Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S2)

Sylabus przedmiotu Język angielski I:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Język angielski I
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Krzysztof Potyrała <Krzysztof.Potyrala@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>, Sylwia Zawadzka <Sylwia.Zawadzka@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny 9 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
lektoratLK2 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1C1 Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2C2 Umiejętność słuchania i czytania ze zrozumieniem tekstów specjalistycznych dla danego kierunku.
C-3C3 Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.
C-4C4 Wykorzystanie języka obcego jako narzędzia poznania.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
lektorat
T-LK-1Opracowanie tekstu3
T-LK-2Grafika i projektowanie3
T-LK-3Zastosowanie komputerów3
T-LK-4Sieci3
T-LK-5Projektowanie stron internetowych3
T-LK-6E-commerce / Sklepy internetowe3
T-LK-7Bankowość internetowa3
T-LK-8Roboty, androidy i sztuczna inteligencja3
T-LK-9Inteligentne domy3
T-LK-10Przyszłość IT3
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
lektorat
A-LK-1Zajęcia praktyczne30
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć20
A-LK-3Udział w konsultacjach5
55

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1M1 - zajęcia praktyczne
M-2M2 - praca w grupach
M-3M3 - prezentacja
M-4M4 - dyskusja
M-5M5 - rozwiązywanie problemów
M-6M6 - praca z tekstem
M-7M7 - słuchanie ze zrozumieniem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: S1 - test kontrolny / kolokwium (F)
S-2Ocena formująca: S2 - kartkówka (F)
S-3Ocena formująca: S3 - prezentacja (F)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_A/01/01-1_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
ZIP_2A_W08T2A_W08C-1T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-10M-1, M-2, M-3, M-6S-1, S-2, S-3
ZIP_2A_A/01/01-1_W02
wykazuje znajomość słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
ZIP_2A_W08T2A_W08C-2T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-10M-1, M-2, M-3, M-4, M-6, M-7S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_A/01/01-1_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
ZIP_2A_U06, ZIP_2A_U03T2A_U03, T2A_U06C-1T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-10M-1, M-2, M-3, M-4, M-7S-3
ZIP_2A_A/01/01-1_U02
potrafi wysłuchać ze zrozumieniem wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością
ZIP_2A_U06, ZIP_2A_U03T2A_U03, T2A_U06C-2T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-10M-1, M-2, M-3, M-4, M-7S-1, S-3
ZIP_2A_A/01/01-1_U03
potrafi czytać ze zrozumieniem teksty ze swojej specjalności
ZIP_2A_U01, ZIP_2A_U03, ZIP_2A_U06T2A_U01, T2A_U03, T2A_U06C-3T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-10M-1, M-6S-1
ZIP_2A_A/01/01-1_U04
potrafi zebrać informacje, koncepcje i opinie ze specjalistycznych źródeł związanych ze swoją specjalnością
ZIP_2A_U03, ZIP_2A_U06, ZIP_2A_U01T2A_U01, T2A_U03, T2A_U06C-4T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-10M-2, M-6, M-7S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_A/01/01-1_K01
potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadania określonego przez siebie lub innych
ZIP_2A_K03T2A_K03, T2A_K04C-1, C-2, C-3T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-10M-2, M-5S-3
ZIP_2A_A/01/01-1_K02
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
ZIP_2A_K01T2A_K01C-3, C-4T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-10M-1, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_A/01/01-1_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
2,0Student nie posiada wiedzy na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5Student posiada więcej niż podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
4,0Student posiada dobrą wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
4,5Student posiada więcej niż dobrą wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
ZIP_2A_A/01/01-1_W02
wykazuje znajomość słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
2,0Student nie zna wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
3,0Student zna wybrane słownictwo specjalistyczne w stopniu dostatecznym, umożliwiającym mu prostą i bezpośrednią wymianę informacji na znane mu tematy związane z jego specjalizacją.
3,5Student zna wybrane słownictwo specjalistyczne w stopniu dostatecznym i wie jak je zastosować przy tłumaczeniu prostego tekstu.
4,0Student dobrze zna wybrane słownictwo specjalistyczne, zna jego kontekst w bardziej złożonych tekstach i wie jak je użyć w prostych wypowiedziach ustnych.
4,5Student dobrze zna wybrane słownictwo specjalistyczne, wie jak tłumaczyć teksty fachowe ze swojej dziedziny, wykazuje dobrą znajomość zastosowania tego słownictwa w wypowiedziach ustnych, prezentacjach.
5,0Student doskonale zna wybrane słownictwo specjalistyczne, wie jak tłumaczyć teksty fachowe ze swojej specjalności, wykazuje dobrą znajomość zastosowania tego słownictwa w wypowiedziach ustnych, prezentacjach, instrukcjach obsługi.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_A/01/01-1_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
2,0Student nie potrafi formułować ustnych wypowiedzi na tematy techniczne.
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5Student potrafi formułować krótkie, przejrzyste wypowiedzi na tematy techniczne.
4,0Student potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi na tematy techniczne
4,5Student potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi na różnorodne tematy techniczne.
5,0Student potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na tematy techniczne
ZIP_2A_A/01/01-1_U02
potrafi wysłuchać ze zrozumieniem wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością
2,0Student nie rozumie wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
3,0Student doskonale rozumie dłuższe wypowiedzi czy wykłady na tematy abstrakcyjne i złożone o charakterze specjalistycznym, potrafi je streścić, przeanalizować i ocenić.
3,5Student rozumie podstawowy kontekst dłuższych wypowiedzi czy wykładów; potrafi krótko przedstawić ich główną tematykę.
4,0Student dobrze rozumie dłuższe wypowiedzi czy wykłady; potrafi je streścić, zrobić z nich notatki.
4,5Student bardzo dobrze rozumie dłuższe wypowiedzi czy wykłady; potrafi je streścić i zinterpretować.
5,0Student doskonale rozumie dłuższe wypowiedzi czy wykłady na tematy abstrakcyjne i złożone o charakterze specjalistycznym, potrafi je streścić, przeanalizować i ocenić.
ZIP_2A_A/01/01-1_U03
potrafi czytać ze zrozumieniem teksty ze swojej specjalności
2,0Student nie rozumie czytanych tekstów specjalistycznych.
3,0Student rozumie czytane teksty w ograniczonym zakresie, rozumie ich ogólny kontekst.
3,5Student w dostatecznym stopniu rozumie czytane teksty, rozumie ich kontekst, znaleźć w nich potrzebne, podstawowe informacje.
4,0Student dobrze rozumie czytane teksty, potrafi je streścić i znaleźć w nich wszystkie ważne informacje.
4,5Student bardzo dobrze rozumie czytane teksty, potrafi je nie tylko streścić, ale również przeanalizować.
5,0Student doskonale rozumie czytane teksty, dostosowując styl i tempo czytania do różnych celów, wykorzystując wybiórczo odpowiednie źródła.
ZIP_2A_A/01/01-1_U04
potrafi zebrać informacje, koncepcje i opinie ze specjalistycznych źródeł związanych ze swoją specjalnością
2,0Student nie umie wyszukiwać potrzebnych informacji.
3,0Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje.
3,5Student poprawnie wyszukuje i rozumie potrzebne informacje.
4,0Student poprawnie wyszukuje, rozumie, a także analizuje potrzebne informacje.
4,5Student potrafi wykorzystywać i analizować wszystkie potrzebne informacje, a także rozumie ich znaczenie dla studiowanego kierunku.
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie potrzebne informacje pochodzące z różnych specjalistycznych źródeł, potrafi je porównywać, a także samodzielnie identyfikować je jako właściwe dla studiowanego kierunku.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_A/01/01-1_K01
potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadania określonego przez siebie lub innych
2,0Student nie potrafi określić priorytetów służących do realizacji zadania.
3,0Student potrafi określić podstawowe priorytety służące do realizacji zadania.
3,5Student potrafi określić niezbędne priorytety służące do realizacji zadania.
4,0Student potrafi określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania.
4,5Student potrafi dobrze określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania.
5,0Student potrafi bardzo dobrze określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania.
ZIP_2A_A/01/01-1_K02
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
2,0Student nie ma świadomości potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
3,5Student rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
4,0Student dobrze rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
4,5Student bardzo dobrze rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
5,0Student doskonale rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.

Literatura podstawowa

  1. Santiago Remacha Esteras, Elena Marco Fabre, Professional English in Use for Computers and the Internet., Cambridge, Cambridge, 2012

Literatura dodatkowa

  1. Lektor, Materiały własne prowadzących, 2012
  2. Santiago Remacha Esteras, Infotech-English for Computer Users, Cambridge, 2011
  3. V.Evans, J.Dooley,S.Wright, Information Technology, Express Publishing, 2011
  4. CUP, www.cambridge.org/elt/ict, 2012
  5. World Scientific, http://www.worldscinet.com/, 2012

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Opracowanie tekstu3
T-LK-2Grafika i projektowanie3
T-LK-3Zastosowanie komputerów3
T-LK-4Sieci3
T-LK-5Projektowanie stron internetowych3
T-LK-6E-commerce / Sklepy internetowe3
T-LK-7Bankowość internetowa3
T-LK-8Roboty, androidy i sztuczna inteligencja3
T-LK-9Inteligentne domy3
T-LK-10Przyszłość IT3
30

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Zajęcia praktyczne30
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć20
A-LK-3Udział w konsultacjach5
55
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_A/01/01-1_W01posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz pozwalającą na ich uwzględnianie w praktyce inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1C1 Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-1Opracowanie tekstu
T-LK-2Grafika i projektowanie
T-LK-3Zastosowanie komputerów
T-LK-4Sieci
T-LK-5Projektowanie stron internetowych
T-LK-6E-commerce / Sklepy internetowe
T-LK-7Bankowość internetowa
T-LK-8Roboty, androidy i sztuczna inteligencja
T-LK-9Inteligentne domy
T-LK-10Przyszłość IT
Metody nauczaniaM-1M1 - zajęcia praktyczne
M-2M2 - praca w grupach
M-3M3 - prezentacja
M-6M6 - praca z tekstem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: S1 - test kontrolny / kolokwium (F)
S-2Ocena formująca: S2 - kartkówka (F)
S-3Ocena formująca: S3 - prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5Student posiada więcej niż podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
4,0Student posiada dobrą wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
4,5Student posiada więcej niż dobrą wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_A/01/01-1_W02wykazuje znajomość słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz pozwalającą na ich uwzględnianie w praktyce inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Cel przedmiotuC-2C2 Umiejętność słuchania i czytania ze zrozumieniem tekstów specjalistycznych dla danego kierunku.
Treści programoweT-LK-3Zastosowanie komputerów
T-LK-4Sieci
T-LK-5Projektowanie stron internetowych
T-LK-6E-commerce / Sklepy internetowe
T-LK-7Bankowość internetowa
T-LK-8Roboty, androidy i sztuczna inteligencja
T-LK-9Inteligentne domy
T-LK-10Przyszłość IT
Metody nauczaniaM-1M1 - zajęcia praktyczne
M-2M2 - praca w grupach
M-3M3 - prezentacja
M-4M4 - dyskusja
M-6M6 - praca z tekstem
M-7M7 - słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: S1 - test kontrolny / kolokwium (F)
S-2Ocena formująca: S2 - kartkówka (F)
S-3Ocena formująca: S3 - prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
3,0Student zna wybrane słownictwo specjalistyczne w stopniu dostatecznym, umożliwiającym mu prostą i bezpośrednią wymianę informacji na znane mu tematy związane z jego specjalizacją.
3,5Student zna wybrane słownictwo specjalistyczne w stopniu dostatecznym i wie jak je zastosować przy tłumaczeniu prostego tekstu.
4,0Student dobrze zna wybrane słownictwo specjalistyczne, zna jego kontekst w bardziej złożonych tekstach i wie jak je użyć w prostych wypowiedziach ustnych.
4,5Student dobrze zna wybrane słownictwo specjalistyczne, wie jak tłumaczyć teksty fachowe ze swojej dziedziny, wykazuje dobrą znajomość zastosowania tego słownictwa w wypowiedziach ustnych, prezentacjach.
5,0Student doskonale zna wybrane słownictwo specjalistyczne, wie jak tłumaczyć teksty fachowe ze swojej specjalności, wykazuje dobrą znajomość zastosowania tego słownictwa w wypowiedziach ustnych, prezentacjach, instrukcjach obsługi.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_A/01/01-1_U01potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_U06ma umiejętności językowe w zakresie inżynierii produkcji, zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
ZIP_2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-1C1 Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-3Zastosowanie komputerów
T-LK-4Sieci
T-LK-5Projektowanie stron internetowych
T-LK-6E-commerce / Sklepy internetowe
T-LK-7Bankowość internetowa
T-LK-8Roboty, androidy i sztuczna inteligencja
T-LK-9Inteligentne domy
T-LK-10Przyszłość IT
Metody nauczaniaM-1M1 - zajęcia praktyczne
M-2M2 - praca w grupach
M-3M3 - prezentacja
M-4M4 - dyskusja
M-7M7 - słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: S3 - prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi formułować ustnych wypowiedzi na tematy techniczne.
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5Student potrafi formułować krótkie, przejrzyste wypowiedzi na tematy techniczne.
4,0Student potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi na tematy techniczne
4,5Student potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi na różnorodne tematy techniczne.
5,0Student potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na tematy techniczne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_A/01/01-1_U02potrafi wysłuchać ze zrozumieniem wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_U06ma umiejętności językowe w zakresie inżynierii produkcji, zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
ZIP_2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-2C2 Umiejętność słuchania i czytania ze zrozumieniem tekstów specjalistycznych dla danego kierunku.
Treści programoweT-LK-3Zastosowanie komputerów
T-LK-4Sieci
T-LK-5Projektowanie stron internetowych
T-LK-6E-commerce / Sklepy internetowe
T-LK-7Bankowość internetowa
T-LK-8Roboty, androidy i sztuczna inteligencja
T-LK-9Inteligentne domy
T-LK-10Przyszłość IT
Metody nauczaniaM-1M1 - zajęcia praktyczne
M-2M2 - praca w grupach
M-3M3 - prezentacja
M-4M4 - dyskusja
M-7M7 - słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: S1 - test kontrolny / kolokwium (F)
S-3Ocena formująca: S3 - prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
3,0Student doskonale rozumie dłuższe wypowiedzi czy wykłady na tematy abstrakcyjne i złożone o charakterze specjalistycznym, potrafi je streścić, przeanalizować i ocenić.
3,5Student rozumie podstawowy kontekst dłuższych wypowiedzi czy wykładów; potrafi krótko przedstawić ich główną tematykę.
4,0Student dobrze rozumie dłuższe wypowiedzi czy wykłady; potrafi je streścić, zrobić z nich notatki.
4,5Student bardzo dobrze rozumie dłuższe wypowiedzi czy wykłady; potrafi je streścić i zinterpretować.
5,0Student doskonale rozumie dłuższe wypowiedzi czy wykłady na tematy abstrakcyjne i złożone o charakterze specjalistycznym, potrafi je streścić, przeanalizować i ocenić.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_A/01/01-1_U03potrafi czytać ze zrozumieniem teksty ze swojej specjalności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, także w języku obcym, potrafi analizować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadnić opinie
ZIP_2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
ZIP_2A_U06ma umiejętności językowe w zakresie inżynierii produkcji, zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-3C3 Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.
Treści programoweT-LK-3Zastosowanie komputerów
T-LK-4Sieci
T-LK-5Projektowanie stron internetowych
T-LK-6E-commerce / Sklepy internetowe
T-LK-7Bankowość internetowa
T-LK-8Roboty, androidy i sztuczna inteligencja
T-LK-9Inteligentne domy
T-LK-10Przyszłość IT
Metody nauczaniaM-1M1 - zajęcia praktyczne
M-6M6 - praca z tekstem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: S1 - test kontrolny / kolokwium (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie czytanych tekstów specjalistycznych.
3,0Student rozumie czytane teksty w ograniczonym zakresie, rozumie ich ogólny kontekst.
3,5Student w dostatecznym stopniu rozumie czytane teksty, rozumie ich kontekst, znaleźć w nich potrzebne, podstawowe informacje.
4,0Student dobrze rozumie czytane teksty, potrafi je streścić i znaleźć w nich wszystkie ważne informacje.
4,5Student bardzo dobrze rozumie czytane teksty, potrafi je nie tylko streścić, ale również przeanalizować.
5,0Student doskonale rozumie czytane teksty, dostosowując styl i tempo czytania do różnych celów, wykorzystując wybiórczo odpowiednie źródła.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_A/01/01-1_U04potrafi zebrać informacje, koncepcje i opinie ze specjalistycznych źródeł związanych ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
ZIP_2A_U06ma umiejętności językowe w zakresie inżynierii produkcji, zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
ZIP_2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, także w języku obcym, potrafi analizować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadnić opinie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-4C4 Wykorzystanie języka obcego jako narzędzia poznania.
Treści programoweT-LK-3Zastosowanie komputerów
T-LK-4Sieci
T-LK-5Projektowanie stron internetowych
T-LK-6E-commerce / Sklepy internetowe
T-LK-7Bankowość internetowa
T-LK-8Roboty, androidy i sztuczna inteligencja
T-LK-9Inteligentne domy
T-LK-10Przyszłość IT
Metody nauczaniaM-2M2 - praca w grupach
M-6M6 - praca z tekstem
M-7M7 - słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: S3 - prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wyszukiwać potrzebnych informacji.
3,0Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje.
3,5Student poprawnie wyszukuje i rozumie potrzebne informacje.
4,0Student poprawnie wyszukuje, rozumie, a także analizuje potrzebne informacje.
4,5Student potrafi wykorzystywać i analizować wszystkie potrzebne informacje, a także rozumie ich znaczenie dla studiowanego kierunku.
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie potrzebne informacje pochodzące z różnych specjalistycznych źródeł, potrafi je porównywać, a także samodzielnie identyfikować je jako właściwe dla studiowanego kierunku.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_A/01/01-1_K01potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadania określonego przez siebie lub innych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1C1 Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2C2 Umiejętność słuchania i czytania ze zrozumieniem tekstów specjalistycznych dla danego kierunku.
C-3C3 Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.
Treści programoweT-LK-3Zastosowanie komputerów
T-LK-4Sieci
T-LK-5Projektowanie stron internetowych
T-LK-6E-commerce / Sklepy internetowe
T-LK-7Bankowość internetowa
T-LK-8Roboty, androidy i sztuczna inteligencja
T-LK-9Inteligentne domy
T-LK-10Przyszłość IT
Metody nauczaniaM-2M2 - praca w grupach
M-5M5 - rozwiązywanie problemów
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: S3 - prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi określić priorytetów służących do realizacji zadania.
3,0Student potrafi określić podstawowe priorytety służące do realizacji zadania.
3,5Student potrafi określić niezbędne priorytety służące do realizacji zadania.
4,0Student potrafi określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania.
4,5Student potrafi dobrze określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania.
5,0Student potrafi bardzo dobrze określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_A/01/01-1_K02ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_K01ma świadomość potrzeby dokształcania, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-3C3 Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.
C-4C4 Wykorzystanie języka obcego jako narzędzia poznania.
Treści programoweT-LK-3Zastosowanie komputerów
T-LK-4Sieci
T-LK-5Projektowanie stron internetowych
T-LK-6E-commerce / Sklepy internetowe
T-LK-7Bankowość internetowa
T-LK-8Roboty, androidy i sztuczna inteligencja
T-LK-9Inteligentne domy
T-LK-10Przyszłość IT
Metody nauczaniaM-1M1 - zajęcia praktyczne
M-3M3 - prezentacja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: S1 - test kontrolny / kolokwium (F)
S-2Ocena formująca: S2 - kartkówka (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
3,5Student rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
4,0Student dobrze rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
4,5Student bardzo dobrze rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
5,0Student doskonale rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.