Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S2)
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie i inżynieria produkcji | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe | ||
Specjalność | inżynieria systemów informacyjnych produkcji | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Emma Kusztina <Emma.Kusztina@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępneCele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotowanie koncepcji pracy dyplomowej zgodnie z specjalnością i wymaganiami prawnymi. |
C-2 | Opracowanie karty tematu pracy dyplomowej. |
C-3 | Przygotowanie studenta do samodzielnego okreslenia ogólnej tematyki swojej pracy dyplomowej. |
C-4 | Zapoznanie studenta z problematyka swiadomych badz nieswiadomych plagiatów prac technicznych. |
C-5 | Trening studenta w prezentowaniu wyników swoich prac. |
C-6 | Zapoznanie studentów z tematyka i zakresem prac magisterskich realizowanych w KISI |
C-7 | Zapoznanie studentów z zasadami tworzenia tekstów techniczno-informatycznych. |
C-8 | Zapoznanie studentów z problemem plagiatu w pracach magisterskich. |
C-9 | Ukształtowanie umiejetnosci prezentowania wyników prac naukowo-badawczych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Omówienie procedury dyplomowania. Prezentacja dopuszczalnej tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładami. Studium przypadków. Zadafy opracowania karty tematu pracy dyplomowej. W trakcie zajec prowadzone sa rozwazania dotyczace zagadnien zwiazanych ze specjalnoscia. Rozwazania prowadzone sa w formie dyskusji, której celem jest zapoznanie studentów specjalnosci w zakresie inzynierii i badan specjalnosciowych, które mogłyby byc przedmiotem pracy dyplomowej. Dodatkowo studenci moga wykonywac wstepne prace pomocnicze w pózniejszym pisaniu pracy dyplomowej (analiza osiagniec, załozenia do projektów, bedacych przedmiotem przyszłej pracy dyplomowej, itp.). | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-S-2 | Indywidulane konsultacje w sprawie tematyki pracy z potencjalnymi opiekunami pracy | 12 |
27 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Prezentacja. Studium przypadku. Dyskusja. |
M-2 | Dyskusja w czasie zajec, prezentacja uzyskanych wyników. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Prowadzacy nie moze zaliczyc studentowi przedmiotu, jesli nie zostanie ustalony dla studenta temat pracy dyplomowej oraz jej opiekun. Temat pracy powinien byc przygotowany na obowiazujacym w WIZUT formularzu i dostarczony do Dziekanatu wraz z protokółami zaliczen przedmiotu. |
S-2 | Ocena formująca: Prowadzacy moze nie zaliczyc studentowi przedmiotu, jesli nie zostanie ustalony dla studenta temat pracy dyplomowej oraz wyznaczony jej opiekun. Temat pracy powinien byc przygotowany na obowiazujacym w WIZUT formularzu i dostarczony do Dziekanatu wraz z protokółami zaliczen przedmiotu. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena podsumowujaca wystawiona studentowi na podstawie jakosci przedstawionej prezentacji problemu z ogólnego zakresu tematyki zwiazanej z przyszła praca dyplomowa uwzgledniajaca ogólna aktywnosc studenta na wszystkich seminariach, uczestnictwo w dyskusjach, analizach zagadnien i wyciaganiu wniosków. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_2A_D1/06_W02 Student ma wiedze niezbedna do przygotowania tematu i zakresu pracy dyplomowej na specjalnosci a takze posiada wiedze i rozumie prawna odpowiedzielnosc twórcy projektów technicznych za nawet nieswiadome złamanie praw autorskich innych tworców technicznych przez stosowanie w swym projekcie rozwiazan, których autorami sa inni twórcy i uswiadamia sobie koniecznosc analizy swiatowego dorobku technicznego i naukowego w zakresie realizowanego projektu. | — | — | C-2, C-3, C-4, C-5, C-6, C-7, C-8, C-9 | — | M-2 | S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_2A_D1/06_U02 Student posiada umiejetnosc sformułowania tematu i zakresu pracy dyplomowej magisterskiej, umiejtnosc doboru tych dziedzin nauk informatycznych, ktore sa mu potrzebne do rozwiazania postawionego zadania oceny a takze ma umiejetnosc prezentowania wyników zrealizowanych przez siebie zadan. | — | — | C-9 | — | M-2 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_2A_D1/06_W02 Student ma wiedze niezbedna do przygotowania tematu i zakresu pracy dyplomowej na specjalnosci a takze posiada wiedze i rozumie prawna odpowiedzielnosc twórcy projektów technicznych za nawet nieswiadome złamanie praw autorskich innych tworców technicznych przez stosowanie w swym projekcie rozwiazan, których autorami sa inni twórcy i uswiadamia sobie koniecznosc analizy swiatowego dorobku technicznego i naukowego w zakresie realizowanego projektu. | 2,0 | brak sformułowania tematu, celu oraz zakresu pracy dyplomowej |
3,0 | student ma wiedze niezbedna do sformułowania tematu, celu oraz zakresu pracy dyplomowej | |
3,5 | student ma wiedze niezbedna do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej oraz sprecyzowania zadan czesci teoretycznej i praktycznej pracy | |
4,0 | student ma wiedze niezbedna do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej oraz sprecyzowania zadan czesci teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowania szczegółowego spisu tresci pracy | |
4,5 | student ma wiedze niezbedna do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej oraz sprecyzowania zadan czesci teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowac szczegółowy spis tresci pracy oraz dobrania bibliografii niezbednej do zrealizowania zadan pracy | |
5,0 | student ma wiedze niezbedna do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej, oraz sprecyzowania zadan czesci teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowania szczegółowego spisu tresci pracy oraz dobrania bibliografii niezbednej do zrealizowania zadan pracy, oraz opracowania szczegółowego harmonogramu realizacji zadan pracy dyplomowej |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_2A_D1/06_U02 Student posiada umiejetnosc sformułowania tematu i zakresu pracy dyplomowej magisterskiej, umiejtnosc doboru tych dziedzin nauk informatycznych, ktore sa mu potrzebne do rozwiazania postawionego zadania oceny a takze ma umiejetnosc prezentowania wyników zrealizowanych przez siebie zadan. | 2,0 | student nie potrafi sformułowac tematu, celu oraz zakresu pracy dyplomowej |
3,0 | student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej | |
3,5 | student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzowac zadania czesci teoretycznej i praktycznej pracy | |
4,0 | student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzowac zadania czesci teoretycznej i praktycznej pracy oraz opracowac szczegółowy spis tresci pracy | |
4,5 | student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzowac zadania czesci teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowac szczegółowy spis tresci pracy oraz dobrac bibliografie niezbedna do zrealizowania zadan pracy | |
5,0 | student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzowac zadania czesci teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowac szczegółowy spis tresci pracy oraz dobrac bibliografie niezbedna do zrealizowania zadan pracy, oraz opracowac szczegółowy harmonogram realizacji zadan pracy dyplomowej |