Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S1)
Sylabus przedmiotu Język angielski IV:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie i inżynieria produkcji | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Język angielski IV | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Krzysztof Potyrała <Krzysztof.Potyrala@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | 10 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Matura z języka na poziomie podstawowym lub rozszerzonym. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Posługiwanie się wybranym językiem obcym w różnych sytuacjach życia codziennego poprzez umiejętne stosowanie zasad gramatyki i słownictwa na poziomie biegłości językowej B2. |
C-2 | Efektywne rozumienie tekstu słuchanego. |
C-3 | Pisanie listów formalnych (zapytań, zażaleń, reklamacji, listów motywacyjnych). |
C-4 | Rozumienie i posługiwanie się podstawowym słownictwem specjalistycznym zgodnym z kierunkiem studiów. |
C-5 | Wyrobienie umiejętności korzystania z różnych źródeł wiedzy. |
C-6 | Wyrobienie świadomości potrzeby ustawicznego i autonomicznego kształcenia się. |
C-7 | Wyrobienie umiejętności pracy w zespole. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
T-LK-1 | Wybrane słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów. | 10 |
T-LK-2 | Trening formatu egzaminu B2 (słuchanie ze zrozumieniem, czytanie ze zrozumieniem, ćwiczenia leksykalno-gramatyczne, pisanie listów formalnych, prowadzenie dialogów na różne tematy- argumentowanie, szukanie rozwiązań i kompromisów). | 20 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
A-LK-1 | Zajęcia praktyczne | 30 |
A-LK-2 | Przygotowanie się do zajęć | 10 |
A-LK-3 | Udział w konsultacjach | 5 |
A-LK-4 | Przygotowanie się do egzaminu | 12 |
A-LK-5 | Egzamin | 3 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | zajęcia praktyczne |
M-2 | praca w grupach |
M-3 | prezentacja |
M-4 | dyskusja |
M-5 | rozwiązywanie problemów |
M-6 | negocjacje |
M-7 | praca z tekstem |
M-8 | słuchanie ze zrozumieniem |
M-9 | pisanie listów formalnych |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: test diagnostyczny (F) |
S-2 | Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F) |
S-3 | Ocena formująca: kartkówka (F) |
S-4 | Ocena formująca: prezentacja (F) |
S-5 | Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P) |
S-6 | Ocena podsumowująca: egzamin ustny (P) |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_1A_A/1/1-4_W01 posiada wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa oraz fonetyki wybranego języka obcego na poziomie B2 | — | — | — | C-1 | T-LK-2 | M-7, M-8, M-2, M-9, M-1 | S-6, S-4, S-3, S-5, S-2 |
ZIP_1A_A/1/1-4_W02 wykazuje znajomość tematyki zawartej w treściach programowych | — | — | — | C-1 | T-LK-1, T-LK-2 | M-8, M-1, M-3, M-2, M-6, M-4, M-7 | S-6, S-5, S-3, S-4, S-2 |
ZIP_1A_A/1/1-4_W03 zna zasady stosowania rejestru formalnego i nieformalnego w wybranym języku | — | — | — | C-3 | T-LK-2 | M-3, M-7, M-8, M-9, M-1, M-5 | S-5, S-2, S-4, S-6 |
ZIP_1A_A/1/1-4_W04 zna podstawy słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | — | — | — | C-4 | T-LK-1 | M-3, M-7, M-1 | S-3, S-4, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_1A_A/1/1-4_U01 posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku | ZIP_1A_U13, ZIP_1A_U16, ZIP_1A_U17, ZIP_1A_U25, ZIP_1A_U23 | T1A_U01, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U06, T1A_U13, T1A_U15 | InzA_U05, InzA_U07 | C-5 | T-LK-1 | M-5, M-7, M-3, M-1, M-8, M-4, M-2 | S-4, S-2 |
ZIP_1A_A/1/1-4_U02 posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej, w tym na tematy związane ze swoją specjalnością | ZIP_1A_U13, ZIP_1A_U16, ZIP_1A_U25 | T1A_U01, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U06, T1A_U13 | InzA_U05 | C-1 | T-LK-1, T-LK-2 | M-5, M-4, M-2, M-9, M-1, M-6 | S-5, S-2, S-6 |
ZIP_1A_A/1/1-4_U03 potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi i wykłady, w tym na tematy związane ze swoją specjalnością | ZIP_1A_U13 | T1A_U03, T1A_U06 | — | C-2 | T-LK-1 | M-8, M-3, M-6, M-1, M-5 | S-6, S-2, S-5 |
ZIP_1A_A/1/1-4_U04 czyta ze zrozumieniem artykuły i reportaże dotyczące współczesnego świata, w tym na tematy związane ze swoją specjalnością | ZIP_1A_U13 | T1A_U03, T1A_U06 | — | C-5 | T-LK-1 | M-1, M-7, M-2 | S-2, S-5 |
ZIP_1A_A/1/1-4_U05 potrafi porozumiewać się w języku obcym, wyrazić swoje zdanie i poprzeć je argumentami | ZIP_1A_U13, ZIP_1A_U25, ZIP_1A_U16 | T1A_U01, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U06, T1A_U13 | InzA_U05 | C-1 | T-LK-2, T-LK-1 | M-1, M-2, M-4, M-6, M-5, M-8 | S-2, S-4, S-6 |
ZIP_1A_A/1/1-4_U06 potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na różne tematy, w tym na tematy związane ze swoją specjalnością | ZIP_1A_U13 | T1A_U03, T1A_U06 | — | C-1 | T-LK-1 | M-2, M-5, M-3, M-1, M-6, M-4 | S-2, S-6, S-4 |
ZIP_1A_A/1/1-4_U07 potrafi formułować pisemne wypowiedzi na różne tematy, w tym na tematy związane ze swoją specjalnością, posiada umiejętność pisania listu formalnego w języku obcym | ZIP_1A_U13 | T1A_U03, T1A_U06 | — | C-3 | T-LK-2, T-LK-1 | M-1, M-9, M-5 | S-2, S-4, S-5 |
ZIP_1A_A/1/1-4_U08 posiada umiejętność rozumienia (np. instrukcji obsługi urządzeń, kart katalogowych) i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego w swojej dziedzinie (np. do opracowania i przedstawienia wyników badań naukowych, opisu prostego zadania inżynierskiego, przygotowania i przedstawienia prezentacji) | ZIP_1A_U13, ZIP_1A_U25 | T1A_U01, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U06 | — | C-4 | T-LK-1 | M-1, M-7, M-3 | S-2, S-4, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_1A_A/1/1-4_K01 rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i rozwijanie kompetencji językowych | ZIP_1A_K01 | T1A_K01 | — | C-6 | T-LK-2, T-LK-1 | M-2, M-4, M-1 | S-3, S-5, S-6, S-2 |
ZIP_1A_A/1/1-4_K02 potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role | ZIP_1A_K03 | T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05 | — | C-7, C-5 | T-LK-1, T-LK-2 | M-3, M-1, M-4, M-5, M-2, M-6 | S-6, S-4 |
ZIP_1A_A/1/1-4_K03 potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadania określonego przez siebie lub innych | ZIP_1A_K03 | T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05 | — | C-7, C-5 | T-LK-1, T-LK-2 | M-1, M-6, M-4, M-5 | S-6, S-4 |
ZIP_1A_A/1/1-4_K04 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu | ZIP_1A_K01 | T1A_K01 | — | C-6 | T-LK-2, T-LK-1 | M-1, M-6, M-2, M-5, M-4 | S-2, S-6, S-5, S-3 |
ZIP_1A_A/1/1-4_K05 potrafi ze zrozumieniem wybierać i realizować różne role społeczne w obszarze kulturowym wybranego języka obcego | ZIP_1A_K09 | T1A_K02 | — | C-7 | T-LK-1, T-LK-2 | M-4, M-8, M-2, M-6, M-5, M-9, M-1 | S-4, S-6 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_1A_A/1/1-4_W01 posiada wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa oraz fonetyki wybranego języka obcego na poziomie B2 | 2,0 | Student nie posiada wiedzy dotyczącej gramatyki, słownictwa oraz fonetyki wybranego języka obcego na poziomie B2. |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa oraz fonetyki wybranego języka obcego na poziomie B2. | |
3,5 | Student posiada więcej niż podstawową wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa oraz fonetyki wybranego języka obcego na poziomie B2. | |
4,0 | Student posiada dobrą wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa oraz fonetyki wybranego języka obcego na poziomie B2. | |
4,5 | Student posiada więcej niż dobrą wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa oraz fonetyki wybranego języka obcego na poziomie B2. | |
5,0 | Student posiada bardzo dobrą wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa oraz fonetyki wybranego języka obcego na poziomie B2. | |
ZIP_1A_A/1/1-4_W02 wykazuje znajomość tematyki zawartej w treściach programowych | 2,0 | Student nie zna tematyki zawartej w treściach programowych. |
3,0 | Student wykazuje znajomość zaledwie kilku spośród tematów zawartych w treściach programowych. | |
3,5 | Student wykazuje słabą znajomość większości tematów zawartych w treściach programowych. | |
4,0 | Student wykazuje znajomość tematyki zawartej w treściach programowych. | |
4,5 | Student wykazuje dobrą znajomość tematów zawartych w treściach programowych. | |
5,0 | Student posiada bardzo dobrą znajomość tematów zawartych w treściach programowych. | |
ZIP_1A_A/1/1-4_W03 zna zasady stosowania rejestru formalnego i nieformalnego w wybranym języku | 2,0 | Student nie zna zasad stosowania rejestru formalnego i nieformalnego w wybranym języku. |
3,0 | Student zna podstawowe zasady stosowania rejestru formalnego i nieformalnego w wybranym języku. | |
3,5 | Student zna większość zasad stosowania rejestru formalnego i nieformalnego w wybranym języku. | |
4,0 | Student ma ugruntowaną wiedzę o większości zasad stosowania rejestru formalnego i nieformalnego w wybranym języku. | |
4,5 | Student ma ugruntowaną wiedzę o wszystkich zasadach stosowania rejestru formalnego i nieformalnego w wybranym języku. | |
5,0 | Student ma doskonałą wiedzę o wszystkich zasadach stosowania rejestru formalnego i nieformalnego w wybranym języku. | |
ZIP_1A_A/1/1-4_W04 zna podstawy słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | 2,0 | Student nie zna podstaw słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów. |
3,0 | Student zna wybrane słownictwo specjalistyczne w stopniu dostatecznym, umożliwiającym mu prostą i bezpośrednią wymianę informacji na znane mu tematy związane z jego specjalizacją. | |
3,5 | Student zna wybrane słownictwo specjalistyczne w stopniu dostatecznym i wie jak je zastosować przy tłumaczeniu prostego tekstu. | |
4,0 | Student dobrze zna wybrane słownictwo specjalistyczne, zna jego kontekst w bardziej złożonych tekstach i wie jak je użyć w prostych wypowiedziach ustnych. | |
4,5 | Student dobrze zna wybrane słownictwo specjalistyczne, wie jak tłumaczyć teksty fachowe ze swojej dziedziny, wykazuje dobrą znajomość zastosowania tego słownictwa w wypowiedziach ustnych, prezentacjach. | |
5,0 | Student doskonale zna wybrane słownictwo specjalistyczne, wie jak tłumaczyć teksty fachowe ze swojej specjalności, wykazuje dobrą znajomość zastosowania tego słownictwa w wypowiedziach ustnych, prezentacjach, instrukcjach obsługi. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_1A_A/1/1-4_U01 posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku | 2,0 | Student nie umie wyszukiwać potrzebnych informacji. |
3,0 | Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje. | |
3,5 | Student poprawnie wyszukuje i rozumie potrzebne informacje. | |
4,0 | Student poprawnie wyszukuje, rozumie, a także analizuje potrzebne informacje. | |
4,5 | Student potrafi wykorzystywać i analizować wszystkie potrzebne informacje, a także rozumie ich znaczenie dla studiowanego kierunku. | |
5,0 | Student potrafi wykorzystywać wszystkie potrzebne informacje pochodzące z różnych źródeł i w różnych formach, potrafi je porównywać, a także samodzielnie identyfikować je jako właściwe dla studiowanego kierunku. | |
ZIP_1A_A/1/1-4_U02 posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej, w tym na tematy związane ze swoją specjalnością | 2,0 | Student nie potrafi porozumiewać się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej. |
3,0 | Student potrafi w stopniu podstawowym porozumiewać się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej. | |
3,5 | Student potrafi poprawnie porozumiewać się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej. | |
4,0 | Student dobrze porozumiewa się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej. | |
4,5 | Student dobrze i precyzyjnie porozumiewa się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej. | |
5,0 | Student bardzo dobrze i precyzyjnie porozumiewa się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej. | |
ZIP_1A_A/1/1-4_U03 potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi i wykłady, w tym na tematy związane ze swoją specjalnością | 2,0 | Student nie rozumie dłuższych wypowiedzi i wykładów. |
3,0 | Student w ograniczonym stopniu rozumie kontekst dłuższych wypowiedzi czy wykładów; nie potrafi ich jednak streścić ani przeanalizować. | |
3,5 | Student rozumie podstawowy kontekst dłuższych wypowiedzi czy wykładów; potrafi krótko przedstawić ich główną tematykę. | |
4,0 | Student dobrze rozumie dłuższe wypowiedzi czy wykłady; potrafi je streścić, zrobić z nich notatki. | |
4,5 | Student bardzo dobrze rozumie dłuższe wypowiedzi czy wykłady; potrafi je streścić i zinterpretować. | |
5,0 | Student doskonale rozumie dłuższe wypowiedzi czy wykłady na tematy abstrakcyjne i złożone o charakterze specjalistycznym, potrafi je streścić, przeanalizować i ocenić. | |
ZIP_1A_A/1/1-4_U04 czyta ze zrozumieniem artykuły i reportaże dotyczące współczesnego świata, w tym na tematy związane ze swoją specjalnością | 2,0 | Student nie rozumie czytanych tekstów. |
3,0 | Student rozumie czytane teksty w ograniczonym zakresie, rozumie ich ogólny kontekst. | |
3,5 | Student w dostatecznym stopniu rozumie czytane teksty, rozumie ich kontekst, znaleźć w nich potrzebne, podstawowe informacje. | |
4,0 | Student dobrze rozumie czytane teksty, potrafi je streścić i znaleźć w nich wszystkie ważne informacje. | |
4,5 | Student bardzo dobrze rozumie czytane teksty, potrafi je nie tylko streścić, ale również przeanalizować. | |
5,0 | Student doskonale rozumie czytane teksty, dostosowując styl i tempo czytania do różnych celów, wykorzystując wybiórczo odpowiednie źródła. | |
ZIP_1A_A/1/1-4_U05 potrafi porozumiewać się w języku obcym, wyrazić swoje zdanie i poprzeć je argumentami | 2,0 | Student nie potrafi porozumiewać się w języku obcym. |
3,0 | Student potrafi w stopniu podstawowym porozumiewać się w języku obcym bez umiejętności efektywnego argumentowania | |
3,5 | Student potrafi porozumiewać się w języku obcym i argumentować w stopniu podstawowym. | |
4,0 | Student potrafi porozumiewać się w języku obcym, wyrazić swoje zdanie i poprzeć je logicznymi argumentami. | |
4,5 | Student potrafi efektywnie porozumiewać się w języku obcym, wyrazić swoje zdanie i poprzeć je logicznymi argumentami. | |
5,0 | Student potrafi bardzo dobrze i precyzyjnie porozumiewać się w języku obcym, wyrazić swoje zdanie i poprzeć je logicznymi argumentami. | |
ZIP_1A_A/1/1-4_U06 potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na różne tematy, w tym na tematy związane ze swoją specjalnością | 2,0 | Student nie potrafi formułować ustnych wypowiedzi. |
3,0 | Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na niektóre tematy. | |
3,5 | Student potrafi formułować krótkie, przejrzyste wypowiedzi na niektóre tematy. | |
4,0 | Student potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi na większość tematów. | |
4,5 | Student potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi na wszystkie tematy. | |
5,0 | Student potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na różne tematy. | |
ZIP_1A_A/1/1-4_U07 potrafi formułować pisemne wypowiedzi na różne tematy, w tym na tematy związane ze swoją specjalnością, posiada umiejętność pisania listu formalnego w języku obcym | 2,0 | Student nie potrafi formułować pisemnych wypowiedzi. |
3,0 | Student potrafi formułować krótkie pisemne wypowiedzi na niektóre tematy, umie napisać list formalny. | |
3,5 | Student potrafi formułować dłuższe pisemne wypowiedzi na niektóre tematy, w tym pisać list formalny. | |
4,0 | Student potrafi formułować dłuższe pisemne wypowiedzi na większość tematów, w tym napisać dłuższy list formalny. | |
4,5 | Student potrafi formułować dłuższe pisemne wypowiedzi na różne tematy, w tym napisać list formalny. | |
5,0 | Student potrafi formułować obszerne pisemne wypowiedzi na różne tematy, w tym napisać skuteczny list formalny. | |
ZIP_1A_A/1/1-4_U08 posiada umiejętność rozumienia (np. instrukcji obsługi urządzeń, kart katalogowych) i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego w swojej dziedzinie (np. do opracowania i przedstawienia wyników badań naukowych, opisu prostego zadania inżynierskiego, przygotowania i przedstawienia prezentacji) | 2,0 | Student nie rozumie i nie używa podstawowego słownictwa specjalistycznego w swojej dziedzinie |
3,0 | Student rozumie i używa podstawowe słownictwo specjalistyczne w stopniu dostatecznym, umożliwiającym mu prostą i bezpośrednią wymianę informacji, na znane mu tematy, związane z jego dziedziną studiów. | |
3,5 | Student rozumie i używa podstawowe słownictwo specjalistyczne w stopniu dostatecznym i potrafi je zastosować w tłumaczeniu prostego tekstu. | |
4,0 | Student dobrze rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne i jego kontekst także w bardziej złożonych tekstach, potrafi je użyć w prostych wypowiedziach ustnych. | |
4,5 | Student bardzo dobrze rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne, potrafi tłumaczyć teksty fachowe ze swojej dziedziny, swobodnie używa tego słownictwa w wypowiedziach ustnych (np. prezentacjach). | |
5,0 | Student doskonale rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne, potrafi tłumaczyć teksty fachowe ze swojej dziedziny, potrafi użyć tego słownictwa w wypowiedziach ustnych, prezentacjach, objaśniając instrukcje obsługi urządzeń. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_1A_A/1/1-4_K01 rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i rozwijanie kompetencji językowych | 2,0 | Student nie rozumie potrzeby uczenia się i rozwijania kompetencji językowych. |
3,0 | Student dostrzega potrzebę uczenia się i rozwijania swoich kompetencji językowych. | |
3,5 | Student rozumie potrzebę uczenia się i podnoszenia swoich kompetencji językowych. | |
4,0 | Student dobrze rozumie potrzebę uczenia się i podnoszenia swoich kompetencji językowych. | |
4,5 | Student bardzo dobrze rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i konieczność rozwijania swoich kompetencji językowych. | |
5,0 | Student doskonale rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i konieczność ciągłego rozwijania swoich kompetencji językowych. | |
ZIP_1A_A/1/1-4_K02 potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role | 2,0 | Student nie potrafi współpracować w grupie. |
3,0 | Student potrafi pracować w grupie. | |
3,5 | Student potrafi pracować i współdziałać w grupie. | |
4,0 | Student potrafi współdziałać i współpracować w grupie, przyjmując w niej podstawowe role. | |
4,5 | Student dobrze potrafi współdziałać i współpracować w grupie, przyjmując w niej większość ról. | |
5,0 | Student bardzo dobrze potrafi współdziałać i współpracować w grupie, przyjmując w niej różnorodne role. | |
ZIP_1A_A/1/1-4_K03 potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadania określonego przez siebie lub innych | 2,0 | Student nie potrafi określić priorytetów służących do realizacji zadania. |
3,0 | Student potrafi określić podstawowe priorytety służące do realizacji zadania. | |
3,5 | Student potrafi określić niezbędne priorytety służące do realizacji zadania | |
4,0 | Student potrafi określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania. | |
4,5 | Student potrafi dobrze określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania. | |
5,0 | Student potrafi bardzo dobrze określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania. | |
ZIP_1A_A/1/1-4_K04 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu | 2,0 | Student nie ma świadomości potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. |
3,0 | Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. | |
3,5 | Student rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. | |
4,0 | Student dobrze rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. | |
4,5 | Student bardzo dobrze rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. | |
5,0 | Student doskonale rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. | |
ZIP_1A_A/1/1-4_K05 potrafi ze zrozumieniem wybierać i realizować różne role społeczne w obszarze kulturowym wybranego języka obcego | 2,0 | Student nie potrafi wybierać i realizować ról społecznych w obszarze kulturowym wybranego języka obcego. |
3,0 | Student potrafi wybierać i stara się realizować role społeczne w obszarze kulturowym wybranego języka obcego. | |
3,5 | Student potrafi wybierać i realizuje podstawowe role społeczne w obszarze kulturowym wybranego języka obcego. | |
4,0 | Student potrafi wybierać i dobrze realizuje większość ról społecznych w obszarze kulturowym wybranego języka obcego. | |
4,5 | Student ze zrozumieniem wybiera i dobrze realizuje większość ról społecznych w obszarze kulturowym wybranego języka obcego. | |
5,0 | Student potrafi ze zrozumieniem wybrać i precyzyjnie zrealizować różne role społeczne w obszarze kulturowym wybranego języka obcego. |
Literatura podstawowa
- A..Clare, JJ Wilson, TOTAL ENGLISH, Pearson Longman, 2006
- S..Cunningham, P. Moor, NEW CUTTING EDGE, Pearson Longman, 2007
Literatura dodatkowa
- S.T. Knowles, M. Mann, USE OF ENGLISH, MacMillan, 2003
- S.T. Knowles, M. Mann, LISTENING AND SPEAKING, MacMillan, 2003
- S.T. Knowles, M. Mann, READING, MacMillan, 2003
- XYZ, Teksty popularno-naukowe z dziedziny studiowanego kierunku, 2012
- S.T. Knowles, M. Mann, WRITING, MacMillan, 2003