Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZIP_2A_D2/03_U01 | Budowanie prognoz (umiejętność kojarzenia zmiennej prognozowanej i metody prognozowania) oraz symulowanie z wykorzystaniem komputerowych pakietów statystycznych (Gretl oraz Scilab i Statistica) |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZIP_2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych technik i technologii w zakresie inżynierii produkcji i zarządzania |
---|
ZIP_2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
ZIP_2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
ZIP_2A_U16 | potrafi wykonać analizę i zaproponować ulepszenia istniejących rozwiązań technicznych lub technologicznych |
ZIP_2A_U18 | potrafi stosować i poszukiwać techniki, metody oraz koncepcje twórczego rozwiązywania problemów charakterystycznych dla inżynierii produkcji |
ZIP_2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
ZIP_2A_U21 | potrafi dokonywać doboru metod optymalizacji, symulacji, prognozowania, wywodu wiedzy oraz wspomagania działań technologiami informatycznymi |
ZIP_2A_U15 | potrafi wykonać analizę sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne lub technologiczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
T2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T2A_U16 | potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych |
T2A_U19 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Poznanie istoty, celowości, mpoteod i ich ogranicvzerń w prognozowaniu rzeczywistych procesów technicznych i społeczno-gospodarczych, a także narzędzi do ich realizacji |
---|
Treści programowe | T-L-2 | Modelowanie szeregów czasowych, okienkowanie i wygladzanie |
---|
T-L-3 | Metody modeli dyskretnych i ciągłych, metody analogii historycznych i przestrzenno-czasowych, metody heurystyczne, metody analizy scenariuszy; gry symulacyjne |
Metody nauczania | M-1 | Prezentacja teoretycznych podstaw oraz praktycznej celowości prognozowania w formie multimedialnej z wykorzystaniem bieżąco prowadfzonych oibliczeń i przykładów zastosowań. |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Przedmiot zakończy się zaliczeniem oraz egzaminem na ocenę. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie wykazuje się umiejętnościami wykorzystania nawet części wiedzy podanej w przedmiocie |
3,0 | Student wykazuje się umiejętnościami wykorzystania niewielkiej części wiedzy podanej w przedmiocie |
3,5 | Student wykazuje się umiejętnościami wykorzystania większej części wiedzy podanej w przedmiocie |
4,0 | Student wykazuje się umiejętnościami wykorzystującymi cały zakres materiału |
4,5 | Student wykazuje się umiejętnościami wykorzystującymi cały zakres materiału oraz zna wiele szczegółów |
5,0 | Student wykazuje się umiejętnościami wykorzystującymi cały zakres materiału, zna wiele szczegółów, jak też wykazuje szersze zainteresowanie przedmiotem |