Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZIP_2A_D3/07_U01 | Student powinien umieć dobrać najbardziej optymalną metodykę wytwarzania do własnego przedsiewzięcia informatycznego. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZIP_2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić prezentację ustną, dotyczących szczegółowych zagadnień z zakresu inżynierii produkcji |
---|
ZIP_2A_U02 | potrafi pracować indywidualnie i w zespole, kierować zespołami działalności twórczej w produkcji oraz zespołami w sferze gospodarczej lub w administracji |
ZIP_2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, także w języku obcym, potrafi analizować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadnić opinie |
ZIP_2A_U05 | potrafi określić kierunek i zrealizować proces samokształcenia |
ZIP_2A_U10 | potrafi łączyć wiedzę z zakresu inżynierii produkcji oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_U05 | potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z najważniejszymi metodykami wytwarzania oprogramowania |
---|
C-2 | Ukształtowanie umiętnosci w doborze metody wytwarzania oprogramowania do realizowanego prziedsięwzięcia informatycznego |
Treści programowe | T-A-1 | Opracowanie cyklu życia wybranego przedsięwzięcia informatycznego, jego prezentacja i dyskusja |
---|
T-W-1 | Wstęp, podstawowe pojęcia kursu. Co to jest metodyka? Metodyki wytwarzania. Historia rozwoju. Ogólne pojęcie metodyk ciężkich oraz lekkich. Rational unified process (RUP) framework, framework metodyki Prince2, metodyka SDLC (System Development Life Cycle), metodyki hybrydowe. Struktura procesu. Procesy metodyk wytwarzania. Techniki i szablony wspierające proces. Zadania generycznej metodyki wytwórczej, procesu zarządzania zmianami, zagrożeniami, zespołem. Dojrzałość projektów i procesów |
T-W-2 | Lekkie (Agile) metodyki. Pięć podstawowych kroków agile procesu. Identyfikacja i wykorzystanie ograniczeń projektu. Pięć podstawowych ograniczeń metodyki agile. Elementy metodyki programowania ekstremalnego (XP): programowanie parami, metryki finansowe XP. Elementy metodyki Scrum. Stosowalność metod lekkich. |
T-W-4 | Standard OMG specyfikacji meta-modelu procesu inżynierii oprogramowania. Ocena dojrzałości metodyk wytwórczych, model oceny CMM. Poziomy dojrzałości i techniki oceny. |
T-W-5 | OMG framework dla wytwarzania oprogramowania MDA (Model Driver Architecture). Zalety MDA w ulepszeniu procesu wytwarzania. Podstawowe bloki budowlane MDA. Typy modeli MDA. MDA proces i transformacji modeli MDA. |
T-W-3 | Ciężkie metodyki wytwarzania (RUP). Struktura procesu. Podstawowe dyscypliny techniczne. Kamieni milowe, role, czynności, przepływy prac podstawowe, szczegółowe i artefakty. Iteracji, przyrosty i kroki metodyki. Najlepsze praktyki RUP. Perspektywy architektoniczne metodyki RUP. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny |
---|
M-2 | Ćwiczenia audytoryjne |
Sposób oceny | S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne obejmujące zakres tematyczny wykładów i ćwiczeń |
---|
S-2 | Ocena formująca: Jakość opracowanej dokumentacji oraz prezentacji |
S-1 | Ocena formująca: Ocena poprawności opracowanego cyklu życia wybranego przedsięwżięcia informatycznego. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | nie spełnia kryteriów okreslonych dla oceny 3 |
3,0 | potrafi zastosować wybraną lekką metodykę wytwarzania oprogramowania |
3,5 | potrafi zastosować dowolną lekką metodykę wytwarzania oprogramowania |
4,0 | potrafi zastosować dowolną lekką metodykę wytwarzania oprogramowania oraz metodykę RUP |
4,5 | potrafi zastosować dowolną lekką metodykę wytwarzania oprogramowania oraz metodyki RUP i CMM |
5,0 | potrafi zastosować dowolną lekką metodykę wytwarzania oprogramowania, RUP, CMM i MDA |