Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S2)
specjalność: zarządzanie energią i środowiskiem

Sylabus przedmiotu E-biznes:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot E-biznes
Specjalność zarządzanie projektami i innowacjami
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Jarosław Jankowski <Jaroslaw.Jankowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 15 1,00,62zaliczenie
laboratoriaL2 15 1,00,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy języka HTML

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z technologiami handlu i marketingu elektronicznego
C-2Zapoznanie studentów z modelami ebiznesu

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Analiza porównawcza modeli ebiznesu.2
T-L-2Wdrażanie platform handlu elektronicznego3
T-L-3Wybrane systemy marketingu elektronicznego4
T-L-4Integracja systemów ebiznesu2
T-L-5Integracja wybranych systemów płatności elektronicznych.2
T-L-6Zwiększanie efektywności i optymalizacja systemów internetowych2
15
wykłady
T-W-1Kierunki rozwoju ebiznesu2
T-W-2Platformy handlu elektronicznego3
T-W-3Ebiznes w sektorze administracji publicznej2
T-W-4Marketing elektroniczny2
T-W-5Integracja systemów ebiznesu2
T-W-6Finansowanie przedsięwzięć w sektorze ebiznesu2
T-W-7Uwarunkowania prawne ebiznesu2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Przygotowanie sprawozdań11
A-L-3Udział w zaliczeniu formy zajęć i konsultacje2
28
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia10
A-W-3Udział w zaliczeniu formy zajęć i konsultacje2
27

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z prezentacjami i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych.
M-3Ćwiczenia audytoryjne. Realizacja projektów w grupach.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Wykład: ocena podsumowująca. Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
S-2Ocena podsumowująca: Laboratoria: ocena na podstawie sprawozdań i obecności.
S-3Ocena podsumowująca: Ćwiczenia : ogólna ocena na podstawie wykonanego buiznes planu i prezentacji

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_D4/08_W01
Wiedza w zakresie wdrażania i eksploatacji systemów ebiznesu
ZIP_2A_W11T2A_W03, T2A_W05C-1, C-2T-L-2, T-W-5, T-W-2, T-L-6, T-W-3, T-L-1, T-L-5, T-L-4, T-W-7, T-W-4, T-W-6, T-L-3, T-W-1M-3, M-1, M-2S-2, S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_D4/08_U01
Umiejętność wdrażania i eksploatacji systemów ebiznesu
C-2, C-1T-L-3, T-W-6, T-L-2, T-L-5, T-L-1, T-W-3, T-L-4, T-W-5, T-W-2, T-W-7, T-W-1, T-L-6, T-W-4M-3, M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_D4/08_K01
Kompetencje w zakresie wdrażania i eksploatacji systemów ebiznesu
C-2, C-1T-L-3, T-L-1, T-W-1, T-W-4, T-W-6, T-W-2, T-L-6, T-W-7, T-W-3, T-W-5, T-L-5, T-L-2, T-L-4M-3, M-2, M-1S-3, S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_D4/08_W01
Wiedza w zakresie wdrażania i eksploatacji systemów ebiznesu
2,0Nie zna podstawowych pojęć związanych z technologiami e-biznesu.
3,0Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami e-biznesu.
3,5Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami e-biznesu. Zna podstawowe technologie stosowane w e-biznesie.
4,0Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami e-biznesu. Dobrze zna technologie stosowane w e-biznesie.
4,5Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z e-biznesem. Dobrze zna podstawowe technologie stosowane w e-biznesie. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów e-biznesu.
5,0Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami e-biznesu. Dobrze zna podstawowe technologie stosowane w e-biznesie. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów e-biznesu oraz metody optymalizacji powiązane z systemami internetowymi.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_D4/08_U01
Umiejętność wdrażania i eksploatacji systemów ebiznesu
2,0Nie umie korzystać z systemów e-biznesu.
3,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów e-biznesu.
3,5Umie korzystać z podstawowych funkcji e-biznesu. Umie konfigurować systemy e-biznesu.
4,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów e-biznesu. Umie konfigurować i wdrażać systemy e-biznesu. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy.
4,5Umie korzystać z funkcji systemów e-biznesu. Umie konfigurować i wdrażać systemy e-biznesu. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne.
5,0Umie korzystać z funkcji systemów e-biznesu. Umie konfigurować i wdrażać systemy e-biznesu. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne. Umie zastosować metody optymalizacji systemów internetowych.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_D4/08_K01
Kompetencje w zakresie wdrażania i eksploatacji systemów ebiznesu
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3
3,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w e-biznesie.
3,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w e-biznesie i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie.
4,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w e-biznesie i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z e-biznesem.
4,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w e-biznesie. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z e-biznesem.
5,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w e-biznesie. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych i samodzielnie poszukuje nowych rozwiązań. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z e-biznesem.

Literatura podstawowa

  1. Gregor B, Stawiszyński M., E-Commerce, Branta, Warszawa, 2004
  2. Afuah A., Biznes internetowy - strategie i modele., Oficyna Ekonomiczna, Warszawa, 2003
  3. Kaznowski D., Nowy marketing w Internecie, Difin, Warszawa, 2007

Literatura dodatkowa

  1. Szumski O., E-procurement. Systemy elektronicznych zamówień publicznych., Difin, Warszawa, 2007
  2. Zoll F., Prawo handlu elektronicznego, Branta, Warszawa, 2010
  3. Chmielarz W., Systemy biznesu elektronicznego, Difin, Warszawa, 2007

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Analiza porównawcza modeli ebiznesu.2
T-L-2Wdrażanie platform handlu elektronicznego3
T-L-3Wybrane systemy marketingu elektronicznego4
T-L-4Integracja systemów ebiznesu2
T-L-5Integracja wybranych systemów płatności elektronicznych.2
T-L-6Zwiększanie efektywności i optymalizacja systemów internetowych2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Kierunki rozwoju ebiznesu2
T-W-2Platformy handlu elektronicznego3
T-W-3Ebiznes w sektorze administracji publicznej2
T-W-4Marketing elektroniczny2
T-W-5Integracja systemów ebiznesu2
T-W-6Finansowanie przedsięwzięć w sektorze ebiznesu2
T-W-7Uwarunkowania prawne ebiznesu2
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Przygotowanie sprawozdań11
A-L-3Udział w zaliczeniu formy zajęć i konsultacje2
28
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia10
A-W-3Udział w zaliczeniu formy zajęć i konsultacje2
27
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D4/08_W01Wiedza w zakresie wdrażania i eksploatacji systemów ebiznesu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_W11ma wiedze z zakresu zintegrowanych systemów informatycznych oraz systemów wspomagania decyzji.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z technologiami handlu i marketingu elektronicznego
C-2Zapoznanie studentów z modelami ebiznesu
Treści programoweT-L-2Wdrażanie platform handlu elektronicznego
T-W-5Integracja systemów ebiznesu
T-W-2Platformy handlu elektronicznego
T-L-6Zwiększanie efektywności i optymalizacja systemów internetowych
T-W-3Ebiznes w sektorze administracji publicznej
T-L-1Analiza porównawcza modeli ebiznesu.
T-L-5Integracja wybranych systemów płatności elektronicznych.
T-L-4Integracja systemów ebiznesu
T-W-7Uwarunkowania prawne ebiznesu
T-W-4Marketing elektroniczny
T-W-6Finansowanie przedsięwzięć w sektorze ebiznesu
T-L-3Wybrane systemy marketingu elektronicznego
T-W-1Kierunki rozwoju ebiznesu
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia audytoryjne. Realizacja projektów w grupach.
M-1Wykład z prezentacjami i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Laboratoria: ocena na podstawie sprawozdań i obecności.
S-1Ocena podsumowująca: Wykład: ocena podsumowująca. Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
S-3Ocena podsumowująca: Ćwiczenia : ogólna ocena na podstawie wykonanego buiznes planu i prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć związanych z technologiami e-biznesu.
3,0Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami e-biznesu.
3,5Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami e-biznesu. Zna podstawowe technologie stosowane w e-biznesie.
4,0Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami e-biznesu. Dobrze zna technologie stosowane w e-biznesie.
4,5Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z e-biznesem. Dobrze zna podstawowe technologie stosowane w e-biznesie. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów e-biznesu.
5,0Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami e-biznesu. Dobrze zna podstawowe technologie stosowane w e-biznesie. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów e-biznesu oraz metody optymalizacji powiązane z systemami internetowymi.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D4/08_U01Umiejętność wdrażania i eksploatacji systemów ebiznesu
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z modelami ebiznesu
C-1Zapoznanie studentów z technologiami handlu i marketingu elektronicznego
Treści programoweT-L-3Wybrane systemy marketingu elektronicznego
T-W-6Finansowanie przedsięwzięć w sektorze ebiznesu
T-L-2Wdrażanie platform handlu elektronicznego
T-L-5Integracja wybranych systemów płatności elektronicznych.
T-L-1Analiza porównawcza modeli ebiznesu.
T-W-3Ebiznes w sektorze administracji publicznej
T-L-4Integracja systemów ebiznesu
T-W-5Integracja systemów ebiznesu
T-W-2Platformy handlu elektronicznego
T-W-7Uwarunkowania prawne ebiznesu
T-W-1Kierunki rozwoju ebiznesu
T-L-6Zwiększanie efektywności i optymalizacja systemów internetowych
T-W-4Marketing elektroniczny
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia audytoryjne. Realizacja projektów w grupach.
M-1Wykład z prezentacjami i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: ocena podsumowująca. Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
S-2Ocena podsumowująca: Laboratoria: ocena na podstawie sprawozdań i obecności.
S-3Ocena podsumowująca: Ćwiczenia : ogólna ocena na podstawie wykonanego buiznes planu i prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie korzystać z systemów e-biznesu.
3,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów e-biznesu.
3,5Umie korzystać z podstawowych funkcji e-biznesu. Umie konfigurować systemy e-biznesu.
4,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów e-biznesu. Umie konfigurować i wdrażać systemy e-biznesu. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy.
4,5Umie korzystać z funkcji systemów e-biznesu. Umie konfigurować i wdrażać systemy e-biznesu. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne.
5,0Umie korzystać z funkcji systemów e-biznesu. Umie konfigurować i wdrażać systemy e-biznesu. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne. Umie zastosować metody optymalizacji systemów internetowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D4/08_K01Kompetencje w zakresie wdrażania i eksploatacji systemów ebiznesu
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z modelami ebiznesu
C-1Zapoznanie studentów z technologiami handlu i marketingu elektronicznego
Treści programoweT-L-3Wybrane systemy marketingu elektronicznego
T-L-1Analiza porównawcza modeli ebiznesu.
T-W-1Kierunki rozwoju ebiznesu
T-W-4Marketing elektroniczny
T-W-6Finansowanie przedsięwzięć w sektorze ebiznesu
T-W-2Platformy handlu elektronicznego
T-L-6Zwiększanie efektywności i optymalizacja systemów internetowych
T-W-7Uwarunkowania prawne ebiznesu
T-W-3Ebiznes w sektorze administracji publicznej
T-W-5Integracja systemów ebiznesu
T-L-5Integracja wybranych systemów płatności elektronicznych.
T-L-2Wdrażanie platform handlu elektronicznego
T-L-4Integracja systemów ebiznesu
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia audytoryjne. Realizacja projektów w grupach.
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych.
M-1Wykład z prezentacjami i przykładami
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ćwiczenia : ogólna ocena na podstawie wykonanego buiznes planu i prezentacji
S-2Ocena podsumowująca: Laboratoria: ocena na podstawie sprawozdań i obecności.
S-1Ocena podsumowująca: Wykład: ocena podsumowująca. Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3
3,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w e-biznesie.
3,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w e-biznesie i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie.
4,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w e-biznesie i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z e-biznesem.
4,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w e-biznesie. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z e-biznesem.
5,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w e-biznesie. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych i samodzielnie poszukuje nowych rozwiązań. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z e-biznesem.