Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S2)
specjalność: zarządzanie przedsiębiorstwem

Sylabus przedmiotu Zastosowanie Internetu w systemach produkcyjnych - Przedmiot obieralny II:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zastosowanie Internetu w systemach produkcyjnych - Przedmiot obieralny II
Specjalność inżynieria systemów informacyjnych produkcji
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Mateusz Piwowarski <Mateusz.Piwowarski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 15 1,60,50zaliczenie
laboratoriaL2 30 1,40,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza o przedsiębiorstwach produkcyjnych
W-2Podstawowa znajomość internetowych narzędzi wspomagających działalność organizacji

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z możliwościami wykorzystania narzędzi internetowych do wspomagania procesów produkcyjnych
C-2Nabycie przez studentów umiejętności doboru narzędzi oraz realizacji prototypów systemów działąjących w Internecie do wspierania działań przedsiębiorstwa produkcyjnego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Określenie struktury oraz zakresu działania przedsiębiorstwa produkcyjnego2
T-L-2Analiza i dobór internetowych narzędzi wpomagających pracę przedsiębiorstwa produkcyjnego4
T-L-3Przygotowanie środowiska internetowego systemu przedsiębiorstwa produkcyjnego2
T-L-4Dobór, instalacja, konfiguracja narzędzi pracy grupowej4
T-L-5Adaptacja mechanizmów wymiany danych4
T-L-6System dystrybucji produktów w Internecie6
T-L-7Rozbudowa systemu o dodatkowe funkcjonalności wspierające wirtualizację działań w przedsiębiorstwie produkcyjnym4
T-L-8Administrowanie infrastrukturą informatyczną przedsiębiorstwa produkcyjnego2
T-L-9Zaliczenie zajęć laboratoryjnych2
30
wykłady
T-W-1System produkcyjny2
T-W-2Infrastruktura informatyczna wspomagająca proces produkcyjny2
T-W-3Internet jako medium wymiany informacji, komunikacji przedsiębiorstw oraz systemów produkcyjnych2
T-W-4Mechanizmy wymiany danych2
T-W-5Internet jako narzędzie wspomagania pracy grupowej2
T-W-6Dystrybucja produktów w Internecie4
T-W-7Zaliczenie wykładów1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych (praca własna studenta)3
A-L-3Relizacja projektu narzędzi internetowych wspomagających funkcjonowanie przedsiębiorstwa produkcyjnego3
A-L-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć2
38
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu (praca własna studenta)15
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia wykładów (praca własna studenta)12
A-W-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć2
44

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena bieżąca wykonanych i zaadoptowanych internetowych narzędzi wspierającego działaność przedsiębiorstwa produkcyjnego
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie części teoretycznej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_D1/O/02-1_W01
Student potrafi zdefiniować, scharakteryzować i znać podstawy teoretyczne funkcjonowania elementów infrastruktury technologicznej (internetowej) przedsiębiorstw produkcyjnych
ZIP_2A_W03T2A_W02, T2A_W05C-1T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-4, T-W-2M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_D1/O/02-1_U01
Student potrafi zaadoptować istniejące oraz wykonać proste narzędzia internetowe o zadanej funkcjonalności do wspierania działań przedsiębiorstwa produkcyjnego
ZIP_2A_U07, ZIP_2A_U12T2A_U07, T2A_U12C-2T-L-1, T-L-7, T-L-6, T-L-4, T-L-5, T-L-8, T-L-3, T-L-2M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_D1/O/02-1_K01
Student ma świadomość znaczenia wykonania projektu narzędzi, systemu internetowego w kontekście grupowego tworzenia systemów wspomagających działania przedsiębiorstwa produkcyjnego
ZIP_2A_K03T2A_K03, T2A_K04C-2, C-1T-L-2, T-L-5, T-L-8, T-L-1, T-W-4, T-W-1, T-L-4, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-L-3, T-L-6, T-W-2, T-L-7M-2, M-1S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_D1/O/02-1_W01
Student potrafi zdefiniować, scharakteryzować i znać podstawy teoretyczne funkcjonowania elementów infrastruktury technologicznej (internetowej) przedsiębiorstw produkcyjnych
2,0Student nie zna podstawowych pojęć z zakresu funkcjonowania elementów infrastruktury technologicznej (internetowej) przedsiębiorstw produkcyjnych
3,0Student zna podstawowe pojęcia z zakresu funkcjonowania elementów infrastruktury technologicznej (internetowej) przedsiębiorstw produkcyjnych, ale na dużym poziomie ogólności
3,5Student zna podstawowe pojęcia z zakresu funkcjonowania elementów infrastruktury technologicznej (internetowej) przedsiębiorstw produkcyjnych, potrafi wymienić główne systemy wspierające komunikację i wymianę danych oraz ogólnie scharakteryzować ich funkcjonalność
4,0Student zna podstawowe pojęcia z zakresu funkcjonowania elementów infrastruktury technologicznej (internetowej) przedsiębiorstw produkcyjnych, potrafi wymienić główne systemy wspierające komunikację i wymianę danych oraz szczegółowo scharakteryzować ich funkcjonalność
4,5Student zna podstawowe pojęcia z zakresu funkcjonowania elementów infrastruktury technologicznej (internetowej) przedsiębiorstw produkcyjnych, potrafi wymienić główne systemy wspierające komunikację i wymianę danych oraz szczegółowo scharakteryzować ich funkcjonalność, zna mechanizmy dystrybucji produktów w Internecie oraz potrafi je wykorzystać
5,0Student zna podstawowe pojęcia z zakresu funkcjonowania elementów infrastruktury technologicznej (internetowej) przedsiębiorstw produkcyjnych, potrafi wymienić główne systemy wspierające komunikację i wymianę danych oraz szczegółowo scharakteryzować ich funkcjonalność, zna mechanizmy dystrybucji produktów w Internecie oraz potrafi je wykorzystać, zna zasady integracji mechanizmów i narzędzi infrastruktury technologicznej

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_D1/O/02-1_U01
Student potrafi zaadoptować istniejące oraz wykonać proste narzędzia internetowe o zadanej funkcjonalności do wspierania działań przedsiębiorstwa produkcyjnego
2,0Student nie wykonał prototypu systemu internetowego o zadanej funkcjonalności, nie dostosował narzędzi internetowych do wspierania działań przedsiębiorstwa produkcyjnego
3,0Student wykonał prototyp systemu internetowego o zadanej funkcjonalności, dostosował narzędzia internetowe do wspierania działań przedsiębiorstwa produkcyjnego, ale przyjęte rozwiązania cechują się małą funkcjonalnością w stosunku do założeń
3,5Student wykonał prototyp systemu internetowego o zadanej funkcjonalności, dostosował narzędzia internetowe do wspierania działań przedsiębiorstwa produkcyjnego, przyjęte rozwiązania posiadają zbliżoną funkcjonalność do przyjętych założeń
4,0Student wykonał prototyp systemu internetowego o zadanej funkcjonalności, dostosował narzędzia internetowe do wspierania działań przedsiębiorstwa produkcyjnego, przyjęte rozwiązania są zgodne z przyjętymi założeniami
4,5Student wykonał prototyp systemu internetowego o zadanej funkcjonalności, dostosował narzędzia internetowe do wspierania działań przedsiębiorstwa produkcyjnego, przyjęte rozwiązania są zgodne z przyjętymi założeniami, wszystkie elementy systemu są uzupełnione właściwą zawartością oraz prawidłowo skonfigurowane
5,0Student wykonał prototyp systemu internetowego o zadanej funkcjonalności, dostosował narzędzia internetowe do wspierania działań przedsiębiorstwa produkcyjnego, przyjęte rozwiązania są zgodne z przyjętymi założeniami, wszystkie elementy systemu są uzupełnione właściwą zawartością oraz prawidłowo skonfigurowane, mechanizmy komunikacji, elementy pracy grupowej działają prawidłowo

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_D1/O/02-1_K01
Student ma świadomość znaczenia wykonania projektu narzędzi, systemu internetowego w kontekście grupowego tworzenia systemów wspomagających działania przedsiębiorstwa produkcyjnego
2,0Student nie rozumie znaczenia wykonania dobrego projektu narzędzi, systemu internetowego i realizacji tych rozwiązań, w kontekście grupowego tworzenia systemów wspomagających działania przedsiębiorstwa produkcyjnego
3,0Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu narzędzi, systemu internetowego i realizacji tych rozwiązań, w kontekście grupowego tworzenia systemów wspomagających działania przedsiębiorstwa produkcyjnego, ale na bardzo dużym poziomie ogólności
3,5Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu narzędzi, systemu internetowego i realizacji tych rozwiązań, w kontekście grupowego tworzenia systemów wspomagających działania przedsiębiorstwa produkcyjnego, potrafi ogólnie uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji systemu
4,0Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu narzędzi, systemu internetowego i realizacji tych rozwiązań, w kontekście grupowego tworzenia systemów wspomagających działania przedsiębiorstwa produkcyjnego, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji systemu
4,5Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu narzędzi, systemu internetowego i realizacji tych rozwiązań, w kontekście grupowego tworzenia systemów wspomagających działania przedsiębiorstwa produkcyjnego, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji systemu, wykorzystywanych narzędzi oraz funkcjonalności różnych systemów
5,0Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu narzędzi, systemu internetowego i realizacji tych rozwiązań, w kontekście grupowego tworzenia systemów wspomagających działania przedsiębiorstwa produkcyjnego, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji systemu, wykorzystywanych narzędzi oraz funkcjonalności różnych systemów, ma świadomość potrzeb monitorowania i koordynacji postępów prac projektowych, wykonawczych w zespole i tworzenia dokumentacji projektowej

Literatura podstawowa

  1. Celina Olszak, Ewa Ziemba, Strategie i modele gospodarki elektronicznej, PWN, 2007

Literatura dodatkowa

  1. Majewski P., Czas na e-biznes, Helion, 2007

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Określenie struktury oraz zakresu działania przedsiębiorstwa produkcyjnego2
T-L-2Analiza i dobór internetowych narzędzi wpomagających pracę przedsiębiorstwa produkcyjnego4
T-L-3Przygotowanie środowiska internetowego systemu przedsiębiorstwa produkcyjnego2
T-L-4Dobór, instalacja, konfiguracja narzędzi pracy grupowej4
T-L-5Adaptacja mechanizmów wymiany danych4
T-L-6System dystrybucji produktów w Internecie6
T-L-7Rozbudowa systemu o dodatkowe funkcjonalności wspierające wirtualizację działań w przedsiębiorstwie produkcyjnym4
T-L-8Administrowanie infrastrukturą informatyczną przedsiębiorstwa produkcyjnego2
T-L-9Zaliczenie zajęć laboratoryjnych2
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1System produkcyjny2
T-W-2Infrastruktura informatyczna wspomagająca proces produkcyjny2
T-W-3Internet jako medium wymiany informacji, komunikacji przedsiębiorstw oraz systemów produkcyjnych2
T-W-4Mechanizmy wymiany danych2
T-W-5Internet jako narzędzie wspomagania pracy grupowej2
T-W-6Dystrybucja produktów w Internecie4
T-W-7Zaliczenie wykładów1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych (praca własna studenta)3
A-L-3Relizacja projektu narzędzi internetowych wspomagających funkcjonowanie przedsiębiorstwa produkcyjnego3
A-L-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć2
38
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu (praca własna studenta)15
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia wykładów (praca własna studenta)12
A-W-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć2
44
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D1/O/02-1_W01Student potrafi zdefiniować, scharakteryzować i znać podstawy teoretyczne funkcjonowania elementów infrastruktury technologicznej (internetowej) przedsiębiorstw produkcyjnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_W03zna zaawansowane metody, techniki, narzędzia i technologie w wybranym obszarze inżynierii produkcji, ze szczególnym uwzględnieniem nowoczesnych metod zarządzania produkcją
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z możliwościami wykorzystania narzędzi internetowych do wspomagania procesów produkcyjnych
Treści programoweT-W-1System produkcyjny
T-W-3Internet jako medium wymiany informacji, komunikacji przedsiębiorstw oraz systemów produkcyjnych
T-W-5Internet jako narzędzie wspomagania pracy grupowej
T-W-6Dystrybucja produktów w Internecie
T-W-4Mechanizmy wymiany danych
T-W-2Infrastruktura informatyczna wspomagająca proces produkcyjny
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie części teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych pojęć z zakresu funkcjonowania elementów infrastruktury technologicznej (internetowej) przedsiębiorstw produkcyjnych
3,0Student zna podstawowe pojęcia z zakresu funkcjonowania elementów infrastruktury technologicznej (internetowej) przedsiębiorstw produkcyjnych, ale na dużym poziomie ogólności
3,5Student zna podstawowe pojęcia z zakresu funkcjonowania elementów infrastruktury technologicznej (internetowej) przedsiębiorstw produkcyjnych, potrafi wymienić główne systemy wspierające komunikację i wymianę danych oraz ogólnie scharakteryzować ich funkcjonalność
4,0Student zna podstawowe pojęcia z zakresu funkcjonowania elementów infrastruktury technologicznej (internetowej) przedsiębiorstw produkcyjnych, potrafi wymienić główne systemy wspierające komunikację i wymianę danych oraz szczegółowo scharakteryzować ich funkcjonalność
4,5Student zna podstawowe pojęcia z zakresu funkcjonowania elementów infrastruktury technologicznej (internetowej) przedsiębiorstw produkcyjnych, potrafi wymienić główne systemy wspierające komunikację i wymianę danych oraz szczegółowo scharakteryzować ich funkcjonalność, zna mechanizmy dystrybucji produktów w Internecie oraz potrafi je wykorzystać
5,0Student zna podstawowe pojęcia z zakresu funkcjonowania elementów infrastruktury technologicznej (internetowej) przedsiębiorstw produkcyjnych, potrafi wymienić główne systemy wspierające komunikację i wymianę danych oraz szczegółowo scharakteryzować ich funkcjonalność, zna mechanizmy dystrybucji produktów w Internecie oraz potrafi je wykorzystać, zna zasady integracji mechanizmów i narzędzi infrastruktury technologicznej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D1/O/02-1_U01Student potrafi zaadoptować istniejące oraz wykonać proste narzędzia internetowe o zadanej funkcjonalności do wspierania działań przedsiębiorstwa produkcyjnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
ZIP_2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych technik i technologii w zakresie inżynierii produkcji i zarządzania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Nabycie przez studentów umiejętności doboru narzędzi oraz realizacji prototypów systemów działąjących w Internecie do wspierania działań przedsiębiorstwa produkcyjnego
Treści programoweT-L-1Określenie struktury oraz zakresu działania przedsiębiorstwa produkcyjnego
T-L-7Rozbudowa systemu o dodatkowe funkcjonalności wspierające wirtualizację działań w przedsiębiorstwie produkcyjnym
T-L-6System dystrybucji produktów w Internecie
T-L-4Dobór, instalacja, konfiguracja narzędzi pracy grupowej
T-L-5Adaptacja mechanizmów wymiany danych
T-L-8Administrowanie infrastrukturą informatyczną przedsiębiorstwa produkcyjnego
T-L-3Przygotowanie środowiska internetowego systemu przedsiębiorstwa produkcyjnego
T-L-2Analiza i dobór internetowych narzędzi wpomagających pracę przedsiębiorstwa produkcyjnego
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena bieżąca wykonanych i zaadoptowanych internetowych narzędzi wspierającego działaność przedsiębiorstwa produkcyjnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykonał prototypu systemu internetowego o zadanej funkcjonalności, nie dostosował narzędzi internetowych do wspierania działań przedsiębiorstwa produkcyjnego
3,0Student wykonał prototyp systemu internetowego o zadanej funkcjonalności, dostosował narzędzia internetowe do wspierania działań przedsiębiorstwa produkcyjnego, ale przyjęte rozwiązania cechują się małą funkcjonalnością w stosunku do założeń
3,5Student wykonał prototyp systemu internetowego o zadanej funkcjonalności, dostosował narzędzia internetowe do wspierania działań przedsiębiorstwa produkcyjnego, przyjęte rozwiązania posiadają zbliżoną funkcjonalność do przyjętych założeń
4,0Student wykonał prototyp systemu internetowego o zadanej funkcjonalności, dostosował narzędzia internetowe do wspierania działań przedsiębiorstwa produkcyjnego, przyjęte rozwiązania są zgodne z przyjętymi założeniami
4,5Student wykonał prototyp systemu internetowego o zadanej funkcjonalności, dostosował narzędzia internetowe do wspierania działań przedsiębiorstwa produkcyjnego, przyjęte rozwiązania są zgodne z przyjętymi założeniami, wszystkie elementy systemu są uzupełnione właściwą zawartością oraz prawidłowo skonfigurowane
5,0Student wykonał prototyp systemu internetowego o zadanej funkcjonalności, dostosował narzędzia internetowe do wspierania działań przedsiębiorstwa produkcyjnego, przyjęte rozwiązania są zgodne z przyjętymi założeniami, wszystkie elementy systemu są uzupełnione właściwą zawartością oraz prawidłowo skonfigurowane, mechanizmy komunikacji, elementy pracy grupowej działają prawidłowo
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D1/O/02-1_K01Student ma świadomość znaczenia wykonania projektu narzędzi, systemu internetowego w kontekście grupowego tworzenia systemów wspomagających działania przedsiębiorstwa produkcyjnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-2Nabycie przez studentów umiejętności doboru narzędzi oraz realizacji prototypów systemów działąjących w Internecie do wspierania działań przedsiębiorstwa produkcyjnego
C-1Zapoznanie studentów z możliwościami wykorzystania narzędzi internetowych do wspomagania procesów produkcyjnych
Treści programoweT-L-2Analiza i dobór internetowych narzędzi wpomagających pracę przedsiębiorstwa produkcyjnego
T-L-5Adaptacja mechanizmów wymiany danych
T-L-8Administrowanie infrastrukturą informatyczną przedsiębiorstwa produkcyjnego
T-L-1Określenie struktury oraz zakresu działania przedsiębiorstwa produkcyjnego
T-W-4Mechanizmy wymiany danych
T-W-1System produkcyjny
T-L-4Dobór, instalacja, konfiguracja narzędzi pracy grupowej
T-W-3Internet jako medium wymiany informacji, komunikacji przedsiębiorstw oraz systemów produkcyjnych
T-W-5Internet jako narzędzie wspomagania pracy grupowej
T-W-6Dystrybucja produktów w Internecie
T-L-3Przygotowanie środowiska internetowego systemu przedsiębiorstwa produkcyjnego
T-L-6System dystrybucji produktów w Internecie
T-W-2Infrastruktura informatyczna wspomagająca proces produkcyjny
T-L-7Rozbudowa systemu o dodatkowe funkcjonalności wspierające wirtualizację działań w przedsiębiorstwie produkcyjnym
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie części teoretycznej
S-1Ocena formująca: Ocena bieżąca wykonanych i zaadoptowanych internetowych narzędzi wspierającego działaność przedsiębiorstwa produkcyjnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie znaczenia wykonania dobrego projektu narzędzi, systemu internetowego i realizacji tych rozwiązań, w kontekście grupowego tworzenia systemów wspomagających działania przedsiębiorstwa produkcyjnego
3,0Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu narzędzi, systemu internetowego i realizacji tych rozwiązań, w kontekście grupowego tworzenia systemów wspomagających działania przedsiębiorstwa produkcyjnego, ale na bardzo dużym poziomie ogólności
3,5Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu narzędzi, systemu internetowego i realizacji tych rozwiązań, w kontekście grupowego tworzenia systemów wspomagających działania przedsiębiorstwa produkcyjnego, potrafi ogólnie uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji systemu
4,0Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu narzędzi, systemu internetowego i realizacji tych rozwiązań, w kontekście grupowego tworzenia systemów wspomagających działania przedsiębiorstwa produkcyjnego, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji systemu
4,5Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu narzędzi, systemu internetowego i realizacji tych rozwiązań, w kontekście grupowego tworzenia systemów wspomagających działania przedsiębiorstwa produkcyjnego, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji systemu, wykorzystywanych narzędzi oraz funkcjonalności różnych systemów
5,0Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu narzędzi, systemu internetowego i realizacji tych rozwiązań, w kontekście grupowego tworzenia systemów wspomagających działania przedsiębiorstwa produkcyjnego, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji systemu, wykorzystywanych narzędzi oraz funkcjonalności różnych systemów, ma świadomość potrzeb monitorowania i koordynacji postępów prac projektowych, wykonawczych w zespole i tworzenia dokumentacji projektowej