Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S1)

Sylabus przedmiotu Wybrane zagadnienia kultury współczesnej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Wybrane zagadnienia kultury współczesnej
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Architektury i Planowania Przestrzennego
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Rek-Lipczyńska <areklipczynska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1podstawowe zagadnienia historii sztuki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Kształtowanie kompetencji związanych z dostrzeganiem i docenianiem kontekstu kulturowego w ogólnym rozwoju człowieka.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Kubizm, futuryzm, fowizm i expresjonizm Sztuka 20-lecia międzywojennego Sztuka polska czasów międzywojennych Sztuka po II wojnie światowej Nurty w sztuce współczesnej Nurty w sztuce polskiej po II wojnie światowej Kolokwium Podsumowanie15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Udział studenta w zajęciach kontaktowych15
15

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Przedmiot prowadzony jest w formie zajęć ćwiczeniowych z wykorzystaniem sprzętu audiowizualnego (przeźrocze, filmy wideo, itp..

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Kolokwium (test końcowy) i prace semestralne

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_A/3_K01
Umiejętność dostrzegania i doceniania kontekstu kulturowego w ogólnym rozwoju człowieka.
ZIP_1A_K09T1A_K02C-1T-W-1M-1S-1

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_A/3_K01
Umiejętność dostrzegania i doceniania kontekstu kulturowego w ogólnym rozwoju człowieka.
2,0
3,0Student dostrzegania rolę kontekstu kulturowego w ogólnym rozwoju człowieka.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. pod redakcją P.Trzeciaka, Sztuka świata 1-13, Arkady, WArszawa, 1989

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Kubizm, futuryzm, fowizm i expresjonizm Sztuka 20-lecia międzywojennego Sztuka polska czasów międzywojennych Sztuka po II wojnie światowej Nurty w sztuce współczesnej Nurty w sztuce polskiej po II wojnie światowej Kolokwium Podsumowanie15
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział studenta w zajęciach kontaktowych15
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_A/3_K01Umiejętność dostrzegania i doceniania kontekstu kulturowego w ogólnym rozwoju człowieka.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_K09ma kompetencje w zakresie kształtowania postaw patriotyzmu, humanizmu i tolerancji oraz otwartości i współpracy w środowiskach wielokulturowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Kształtowanie kompetencji związanych z dostrzeganiem i docenianiem kontekstu kulturowego w ogólnym rozwoju człowieka.
Treści programoweT-W-1Kubizm, futuryzm, fowizm i expresjonizm Sztuka 20-lecia międzywojennego Sztuka polska czasów międzywojennych Sztuka po II wojnie światowej Nurty w sztuce współczesnej Nurty w sztuce polskiej po II wojnie światowej Kolokwium Podsumowanie
Metody nauczaniaM-1Przedmiot prowadzony jest w formie zajęć ćwiczeniowych z wykorzystaniem sprzętu audiowizualnego (przeźrocze, filmy wideo, itp..
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Kolokwium (test końcowy) i prace semestralne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student dostrzegania rolę kontekstu kulturowego w ogólnym rozwoju człowieka.
3,5
4,0
4,5
5,0