Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S2)
specjalność: zarządzanie energią i środowiskiem

Sylabus przedmiotu Zintegrowane systemy informatyczne zarządzania:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zintegrowane systemy informatyczne zarządzania
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Jarosław Becker <Jaroslaw.Becker@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 30 1,20,44zaliczenie
wykładyW1 15 0,80,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstawowych wiadomości z zakresu systemów informacyjnych (w tym baz danych).
W-2Rozumienie podstawowych pojęć i definicji z obszaru organizacji i zarządzania produkcją.
W-3Umiejętność posługiwania się edytorem tekstowym w celu sporządzenia sprawozdania.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznie studentów z ogólną architekturą, funkcjonalnością i procesem wdrażania zinegrowanych systemów informatycznych klasy MRPII/ERP.
C-2Ukształtownie praktycznych umiejętności z zakesu obsługi funkcji zintegrowanego pakietu oprogramowania wspomagającege zarządzanie produkcją.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Przygotowanie studentów do ćwiczeń praktycznych w systemie CDN XL (zajęcia organizacyjne; omówienie struktury programu, założenie i konfiguracja baz danych systemu, wprowadzenie operatorów i przyznanie im uprawnień).2
T-L-2Określenie zakresu i profilu działalności produkcyjnej (studium przypadku). Konfiguracja parametrów firmy i wprowadzenie danych słownikowych do systemu CDN XL.4
T-L-3Określenie procesu obiegu dokumentów (zamówienia, produkcja, sprzedaż) przy wykorzystaniu funkcjonalności modułu Modelowania Procesów.4
T-L-4Praca z modułem zamówień. 1) Ćwiczenia rozpoczynają się od wystawienia zapytania ofertowego, poprzez ofertę do zamówienia, które może być przekształcane do dokumentu handlowego, magazynowego, produkcyjnego lub bezpośrednio do zamówienia zakupu. 2) Generowanie bilansu stanu towarów oraz prognozy stanów.4
T-L-5Praca z modułem produkcja. 1) Definiowanie i łączenie ze sobą dowolnej ilości obiektów (maszyn, ludzi, zespołów), funkcji (realizowanych przez obiekty), procesów (poszczególnych technologii produkcji) oraz czynności (do wykonania w ramach technologii). 2) Definiowanie dla wyrobu norm pozwalając na obsługę wielowariantowości składników surowcowych i usług.4
T-L-6Praca z modułem produkcja. 3) Planowanie i harmonogramowanie produkcji uwzględniające procesy przestojów, zamówienia i plany sprzedaży oraz aktywne zlecenia produkcyjne. 4) Rejestrowanie przebiegu produkcji wraz z rozszerzoną informacją o pochodzeniu surowców, produktów i półproduktów na poziomie partii.4
T-L-7Praca z modułem produkcja. 5) Weryfikacja dostępności materiałów i generowanie zapotrzebowania na brakujące części. 6) Wycena produktów. 7) Rozliczenie produkcji lub poszcególnych zleceń.4
T-L-8Praca z modułem sprzedaży. Ćwiczenia obejmują pełną obsługę sprzedaży krajowej, eksportowej i gospodarki magazynowej w firmie.4
30
wykłady
T-W-1Wykład wprowadzający. Omówienie zagadnień wchodząych w zakres przedmiotu (m. in.: harmonogramu wykładów, zakresu ćwiczeń laboratoryjnych, obowiązującej literatury) oraz określenie zasad zaliczenia kursu.1
T-W-2Podstawowe pojęcia i definicje z zakresu integracji systemów informatycznych (koncepcje, metody i technologie).1
T-W-3Komputerowo zintegrowane zarządzanie (ang. Computer Integrated Management – CIMg). Zinetgrowane systemy transakcyjne. Technologie Bussines Intelligence.2
T-W-4Komputerowo zintegrowane wytwarzanie (ang. Computer Integrated Manufacturing – CIMf). Pakiety produkcyjne - standard MRP II (ang. Manufacturing Resource Planning) i jego rozszerzenia (ang. ERP -Enterprise Resource Planning, DEM - Dynamic Enterprise Modeler).2
T-W-5Wdrażanie zintegrowanych, informatycznych systemów klasy ERP (metody badania procesu wdrożenia, bariery wdrożeń i metody ich przezwyciężania)2
T-W-6Analiza wdrożenia systemu klasy ERP w firmie produkcyjnej (na przykładzie SAP i IFS)2
T-W-7Zastosowanie systemów klasy ERP w organizacjach projektowych2
T-W-8Kierunki rozwoju integracji zewnętrznej systemów informatycznych (sieć współpracy nad wartością dodaną, ang. VCN – Value Collaboration Networks; technologie informacyjne w organizacjach wirtualnych)2
T-W-9Pisemne zaliczenie części wykładowej (test wyboru).1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie, ukończenie rozpoczętych na zajęciach laboratoryjnych sprawozdań z wykonanych ćwiczeń (praca własna studenta).3
33
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia części teoretycznej przedmiotu (praca własna studenta).6
A-W-3Udział w zaliczeniu i konsultacje1
22

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny i problemowy wsparty studium przypadków oraz prezentacją multimedialną.
M-2Ćwiczenia laboratoryjne wsparte metodą przypadków, instruktażem i dyskusją dydaktyczną.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Weryfikacja poprawności sprawozdań cząstkowych z ćwiczeń wykonanych podczas zajęć laboratoryjnych i w czasie pracy własnej studenta.
S-2Ocena podsumowująca: Komleksowa weryfikacja i ocena sprawozdań z wykonanych ćwiczeń laboratoryjnych.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena wiedzy i umiejętności wykazana na zaliczeniu pisemnym (forma: test wyboru; uzyskanie 60% poprawnych odpowiedzi upoważnia do zaliczenia testu) i ustnym.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_C/02_W01
Student potrafi scharakteryzować funkcjonalność, przeznaczenie poszczególnych modułów systemu informatycznego klasy MRPII/ERP.
ZIP_2A_W03, ZIP_2A_W11T2A_W02, T2A_W03, T2A_W05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-9, T-W-5, T-W-3, T-W-6, T-W-8, T-W-7M-1S-3
ZIP_2A_C/02_W02
Student potrafi wskazać dobre praktyki wdrażania informatycznych systemów klasy MRPII/ERP (zna bariery wdrożeniowe i metody ich przezwyciężania).
ZIP_2A_W11T2A_W03, T2A_W05C-1T-W-2, T-W-8, T-W-4, T-W-5, T-W-9, T-W-6, T-W-7, T-W-1, T-W-3M-1S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_C/02_U01
Student posiada umiejętności związane z obsługą funkcji zamówień, produkcji i sprzedaży (ewidencją procesów biznesowych w średniej lub dużej firmie produkcyjnej) w zintegrowanym systemie informatycznym klasy MRPII/ERP.
ZIP_2A_U22, ZIP_2A_U12, ZIP_2A_U15T2A_U12, T2A_U15, T2A_U19C-2T-L-4, T-L-1, T-L-3, T-L-7, T-L-8, T-L-5, T-L-2, T-L-6M-2S-1, S-2
ZIP_2A_C/02_U02
Student potrafi sporządzić projekty (szablony) analiz i raportów dotyczących procesów biznesowych (zamówienia, wytwarzanie, dystrybucja) w średniej lub dużej firmie produkcyjnej przy użyciu komputera i zintegrowanego pakietu oprogramowania klasy ERP.
ZIP_2A_U10, ZIP_2A_U12, ZIP_2A_U22T2A_U10, T2A_U12, T2A_U19C-2T-L-5, T-L-8, T-L-4, T-L-1, T-L-3, T-L-6, T-L-2, T-L-7M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_C/02_K01
Student wykazuje kreatywność podczas kształtowania scenariusza logicznych działań operacyjnych firmy produkcyjnej (forma studium przypadku), zarejestrowanych w odpowiednich podsystemach zintegrowanego pakietu oprogramowania klasy MRPII/ERP oraz ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji z tego zakresu.
ZIP_2A_K04, ZIP_2A_K01T2A_K01, T2A_K06C-2T-L-1, T-L-7, T-L-4, T-L-8, T-L-6, T-L-2, T-L-3, T-L-5M-2S-1, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_C/02_W01
Student potrafi scharakteryzować funkcjonalność, przeznaczenie poszczególnych modułów systemu informatycznego klasy MRPII/ERP.
2,0student nie posiada wiedzy na temat zintegrowanych systemów informatycznych klasy MRPII/ERP;
3,0student posiada w wąskim zakresie wiedzę na temat zintegrowanych systemów informatycznych klasy MRPII/ERP, umie wskazać główne podsystemy oraz scharakteryzować ich standardowe funkcje;
3,5student posiada w wąskim zakresie wiedzę na temat zintegrowanych systemów informatycznych klasy MRPII/ERP, umie wskazać główne podsystemy, scharakteryzować ich standardowe funkcje oraz podać przykłady zastosowania w praktyce;
4,0student posiada obszerną wiedzę na temat zintegrowanych systemów informatycznych klasy MRPII/ERP, umie wskazać główne i pomocnicze podsystemy, scharakteryzować ich funkcje oraz podać przykłady zastosowania w praktyce;
4,5student spełnia wymagania na ocenę dobrą oraz potrafi przy pomocy nauczyciela dokonać analizy i oceny określonych rozwiązań informatycznych klasy MRPII/ERP (stosowanych w praktyce biznesowej) w świetle ich możliwości i ograniczeń funkcjonalnych i ze wskazaniem ich słabych i mocnych stron;
5,0student spełnia wymagania na ocenę dobrą oraz potrafi samodzielnie dokonać analizy i oceny określonych rozwiązań informatycznych klasy MRPII/ERP (stosowanych w praktyce biznesowej) w świetle ich możliwości i ograniczeń funkcjonalnych i ze wskazaniem ich słabych i mocnych stron;
ZIP_2A_C/02_W02
Student potrafi wskazać dobre praktyki wdrażania informatycznych systemów klasy MRPII/ERP (zna bariery wdrożeniowe i metody ich przezwyciężania).
2,0student nie posiada wiedzy na temat procesu wdrażania informatycznych systemów klasy MRPII/ERP; nie potrafi, samodzielnie lub przy pomocy nauczyciela, wymienić i scharakteryzować dobrych praktyk wdrożeniowych;
3,0student posiada ogólną wiedzę na temat procesu wdrażania informatycznych systemów klasy MRPII/ERP; umie wskazać główne bariery wdrożeniowe, potrafi wyjaśnić istotę metod stosowanych w celu ich przezwyciężenia;
3,5student posiada ogólną wiedzę na temat procesu wdrażania informatycznych systemów klasy MRPII/ERP; umie wskazać główne bariery wdrożeniowe, potrafi wyjaśnić istotę metod stosowanych w celu ich przezwyciężenia oraz zna przypadki ilustrujące dobre praktyki wdrożeniowe;
4,0student posiada obszerną wiedzę na temat procesu wdrażania informatycznych systemów klasy MRPII/ERP; umie wskazać wszystkie znane bariery wdrożeniowe, potrafi dokładnie scharakteryzować metody stosowane w celu ich przezwyciężenia oraz zna przypadki ilustrujące dobre praktyki wdrożeniowe;
4,5student spełnia wymagania na ocenę dobrą oraz potrafi dokonać analizy określonego przypadku wdrożeniowego i przy pomocy nauczyciela dobrać odpowiednią metodę, przewidzieć skutki jej zastosowania i zaproponować plan działania;
5,0student spełnia wymagania na ocenę dobrą oraz potrafi dokonać analizy określonego przypadku wdrożeniowego i samodzielnie dobrać odpowiednią metodę, przewidzieć skutki jej zastosowania i zaproponować plan działania;

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_C/02_U01
Student posiada umiejętności związane z obsługą funkcji zamówień, produkcji i sprzedaży (ewidencją procesów biznesowych w średniej lub dużej firmie produkcyjnej) w zintegrowanym systemie informatycznym klasy MRPII/ERP.
2,0student nie potrafi samodzielnie oraz przy pomocy nauczyciela przeprowadzić ewidencji wskazanych procesów biznesowych przy użyciu zintegrowanego systemu informatycznego klasy MRPII/ERP;
3,0student potrafi, przy pomocy nauczyciela, przeprowadzić ewidencję nieskomplikowanych procesów biznesowych przy użyciu wskazanych (przez nauczyciela) modułów i funkcji zintegrowanego systemu informatycznego klasy MRPII/ERP;
3,5student potrafi samodzielnie przeprowadzić ewidencję nieskomplikowanych procesów biznesowych przy użyciu samodzielnie dobranych modułów i funkcji zintegrowanego systemu informatycznego klasy MRPII/ERP;
4,0student potrafi, przy pomocy nauczyciela, przeprowadzić ewidencję złożonych procesów biznesowych przy użyciu wskazanych (przez nauczyciela) modułów i funkcji zintegrowanego systemu informatycznego klasy MRPII/ERP;
4,5student potrafi samodzielnie przeprowadzić ewidencję złożonych procesów biznesowych przy użyciu samodzielnie dobranych modułów i funkcji zintegrowanego systemu informatycznego klasy MRPII/ERP;
5,0student potrafi wykreować złożone procesy biznesowe oraz samodzielnie i kompleksowo dokonać ich ewidencji przy użyciu odpowiednich modułów i funkcji zintegrowanego systemu informatycznego klasy MRPII/ERP;
ZIP_2A_C/02_U02
Student potrafi sporządzić projekty (szablony) analiz i raportów dotyczących procesów biznesowych (zamówienia, wytwarzanie, dystrybucja) w średniej lub dużej firmie produkcyjnej przy użyciu komputera i zintegrowanego pakietu oprogramowania klasy ERP.
2,0student nie potrafi, samodzielnie oraz przy pomocy nauczyciela, sporządzać projektów analiz i raportów w zintegrowanym systemie informatycznym klasy MRPII/ERP;
3,0student potrafi, przy pomocy nauczyciela i określonych wytycznych dla struktury informacyjnej, sporządzać nieskomplikowane (z jednej dziedziny) projekty analiz i raportów w zintegrowanym systemie informatycznym klasy MRPII/ERP;
3,5student potrafi samodzielnie, przy określonych wytycznych dla struktury informacyjnej, sporządzać nieskomplikowane (z jednej dziedziny) projekty analiz i raportów w zintegrowanym systemie informatycznym klasy MRPII/ERP;
4,0student potrafi, przy pomocy nauczyciela i określonych wytycznych dla struktury informacyjnej, sporządzać zaawansowane (z wielu dziedzin) projekty analiz i raportów w zintegrowanym systemie informatycznym klasy MRPII/ERP;
4,5student potrafi samodzielnie, przy określonych wytycznych dla struktury informacyjnej, sporządzać zaawansowane (z wielu dziedzin) projekty analiz i raportów w zintegrowanym systemie informatycznym klasy MRPII/ERP;
5,0student zna i rozumie powiązania danych i tabel w strukturze informacyjnej zintegrowanego systemu informatycznego klasy MRPII/ERP, dlatego bez określonych wytycznych, samodzielnie i kompleksowo umie sporządzać zaawansowane (z wielu dziedzin) projekty analiz i raportów;

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_C/02_K01
Student wykazuje kreatywność podczas kształtowania scenariusza logicznych działań operacyjnych firmy produkcyjnej (forma studium przypadku), zarejestrowanych w odpowiednich podsystemach zintegrowanego pakietu oprogramowania klasy MRPII/ERP oraz ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji z tego zakresu.
2,0student nie zrealizował zadań w ramach indywidualnego studium przypadku w związku z tym nie wykazał się kreatywnością i nie uzyskał pełnej świadomości dla konieczności podnoszenia kompetencji z tego zakresu;
3,0student potrafi z pomocą nauczyciela wykreować studium nieskomplikowanych przypadków ewidencji procesów biznesowych;
3,5student potrafi samodzielnie wykreować studium nieskomplikowanych przypadków ewidencji procesów biznesowych;
4,0student potrafi samodzielnie wykreować studium nieskomplikowanych przypadków ewidencji procesów biznesowych oraz proste projekty analiz i raportów;
4,5student potrafi samodzielnie wykreować studium złożnych przypadków ewidencji procesów biznesowych oraz proste projekty analiz i raportów;
5,0student potrafi samodzielnie wykreować studium złożnych przypadków ewidencji procesów biznesowych oraz zaawansowane projekty analiz i raportów;

Literatura podstawowa

  1. Kisielnicki J., Sroka H., Systemy informacyjne biznesu. Informatyka dla zarządzania (metody projektowania i wdrażania systemów), Agencja Wydawnicza „Placet”, Warszawa, 2005
  2. Kisielnicki J., Pańkowska M., Sroka H. (red.), Zintegrowane systemy informatyczne, Dobre praktyki wdrożeń systemów klasy ERP, PWN, Warszawa, 2012, 1
  3. Januszewski A., Funkcjonalność informatycznych systemów zarządzania, Tom 1. Zintegrowane systemy transakcyjne, Tom 2. Systemy Bussines Intelligence, PWN, Warszawa, 2008, 1
  4. Flakiewicz W., Systemy informacyjne w zarządzaniu. Uwarunkowania, technologie, rodzaje., Wyd. C.H. Beck, Warszawa, 2002

Literatura dodatkowa

  1. Bytniewski A. (red.), Architektura zintegrowanego systemu informatycznego zarządzania, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław, 2005
  2. Budziński R., Metodologiczne aspekty systemowego przetwarzania danych ekonomiczno-finansowych w przedsiębiorstwie, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin, 2001
  3. Niedzielska E., Informatyka ekonomiczna, Wyd. Akademii Ekonomicznej im Oskara Langego, Wrocław, 2003

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Przygotowanie studentów do ćwiczeń praktycznych w systemie CDN XL (zajęcia organizacyjne; omówienie struktury programu, założenie i konfiguracja baz danych systemu, wprowadzenie operatorów i przyznanie im uprawnień).2
T-L-2Określenie zakresu i profilu działalności produkcyjnej (studium przypadku). Konfiguracja parametrów firmy i wprowadzenie danych słownikowych do systemu CDN XL.4
T-L-3Określenie procesu obiegu dokumentów (zamówienia, produkcja, sprzedaż) przy wykorzystaniu funkcjonalności modułu Modelowania Procesów.4
T-L-4Praca z modułem zamówień. 1) Ćwiczenia rozpoczynają się od wystawienia zapytania ofertowego, poprzez ofertę do zamówienia, które może być przekształcane do dokumentu handlowego, magazynowego, produkcyjnego lub bezpośrednio do zamówienia zakupu. 2) Generowanie bilansu stanu towarów oraz prognozy stanów.4
T-L-5Praca z modułem produkcja. 1) Definiowanie i łączenie ze sobą dowolnej ilości obiektów (maszyn, ludzi, zespołów), funkcji (realizowanych przez obiekty), procesów (poszczególnych technologii produkcji) oraz czynności (do wykonania w ramach technologii). 2) Definiowanie dla wyrobu norm pozwalając na obsługę wielowariantowości składników surowcowych i usług.4
T-L-6Praca z modułem produkcja. 3) Planowanie i harmonogramowanie produkcji uwzględniające procesy przestojów, zamówienia i plany sprzedaży oraz aktywne zlecenia produkcyjne. 4) Rejestrowanie przebiegu produkcji wraz z rozszerzoną informacją o pochodzeniu surowców, produktów i półproduktów na poziomie partii.4
T-L-7Praca z modułem produkcja. 5) Weryfikacja dostępności materiałów i generowanie zapotrzebowania na brakujące części. 6) Wycena produktów. 7) Rozliczenie produkcji lub poszcególnych zleceń.4
T-L-8Praca z modułem sprzedaży. Ćwiczenia obejmują pełną obsługę sprzedaży krajowej, eksportowej i gospodarki magazynowej w firmie.4
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wykład wprowadzający. Omówienie zagadnień wchodząych w zakres przedmiotu (m. in.: harmonogramu wykładów, zakresu ćwiczeń laboratoryjnych, obowiązującej literatury) oraz określenie zasad zaliczenia kursu.1
T-W-2Podstawowe pojęcia i definicje z zakresu integracji systemów informatycznych (koncepcje, metody i technologie).1
T-W-3Komputerowo zintegrowane zarządzanie (ang. Computer Integrated Management – CIMg). Zinetgrowane systemy transakcyjne. Technologie Bussines Intelligence.2
T-W-4Komputerowo zintegrowane wytwarzanie (ang. Computer Integrated Manufacturing – CIMf). Pakiety produkcyjne - standard MRP II (ang. Manufacturing Resource Planning) i jego rozszerzenia (ang. ERP -Enterprise Resource Planning, DEM - Dynamic Enterprise Modeler).2
T-W-5Wdrażanie zintegrowanych, informatycznych systemów klasy ERP (metody badania procesu wdrożenia, bariery wdrożeń i metody ich przezwyciężania)2
T-W-6Analiza wdrożenia systemu klasy ERP w firmie produkcyjnej (na przykładzie SAP i IFS)2
T-W-7Zastosowanie systemów klasy ERP w organizacjach projektowych2
T-W-8Kierunki rozwoju integracji zewnętrznej systemów informatycznych (sieć współpracy nad wartością dodaną, ang. VCN – Value Collaboration Networks; technologie informacyjne w organizacjach wirtualnych)2
T-W-9Pisemne zaliczenie części wykładowej (test wyboru).1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie, ukończenie rozpoczętych na zajęciach laboratoryjnych sprawozdań z wykonanych ćwiczeń (praca własna studenta).3
33
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia części teoretycznej przedmiotu (praca własna studenta).6
A-W-3Udział w zaliczeniu i konsultacje1
22
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_C/02_W01Student potrafi scharakteryzować funkcjonalność, przeznaczenie poszczególnych modułów systemu informatycznego klasy MRPII/ERP.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_W03zna zaawansowane metody, techniki, narzędzia i technologie w wybranym obszarze inżynierii produkcji, ze szczególnym uwzględnieniem nowoczesnych metod zarządzania produkcją
ZIP_2A_W11ma wiedze z zakresu zintegrowanych systemów informatycznych oraz systemów wspomagania decyzji.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
Cel przedmiotuC-1Zapoznie studentów z ogólną architekturą, funkcjonalnością i procesem wdrażania zinegrowanych systemów informatycznych klasy MRPII/ERP.
Treści programoweT-W-1Wykład wprowadzający. Omówienie zagadnień wchodząych w zakres przedmiotu (m. in.: harmonogramu wykładów, zakresu ćwiczeń laboratoryjnych, obowiązującej literatury) oraz określenie zasad zaliczenia kursu.
T-W-2Podstawowe pojęcia i definicje z zakresu integracji systemów informatycznych (koncepcje, metody i technologie).
T-W-4Komputerowo zintegrowane wytwarzanie (ang. Computer Integrated Manufacturing – CIMf). Pakiety produkcyjne - standard MRP II (ang. Manufacturing Resource Planning) i jego rozszerzenia (ang. ERP -Enterprise Resource Planning, DEM - Dynamic Enterprise Modeler).
T-W-9Pisemne zaliczenie części wykładowej (test wyboru).
T-W-5Wdrażanie zintegrowanych, informatycznych systemów klasy ERP (metody badania procesu wdrożenia, bariery wdrożeń i metody ich przezwyciężania)
T-W-3Komputerowo zintegrowane zarządzanie (ang. Computer Integrated Management – CIMg). Zinetgrowane systemy transakcyjne. Technologie Bussines Intelligence.
T-W-6Analiza wdrożenia systemu klasy ERP w firmie produkcyjnej (na przykładzie SAP i IFS)
T-W-8Kierunki rozwoju integracji zewnętrznej systemów informatycznych (sieć współpracy nad wartością dodaną, ang. VCN – Value Collaboration Networks; technologie informacyjne w organizacjach wirtualnych)
T-W-7Zastosowanie systemów klasy ERP w organizacjach projektowych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny i problemowy wsparty studium przypadków oraz prezentacją multimedialną.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena wiedzy i umiejętności wykazana na zaliczeniu pisemnym (forma: test wyboru; uzyskanie 60% poprawnych odpowiedzi upoważnia do zaliczenia testu) i ustnym.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie posiada wiedzy na temat zintegrowanych systemów informatycznych klasy MRPII/ERP;
3,0student posiada w wąskim zakresie wiedzę na temat zintegrowanych systemów informatycznych klasy MRPII/ERP, umie wskazać główne podsystemy oraz scharakteryzować ich standardowe funkcje;
3,5student posiada w wąskim zakresie wiedzę na temat zintegrowanych systemów informatycznych klasy MRPII/ERP, umie wskazać główne podsystemy, scharakteryzować ich standardowe funkcje oraz podać przykłady zastosowania w praktyce;
4,0student posiada obszerną wiedzę na temat zintegrowanych systemów informatycznych klasy MRPII/ERP, umie wskazać główne i pomocnicze podsystemy, scharakteryzować ich funkcje oraz podać przykłady zastosowania w praktyce;
4,5student spełnia wymagania na ocenę dobrą oraz potrafi przy pomocy nauczyciela dokonać analizy i oceny określonych rozwiązań informatycznych klasy MRPII/ERP (stosowanych w praktyce biznesowej) w świetle ich możliwości i ograniczeń funkcjonalnych i ze wskazaniem ich słabych i mocnych stron;
5,0student spełnia wymagania na ocenę dobrą oraz potrafi samodzielnie dokonać analizy i oceny określonych rozwiązań informatycznych klasy MRPII/ERP (stosowanych w praktyce biznesowej) w świetle ich możliwości i ograniczeń funkcjonalnych i ze wskazaniem ich słabych i mocnych stron;
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_C/02_W02Student potrafi wskazać dobre praktyki wdrażania informatycznych systemów klasy MRPII/ERP (zna bariery wdrożeniowe i metody ich przezwyciężania).
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_W11ma wiedze z zakresu zintegrowanych systemów informatycznych oraz systemów wspomagania decyzji.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
Cel przedmiotuC-1Zapoznie studentów z ogólną architekturą, funkcjonalnością i procesem wdrażania zinegrowanych systemów informatycznych klasy MRPII/ERP.
Treści programoweT-W-2Podstawowe pojęcia i definicje z zakresu integracji systemów informatycznych (koncepcje, metody i technologie).
T-W-8Kierunki rozwoju integracji zewnętrznej systemów informatycznych (sieć współpracy nad wartością dodaną, ang. VCN – Value Collaboration Networks; technologie informacyjne w organizacjach wirtualnych)
T-W-4Komputerowo zintegrowane wytwarzanie (ang. Computer Integrated Manufacturing – CIMf). Pakiety produkcyjne - standard MRP II (ang. Manufacturing Resource Planning) i jego rozszerzenia (ang. ERP -Enterprise Resource Planning, DEM - Dynamic Enterprise Modeler).
T-W-5Wdrażanie zintegrowanych, informatycznych systemów klasy ERP (metody badania procesu wdrożenia, bariery wdrożeń i metody ich przezwyciężania)
T-W-9Pisemne zaliczenie części wykładowej (test wyboru).
T-W-6Analiza wdrożenia systemu klasy ERP w firmie produkcyjnej (na przykładzie SAP i IFS)
T-W-7Zastosowanie systemów klasy ERP w organizacjach projektowych
T-W-1Wykład wprowadzający. Omówienie zagadnień wchodząych w zakres przedmiotu (m. in.: harmonogramu wykładów, zakresu ćwiczeń laboratoryjnych, obowiązującej literatury) oraz określenie zasad zaliczenia kursu.
T-W-3Komputerowo zintegrowane zarządzanie (ang. Computer Integrated Management – CIMg). Zinetgrowane systemy transakcyjne. Technologie Bussines Intelligence.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny i problemowy wsparty studium przypadków oraz prezentacją multimedialną.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena wiedzy i umiejętności wykazana na zaliczeniu pisemnym (forma: test wyboru; uzyskanie 60% poprawnych odpowiedzi upoważnia do zaliczenia testu) i ustnym.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie posiada wiedzy na temat procesu wdrażania informatycznych systemów klasy MRPII/ERP; nie potrafi, samodzielnie lub przy pomocy nauczyciela, wymienić i scharakteryzować dobrych praktyk wdrożeniowych;
3,0student posiada ogólną wiedzę na temat procesu wdrażania informatycznych systemów klasy MRPII/ERP; umie wskazać główne bariery wdrożeniowe, potrafi wyjaśnić istotę metod stosowanych w celu ich przezwyciężenia;
3,5student posiada ogólną wiedzę na temat procesu wdrażania informatycznych systemów klasy MRPII/ERP; umie wskazać główne bariery wdrożeniowe, potrafi wyjaśnić istotę metod stosowanych w celu ich przezwyciężenia oraz zna przypadki ilustrujące dobre praktyki wdrożeniowe;
4,0student posiada obszerną wiedzę na temat procesu wdrażania informatycznych systemów klasy MRPII/ERP; umie wskazać wszystkie znane bariery wdrożeniowe, potrafi dokładnie scharakteryzować metody stosowane w celu ich przezwyciężenia oraz zna przypadki ilustrujące dobre praktyki wdrożeniowe;
4,5student spełnia wymagania na ocenę dobrą oraz potrafi dokonać analizy określonego przypadku wdrożeniowego i przy pomocy nauczyciela dobrać odpowiednią metodę, przewidzieć skutki jej zastosowania i zaproponować plan działania;
5,0student spełnia wymagania na ocenę dobrą oraz potrafi dokonać analizy określonego przypadku wdrożeniowego i samodzielnie dobrać odpowiednią metodę, przewidzieć skutki jej zastosowania i zaproponować plan działania;
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_C/02_U01Student posiada umiejętności związane z obsługą funkcji zamówień, produkcji i sprzedaży (ewidencją procesów biznesowych w średniej lub dużej firmie produkcyjnej) w zintegrowanym systemie informatycznym klasy MRPII/ERP.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_U22ma umiejętność podejmowania innowacyjnych inicjatyw i decyzji oraz samodzielnego prowadzenia działalności w zakresie produkcji w małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach
ZIP_2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych technik i technologii w zakresie inżynierii produkcji i zarządzania
ZIP_2A_U15potrafi wykonać analizę sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne lub technologiczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Cel przedmiotuC-2Ukształtownie praktycznych umiejętności z zakesu obsługi funkcji zintegrowanego pakietu oprogramowania wspomagającege zarządzanie produkcją.
Treści programoweT-L-4Praca z modułem zamówień. 1) Ćwiczenia rozpoczynają się od wystawienia zapytania ofertowego, poprzez ofertę do zamówienia, które może być przekształcane do dokumentu handlowego, magazynowego, produkcyjnego lub bezpośrednio do zamówienia zakupu. 2) Generowanie bilansu stanu towarów oraz prognozy stanów.
T-L-1Przygotowanie studentów do ćwiczeń praktycznych w systemie CDN XL (zajęcia organizacyjne; omówienie struktury programu, założenie i konfiguracja baz danych systemu, wprowadzenie operatorów i przyznanie im uprawnień).
T-L-3Określenie procesu obiegu dokumentów (zamówienia, produkcja, sprzedaż) przy wykorzystaniu funkcjonalności modułu Modelowania Procesów.
T-L-7Praca z modułem produkcja. 5) Weryfikacja dostępności materiałów i generowanie zapotrzebowania na brakujące części. 6) Wycena produktów. 7) Rozliczenie produkcji lub poszcególnych zleceń.
T-L-8Praca z modułem sprzedaży. Ćwiczenia obejmują pełną obsługę sprzedaży krajowej, eksportowej i gospodarki magazynowej w firmie.
T-L-5Praca z modułem produkcja. 1) Definiowanie i łączenie ze sobą dowolnej ilości obiektów (maszyn, ludzi, zespołów), funkcji (realizowanych przez obiekty), procesów (poszczególnych technologii produkcji) oraz czynności (do wykonania w ramach technologii). 2) Definiowanie dla wyrobu norm pozwalając na obsługę wielowariantowości składników surowcowych i usług.
T-L-2Określenie zakresu i profilu działalności produkcyjnej (studium przypadku). Konfiguracja parametrów firmy i wprowadzenie danych słownikowych do systemu CDN XL.
T-L-6Praca z modułem produkcja. 3) Planowanie i harmonogramowanie produkcji uwzględniające procesy przestojów, zamówienia i plany sprzedaży oraz aktywne zlecenia produkcyjne. 4) Rejestrowanie przebiegu produkcji wraz z rozszerzoną informacją o pochodzeniu surowców, produktów i półproduktów na poziomie partii.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne wsparte metodą przypadków, instruktażem i dyskusją dydaktyczną.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Weryfikacja poprawności sprawozdań cząstkowych z ćwiczeń wykonanych podczas zajęć laboratoryjnych i w czasie pracy własnej studenta.
S-2Ocena podsumowująca: Komleksowa weryfikacja i ocena sprawozdań z wykonanych ćwiczeń laboratoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi samodzielnie oraz przy pomocy nauczyciela przeprowadzić ewidencji wskazanych procesów biznesowych przy użyciu zintegrowanego systemu informatycznego klasy MRPII/ERP;
3,0student potrafi, przy pomocy nauczyciela, przeprowadzić ewidencję nieskomplikowanych procesów biznesowych przy użyciu wskazanych (przez nauczyciela) modułów i funkcji zintegrowanego systemu informatycznego klasy MRPII/ERP;
3,5student potrafi samodzielnie przeprowadzić ewidencję nieskomplikowanych procesów biznesowych przy użyciu samodzielnie dobranych modułów i funkcji zintegrowanego systemu informatycznego klasy MRPII/ERP;
4,0student potrafi, przy pomocy nauczyciela, przeprowadzić ewidencję złożonych procesów biznesowych przy użyciu wskazanych (przez nauczyciela) modułów i funkcji zintegrowanego systemu informatycznego klasy MRPII/ERP;
4,5student potrafi samodzielnie przeprowadzić ewidencję złożonych procesów biznesowych przy użyciu samodzielnie dobranych modułów i funkcji zintegrowanego systemu informatycznego klasy MRPII/ERP;
5,0student potrafi wykreować złożone procesy biznesowe oraz samodzielnie i kompleksowo dokonać ich ewidencji przy użyciu odpowiednich modułów i funkcji zintegrowanego systemu informatycznego klasy MRPII/ERP;
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_C/02_U02Student potrafi sporządzić projekty (szablony) analiz i raportów dotyczących procesów biznesowych (zamówienia, wytwarzanie, dystrybucja) w średniej lub dużej firmie produkcyjnej przy użyciu komputera i zintegrowanego pakietu oprogramowania klasy ERP.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_U10potrafi łączyć wiedzę z zakresu inżynierii produkcji oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
ZIP_2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych technik i technologii w zakresie inżynierii produkcji i zarządzania
ZIP_2A_U22ma umiejętność podejmowania innowacyjnych inicjatyw i decyzji oraz samodzielnego prowadzenia działalności w zakresie produkcji w małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Cel przedmiotuC-2Ukształtownie praktycznych umiejętności z zakesu obsługi funkcji zintegrowanego pakietu oprogramowania wspomagającege zarządzanie produkcją.
Treści programoweT-L-5Praca z modułem produkcja. 1) Definiowanie i łączenie ze sobą dowolnej ilości obiektów (maszyn, ludzi, zespołów), funkcji (realizowanych przez obiekty), procesów (poszczególnych technologii produkcji) oraz czynności (do wykonania w ramach technologii). 2) Definiowanie dla wyrobu norm pozwalając na obsługę wielowariantowości składników surowcowych i usług.
T-L-8Praca z modułem sprzedaży. Ćwiczenia obejmują pełną obsługę sprzedaży krajowej, eksportowej i gospodarki magazynowej w firmie.
T-L-4Praca z modułem zamówień. 1) Ćwiczenia rozpoczynają się od wystawienia zapytania ofertowego, poprzez ofertę do zamówienia, które może być przekształcane do dokumentu handlowego, magazynowego, produkcyjnego lub bezpośrednio do zamówienia zakupu. 2) Generowanie bilansu stanu towarów oraz prognozy stanów.
T-L-1Przygotowanie studentów do ćwiczeń praktycznych w systemie CDN XL (zajęcia organizacyjne; omówienie struktury programu, założenie i konfiguracja baz danych systemu, wprowadzenie operatorów i przyznanie im uprawnień).
T-L-3Określenie procesu obiegu dokumentów (zamówienia, produkcja, sprzedaż) przy wykorzystaniu funkcjonalności modułu Modelowania Procesów.
T-L-6Praca z modułem produkcja. 3) Planowanie i harmonogramowanie produkcji uwzględniające procesy przestojów, zamówienia i plany sprzedaży oraz aktywne zlecenia produkcyjne. 4) Rejestrowanie przebiegu produkcji wraz z rozszerzoną informacją o pochodzeniu surowców, produktów i półproduktów na poziomie partii.
T-L-2Określenie zakresu i profilu działalności produkcyjnej (studium przypadku). Konfiguracja parametrów firmy i wprowadzenie danych słownikowych do systemu CDN XL.
T-L-7Praca z modułem produkcja. 5) Weryfikacja dostępności materiałów i generowanie zapotrzebowania na brakujące części. 6) Wycena produktów. 7) Rozliczenie produkcji lub poszcególnych zleceń.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne wsparte metodą przypadków, instruktażem i dyskusją dydaktyczną.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Komleksowa weryfikacja i ocena sprawozdań z wykonanych ćwiczeń laboratoryjnych.
S-1Ocena formująca: Weryfikacja poprawności sprawozdań cząstkowych z ćwiczeń wykonanych podczas zajęć laboratoryjnych i w czasie pracy własnej studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi, samodzielnie oraz przy pomocy nauczyciela, sporządzać projektów analiz i raportów w zintegrowanym systemie informatycznym klasy MRPII/ERP;
3,0student potrafi, przy pomocy nauczyciela i określonych wytycznych dla struktury informacyjnej, sporządzać nieskomplikowane (z jednej dziedziny) projekty analiz i raportów w zintegrowanym systemie informatycznym klasy MRPII/ERP;
3,5student potrafi samodzielnie, przy określonych wytycznych dla struktury informacyjnej, sporządzać nieskomplikowane (z jednej dziedziny) projekty analiz i raportów w zintegrowanym systemie informatycznym klasy MRPII/ERP;
4,0student potrafi, przy pomocy nauczyciela i określonych wytycznych dla struktury informacyjnej, sporządzać zaawansowane (z wielu dziedzin) projekty analiz i raportów w zintegrowanym systemie informatycznym klasy MRPII/ERP;
4,5student potrafi samodzielnie, przy określonych wytycznych dla struktury informacyjnej, sporządzać zaawansowane (z wielu dziedzin) projekty analiz i raportów w zintegrowanym systemie informatycznym klasy MRPII/ERP;
5,0student zna i rozumie powiązania danych i tabel w strukturze informacyjnej zintegrowanego systemu informatycznego klasy MRPII/ERP, dlatego bez określonych wytycznych, samodzielnie i kompleksowo umie sporządzać zaawansowane (z wielu dziedzin) projekty analiz i raportów;
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_C/02_K01Student wykazuje kreatywność podczas kształtowania scenariusza logicznych działań operacyjnych firmy produkcyjnej (forma studium przypadku), zarejestrowanych w odpowiednich podsystemach zintegrowanego pakietu oprogramowania klasy MRPII/ERP oraz ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji z tego zakresu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_K04potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
ZIP_2A_K01ma świadomość potrzeby dokształcania, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Ukształtownie praktycznych umiejętności z zakesu obsługi funkcji zintegrowanego pakietu oprogramowania wspomagającege zarządzanie produkcją.
Treści programoweT-L-1Przygotowanie studentów do ćwiczeń praktycznych w systemie CDN XL (zajęcia organizacyjne; omówienie struktury programu, założenie i konfiguracja baz danych systemu, wprowadzenie operatorów i przyznanie im uprawnień).
T-L-7Praca z modułem produkcja. 5) Weryfikacja dostępności materiałów i generowanie zapotrzebowania na brakujące części. 6) Wycena produktów. 7) Rozliczenie produkcji lub poszcególnych zleceń.
T-L-4Praca z modułem zamówień. 1) Ćwiczenia rozpoczynają się od wystawienia zapytania ofertowego, poprzez ofertę do zamówienia, które może być przekształcane do dokumentu handlowego, magazynowego, produkcyjnego lub bezpośrednio do zamówienia zakupu. 2) Generowanie bilansu stanu towarów oraz prognozy stanów.
T-L-8Praca z modułem sprzedaży. Ćwiczenia obejmują pełną obsługę sprzedaży krajowej, eksportowej i gospodarki magazynowej w firmie.
T-L-6Praca z modułem produkcja. 3) Planowanie i harmonogramowanie produkcji uwzględniające procesy przestojów, zamówienia i plany sprzedaży oraz aktywne zlecenia produkcyjne. 4) Rejestrowanie przebiegu produkcji wraz z rozszerzoną informacją o pochodzeniu surowców, produktów i półproduktów na poziomie partii.
T-L-2Określenie zakresu i profilu działalności produkcyjnej (studium przypadku). Konfiguracja parametrów firmy i wprowadzenie danych słownikowych do systemu CDN XL.
T-L-3Określenie procesu obiegu dokumentów (zamówienia, produkcja, sprzedaż) przy wykorzystaniu funkcjonalności modułu Modelowania Procesów.
T-L-5Praca z modułem produkcja. 1) Definiowanie i łączenie ze sobą dowolnej ilości obiektów (maszyn, ludzi, zespołów), funkcji (realizowanych przez obiekty), procesów (poszczególnych technologii produkcji) oraz czynności (do wykonania w ramach technologii). 2) Definiowanie dla wyrobu norm pozwalając na obsługę wielowariantowości składników surowcowych i usług.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne wsparte metodą przypadków, instruktażem i dyskusją dydaktyczną.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Weryfikacja poprawności sprawozdań cząstkowych z ćwiczeń wykonanych podczas zajęć laboratoryjnych i w czasie pracy własnej studenta.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena wiedzy i umiejętności wykazana na zaliczeniu pisemnym (forma: test wyboru; uzyskanie 60% poprawnych odpowiedzi upoważnia do zaliczenia testu) i ustnym.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie zrealizował zadań w ramach indywidualnego studium przypadku w związku z tym nie wykazał się kreatywnością i nie uzyskał pełnej świadomości dla konieczności podnoszenia kompetencji z tego zakresu;
3,0student potrafi z pomocą nauczyciela wykreować studium nieskomplikowanych przypadków ewidencji procesów biznesowych;
3,5student potrafi samodzielnie wykreować studium nieskomplikowanych przypadków ewidencji procesów biznesowych;
4,0student potrafi samodzielnie wykreować studium nieskomplikowanych przypadków ewidencji procesów biznesowych oraz proste projekty analiz i raportów;
4,5student potrafi samodzielnie wykreować studium złożnych przypadków ewidencji procesów biznesowych oraz proste projekty analiz i raportów;
5,0student potrafi samodzielnie wykreować studium złożnych przypadków ewidencji procesów biznesowych oraz zaawansowane projekty analiz i raportów;