Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S1)
Sylabus przedmiotu Wirtualizacja procesów gospodarczych i organizacji:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie i inżynieria produkcji | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Wirtualizacja procesów gospodarczych i organizacji | ||
Specjalność | e- technologie w produkcji i zarządzaniu | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Zarządzania | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Maciej Roszkowski <Maciej.Roszkowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Maciej Roszkowski <Maciej.Roszkowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z tematyką wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Wyszukiwanie informacji w Internecie. Pozycjonowanie informacji w Internecie. Wirtualna komunikacja z odroczoną odpowiedzią. Wirtualna komunikacja z natychmiastową odpowiedzią. Aukcje internetowe. Telepraca. Elektroniczne instrumenty płatnicze. Bankowość elektroniczna. | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wyszukiwanie informacji w Internecie. Pozycjonowanie informacji w Internecie. Wirtualna komunikacja z odroczoną odpowiedzią. Wirtualna komunikacja z natychmiastową odpowiedzią. Aukcje internetowe. Telepraca. Elektroniczne instrumenty płatnicze. Bankowość elektroniczna. | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych (praca własna studenta) | 8 |
A-L-2 | Praca na zajęciach laboratoryjnych | 15 |
A-L-3 | Przygotowanie do zaliczenia końcowego (praca własna studenta) | 8 |
A-L-4 | Konsultacje | 1 |
32 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Przygotowanie do aktywnego udziału w dyskusji na wykładzie (praca własna studenta) | 5 |
A-W-2 | Udział w wykładach i zaliczeniu | 25 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia końcowego (praca własna studenta) | 5 |
A-W-4 | Udział w konsultacjach | 2 |
37 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład w formie prezentacji połączony z dyskusją |
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne (praktyczna realizacja części wykładowej) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Laboratoria: Ocena końcowa jest średnią ważoną punktów z dwóch wejściówek i punktów za aktywność podczas zajęć |
S-2 | Ocena podsumowująca: Wykłady: Ocena końcowa na podstawie zaliczenia pisemnego |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_1A_O3/1_W01 Posiada wiedzę z zakresu funkcjonowania i rozwoju procesów gospodarczych w sferze wirtualnej (za pośrednictwem Internetu). | ZIP_1A_W16 | T1A_W05 | — | C-1 | T-W-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_1A_O3/1_U01 Posiada umiejętności w zakresie: wyszukiwania i pozycjonowania informacji, wykorzystania wirtualnej komunikacji, aukcji internetowych, telepracy, elektronicznych instrumentów płatniczych i bankowości elektronicznej. | ZIP_1A_U25 | T1A_U01, T1A_U04 | — | C-1 | T-W-1 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_1A_O3/1_K01 Posiada kompetencje w zakresie kreatywnego działania w sferze rozwoju wirtualnych procesów gospodarczych. | ZIP_1A_K07 | T1A_K06 | InzA_K02 | C-1 | T-W-1 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_1A_O3/1_W01 Posiada wiedzę z zakresu funkcjonowania i rozwoju procesów gospodarczych w sferze wirtualnej (za pośrednictwem Internetu). | 2,0 | Student nie posiada wiedzy na temat wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji. |
3,0 | Student posiada wiedzę z zakresu użycia konkretnych technologii wchodzących w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji (wyszukiwania informacji w Internecie, pozycjonowania informacji w Internecie, wirtualnej komunikacja z odroczoną odpowiedzią, wirtualnej komunikacji z natychmiastową odpowiedzią, aukcji internetowych, telepracy, elektronicznych instrumentów płatniczych, bankowości elektronicznej). | |
3,5 | Student posiada wiedzę z zakresu użycia konkretnych technologii wchodzących w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji. Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można wykorzystać konkretną technologię wchodzącą w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji. | |
4,0 | Student posiada wiedzę z zakresu użycia konkretnych technologii wchodzących w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji. Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można wykorzystać konkretną technologię wchodzącą w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji. | |
4,5 | Student posiada wiedzę z zakresu użycia konkretnych technologii wchodzących w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji. Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można rozwiązać określony problem w zakresie tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji. | |
5,0 | Student posiada wiedzę z zakresu użycia konkretnych technologii wchodzących w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji. Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można rozwiązać określony problem w zakresie tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_1A_O3/1_U01 Posiada umiejętności w zakresie: wyszukiwania i pozycjonowania informacji, wykorzystania wirtualnej komunikacji, aukcji internetowych, telepracy, elektronicznych instrumentów płatniczych i bankowości elektronicznej. | 2,0 | Student nie posiada umiejętności używania wybranych technologii wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji. |
3,0 | Student posiada umiejętności w zakresie użycia konkretnych technologii wchodzących w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji (wyszukiwania informacji w Internecie, pozycjonowania informacji w Internecie, wirtualnej komunikacja z odroczoną odpowiedzią, wirtualnej komunikacji z natychmiastową odpowiedzią, aukcji internetowych, telepracy, elektronicznych instrumentów płatniczych, bankowości elektronicznej). | |
3,5 | Student posiada umiejętności w zakresie użycia konkretnych technologii wchodzących w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji. Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wykorzystać konkretną technologię wchodzącą w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji. | |
4,0 | Student posiada umiejętności w zakresie użycia konkretnych technologii wchodzących w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji. Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wykorzystać konkretną technologię wchodzącą w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji. | |
4,5 | Student posiada umiejętności w zakresie użycia konkretnych technologii wchodzących w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji. Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wykorzystać konkretną technologię wchodzącą w zakres tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji do rozwiązania określonego problemu. | |
5,0 | Student posiada umiejętności w zakresie użycia konkretnych technologii wchodzących w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji. Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wykorzystać konkretną technologię wchodzącą w zakres tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji do rozwiązania określonego problemu. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_1A_O3/1_K01 Posiada kompetencje w zakresie kreatywnego działania w sferze rozwoju wirtualnych procesów gospodarczych. | 2,0 | Student nie posiada kompetencji w zakresie używania wybranych technologii wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji. |
3,0 | Student posiada kompetencje w zakresie użycia konkretnych technologii wchodzących w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji (wyszukiwania informacji w Internecie, pozycjonowania informacji w Internecie, wirtualnej komunikacja z odroczoną odpowiedzią, wirtualnej komunikacji z natychmiastową odpowiedzią, aukcji internetowych, telepracy, elektronicznych instrumentów płatniczych, bankowości elektronicznej). | |
3,5 | Student posiada kompetencje w zakresie użycia konkretnych technologii wchodzących w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji. Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wykazać się kompetencjami w zakresie wykorzystania konkretnych technologii wchodzących w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji. | |
4,0 | Student posiada kompetencje w zakresie użycia konkretnych technologii wchodzących w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji. Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wykazać się kompetencjami w zakresie wykorzystania konkretnych technologii wchodzących w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji. | |
4,5 | Student posiada kompetencje w zakresie użycia konkretnych technologii wchodzących w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji. Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wykazać się kompetencjami w zakresie rozwiązania określonego problemu w zakresie tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji. | |
5,0 | Student posiada kompetencje w zakresie użycia konkretnych technologii wchodzących w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji. Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wykazać się kompetencjami w zakresie rozwiązania określonego problemu w zakresie tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji. |
Literatura podstawowa
- Grudzewski W.M., Hejduk I.K., Przedsiębiorstwo wirtualne, Difin, Warszawa, 2002
- Jerkovic J.I., Wojownik SEO. Sztuka osiągania najwyższych pozycji w wyszukiwarkach, Helion, Gliwice, 2010
- Nilles J.M., Telepraca: strategie kierowania wirtualną załogą, WNT, Warszawa, 2003
- Szpringer W., Wpływ wirtualizacji przedsiębiorstw na modele e-biznesu - ujęcie instytucjonalne, SGH, Warszawa, 2008
- Wojciechowska-Filipek S., Technologia informacyjna w usługach bankowości elektronicznej, Difin, Warszawa, 2010