Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZIP_2A_D3/01_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student powien umieć dobierać właściwe metody i narzędzia do analizy i zarządzania wymaganiami w kontekstcie cyklu życia systemu informatycznego |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZIP_2A_U05 | potrafi określić kierunek i zrealizować proces samokształcenia |
---|
ZIP_2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić prezentację ustną, dotyczących szczegółowych zagadnień z zakresu inżynierii produkcji |
ZIP_2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych technik i technologii w zakresie inżynierii produkcji i zarządzania |
ZIP_2A_U24 | ma umiejętność twórczej działalności w zakresie inżynierii produkcji oraz zarządznia produkcją i innowacjami |
ZIP_2A_U18 | potrafi stosować i poszukiwać techniki, metody oraz koncepcje twórczego rozwiązywania problemów charakterystycznych dla inżynierii produkcji |
ZIP_2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, także w języku obcym, potrafi analizować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadnić opinie |
ZIP_2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_U05 | potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia |
T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
T2A_U19 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z technikami i metodami składającymi się na dokumentację modelu wymagań w systemach oprogramowania |
---|
C-2 | Ukształtowanie umiętnosci w doborze odpowiednich metod i narzędzi do opracowania wymagań realizowanego prziedsięwzięcia informatycznego |
Treści programowe | T-W-4 | Definiowanie systemu, oganizowanie wymagań. Dokument wizji. Wymagania a zarządzanie zakresem rzedsięwzięcia informatycznego |
---|
T-W-5 | Modelowanie i specyfikacja wymagań. Jakość wymagań. |
T-A-4 | Prezentacja i omówienie rezultatów opracowania wymagań w kontekstcie cyklu życi oprogramowania. Dokument wizji oprogramowania |
T-W-3 | Zrozumienie potrzeb użytkownika. Metody pozyskiwanie wymagań. Okreslenie cech produktu. |
T-A-2 | Opracowanie, prezentacja i omówienie rezultatów modelowania wymagań. Specyfikacja wymagań. |
T-A-3 | Opracowanie, prezentacja i omówienie rezultatów analizy zakresu przedsiewzięcia informatycznego |
T-P-1 | Modelowanie, specyfikacja i dokumentowanie wymagań wybranego zadania projektowego. |
T-A-1 | Opracowanie, prezentacja i omówienie rezultatów analizy zadań projektowych |
T-P-3 | Opracowanie na podstawie wymagań organizacji cyklu życia wybranego zadania projektowego |
T-W-6 | Wymagania a implementacja. Śledzenie i weryfikacja wymagań. |
T-P-2 | Określenie zakresu przedsięwzięcia informatycznego wybranego zadania projektowego |
T-W-7 | Organizacja procesu zarzadzania wymaganiami a cyckl życia systemu informatycznego. |
Metody nauczania | M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne |
---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Ćwiczenia audytoryjne |
Sposób oceny | S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne obejmujące zakres tematyczny wykładów i ćwiczeń |
---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena okresowa stopnia rozwoju i jakości opracowanego modelu wymagań dla wybranego przedsiewsięcia informatycznego |
S-2 | Ocena formująca: Ocena końcowej prezentacji i sprawozdania opracowanego modelu wymagań wybranego przedsiewsięcia informatycznego |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3 |
3,0 | potrafi zdefiniować czym są wymagania oraz sposób zarządzania wymaganiami wkontekście cyklu życia systemu informatycznego |
3,5 | wymagania na ocenę 3 - dodatkowo:
- potrafi wymienić i omówić kroki podejmowana podczas analizy problemu
- potrafi wymienić techniki uzyskiwania wymagań |
4,0 | wymagania na ocenę 3,5 - dodatkowo:
- potrafi omówić techniki uzyskiwania wymagań
- potrafi wyminić miary jakości wymagań w oprogramowaniu |
4,5 | wymagania na ocenę 4 - dodatkowo:
- potrafi omówić miary jakości wymagań w oprogramowaniu
- potrafi wyminić i omówić techniczne metody określania wymagań
- potrafi omówić proces zarządzania zmianą |
5,0 | wymagania na ocenę 4,5- dodatkowo:
- potrafi omówić szczegółowo wszytskie umiejętności zespołowe wykorzystywane w procesie tworzenia oprogramowania
- potrafi praktycznie zastosować zdobytą wiedzę do zarządzania wymaganiami w całym cylku życia systemu informatycznego |