Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S2)
specjalność: zarządzanie energią i środowiskiem

Sylabus przedmiotu Testy wydajnościowe oprogramowania rozproszonego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Testy wydajnościowe oprogramowania rozproszonego
Specjalność zarządzanie jakością produkcji oprogramowania
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Oprogramowania
Nauczyciel odpowiedzialny Mirosław Mościcki <Miroslaw.Moscicki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP3 15 1,00,33zaliczenie
wykładyW3 15 1,00,34zaliczenie
laboratoriaL3 15 1,00,33zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończony kurs Nowoczesne paradygmaty programowania
W-2Ukończony kurs Podstawy informatyki i algorytmizacji

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z istniejącymi sposobami testowania wydajnościowego oprogramowania rozproszonego
C-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu testowania oprogramownia

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1tworzenia testów jednostkowych4
T-L-2tworzenia testów wydajnościowych4
T-L-3Testowanie wydajnościowe oprogramowania rozproszonego4
T-L-4Weryfikacja i walidacja przeprowadzonych testów3
15
projekty
T-P-1planowanie procesu testowania4
T-P-2Tworzenie dokumentacji procesu testowania4
T-P-3Tworzenie raportów z procesu testowania4
T-P-4Wykorzystanie istniejących narzędzi do testowania3
15
wykłady
T-W-1Przestawienie procesu wytwarzania i testowania oprogramowania2
T-W-2zarządzanie; dokumentacja, przegląd i audyt, raporty, narzędzia, techniki i metodologie, kontrola kodu, zarządzanie ryzykiem6
T-W-3Planowanie procesu testowania2
T-W-4tworzenia testów jednostkowych2
T-W-5tworzenia testów wydajnościowych2
T-W-6Specyfika testowania oprogramowania rozproszonego1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Przygotowanie się do zajęć laboratoryjnych12
A-L-3Udział w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć2
29
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Przygotowanie prezentacji z badań12
A-P-3Udział w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć2
29
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Samodzielne studiowanie tematyki wykładów8
A-W-3Przygotowanie do kolokwium zaliczającego5
A-W-4Kolokwium zaliczające2
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
M-3Metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Wejściówka - Pozwala ocenić przygotowanie studenta do ćwiczeń laboratoryjnych
S-2Ocena formująca: Ocena poprawności wykonania zadania projektowego
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczające

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_null_W01
Student potrafi korzystać z istniejących narzędzi przeznaczonych do testowania oprogramowania i zastosować je do realizowanych projektów
ZIP_2A_W08, ZIP_2A_W10, ZIP_2A_W02, ZIP_2A_W06, ZIP_2A_W05T2A_W02, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W07, T2A_W08, T2A_W10C-1, C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-P-3, T-P-2, T-P-1, T-L-4, T-W-6, T-P-4, T-W-5M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3
ZIP_2A_null_W02
Student potrafi stworzyć zestawy testów niezbędne do przetestowania wydajnościowego oprogramowania rozproszonego
ZIP_2A_W07, ZIP_2A_W10, ZIP_2A_W02, ZIP_2A_W12T2A_W04, T2A_W05, T2A_W07, T2A_W10C-2, C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-6, T-W-5, T-P-4, T-P-3, T-P-1, T-L-4, T-W-3, T-P-2M-1, M-2, M-3S-2, S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_null_U01
Student potrafi wykorzystać w praktyce instniejące metody i narzędzia do testowania wydajnościowego oprogramowania rozproszonego
ZIP_2A_U08, ZIP_2A_U12, ZIP_2A_U05, ZIP_2A_U02, ZIP_2A_U11, ZIP_2A_U24, ZIP_2A_U04, ZIP_2A_U01T2A_U01, T2A_U02, T2A_U04, T2A_U05, T2A_U08, T2A_U11, T2A_U12, T2A_U18, T2A_U19C-1, C-2T-L-2, T-L-3, T-W-3, T-W-4, T-P-2, T-L-1, T-P-4, T-P-1, T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-P-3, T-L-4, T-W-1M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3
ZIP_2A_null_U02
Student potrafi od podstaw zaprojektować i przeprowadzić proces testowania oprogramowania
ZIP_2A_U08, ZIP_2A_U19, ZIP_2A_U14, ZIP_2A_U17, ZIP_2A_U01, ZIP_2A_U02, ZIP_2A_U11, ZIP_2A_U09, ZIP_2A_U04, ZIP_2A_U12T2A_U01, T2A_U02, T2A_U04, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U11, T2A_U12, T2A_U14, T2A_U17, T2A_U19C-2, C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-P-4, T-P-2, T-L-4, T-W-6, T-P-1, T-W-5, T-P-3M-1, M-2, M-3S-2, S-3, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_null_K01
W wyniku przprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: zdolność do posługiwania się dokumentacją techniczną projektu, zdolność do pracy w grupie, postępowanie zgodne z zasadami etyki, kreatywność w zakresie tworzenia własnych procedur testowych
ZIP_2A_K01, ZIP_2A_K05, ZIP_2A_K02, ZIP_2A_K03, ZIP_2A_K04T2A_K01, T2A_K02, T2A_K03, T2A_K04, T2A_K05, T2A_K06, T2A_K07C-1, C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-L-4, T-P-3, T-W-6, T-P-4, T-P-1, T-P-2M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_null_W01
Student potrafi korzystać z istniejących narzędzi przeznaczonych do testowania oprogramowania i zastosować je do realizowanych projektów
2,0nie potrafi testować oprogramowania
3,0potrafi testować oprogramowania z wykorzystanie jednego narzędzia
3,5potrafi testować oprogramowania z wykorzystanie kilku narzędzi
4,0potrafi testować oprogramowania z wykorzystanie kilku narzędzi
4,5potrafi testować oprogramowania z wykorzystanie kilku narzędzi, potrafi tworzyć scenariusze testowe
5,0potrafi testować oprogramowania z wykorzystanie kilku narzędzi, potrafi tworzyć scenariusze testowe, potrafi automatyzować proces testowania
ZIP_2A_null_W02
Student potrafi stworzyć zestawy testów niezbędne do przetestowania wydajnościowego oprogramowania rozproszonego
2,0nie potrafi tworzyć testów
3,0potrafi tworzyć testy z wykorzystaniem jednego narzędzia
3,5potrafi tworzyć testy z wykorzystaniem kilku narzędzia
4,0potrafi tworzyć testy z wykorzystaniem kilku narzędzia oraz pogrupować je w grupy
4,5potrafi tworzyć testy z wykorzystaniem kilku narzędzia oraz pogrupować je w grupy, potrafi tworzyć scenariusze testowe
5,0potrafi tworzyć testy z wykorzystaniem kilku narzędzia oraz pogrupować je w grupy, potrafi tworzyć scenariusze testowe, potrafi automatyzować proces testowania

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_null_U01
Student potrafi wykorzystać w praktyce instniejące metody i narzędzia do testowania wydajnościowego oprogramowania rozproszonego
2,0nie potrafi testować oprogramowania
3,0potrafi testować oprogramowania z wykorzystaniem jednej metody
3,5potrafi testować oprogramowania z wykorzystaniem dwóch metod
4,0potrafi testować oprogramowania z wykorzystaniem kilku metod
4,5potrafi testować oprogramowania z wykorzystaniem kilku metod, potrafi korzystać z jednego narzędzia
5,0potrafi testować oprogramowania z wykorzystaniem kilku metod, potrafi korzystać z kilku narzędzi
ZIP_2A_null_U02
Student potrafi od podstaw zaprojektować i przeprowadzić proces testowania oprogramowania
2,0nie potrafi tworzyć testów
3,0potrafi tworzyć testy i testować z wykorzystaniem jednego narzędzia
3,5potrafi tworzyć testy i testować z wykorzystaniem kilku narzędzia
4,0potrafi tworzyć testy i testować z wykorzystaniem kilku narzędzia oraz pogrupować je w grupy
4,5potrafi tworzyć testy i testować z wykorzystaniem kilku narzędzia oraz pogrupować je w grupy, potrafi tworzyć scenariusze testowe
5,0potrafi tworzyć testy i testować z wykorzystaniem kilku narzędzia oraz pogrupować je w grupy, potrafi tworzyć scenariusze testowe, potrafi automatyzować proces testowania

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_null_K01
W wyniku przprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: zdolność do posługiwania się dokumentacją techniczną projektu, zdolność do pracy w grupie, postępowanie zgodne z zasadami etyki, kreatywność w zakresie tworzenia własnych procedur testowych
2,0nie potrafi posługiwać się dokumentacją techniczną projektu
3,0potrafi posługiwać się dokumentacją techniczną projektu w zakresie planowania prac
3,5potrafi posługiwać się dokumentacją techniczną projektu w zakresie planowania prac, tworzenia raportów oraz dokumentowania postępu prac z testowania
4,0potrafi posługiwać się dokumentacją techniczną projektu w zakresie planowania prac, tworzenia raportów oraz dokumentowania postępu prac z testowania, potrafi pracować w grupie
4,5potrafi posługiwać się dokumentacją techniczną projektu w zakresie planowania prac, tworzenia raportów oraz dokumentowania postępu prac z testowania, potrafi pracować w grupie, postępuje zgodnie z zasadami etyki
5,0potrafi posługiwać się dokumentacją techniczną projektu w zakresie planowania prac, tworzenia raportów oraz dokumentowania postępu prac z testowania, potrafi pracować w grupie, postępuje zgodnie z zasadami etyki, potrafi tworzyć własne procedury testowe

Literatura podstawowa

  1. James W. Moore, Software engineering Standards, IEEE Computer Society, Los Alamitos, 1999
  2. R. Patton, Testowanie oprogramowania, MIKOM, Warszawa, 2002

Literatura dodatkowa

  1. E. Yourdon, Współczesna analiza strukturalna, WNT, Warszawa, 1996
  2. J. Mucek, Podstawy projektowania systemów informatycznych, PWN, Warszawa, 1991

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1tworzenia testów jednostkowych4
T-L-2tworzenia testów wydajnościowych4
T-L-3Testowanie wydajnościowe oprogramowania rozproszonego4
T-L-4Weryfikacja i walidacja przeprowadzonych testów3
15

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1planowanie procesu testowania4
T-P-2Tworzenie dokumentacji procesu testowania4
T-P-3Tworzenie raportów z procesu testowania4
T-P-4Wykorzystanie istniejących narzędzi do testowania3
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Przestawienie procesu wytwarzania i testowania oprogramowania2
T-W-2zarządzanie; dokumentacja, przegląd i audyt, raporty, narzędzia, techniki i metodologie, kontrola kodu, zarządzanie ryzykiem6
T-W-3Planowanie procesu testowania2
T-W-4tworzenia testów jednostkowych2
T-W-5tworzenia testów wydajnościowych2
T-W-6Specyfika testowania oprogramowania rozproszonego1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Przygotowanie się do zajęć laboratoryjnych12
A-L-3Udział w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć2
29
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Przygotowanie prezentacji z badań12
A-P-3Udział w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć2
29
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Samodzielne studiowanie tematyki wykładów8
A-W-3Przygotowanie do kolokwium zaliczającego5
A-W-4Kolokwium zaliczające2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_null_W01Student potrafi korzystać z istniejących narzędzi przeznaczonych do testowania oprogramowania i zastosować je do realizowanych projektów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz pozwalającą na ich uwzględnianie w praktyce inżynierskiej
ZIP_2A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej
ZIP_2A_W02ma wiedzę ogólną dotyczącą teorii i metod badawczych z dziedziny nauk technicznych i inżynierii produkcji
ZIP_2A_W06ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu inżynierii produkcji i zarządzania
ZIP_2A_W05ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę z zakresu zarządzania i inżynierii produkcji, ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania funkcjami technicznymi na poziomie strategicznym
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
T2A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z istniejącymi sposobami testowania wydajnościowego oprogramowania rozproszonego
C-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu testowania oprogramownia
Treści programoweT-L-1tworzenia testów jednostkowych
T-L-2tworzenia testów wydajnościowych
T-L-3Testowanie wydajnościowe oprogramowania rozproszonego
T-W-1Przestawienie procesu wytwarzania i testowania oprogramowania
T-W-2zarządzanie; dokumentacja, przegląd i audyt, raporty, narzędzia, techniki i metodologie, kontrola kodu, zarządzanie ryzykiem
T-W-3Planowanie procesu testowania
T-W-4tworzenia testów jednostkowych
T-P-3Tworzenie raportów z procesu testowania
T-P-2Tworzenie dokumentacji procesu testowania
T-P-1planowanie procesu testowania
T-L-4Weryfikacja i walidacja przeprowadzonych testów
T-W-6Specyfika testowania oprogramowania rozproszonego
T-P-4Wykorzystanie istniejących narzędzi do testowania
T-W-5tworzenia testów wydajnościowych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
M-3Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Wejściówka - Pozwala ocenić przygotowanie studenta do ćwiczeń laboratoryjnych
S-2Ocena formująca: Ocena poprawności wykonania zadania projektowego
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczające
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi testować oprogramowania
3,0potrafi testować oprogramowania z wykorzystanie jednego narzędzia
3,5potrafi testować oprogramowania z wykorzystanie kilku narzędzi
4,0potrafi testować oprogramowania z wykorzystanie kilku narzędzi
4,5potrafi testować oprogramowania z wykorzystanie kilku narzędzi, potrafi tworzyć scenariusze testowe
5,0potrafi testować oprogramowania z wykorzystanie kilku narzędzi, potrafi tworzyć scenariusze testowe, potrafi automatyzować proces testowania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_null_W02Student potrafi stworzyć zestawy testów niezbędne do przetestowania wydajnościowego oprogramowania rozproszonego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich związanych z inżynierią produkcji, w tym metody twórczego myślenia
ZIP_2A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej
ZIP_2A_W02ma wiedzę ogólną dotyczącą teorii i metod badawczych z dziedziny nauk technicznych i inżynierii produkcji
ZIP_2A_W12posiada wiedzę z zakresu symulacji procesów produkcyjnych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu testowania oprogramownia
C-1Zapoznanie studentów z istniejącymi sposobami testowania wydajnościowego oprogramowania rozproszonego
Treści programoweT-L-1tworzenia testów jednostkowych
T-L-2tworzenia testów wydajnościowych
T-L-3Testowanie wydajnościowe oprogramowania rozproszonego
T-W-1Przestawienie procesu wytwarzania i testowania oprogramowania
T-W-2zarządzanie; dokumentacja, przegląd i audyt, raporty, narzędzia, techniki i metodologie, kontrola kodu, zarządzanie ryzykiem
T-W-4tworzenia testów jednostkowych
T-W-6Specyfika testowania oprogramowania rozproszonego
T-W-5tworzenia testów wydajnościowych
T-P-4Wykorzystanie istniejących narzędzi do testowania
T-P-3Tworzenie raportów z procesu testowania
T-P-1planowanie procesu testowania
T-L-4Weryfikacja i walidacja przeprowadzonych testów
T-W-3Planowanie procesu testowania
T-P-2Tworzenie dokumentacji procesu testowania
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
M-3Metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena poprawności wykonania zadania projektowego
S-1Ocena formująca: Wejściówka - Pozwala ocenić przygotowanie studenta do ćwiczeń laboratoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczające
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi tworzyć testów
3,0potrafi tworzyć testy z wykorzystaniem jednego narzędzia
3,5potrafi tworzyć testy z wykorzystaniem kilku narzędzia
4,0potrafi tworzyć testy z wykorzystaniem kilku narzędzia oraz pogrupować je w grupy
4,5potrafi tworzyć testy z wykorzystaniem kilku narzędzia oraz pogrupować je w grupy, potrafi tworzyć scenariusze testowe
5,0potrafi tworzyć testy z wykorzystaniem kilku narzędzia oraz pogrupować je w grupy, potrafi tworzyć scenariusze testowe, potrafi automatyzować proces testowania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_null_U01Student potrafi wykorzystać w praktyce instniejące metody i narzędzia do testowania wydajnościowego oprogramowania rozproszonego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
ZIP_2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych technik i technologii w zakresie inżynierii produkcji i zarządzania
ZIP_2A_U05potrafi określić kierunek i zrealizować proces samokształcenia
ZIP_2A_U02potrafi pracować indywidualnie i w zespole, kierować zespołami działalności twórczej w produkcji oraz zespołami w sferze gospodarczej lub w administracji
ZIP_2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
ZIP_2A_U24ma umiejętność twórczej działalności w zakresie inżynierii produkcji oraz zarządznia produkcją i innowacjami
ZIP_2A_U04potrafi przygotować i przedstawić prezentację ustną, dotyczących szczegółowych zagadnień z zakresu inżynierii produkcji
ZIP_2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, także w języku obcym, potrafi analizować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadnić opinie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U05potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
T2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z istniejącymi sposobami testowania wydajnościowego oprogramowania rozproszonego
C-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu testowania oprogramownia
Treści programoweT-L-2tworzenia testów wydajnościowych
T-L-3Testowanie wydajnościowe oprogramowania rozproszonego
T-W-3Planowanie procesu testowania
T-W-4tworzenia testów jednostkowych
T-P-2Tworzenie dokumentacji procesu testowania
T-L-1tworzenia testów jednostkowych
T-P-4Wykorzystanie istniejących narzędzi do testowania
T-P-1planowanie procesu testowania
T-W-2zarządzanie; dokumentacja, przegląd i audyt, raporty, narzędzia, techniki i metodologie, kontrola kodu, zarządzanie ryzykiem
T-W-5tworzenia testów wydajnościowych
T-W-6Specyfika testowania oprogramowania rozproszonego
T-P-3Tworzenie raportów z procesu testowania
T-L-4Weryfikacja i walidacja przeprowadzonych testów
T-W-1Przestawienie procesu wytwarzania i testowania oprogramowania
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
M-3Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Wejściówka - Pozwala ocenić przygotowanie studenta do ćwiczeń laboratoryjnych
S-2Ocena formująca: Ocena poprawności wykonania zadania projektowego
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczające
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi testować oprogramowania
3,0potrafi testować oprogramowania z wykorzystaniem jednej metody
3,5potrafi testować oprogramowania z wykorzystaniem dwóch metod
4,0potrafi testować oprogramowania z wykorzystaniem kilku metod
4,5potrafi testować oprogramowania z wykorzystaniem kilku metod, potrafi korzystać z jednego narzędzia
5,0potrafi testować oprogramowania z wykorzystaniem kilku metod, potrafi korzystać z kilku narzędzi
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_null_U02Student potrafi od podstaw zaprojektować i przeprowadzić proces testowania oprogramowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
ZIP_2A_U19ma umiejętność projektowania i wdrażania innowacji technologicznych i organizacyjnych opartych na technologiach informacyjnych, sztucznej inteligencji, itp.
ZIP_2A_U14ma umiejętność przeprowadzania wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
ZIP_2A_U17potrafi identyfikować i formułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla inżynierii produkcji, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
ZIP_2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, także w języku obcym, potrafi analizować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadnić opinie
ZIP_2A_U02potrafi pracować indywidualnie i w zespole, kierować zespołami działalności twórczej w produkcji oraz zespołami w sferze gospodarczej lub w administracji
ZIP_2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
ZIP_2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
ZIP_2A_U04potrafi przygotować i przedstawić prezentację ustną, dotyczących szczegółowych zagadnień z zakresu inżynierii produkcji
ZIP_2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych technik i technologii w zakresie inżynierii produkcji i zarządzania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U14potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu testowania oprogramownia
C-1Zapoznanie studentów z istniejącymi sposobami testowania wydajnościowego oprogramowania rozproszonego
Treści programoweT-L-1tworzenia testów jednostkowych
T-L-2tworzenia testów wydajnościowych
T-L-3Testowanie wydajnościowe oprogramowania rozproszonego
T-W-1Przestawienie procesu wytwarzania i testowania oprogramowania
T-W-2zarządzanie; dokumentacja, przegląd i audyt, raporty, narzędzia, techniki i metodologie, kontrola kodu, zarządzanie ryzykiem
T-W-3Planowanie procesu testowania
T-W-4tworzenia testów jednostkowych
T-P-4Wykorzystanie istniejących narzędzi do testowania
T-P-2Tworzenie dokumentacji procesu testowania
T-L-4Weryfikacja i walidacja przeprowadzonych testów
T-W-6Specyfika testowania oprogramowania rozproszonego
T-P-1planowanie procesu testowania
T-W-5tworzenia testów wydajnościowych
T-P-3Tworzenie raportów z procesu testowania
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
M-3Metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena poprawności wykonania zadania projektowego
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczające
S-1Ocena formująca: Wejściówka - Pozwala ocenić przygotowanie studenta do ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi tworzyć testów
3,0potrafi tworzyć testy i testować z wykorzystaniem jednego narzędzia
3,5potrafi tworzyć testy i testować z wykorzystaniem kilku narzędzia
4,0potrafi tworzyć testy i testować z wykorzystaniem kilku narzędzia oraz pogrupować je w grupy
4,5potrafi tworzyć testy i testować z wykorzystaniem kilku narzędzia oraz pogrupować je w grupy, potrafi tworzyć scenariusze testowe
5,0potrafi tworzyć testy i testować z wykorzystaniem kilku narzędzia oraz pogrupować je w grupy, potrafi tworzyć scenariusze testowe, potrafi automatyzować proces testowania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_null_K01W wyniku przprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: zdolność do posługiwania się dokumentacją techniczną projektu, zdolność do pracy w grupie, postępowanie zgodne z zasadami etyki, kreatywność w zakresie tworzenia własnych procedur testowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_K01ma świadomość potrzeby dokształcania, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
ZIP_2A_K05rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w sposób powszechnie zrozumiały, informacji i opinii o rozwoju i osiągnięciach nauki w zakresie inżynierii produkcji
ZIP_2A_K02ma świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej i ponoszenia odpowiedzialności za podejmowane decyzje
ZIP_2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
ZIP_2A_K04potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
T2A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z istniejącymi sposobami testowania wydajnościowego oprogramowania rozproszonego
C-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu testowania oprogramownia
Treści programoweT-L-1tworzenia testów jednostkowych
T-L-2tworzenia testów wydajnościowych
T-L-3Testowanie wydajnościowe oprogramowania rozproszonego
T-W-1Przestawienie procesu wytwarzania i testowania oprogramowania
T-W-2zarządzanie; dokumentacja, przegląd i audyt, raporty, narzędzia, techniki i metodologie, kontrola kodu, zarządzanie ryzykiem
T-W-3Planowanie procesu testowania
T-W-4tworzenia testów jednostkowych
T-W-5tworzenia testów wydajnościowych
T-L-4Weryfikacja i walidacja przeprowadzonych testów
T-P-3Tworzenie raportów z procesu testowania
T-W-6Specyfika testowania oprogramowania rozproszonego
T-P-4Wykorzystanie istniejących narzędzi do testowania
T-P-1planowanie procesu testowania
T-P-2Tworzenie dokumentacji procesu testowania
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
M-3Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Wejściówka - Pozwala ocenić przygotowanie studenta do ćwiczeń laboratoryjnych
S-2Ocena formująca: Ocena poprawności wykonania zadania projektowego
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczające
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi posługiwać się dokumentacją techniczną projektu
3,0potrafi posługiwać się dokumentacją techniczną projektu w zakresie planowania prac
3,5potrafi posługiwać się dokumentacją techniczną projektu w zakresie planowania prac, tworzenia raportów oraz dokumentowania postępu prac z testowania
4,0potrafi posługiwać się dokumentacją techniczną projektu w zakresie planowania prac, tworzenia raportów oraz dokumentowania postępu prac z testowania, potrafi pracować w grupie
4,5potrafi posługiwać się dokumentacją techniczną projektu w zakresie planowania prac, tworzenia raportów oraz dokumentowania postępu prac z testowania, potrafi pracować w grupie, postępuje zgodnie z zasadami etyki
5,0potrafi posługiwać się dokumentacją techniczną projektu w zakresie planowania prac, tworzenia raportów oraz dokumentowania postępu prac z testowania, potrafi pracować w grupie, postępuje zgodnie z zasadami etyki, potrafi tworzyć własne procedury testowe