Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S2)

Sylabus przedmiotu Testowanie oprogramowania:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Testowanie oprogramowania
Specjalność zarządzanie jakością produkcji oprogramowania
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Oprogramowania
Nauczyciel odpowiedzialny Maciej Poliwoda <Maciej.Poliwoda@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 15 1,00,50egzamin
laboratoriaL2 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy z zabresu struktur danych
W-2Podstawy programowania
W-3Podstawy informatyki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie do krytycznej analizy dokumentacji oprogramowania
C-2Przygotowanie do podjęcia podstawowych czynności przy testowaniu
C-3Przygotowanie do samodzielnego wykonywania zadań testowych
C-4Przygotowanie do tworzenia i analizy raportów z wykonanych zadań testowych.
C-5Przygotowanie do pracy z narzędziami wspomagającymi testowanie

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1testowanie specyfikacji2
T-L-2planowanie testów3
T-L-3układanie zadań testowych3
T-L-4prowadzenie przeglądu kodu3
T-L-5Raportowanie błędów2
T-L-6praca z narzędziami do testowania2
15
wykłady
T-W-1Wprowadzenie1
T-W-2Pojęcia i definicje: testowanie, błąd, precyzja i trafność, jakość i niezawodność2
T-W-3Testowanie statyczne i dynamiczne metodami czarnej i szklanej skrzynki, klasy równoważności2
T-W-4Przegląd specyfikacji3
T-W-5Testowanie danych, testowanie zmian stanów, testowanie jednostek, testowanie podsystemów, testowanie systemu, pokrycie danych i pokrycie kodu, testowanie konfiguracji, testowanie kompatybilności4
T-W-6Harmonogram testów, opis zadania testowego, raporty wyników testów, pomiar sukcesu2
T-W-7narzędzia do testowania, testowanie automatyczne i regresywne1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Praca w domu -> przygotowanie do zajęć -> sprawozdania10
A-L-3Udział w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć2
27
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie do ćwiczeń laboratoryjnych10
A-W-3Udział w konsultacjach i egzaminie2
27

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podajaca -> wykład informacyjny
M-2Metoda praktyczna -> ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: laboratorium: okresowe sprawdzanie wiedzy studenta.
S-2Ocena podsumowująca: wykład: zaliczenie ustne

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_D3/03_W01
Zna podstawowe definicje z zakresu testowania ooprogramowania
ZIP_2A_W05T2A_W04C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1S-2
ZIP_2A_D3/03_W02
Potrafi krytyczne analizować dokumentację oprogramowania
ZIP_2A_W04T2A_W03C-1, C-3T-L-1, T-W-4, T-W-5M-1, M-2S-1
ZIP_2A_D3/03_W03
Potrafi samodzielnie wykonać zadania testowe i przedstawia ich wyniki
ZIP_2A_W04T2A_W03C-3, C-4T-L-4, T-L-5, T-W-3M-2S-1
ZIP_2A_D3/03_W04
Potrafi zarządzać zadaniami testowymi
ZIP_2A_W05, ZIP_2A_W08T2A_W04, T2A_W08C-2, C-3, C-4T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-W-6M-1, M-2S-1
ZIP_2A_D3/03_W05
Umie wykorzystać narzędzia wspomagające testowanie
ZIP_2A_W07T2A_W07C-5T-L-2, T-L-6, T-W-7M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_D3/03_U01
Umie stosować proste metody testowania oprogramowania
ZIP_2A_U02T2A_U02

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_D3/03_K01
ma kompetencje do pracy indywidualnej i zespołowej
ZIP_2A_D3/03_K02
Potrafi przestrzegać obowiązujące standardy

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_D3/03_W01
Zna podstawowe definicje z zakresu testowania ooprogramowania
2,0Nie spełnia kryteriów na ocenę dostateczną
3,0Zna podstawowe definicje
3,5Spełnia kryteria na ocenę dostadeczną + potrafi przeprowadzić testy statyczne i dynamiczne
4,0Spełnia kryteria na ocenę dostadeczny plus + potrafi zweryfikować poprawność zastosowanych klas równoważności
4,5Spełnia kryteria na ocenę dobry + potrafi zdefiniować klasy równoważności
5,0Spełnia kryteria na ocenę dobry plus + potrafi ocenić kompletnośc testów
ZIP_2A_D3/03_W02
Potrafi krytyczne analizować dokumentację oprogramowania
2,0Nie spełnia kryteriów na ocenę dostateczną
3,0Zna przyczyny powstawania błędów w specyfikacji Potrafi wykryć podstawowe błędy w specyfikacji
3,5Spełnia kryteria na ocenę dostateczną + Potrafi wykryć złożone błędy w specyfikacji
4,0Spełnia kryteria na ocenę dostateczny plus + Potrafi wykonać testy według określonego planu testów
4,5Spełnia kryteria na ocenę dobry + Potrafi planować testy
5,0Spełnia kryteria na ocenę dobry plus + Potrafi określić kompletnośc testów
ZIP_2A_D3/03_W03
Potrafi samodzielnie wykonać zadania testowe i przedstawia ich wyniki
2,0Nie spełnia kryteriów na ocenę dostateczną
3,0Potrafi cztać dokumentację zadań testowych Wie jak wykonać raport o błędach
3,5Spełna kryteria na ocenę dostateczną + potrafi zaplanować przebieg przeglądu kodu
4,0Spełna kryteria na ocenę dostateczny plus + potrafi przeprowadzić przegląd kodu
4,5Spełna kryteria na ocenę dobry + potrafi raportować wykryte błędy
5,0Spełna kryteria na ocenę dobry plus + potrafi komunikować informacje o błędach
ZIP_2A_D3/03_W04
Potrafi zarządzać zadaniami testowymi
2,0Nie spełnia kryteriów na ocenę dostateczną
3,0potrafi czytać i rozumie dokumentację testów
3,5Spełnia kryteria na ocenę dostateczną + potrafi prowadzić przegląd kodu
4,0Spełnia kryteria na ocenę dostateczny plus + potrafi tworzyć zadania testowe
4,5Spełnia kryteria na ocenę dobry + potrafi ułożyć harmonogram testów
5,0Spełnia kryteria na ocenę dobry plus + potrafi analizować wyniki raportów potrafi szacować ryzyko
ZIP_2A_D3/03_W05
Umie wykorzystać narzędzia wspomagające testowanie
2,0Nie spełnia kryteriów na ocenę dostateczną
3,0Zna narzędzia wspomagające testowanie Potrafi posługiwać się narzędziami wspomagającymi testowanie
3,5spełnia kryteria na ocenę dostateczną + potrafi tworzyć proste zadania testowe z wykorzystaniem narzędzi
4,0spełnia kryteria na ocenę dostateczny plus + potrafi tworzyć złorzone zadania testowe z wykorzystaniem narzędzi wspomagających
4,5spełnia kryteria na ocenę dobry + potrafi planować testy z wykorzystaniem narzędzi wspomagających
5,0spełnia kryteria na ocenę dobry plus + potrafi ocenić ryzyko przy testowaniu z wykorzystaniem narzędzi wspomagających

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_D3/03_U01
Umie stosować proste metody testowania oprogramowania
2,0Nie spełnia kryteriów na ocenę dostateczną
3,0Zna przyczyny powstawania błędów w specyfikacji Potrafi wykryć podstawowe błędy w specyfikacji
3,5Spełnia kryteria na ocenę dostateczną + Potrafi wykryć złożone błędy w specyfikacji
4,0Spełnia kryteria na ocenę dostateczny plus + Potrafi wykonać testy według określonego planu testów
4,5Spełnia kryteria na ocenę dobry + Potrafi planować testy
5,0Spełnia kryteria na ocenę dobry plus + Potrafi określić kompletnośc testów

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_D3/03_K01
ma kompetencje do pracy indywidualnej i zespołowej
2,0Nie spełnia kryteriów na ocenę dostateczną
3,0Potrafi cztać dokumentację zadań testowych Wie jak wykonać raport o błędach
3,5Spełna kryteria na ocenę dostateczną + potrafi zaplanować przebieg przeglądu kodu
4,0Spełna kryteria na ocenę dostateczny plus + potrafi przeprowadzić przegląd kodu
4,5Spełna kryteria na ocenę dobry + potrafi raportować wykryte błędy
5,0Spełna kryteria na ocenę dobry plus + potrafi komunikować informacje o błędach
ZIP_2A_D3/03_K02
Potrafi przestrzegać obowiązujące standardy
2,0Nie spełnia kryteriów na ocenę dostateczną
3,0potrafi czytać i rozumie dokumentację testów
3,5Spełnia kryteria na ocenę dostateczną + potrafi prowadzić przegląd kodu
4,0Spełnia kryteria na ocenę dostateczny plus + potrafi tworzyć zadania testowe
4,5Spełnia kryteria na ocenę dobry + potrafi ułożyć harmonogram testów
5,0Spełnia kryteria na ocenę dobry plus + potrafi analizować wyniki raportów potrafi szacować ryzyko

Literatura podstawowa

  1. Patton R., Testowanie oprogramowania, MIKOM, Warszawa, 2002
  2. Yourdon E., Współczesna analiza strukturalna, WNT, Warszawa, 1996
  3. Jaszkiewicz A., Inżynieria oprogramowania, Helion, Gliwice, 1997
  4. Mucek J., Podstawy projektowania systemów informatycznych, PWN, Warszawa, 1991

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1testowanie specyfikacji2
T-L-2planowanie testów3
T-L-3układanie zadań testowych3
T-L-4prowadzenie przeglądu kodu3
T-L-5Raportowanie błędów2
T-L-6praca z narzędziami do testowania2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie1
T-W-2Pojęcia i definicje: testowanie, błąd, precyzja i trafność, jakość i niezawodność2
T-W-3Testowanie statyczne i dynamiczne metodami czarnej i szklanej skrzynki, klasy równoważności2
T-W-4Przegląd specyfikacji3
T-W-5Testowanie danych, testowanie zmian stanów, testowanie jednostek, testowanie podsystemów, testowanie systemu, pokrycie danych i pokrycie kodu, testowanie konfiguracji, testowanie kompatybilności4
T-W-6Harmonogram testów, opis zadania testowego, raporty wyników testów, pomiar sukcesu2
T-W-7narzędzia do testowania, testowanie automatyczne i regresywne1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Praca w domu -> przygotowanie do zajęć -> sprawozdania10
A-L-3Udział w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć2
27
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie do ćwiczeń laboratoryjnych10
A-W-3Udział w konsultacjach i egzaminie2
27
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D3/03_W01Zna podstawowe definicje z zakresu testowania ooprogramowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_W05ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę z zakresu zarządzania i inżynierii produkcji, ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania funkcjami technicznymi na poziomie strategicznym
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Przygotowanie do podjęcia podstawowych czynności przy testowaniu
C-3Przygotowanie do samodzielnego wykonywania zadań testowych
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie
T-W-2Pojęcia i definicje: testowanie, błąd, precyzja i trafność, jakość i niezawodność
T-W-3Testowanie statyczne i dynamiczne metodami czarnej i szklanej skrzynki, klasy równoważności
Metody nauczaniaM-1Metoda podajaca -> wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: wykład: zaliczenie ustne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów na ocenę dostateczną
3,0Zna podstawowe definicje
3,5Spełnia kryteria na ocenę dostadeczną + potrafi przeprowadzić testy statyczne i dynamiczne
4,0Spełnia kryteria na ocenę dostadeczny plus + potrafi zweryfikować poprawność zastosowanych klas równoważności
4,5Spełnia kryteria na ocenę dobry + potrafi zdefiniować klasy równoważności
5,0Spełnia kryteria na ocenę dobry plus + potrafi ocenić kompletnośc testów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D3/03_W02Potrafi krytyczne analizować dokumentację oprogramowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_W04ma uporządkowaną wiedzę z zakresu planowania, optymalizacji, oceny i prognozowania wyników
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie do krytycznej analizy dokumentacji oprogramowania
C-3Przygotowanie do samodzielnego wykonywania zadań testowych
Treści programoweT-L-1testowanie specyfikacji
T-W-4Przegląd specyfikacji
T-W-5Testowanie danych, testowanie zmian stanów, testowanie jednostek, testowanie podsystemów, testowanie systemu, pokrycie danych i pokrycie kodu, testowanie konfiguracji, testowanie kompatybilności
Metody nauczaniaM-1Metoda podajaca -> wykład informacyjny
M-2Metoda praktyczna -> ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: laboratorium: okresowe sprawdzanie wiedzy studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów na ocenę dostateczną
3,0Zna przyczyny powstawania błędów w specyfikacji Potrafi wykryć podstawowe błędy w specyfikacji
3,5Spełnia kryteria na ocenę dostateczną + Potrafi wykryć złożone błędy w specyfikacji
4,0Spełnia kryteria na ocenę dostateczny plus + Potrafi wykonać testy według określonego planu testów
4,5Spełnia kryteria na ocenę dobry + Potrafi planować testy
5,0Spełnia kryteria na ocenę dobry plus + Potrafi określić kompletnośc testów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D3/03_W03Potrafi samodzielnie wykonać zadania testowe i przedstawia ich wyniki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_W04ma uporządkowaną wiedzę z zakresu planowania, optymalizacji, oceny i prognozowania wyników
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Przygotowanie do samodzielnego wykonywania zadań testowych
C-4Przygotowanie do tworzenia i analizy raportów z wykonanych zadań testowych.
Treści programoweT-L-4prowadzenie przeglądu kodu
T-L-5Raportowanie błędów
T-W-3Testowanie statyczne i dynamiczne metodami czarnej i szklanej skrzynki, klasy równoważności
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna -> ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: laboratorium: okresowe sprawdzanie wiedzy studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów na ocenę dostateczną
3,0Potrafi cztać dokumentację zadań testowych Wie jak wykonać raport o błędach
3,5Spełna kryteria na ocenę dostateczną + potrafi zaplanować przebieg przeglądu kodu
4,0Spełna kryteria na ocenę dostateczny plus + potrafi przeprowadzić przegląd kodu
4,5Spełna kryteria na ocenę dobry + potrafi raportować wykryte błędy
5,0Spełna kryteria na ocenę dobry plus + potrafi komunikować informacje o błędach
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D3/03_W04Potrafi zarządzać zadaniami testowymi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_W05ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę z zakresu zarządzania i inżynierii produkcji, ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania funkcjami technicznymi na poziomie strategicznym
ZIP_2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz pozwalającą na ich uwzględnianie w praktyce inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Cel przedmiotuC-2Przygotowanie do podjęcia podstawowych czynności przy testowaniu
C-3Przygotowanie do samodzielnego wykonywania zadań testowych
C-4Przygotowanie do tworzenia i analizy raportów z wykonanych zadań testowych.
Treści programoweT-L-2planowanie testów
T-L-3układanie zadań testowych
T-L-4prowadzenie przeglądu kodu
T-W-6Harmonogram testów, opis zadania testowego, raporty wyników testów, pomiar sukcesu
Metody nauczaniaM-1Metoda podajaca -> wykład informacyjny
M-2Metoda praktyczna -> ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: laboratorium: okresowe sprawdzanie wiedzy studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów na ocenę dostateczną
3,0potrafi czytać i rozumie dokumentację testów
3,5Spełnia kryteria na ocenę dostateczną + potrafi prowadzić przegląd kodu
4,0Spełnia kryteria na ocenę dostateczny plus + potrafi tworzyć zadania testowe
4,5Spełnia kryteria na ocenę dobry + potrafi ułożyć harmonogram testów
5,0Spełnia kryteria na ocenę dobry plus + potrafi analizować wyniki raportów potrafi szacować ryzyko
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D3/03_W05Umie wykorzystać narzędzia wspomagające testowanie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich związanych z inżynierią produkcji, w tym metody twórczego myślenia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-5Przygotowanie do pracy z narzędziami wspomagającymi testowanie
Treści programoweT-L-2planowanie testów
T-L-6praca z narzędziami do testowania
T-W-7narzędzia do testowania, testowanie automatyczne i regresywne
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna -> ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: laboratorium: okresowe sprawdzanie wiedzy studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów na ocenę dostateczną
3,0Zna narzędzia wspomagające testowanie Potrafi posługiwać się narzędziami wspomagającymi testowanie
3,5spełnia kryteria na ocenę dostateczną + potrafi tworzyć proste zadania testowe z wykorzystaniem narzędzi
4,0spełnia kryteria na ocenę dostateczny plus + potrafi tworzyć złorzone zadania testowe z wykorzystaniem narzędzi wspomagających
4,5spełnia kryteria na ocenę dobry + potrafi planować testy z wykorzystaniem narzędzi wspomagających
5,0spełnia kryteria na ocenę dobry plus + potrafi ocenić ryzyko przy testowaniu z wykorzystaniem narzędzi wspomagających
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D3/03_U01Umie stosować proste metody testowania oprogramowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_U02potrafi pracować indywidualnie i w zespole, kierować zespołami działalności twórczej w produkcji oraz zespołami w sferze gospodarczej lub w administracji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów na ocenę dostateczną
3,0Zna przyczyny powstawania błędów w specyfikacji Potrafi wykryć podstawowe błędy w specyfikacji
3,5Spełnia kryteria na ocenę dostateczną + Potrafi wykryć złożone błędy w specyfikacji
4,0Spełnia kryteria na ocenę dostateczny plus + Potrafi wykonać testy według określonego planu testów
4,5Spełnia kryteria na ocenę dobry + Potrafi planować testy
5,0Spełnia kryteria na ocenę dobry plus + Potrafi określić kompletnośc testów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D3/03_K01ma kompetencje do pracy indywidualnej i zespołowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów na ocenę dostateczną
3,0Potrafi cztać dokumentację zadań testowych Wie jak wykonać raport o błędach
3,5Spełna kryteria na ocenę dostateczną + potrafi zaplanować przebieg przeglądu kodu
4,0Spełna kryteria na ocenę dostateczny plus + potrafi przeprowadzić przegląd kodu
4,5Spełna kryteria na ocenę dobry + potrafi raportować wykryte błędy
5,0Spełna kryteria na ocenę dobry plus + potrafi komunikować informacje o błędach
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D3/03_K02Potrafi przestrzegać obowiązujące standardy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów na ocenę dostateczną
3,0potrafi czytać i rozumie dokumentację testów
3,5Spełnia kryteria na ocenę dostateczną + potrafi prowadzić przegląd kodu
4,0Spełnia kryteria na ocenę dostateczny plus + potrafi tworzyć zadania testowe
4,5Spełnia kryteria na ocenę dobry + potrafi ułożyć harmonogram testów
5,0Spełnia kryteria na ocenę dobry plus + potrafi analizować wyniki raportów potrafi szacować ryzyko