Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S1)
Sylabus przedmiotu Pracownia dyplomowa II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie i inżynieria produkcji | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Pracownia dyplomowa II | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Bożena Śmiałkowska <Bozena.Smialkowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 14 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zatwierdzone tematy i opiekunowie prac dyplomowych zgodnie z regulaminem studiów i zasadami procesu dyplomowania na WIZUT. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | zapoznanie studenta z zasadami pisania pracy inżynierskiej i procesem dyplomowania |
C-2 | samodzielne rozwiązanie problemu inżynierskiego, bedącego przedmiotem pracy dyplomowej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Uwagi metodyczne do realizacji pracy dyplomowej z zakresu kierunku studiów. Uszczegółowienie postawienia problemu badawczego. Cel, hipoteza/teza i metody badawcze. Struktura pracy dyplomowej. Zasady prezentacja metod realizacji pracy. Ocena przykładowych układów prac dyplomowych. Przedstawienie i referowanie tematów prac dyplomowych. Ostateczne opracowanie przeglądu literatury, uszczegółowione zdefiniowanie problemu. Zasady przygotowania prezentacji pracy na egzamin dyplomowy. Przykładowy przebieg obrony pracy dyplomowej. Ocena pracy własnej studenta w kontekście przyszłej recenzji pracy. | 10 |
T-P-2 | Zasady przygotowania prezentacji pracy na egzamin dyplomowy. Przykładowy przebieg obrony pracy dyplomowej. Prezentacja przez studenta stopnia zaawansowania własnej pracy dyplomowej. Ocena pracy własnej studenta w kontekście recenzji pracy. | 5 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Udział w zajęciach | 15 |
A-P-2 | Przygotowanie prezentacji z realizacji pracy | 7 |
A-P-3 | Udział w konsultacjach z opiekunem pracy dyplomowej | 5 |
A-P-4 | Udział w indywidualnych konsultacjach z opiekunem pracy dyplomowej | 5 |
A-P-5 | Przygotowanie dwóch prezentacji: z realizacji pracy dyplomowej, na egzamin dyplomowy | 10 |
42 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Prezentacja, dyskusja, burza mózgów, analiza. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena terminowości wykonania praca dyplomowej oraz ocena przygotowania do prezentacji tematu i zakresu pracy na egzaminie dyplomowym. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_1A_C/20_W01 Ma wiedzę pomocną do samodzielnego rozwiązywania problemów inżynierskich. | — | — | — | C-2 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
ZIP_1A_C/20_W02 zna zasady pisania pracy dyplomowej | — | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_1A_C/20_U01 Umiejętność pisania pracy dyplomowej i prezentacji jej wyników | ZIP_1A_U17 | T1A_U13, T1A_U15 | InzA_U05, InzA_U07 | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
ZIP_1A_C/20_U02 Patrafi zaprezentować zakres pracy, jej cel, spis treści, bazę laboratoryjną, badawczą i literaturową związaną z realizacją pracy | ZIP_1A_U16 | T1A_U04, T1A_U13 | InzA_U05 | C-1, C-2 | T-P-1, T-P-2 | M-1 | S-1 |
ZIP_1A_C/20_U03 Umiejętność opracowania przeglądu literatury | ZIP_1A_U21 | T1A_U05 | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_1A_C/20_W01 Ma wiedzę pomocną do samodzielnego rozwiązywania problemów inżynierskich. | 2,0 | nie potrafi wskazać sposobu realizacji tematu pracy dyplomowej na poziomie conajmniej dostatecznym, niewłaściwie zaprezentował zakres, harmonogram i sposób realizacji pracy |
3,0 | Student zaprezentował sposób realizacji tematu pracy w stopniu minimalnym - poprawnym ale typowym, opracował realny plan i harmonogram realizacji pracy | |
3,5 | Student zaprezentował sposób realizacji tematu pracy w stopniu poprawnym ale typowym, opracował realny plan i harmonogram realizacji pracy | |
4,0 | Student zaprezentował sposób realizacji tematu pracy w stopniu poprawnym, wskazał na właściwe źródła bibliograficzne, poprawnie oszacował harmonogram realizacji pracy , wykazał się twórczym sposobem jej realizacji | |
4,5 | Student zaprezentował sposób realizacji tematu pracy w stopniu nietypowym, wskazał na właściwe źródła bibliograficzne, poprawnie oszacował harmonogram realizacji pracy , wykazał się twórczym sposobem jej realizacji | |
5,0 | Student zaprezentował twórcze rozwiązanie problemu podjętego w pracy dyplomowej, poprawnie określił harmonogram jej realizacji w szczególach, ma zgromadzony materiał bibliograficzny do realizacji tej pracy dyplomowej | |
ZIP_1A_C/20_W02 zna zasady pisania pracy dyplomowej | 2,0 | nie zna zasad procesu dyplomowania |
3,0 | zna zasady dyplomowania w WIZUT, zna ólne ogzasady pisania pracy inzynierskiej w zarysie | |
3,5 | zna zasady dyplomowania w WIZUT, zna zasady pisania pracy inżynierskiej w zarysie | |
4,0 | zna zasady dyplomowania w WIZUT, zna zasady pisania pracy inzynierskiej w stopniu dobrym, potrafi wskazać przykład poprawnego ich zastosowania | |
4,5 | na wszystkie zasady dyplomowania w WIZUT, zna wszystkie zasady pisania pracy inżynierskiej, potrafi wskazać błedy w ich zastosowaniu | |
5,0 | zna wszystkie zasady dyplomowania w WIZUT, zna wszystkie zasady pisania pracy inżynierskiej, potrafi je zastosować |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_1A_C/20_U01 Umiejętność pisania pracy dyplomowej i prezentacji jej wyników | 2,0 | nie potrafi wskazac sposobu realizacji tematu pracy dyplomowej na poziomie conajmniej dostatecznym, niewłasciwie zaprezentował zakres, harmonogram i sposób realizacji pracy |
3,0 | Student zaprezentował sposób realizacji tematu pracy w stopniu minimalnym - poprawnym ale typowym, opracował realny plan i harmonogram realizacji pracy | |
3,5 | Student zaprezentował sposób realizacji tematu pracy w stopniu poprawnym ale typowym, opracował realny plan i harmonogram realizacji pracy | |
4,0 | Student zaprezentował sposób realizacji tematu pracy w stopniu poprawnym, wskazał na własciwe zródła bibliograficzne, poprawnie oszacował harmonogram realizacji pracy, wykazał sie twórczym sposobem jej realizacji | |
4,5 | Student zaprezentował sposób realizacji tematu pracy w stopniu nietypowym, wskazał na własciwe zródła bibliograficzne, poprawnie oszacował harmonogram realizacji pracy , wykazał sie twórczym sposobem jej realizacji | |
5,0 | Student zaprezentował twórcze rozwiazanie problemu podjetego w pracy dyplomowej, poprawnie okreslił harmonogram jej realizacji w szczególach, ma zgromadzony materiał bibliograficzny do realizacji pracy dyplomowej | |
ZIP_1A_C/20_U02 Patrafi zaprezentować zakres pracy, jej cel, spis treści, bazę laboratoryjną, badawczą i literaturową związaną z realizacją pracy | 2,0 | brak takiej umiejetości |
3,0 | prezentacja pracy z wykorzystaniem typowych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjęta metoda rozwiazania problemu postawionego w pracy, rozwiazanie typowe problemu z pewnymi mniej istotnymi dla pracy elementami) | |
3,5 | prezentacja pracy z wykorzystaniem typowych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjęta metoda rozwiazania problemu postawionego w pracy, rozwiazanie typowe problemu, spis rzeczy) | |
4,0 | prezentacja pracy z wykorzystaniem poprawnych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjęta metoda rozwiazania problemu postawionego w pracy, dobre rozwiazanie problemu, spis rzeczy, wskazanie zastosowania) | |
4,5 | prezentacja pracy z wykorzystaniem poprawnych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjęta metoda rozwiazania problemu postawionego w pracy, dobre rozwiazanie problemu, spis rzeczy, wskazanie zastosowania, wskazanie dalszych prac nad tematyka pracy, analiza porównawcza pracy wzgledem innych prac i literatury) | |
5,0 | prezentacja pracy z wykorzystaniem poprawnych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjęta metoda rozwiazania problemu postawionego w pracy, innowacyjne rozwiazanie problemu, spis rzeczy, wskazanie zastosowania, wskazanie dalszych prac nad tematyka pracy, analiza porównawcza pracy wzgledem innych prac i literatury) | |
ZIP_1A_C/20_U03 Umiejętność opracowania przeglądu literatury | 2,0 | nie potrafi opracować spisu literatury podstawowej do napisania pracy dyplomowej a także nie potrafi odnależć właściwych żródeł |
3,0 | potrafi opracować spisu literatury podstawowej do napisania pracy dyplomowej a także potrafi ją wykorzystać w typowy sposób (cytaty i odwołania) | |
3,5 | potrafi opracować spisu literatury podstawowej i uzupełniającej (łącznie minimum 20 pozycji) do napisania pracy dyplomowej a także potrafi ją wykorzystać w typowy sposób (cytaty i odwołania) | |
4,0 | potrafi opracować spisu literatury podstawowej i uzupełniającej (łącznie minimum 20 pozycji) do napisania pracy dyplomowej, potrafi ją wykorzystać w typowy sposób (cytaty i odwołania) oraz potrafi również przeprowadzić dla potrzeb pracy krytyczną analizę wskazanej literatury | |
4,5 | potrafi opracować bogaty spisu literatury podstawowej i uzupełniającej (kilkadziesiąt pozycji książkowych, czasopiśmiennictwa i stron internetowych) do napisania pracy dyplomowej, potrafi ją wykorzystać we właściwy sposób (cytaty, odwołania, odwołania do wielu różnych żródeł jednocześnie), potrafi również przeprowadzić dla potrzeb pracy krytyczną analizę wskazanej literatury | |
5,0 | potrafi opracować bogaty spisu literatury podstawowej i uzupełniającej (kilkadziesiąt pozycji książkowych, czasopiśmiennictwa i stron internetowych) do napisania pracy dyplomowej, potrafi ją wykorzystać we właściwy sposób (cytaty, odwołania, odwołania do wielu różnych żródeł jednocześnie), potrafi przeprowadzić dla potrzeb pracy krytyczną analizę wskazanej użytej literatury zgodnie z obowiązującymi normami |
Literatura podstawowa
- Sołdek J., Metodyka realizacji pracy dyplomowej z zakresu informatyki, Wyd. Instytut Informatyki PS, Szczecin, 1998