkcjonalności wspierające wirtualizację działań w przedsiębiorstwie produkcyjnym | 4 |
T-L-8 | Administrowanie infrastrukturą informatyczną przedsiębiorstwa produkcyjnego | 2 |
T-L-9 | Zaliczenie zajęć laboratoryjnych | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | System produkcyjny | 2 |
T-W-2 | Infrastruktura informatyczna wspomagająca proces produkcyjny | 2 |
T-W-3 | Internet jako medium wymiany informacji, komunikacji przedsiębiorstw oraz systemów produkcyjnych | 2 |
T-W-4 | Mechanizmy wymiany danych | 2 |
T-W-5 | Internet jako narzędzie wspomagania pracy grupowej | 2 |
T-W-6 | Dystrybucja produktów w Internecie | 4 |
T-W-7 | Zaliczenie wykładów | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych (praca własna studenta) | 3 |
A-L-3 | Relizacja projektu narzędzi internetowych wspomagających funkcjonowanie przedsiębiorstwa produkcyjnego | 3 |
A-L-4 | Udział w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć | 2 |
38 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Studiowanie literatury przedmiotu (praca własna studenta) | 15 |
A-W-3 | Przygotowanie się do zaliczenia wykładów (praca własna studenta) | 12 |
A-W-4 | Udział w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć | 2 |
44 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena bieżąca wykonanych i zaadoptowanych internetowych narzędzi wspierającego działaność przedsiębiorstwa produkcyjnego |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie części teoretycznej |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_2A_D1/O/02-1_W01 Student potrafi zdefiniować, scharakteryzować i znać podstawy teoretyczne funkcjonowania elementów infrastruktury technologicznej (internetowej) przedsiębiorstw produkcyjnych | ZIP_2A_W03 | T2A_W02, T2A_W05 | C-1 | T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-4, T-W-2 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_2A_D1/O/02-1_U01 Student potrafi zaadoptować istniejące oraz wykonać proste narzędzia internetowe o zadanej funkcjonalności do wspierania działań przedsiębiorstwa produkcyjnego | ZIP_2A_U07, ZIP_2A_U12 | T2A_U07, T2A_U12 | C-2 | T-L-1, T-L-7, T-L-6, T-L-4, T-L-5, T-L-8, T-L-3, T-L-2 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_2A_D1/O/02-1_K01 Student ma świadomość znaczenia wykonania projektu narzędzi, systemu internetowego w kontekście grupowego tworzenia systemów wspomagających działania przedsiębiorstwa produkcyjnego | ZIP_2A_K03 | T2A_K03, T2A_K04 | C-2, C-1 | T-L-2, T-L-5, T-L-8, T-L-1, T-W-4, T-W-1, T-L-4, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-L-3, T-L-6, T-W-2, T-L-7 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_2A_D1/O/02-1_W01 Student potrafi zdefiniować, scharakteryzować i znać podstawy teoretyczne funkcjonowania elementów infrastruktury technologicznej (internetowej) przedsiębiorstw produkcyjnych | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć z zakresu funkcjonowania elementów infrastruktury technologicznej (internetowej) przedsiębiorstw produkcyjnych |
3,0 | Student zna podstawowe pojęcia z zakresu funkcjonowania elementów infrastruktury technologicznej (internetowej) przedsiębiorstw produkcyjnych, ale na dużym poziomie ogólności | |
3,5 | Student zna podstawowe pojęcia z zakresu funkcjonowania elementów infrastruktury technologicznej (internetowej) przedsiębiorstw produkcyjnych, potrafi wymienić główne systemy wspierające komunikację i wymianę danych oraz ogólnie scharakteryzować ich funkcjonalność | |
4,0 | Student zna podstawowe pojęcia z zakresu funkcjonowania elementów infrastruktury technologicznej (internetowej) przedsiębiorstw produkcyjnych, potrafi wymienić główne systemy wspierające komunikację i wymianę danych oraz szczegółowo scharakteryzować ich funkcjonalność | |
4,5 | Student zna podstawowe pojęcia z zakresu funkcjonowania elementów infrastruktury technologicznej (internetowej) przedsiębiorstw produkcyjnych, potrafi wymienić główne systemy wspierające komunikację i wymianę danych oraz szczegółowo scharakteryzować ich funkcjonalność, zna mechanizmy dystrybucji produktów w Internecie oraz potrafi je wykorzystać | |
5,0 | Student zna podstawowe pojęcia z zakresu funkcjonowania elementów infrastruktury technologicznej (internetowej) przedsiębiorstw produkcyjnych, potrafi wymienić główne systemy wspierające komunikację i wymianę danych oraz szczegółowo scharakteryzować ich funkcjonalność, zna mechanizmy dystrybucji produktów w Internecie oraz potrafi je wykorzystać, zna zasady integracji mechanizmów i narzędzi infrastruktury technologicznej |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_2A_D1/O/02-1_U01 Student potrafi zaadoptować istniejące oraz wykonać proste narzędzia internetowe o zadanej funkcjonalności do wspierania działań przedsiębiorstwa produkcyjnego | 2,0 | Student nie wykonał prototypu systemu internetowego o zadanej funkcjonalności, nie dostosował narzędzi internetowych do wspierania działań przedsiębiorstwa produkcyjnego |
3,0 | Student wykonał prototyp systemu internetowego o zadanej funkcjonalności, dostosował narzędzia internetowe do wspierania działań przedsiębiorstwa produkcyjnego, ale przyjęte rozwiązania cechują się małą funkcjonalnością w stosunku do założeń | |
3,5 | Student wykonał prototyp systemu internetowego o zadanej funkcjonalności, dostosował narzędzia internetowe do wspierania działań przedsiębiorstwa produkcyjnego, przyjęte rozwiązania posiadają zbliżoną funkcjonalność do przyjętych założeń | |
4,0 | Student wykonał prototyp systemu internetowego o zadanej funkcjonalności, dostosował narzędzia internetowe do wspierania działań przedsiębiorstwa produkcyjnego, przyjęte rozwiązania są zgodne z przyjętymi założeniami | |
4,5 | Student wykonał prototyp systemu internetowego o zadanej funkcjonalności, dostosował narzędzia internetowe do wspierania działań przedsiębiorstwa produkcyjnego, przyjęte rozwiązania są zgodne z przyjętymi założeniami, wszystkie elementy systemu są uzupełnione właściwą zawartością oraz prawidłowo skonfigurowane | |
5,0 | Student wykonał prototyp systemu internetowego o zadanej funkcjonalności, dostosował narzędzia internetowe do wspierania działań przedsiębiorstwa produkcyjnego, przyjęte rozwiązania są zgodne z przyjętymi założeniami, wszystkie elementy systemu są uzupełnione właściwą zawartością oraz prawidłowo skonfigurowane, mechanizmy komunikacji, elementy pracy grupowej działają prawidłowo |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_2A_D1/O/02-1_K01 Student ma świadomość znaczenia wykonania projektu narzędzi, systemu internetowego w kontekście grupowego tworzenia systemów wspomagających działania przedsiębiorstwa produkcyjnego | 2,0 | Student nie rozumie znaczenia wykonania dobrego projektu narzędzi, systemu internetowego i realizacji tych rozwiązań, w kontekście grupowego tworzenia systemów wspomagających działania przedsiębiorstwa produkcyjnego |
3,0 | Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu narzędzi, systemu internetowego i realizacji tych rozwiązań, w kontekście grupowego tworzenia systemów wspomagających działania przedsiębiorstwa produkcyjnego, ale na bardzo dużym poziomie ogólności | |
3,5 | Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu narzędzi, systemu internetowego i realizacji tych rozwiązań, w kontekście grupowego tworzenia systemów wspomagających działania przedsiębiorstwa produkcyjnego, potrafi ogólnie uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji systemu | |
4,0 | Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu narzędzi, systemu internetowego i realizacji tych rozwiązań, w kontekście grupowego tworzenia systemów wspomagających działania przedsiębiorstwa produkcyjnego, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji systemu | |
4,5 | Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu narzędzi, systemu internetowego i realizacji tych rozwiązań, w kontekście grupowego tworzenia systemów wspomagających działania przedsiębiorstwa produkcyjnego, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji systemu, wykorzystywanych narzędzi oraz funkcjonalności różnych systemów | |
5,0 | Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu narzędzi, systemu internetowego i realizacji tych rozwiązań, w kontekście grupowego tworzenia systemów wspomagających działania przedsiębiorstwa produkcyjnego, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji systemu, wykorzystywanych narzędzi oraz funkcjonalności różnych systemów, ma świadomość potrzeb monitorowania i koordynacji postępów prac projektowych, wykonawczych w zespole i tworzenia dokumentacji projektowej |
Literatura podstawowa
- Celina Olszak, Ewa Ziemba, Strategie i modele gospodarki elektronicznej, PWN, 2007
Literatura dodatkowa
- Majewski P., Czas na e-biznes, Helion, 2007