Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S2)
specjalność: inżynieria jakości
Sylabus przedmiotu Praca dyplomowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie i inżynieria produkcji | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praca dyplomowa | ||
Specjalność | zarządzanie projektami i innowacjami | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Zarządzania | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Antoni Nowakowski <Antoni.Nowakowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Wiesław Pietruszkiewicz <Wieslaw.Pietruszkiewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 20,0 | ECTS (formy) | 20,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomośc zasad pisania pracy oraz sposobu prowadzenia prac badawczych/projektowych niezbędnych do jej wykonania |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Wykonanie badań, czynności projektowych, analizu lub innych zadań stanowiących autorski wkład dyplomanta |
C-2 | Przygotowanie treści pracy wraz z jej korektami edytorskimi |
C-3 | Przygotowanie dyplomanta do egzaminu doplomowego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
T-PD-1 | PRACA DYPLOMOWA MAGISTERSKA jest kompletnym pod względem merytorycznym opracowaniem postawionego zadania, wykazujące umiejętność samodzielnego rozwiązania problemu badawczego; zadanie to może mieć charakter projektu, ale wymagane jest nowatorskie podejście do propozycji rozwiązania lub do użytych narzędzi projektowania (np. ich udoskonalenie). Student realizuje pod opieką opiekuna pracy wybrany temat pracy dyplomowej i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej magisterskiej - opracowuje przegląd literatury, dokonuje wyboru pozycji literatury niezbędnej do prezentacji problemów podjętych w pracy; definiuje obiektywnie istotny i aktualny problem badawczy podjęty w pracy, cel i hipotezy; prezentuje uzasadnienie ważności i aktualności podjętego problemu; określa szczegółowo jej zakresu i zawartość treści; dokonuje wyboru metody osiągniecia celu pracy; tworzy środowiska do realizacji celu pracy; realizuje cel i dowodzi hipotez; przedstawia wyniki z realizacji pracy w formie wniosków. Wskazuje kierunki dalszych prac; praca dyplomowa magisterska powinna być poprawna pod względem formalnym, powinna świadczyć o dobrym poziomie wiedzy studenta i znajomości literatury przedmiotu oraz o umiejętności naukowego rozumowania oraz prowadzenia uporządkowanego wywodu naukowego. | 0 |
0 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
A-PD-1 | Przygotowanie środowiska pracy, zajnajomienie się z narzędziami, technologiami oraz metodami używanymi w pracy | 100 |
A-PD-2 | Wykonanie badań, analiz, projektów etc. stanowiących wkład autorski | 210 |
A-PD-3 | Opracowanie treści pracy | 150 |
A-PD-4 | Korekta edytorska | 30 |
A-PD-5 | Przygotowanie się do egzaminu dyplomowego | 30 |
A-PD-6 | Konsultacje z opiektunem pracy | 15 |
A-PD-7 | Udział w konsultacjach indywidualnych z opiekunem pracy | 5 |
540 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Objaśnienia oraz wykłady dot. tematyki pracy |
M-2 | Pokazy i projekty związane z zakresem pracy |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Weryfikacja postępu praz oraz zgodności z zakładanym harmonogramem |
S-2 | Ocena formująca: Analiza sposobu wykonania zdefiniowanych zadań badawczych/projektowych |
S-3 | Ocena podsumowująca: Weryfikacja przygotowanej pracy dyplomowej w kontekście jej poprawności merytorycznej, wartości poznawczej oraz umiejętności przygotowania zwartego opracowania prezentującego konkekst badawczy/projektowy, jak i sposób rozwiązania określonych problemów zawodowych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_2A_D4/11_W01 ma wiedzę niezbędną do rozwiązania problemów związanych z treścią pracy dyplomowej na specjalności, a takze posiada wiedzę i rozumie odpowiedzialnośc twórcy projektów technicznych. | ZIP_2A_W02 | T2A_W05, T2A_W07 | — | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_2A_D4/11_U01 Potrafi posługiwać się literaturą i innymi źródłami danych do przygotowania pracy dyplomowej magisterskiej | ZIP_2A_U01 | T2A_U01 | — | — | — | — |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_2A_D4/11_W01 ma wiedzę niezbędną do rozwiązania problemów związanych z treścią pracy dyplomowej na specjalności, a takze posiada wiedzę i rozumie odpowiedzialnośc twórcy projektów technicznych. | 2,0 | Student nie ma wiedzy zgodnej z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przegladowym, której wynikiem moze byc miedzy innymi: projekt o róznym poziomie wnikliwosci, model systemu lub usystematyzowane wyniki badan. |
3,0 | Student ma wiedze zgodna z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, której wynikiem moze byc projekt o podstawowym poziomie wnikliwosci. | |
3,5 | Student ma wiedze zgodna z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, której wynikiem moze byc projekt o róznym poziomie wnikliwosci. | |
4,0 | Student ma wiedze zgodna z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym lub badawczym, której wynikiem moze byc miedzy innymi: projekt o róznym poziomie wnikliwosci. | |
4,5 | Student ma wiedze zgodna z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przegladowym, której wynikiem moze byc miedzy innymi: projekt o róznym poziomie wnikliwosci. | |
5,0 | Student ma wiedze zgodna z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przegladowym, której wynikiem moze byc miedzy innymi: projekt o róznym poziomie wnikliwosci, model systemu lub usystematyzowane wyniki badan. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_2A_D4/11_U01 Potrafi posługiwać się literaturą i innymi źródłami danych do przygotowania pracy dyplomowej magisterskiej | 2,0 | Student nie opanował umiejetnosci planowania w czasie prac zwiazanych z realizacja pracy magisterskiej |
3,0 | Studenci opanował w sposób podstawowy umiejetnosc planowania w czasie prac zwiazanych z realizacja pracy magisterskiej | |
3,5 | Studenci opanował umiejetnosc planowania i opisania w czasie prac zwiazanych z realizacja pracy magisterskiej. | |
4,0 | Studenci opanował umiejetnosc planowania, opisania w czasie i wartosciowania prac zwiazanych z realizacja pracy magisterskiej | |
4,5 | Studenci opanował umiejetnosc planowania, opisania w czasie, wartosciowania i organizowania prac zwiazanych z realizacja pracy magisterskiej | |
5,0 | Studenci opanował umiejetnosc planowania, opisania w czasie, wartosciowania, organizowania oraz scharakteryzowania prac zwiazanych z realizacja pracy magisterskiej. |
Literatura podstawowa
- Sołdek J., Metodyka realizacji pracy dyplomowej z zakresu informatyki, Politechnika Szczecińska, Szczecin, 1998