Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S2)
specjalność: inżynieria finansowa
Sylabus przedmiotu Reinżyniering:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie i inżynieria produkcji | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Reinżyniering | ||
Specjalność | zarządzanie przedsiębiorstwem | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Mechanicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Jardzioch <Andrzej.Jardzioch@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza o systemach produkcyjnych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie wiedzy dotyczącej zarządzania zmianami przedsiębiorstwie. Nabycie umiejętności modelowania procesów wprowadzania zmian w organizacji. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Opracowanie modelu procesów realizowanych w przykładowym przedsiębiorstwie. Modelowanie zmian w procesach w przedsiębiorstwie z zastosowaniem notacji IDEF0. Zarządzanie projektem radykalnej restrukturyzacji według koncepcji BPR-Dbis | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawowe pojęcia teorii systemów i modelowania. Systemy wytwarzania – podstawowe zadania badawcze. Procesowa wizja przedsiębiorstwa. Procesy podstawowe i wspierające. Łańcuch wartości. Zmiany w przedsiębiorstwie – rodzaje. Zarządzanie zmianami w przedsiębiorstwie. Business Process Reengineering jako sposób dokonywania zmian w przedsiębiorstwie. | 10 |
T-W-2 | Restrukturyzacja, Reorganizacja. Reengineering - definicja i główne założenia. Koncepcje zarządzania wspierające BPR (kaizen, lean management, TQM, fabryka fraktalna, przedsiębiorstwo wirtualne, benchmarking, outplacement, outsourcing). Rola technologii informacyjnych w procesie dokonywania zmian. Wpływ technologii na zmianę reguł ograniczających działanie organizacji. Przegląd narzędzi do modelowania procesów gospodarczych. Notacja IDEF0. Przykłady BPR w przedsiębiorstwach. | 20 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestniczenie w zajęciach laboratoryjnych | 15 |
A-P-2 | Opracowanie projektów | 30 |
A-P-3 | Przygotowanie do projektów na podstawie literatury i instrukcji | 15 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w zajęciach | 30 |
A-W-2 | Studiowanie literatury | 20 |
A-W-3 | Przygotowanie się do zaliczenia | 10 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające w postaci wykładu informacyjnego. |
M-2 | Praktyczne ćwiczenia związane z modelowaniem procesów zmian. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie opracowanych sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne lub ustne obejmujące zakres tematyczny wykładów i ćwiczeń |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena kompetencji personalnych i społecznych - intuicyjna w formie aprobaty. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_2A_null_W01 Student uzyskuje wiedzę dotyczącą zarządzania zmianami w przedsiębiorstwie, modelowania procesów opisujących wprowadzanie zmian oraz etapów wprowadzania zmian. | ZIP_2A_W06 | T2A_W02, T2A_W05 | C-1 | T-W-1, T-W-2 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_2A_null_U01 Student uzyskuje umiejętność opracowania procesu wprowadzania zmian w przedsiębiorstwie oraz opracowania procedur związanych z ulepszeniem procesów zgodnie z notacją IDEF0. | ZIP_2A_U07 | T2A_U07 | C-1 | T-P-1 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_2A_null_K01 Właściwa postawa i motywacja do pracy w grupie. | ZIP_2A_K03 | T2A_K03, T2A_K04 | C-1 | T-P-1 | M-2 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_2A_null_W01 Student uzyskuje wiedzę dotyczącą zarządzania zmianami w przedsiębiorstwie, modelowania procesów opisujących wprowadzanie zmian oraz etapów wprowadzania zmian. | 2,0 | Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu. |
3,0 | Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Nie potrafi kojarzyć i analizować nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak ją wykorzystać. | |
3,5 | Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0. | |
4,0 | Student opanował podstawową wiedzę z akresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania. | |
4,5 | Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0. | |
5,0 | Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_2A_null_U01 Student uzyskuje umiejętność opracowania procesu wprowadzania zmian w przedsiębiorstwie oraz opracowania procedur związanych z ulepszeniem procesów zgodnie z notacją IDEF0. | 2,0 | Nie potrafi poprawnie rozwiązywać zadań. Przy wykonywaniu ćwiczeń laboratoryjnych nie potrafi wyjaśnić sposobu działania progrmu i ma problemy z formułowaniem wniosków. |
3,0 | Student rozwiązuje podstwowe zadania. Popełnia pomyłki w obliczeniach. Ćwiczenia praktyczne realizuje poprawnie, ale w sposób bierny. | |
3,5 | Student posiadł umiejętności w stopniu pośrednim, między oceną 3,0 i 4,0. | |
4,0 | Student ma dobre umiejętności kojarzenia i analizy nabytej wiedzy. Ćwiczenia praktyczne realizuje poprawnie, jest aktywny, potrafi interpretować uzyskane wyniki. | |
4,5 | Student posiadł umiejętności w stopniu pośrednim, między oceną 4,0 i 5,0. | |
5,0 | Student ma bardzo dobre umiejętności kojarzenia i analizy nabytej wiedzy. Potrafi wykorzystywać właściwe techniki komputerowe. Ćwiczenia praktyczne realizuje wzorowo, w sposób aktywny, potrafi ocenić metodę i uzyskane wyniki. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_2A_null_K01 Właściwa postawa i motywacja do pracy w grupie. | 2,0 | |
3,0 | Student wykazuje się właściwą postawą i motywacją do pracy w grupie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Gabryelczyk R., Reengineering. Restrukturyzacja procesowa przedsiębiorstwa, UW, Warszawa, 2000
- Kupczyk A., Korolewska-Mróz H., Czerwonka M., Radykalne zmiany w firmie, Wydawnictwo Prawno-Ekonomiczne, Warszawa, 1998
Literatura dodatkowa
- Marcin Szpyrka, Sieci Petriego w modelowaniu i analizie systemów współbieżnych, WNT, Warszawa, 2008