Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S1)

Sylabus przedmiotu Techniki marketingowe - Przedmiot obieralny I:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Techniki marketingowe - Przedmiot obieralny I
Specjalność e- technologie w produkcji i zarządzaniu
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Zarządzania
Nauczyciel odpowiedzialny Marek Wieczorek <Marek.Wieczorek@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Marek Wieczorek <Marek.Wieczorek@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 4

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 15 0,90,50zaliczenie
laboratoriaL5 15 1,10,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość pojęć i zagadnień z zakresu marketingu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie technik marketingowych w nawiązaniu do działalności podmiotów gospodarczych oraz osób fizycznych. W szczególności rozwinięcie umiejętności komunikowania się oraz projektowania i doboru narzędzi marketingowych adekwatnych do sytuacji, celu i charakteru zdarzenia. Poznanie skutków i oddziaływania poszczególnych narzędzi.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Sprawdzian umiejętności i predyspozycji sprzedażowych2
T-L-2Asertywność i autoprezentacja w technikach sprzedażowych2
T-L-3Doskonalenie umiejętności komunikowania się4
T-L-4Prezentacja zasad i praktyka skutecznej sprzedaży2
T-L-5Negocjacje i techniki negocjacyjne2
T-L-6Budowa planu marketingowego3
15
wykłady
T-W-1Koncepcje marketingu w sferze usług2
T-W-2Marketing mix oraz jakość w usługach2
T-W-3Cel, metody i organizacja badań marketingowych2
T-W-4Metody badań marketingowych w zakresie narzędzi marketingu mix2
T-W-5Badania marketingowe w Internecie.2
T-W-6Budowa planu marketingowego2
T-W-7Miejce, rola i znaczenie planu marketingowego w strategii przedsiębiorstwa3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Praca własna: przygotowanie do laboratorium, czytanie literatury5
A-L-3Opracowanie planu marketingowego10
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Konsultacje do wykładu1
A-W-3Praca własna: czytanie literatury, przygotowanie do zaliczenia7
A-W-4Uczestnictwo w zaliczeniu3
26

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny o charakterze prezentacji połączony w objaśnieniem lub wyjaśnieniem zachowań
M-2Laboratorium - inscenizacje studentów połączone ze współną analizą ich przebiegu

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Laboratorium - uwzględnienie aktywności, trafności zastosowania nabytych umiejętności w scenkach rodzajowych inscenizowanych wywołanym tematem
S-2Ocena podsumowująca: Wykład - na koniec zajęć ocena podsumowująca na podstawie poziomu wiedzy zawartej w odpowiedziach z części zajęć. Ocena z przedmiotu = 0,5* ocena z części wykładowej + 0,5* ocena z laboratorium.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_O/1/5_W01
Przedmiot poszerza zakres wiedzy ogólnej, w szczególności marketingu o techniki stosowane i wykorzystywania w praktyce gospodarczej oraz osobistej człowieka. Student będzie miał świadomość możliwości wpływu na rynek w wyniku stosowania technik, w szczególności sprzedażowych. Będzie mógł zaproponować ich zestaw w zależności od sytuacji gospodarczej. Pozwalają one podejmować decyzje gospodarcze oparte na wszechstronnej analizie i dogłębnym zbadaniu przyczyn, przebiegu i możliwych skutkach
ZIP_1A_W13T1A_W10C-1T-L-3, T-L-1, T-L-2, T-L-4, T-L-5, T-L-6M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_O/1/5_U01
Student po ukończeniu zajęć winien umieć zastosować posiadaną wiedzę w praktycznej działalności gospodarczej. Rozpoczynając od umiejętności doboru technik marketingowych w zależności od rozpoznanej sytuacji, planowania ich zastosowania, opracowania (lub współuczestniczenia w opracowaniu) strategii marketingowej aż do przygotowania i kontrolowania stopnia jej realizacji. Zajęcia rozwijają umiejętności komunikowania się z uwzględnieniem pracy zespołowej, pozyskiwanie wiedzy, umiejętności samokształcenia i wykorzystywanie wiedzy oraz umiejętności w praktyce.
ZIP_1A_U26, ZIP_1A_U07, ZIP_1A_U27, ZIP_1A_U10, ZIP_1A_U12, ZIP_1A_U25, ZIP_1A_U16, ZIP_1A_U21, ZIP_1A_U23T1A_U01, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U10, T1A_U12, T1A_U13InzA_U04, InzA_U05C-1T-L-2, T-L-6, T-L-4, T-L-5, T-L-3M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_O/1/5_K01
Postawę studenta winny cechować przemyślenia oraz poziom autorefleksji wynikającej z treści poszerzających dotychczasową wiedzę. Student osiągnie świadomość posiadanych kompetencji, możliwości ich praktycznego wykorzystania. Kurs wpływa na kształtowanie postawy akceptującej konieczność permanentnego dokształcania się, mobilizuje do osiągania celu, kreuje postawy akceptujące, cechujące się otwartością i humanizmem w różnorodnych środowiskach, doceniającym ważność i znaczenie komunikowania się, pracy w zespołach i tolerowania odmienności.
ZIP_1A_K01, ZIP_1A_K02, ZIP_1A_K03, ZIP_1A_K09, ZIP_1A_K07, ZIP_1A_K08T1A_K01, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05, T1A_K06, T1A_K07InzA_K02C-1T-L-3, T-L-4, T-L-2, T-L-5M-2, M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_O/1/5_W01
Przedmiot poszerza zakres wiedzy ogólnej, w szczególności marketingu o techniki stosowane i wykorzystywania w praktyce gospodarczej oraz osobistej człowieka. Student będzie miał świadomość możliwości wpływu na rynek w wyniku stosowania technik, w szczególności sprzedażowych. Będzie mógł zaproponować ich zestaw w zależności od sytuacji gospodarczej. Pozwalają one podejmować decyzje gospodarcze oparte na wszechstronnej analizie i dogłębnym zbadaniu przyczyn, przebiegu i możliwych skutkach
2,0Nie wykazuje wiedzy na poziomie podstawowych pojęć i zagadnień z zakresu technik marketingowych
3,0Ograniczone rozpoznawanie i rozumienie treści i zagadnień przedmiotu. Pozwala na nazwanie i wyjaśnienie pojęć bez ich interpretacji i możliwości wykorzystania.
3,5Posiadane wiadomości pozwalają rozwiązywać poszczególne przypadki stosowania narzędzi marketingowych, w szczególności technik sprzedażowych. Umożliwiają identyfikację problemu, wybranie odpowiedniej techniki i prognozowanie skutków jej zastosowania.
4,0Wiedza umozliwia analizę szczegółowych zastosowań poszczególnych narzędzi marketingu w odniesieniu do konkretnego przypadku. Pozwala identyfikować, hierarchizować i wartościować poszczególne zdarzenia w korespondencji z proponowanym narzędziem marketingowym.
4,5Posiadana wiedza umożliwia komponowanie analizowanych szczegółów w jedną całość, budując zintegrowany model zastosowania i powiązania dobranych narzędzi.
5,0Wiedza stanowi podstawę prezentacji własnych ocen wartościujących budowanych na głębokim rozumieniu zależności, krytycznej analizie informacji, przewidywaniu skutków i syntezowaniu całości z uwzględnieniem celu.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_O/1/5_U01
Student po ukończeniu zajęć winien umieć zastosować posiadaną wiedzę w praktycznej działalności gospodarczej. Rozpoczynając od umiejętności doboru technik marketingowych w zależności od rozpoznanej sytuacji, planowania ich zastosowania, opracowania (lub współuczestniczenia w opracowaniu) strategii marketingowej aż do przygotowania i kontrolowania stopnia jej realizacji. Zajęcia rozwijają umiejętności komunikowania się z uwzględnieniem pracy zespołowej, pozyskiwanie wiedzy, umiejętności samokształcenia i wykorzystywanie wiedzy oraz umiejętności w praktyce.
2,0Brak umiejętności przywoływania pojęć, zakresów oddziaływania poszczególnych narzędzi, możliwości ich stosowania.
3,0Umiejętność korzystania z wiedzy ograniczona do wykonywania podstawowych działań w ramach technik marketingowych, tj. operacji wyboru zdarzenia, dostosowania rodzaju narzędzia w fazie badania lub konstrukcji, uczestnictwo w prowadzonych badaniach.
3,5Wykorzystywanie wiedzy, informacji do opracowania zagadnień marketingowych o prostym układzie zależności, stosowanie narzędzi i prowadzenie badań w powiązaniu z celami zadania.
4,0Umiejętność analizy składowych problemu, w tym: identyfikacja głównych przyczyn, hierarchizowanie pozostałych, analiza związków i zależności pomiędzy nimi. Proponowanie narzędzi marketingowych adekwatnych do rozwiązania problemu/zadania.
4,5Umiejętność opracowania syntezy zjawisk, zdarzeń, problemu oraz proponowanych narzędzi marketingowych w całość. Uwzględnianie zasobów, związków i zależności pomiędzy tymi kategoriami.
5,0Umiejętność budowy ocen wartościujących na podstawie interpretacji zdarzeń, zjawisk i zależnośći zewnętrznych oraz wewnętrznych. Umiejętność dokonywania wyboru narzędzi i sposobu rozwiązania problemu z uwględnieniem celu zadania.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_O/1/5_K01
Postawę studenta winny cechować przemyślenia oraz poziom autorefleksji wynikającej z treści poszerzających dotychczasową wiedzę. Student osiągnie świadomość posiadanych kompetencji, możliwości ich praktycznego wykorzystania. Kurs wpływa na kształtowanie postawy akceptującej konieczność permanentnego dokształcania się, mobilizuje do osiągania celu, kreuje postawy akceptujące, cechujące się otwartością i humanizmem w różnorodnych środowiskach, doceniającym ważność i znaczenie komunikowania się, pracy w zespołach i tolerowania odmienności.
2,0Niska ocena i świadomość przydatności technik marketingowych w budowie kompetencji absolwenta wyższej uczelni.
3,0Akceptacja i percepcja problematyki przedmiotu na poziomie podstawowym. Znajomość podstaw, terminów oraz metodyki ograniczona. Postawa bierna, warunkowo akceptująca.
3,5Świadomość konieczności posiadania kompetencji w tym obszarze. Postawa aktywna z wyrażaniem chęci do pogłębiania wiedzy, wzrostu kompetencji. Akceptacja otwartości.
4,0Świadomości nabytych kompetencji towarzyszy konieczność ich wzrostu (powiększania) w wyniku analizy posiadanej wiedzy oraz umiejętności. Postawa kreatywna, akceptacja i dostrzeganie pozytywnych stron używania technik i narzędzi marketingowych.
4,5Determinacja w zakresie kreowania postawy otwartości wobec problemów, zdolność do jej prezentacji w wyniku samokształcenia. Poszukiwanie związków ogólnego wymiaru, umiejętność komunikowania się oraz pracy zespołowej.
5,0Zorganizowany, pewny celu i świadomy potrzeby jego osiągania. Akceptuje odmienność poglądów, postaw i sposobów rozwiązywania problemów. Przejawia wysoki poziom odpowiedzialności za wynik osobisty i pracy zespołowej.

Literatura podstawowa

  1. P. Cheverton, Kluczowe umiejętności marketingowe, Helion, Gliwice, 2007
  2. red. K. Mazurek-Łopacińska, Badania marketingowe. Podstawowe metody i obszary zastosowań, Akademii Ekonomicznej, Wrocław, 2006

Literatura dodatkowa

  1. D. Kaznowski, Nowy marketing w Internecie, Difin, Warszawa, 2007
  2. E. Frąckiewicz, Marketing w Internecie, PWN, Warszawa, 2006

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Sprawdzian umiejętności i predyspozycji sprzedażowych2
T-L-2Asertywność i autoprezentacja w technikach sprzedażowych2
T-L-3Doskonalenie umiejętności komunikowania się4
T-L-4Prezentacja zasad i praktyka skutecznej sprzedaży2
T-L-5Negocjacje i techniki negocjacyjne2
T-L-6Budowa planu marketingowego3
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Koncepcje marketingu w sferze usług2
T-W-2Marketing mix oraz jakość w usługach2
T-W-3Cel, metody i organizacja badań marketingowych2
T-W-4Metody badań marketingowych w zakresie narzędzi marketingu mix2
T-W-5Badania marketingowe w Internecie.2
T-W-6Budowa planu marketingowego2
T-W-7Miejce, rola i znaczenie planu marketingowego w strategii przedsiębiorstwa3
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Praca własna: przygotowanie do laboratorium, czytanie literatury5
A-L-3Opracowanie planu marketingowego10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Konsultacje do wykładu1
A-W-3Praca własna: czytanie literatury, przygotowanie do zaliczenia7
A-W-4Uczestnictwo w zaliczeniu3
26
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O/1/5_W01Przedmiot poszerza zakres wiedzy ogólnej, w szczególności marketingu o techniki stosowane i wykorzystywania w praktyce gospodarczej oraz osobistej człowieka. Student będzie miał świadomość możliwości wpływu na rynek w wyniku stosowania technik, w szczególności sprzedażowych. Będzie mógł zaproponować ich zestaw w zależności od sytuacji gospodarczej. Pozwalają one podejmować decyzje gospodarcze oparte na wszechstronnej analizie i dogłębnym zbadaniu przyczyn, przebiegu i możliwych skutkach
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_W13zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
Cel przedmiotuC-1Poznanie technik marketingowych w nawiązaniu do działalności podmiotów gospodarczych oraz osób fizycznych. W szczególności rozwinięcie umiejętności komunikowania się oraz projektowania i doboru narzędzi marketingowych adekwatnych do sytuacji, celu i charakteru zdarzenia. Poznanie skutków i oddziaływania poszczególnych narzędzi.
Treści programoweT-L-3Doskonalenie umiejętności komunikowania się
T-L-1Sprawdzian umiejętności i predyspozycji sprzedażowych
T-L-2Asertywność i autoprezentacja w technikach sprzedażowych
T-L-4Prezentacja zasad i praktyka skutecznej sprzedaży
T-L-5Negocjacje i techniki negocjacyjne
T-L-6Budowa planu marketingowego
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny o charakterze prezentacji połączony w objaśnieniem lub wyjaśnieniem zachowań
M-2Laboratorium - inscenizacje studentów połączone ze współną analizą ich przebiegu
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Laboratorium - uwzględnienie aktywności, trafności zastosowania nabytych umiejętności w scenkach rodzajowych inscenizowanych wywołanym tematem
S-2Ocena podsumowująca: Wykład - na koniec zajęć ocena podsumowująca na podstawie poziomu wiedzy zawartej w odpowiedziach z części zajęć. Ocena z przedmiotu = 0,5* ocena z części wykładowej + 0,5* ocena z laboratorium.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie wykazuje wiedzy na poziomie podstawowych pojęć i zagadnień z zakresu technik marketingowych
3,0Ograniczone rozpoznawanie i rozumienie treści i zagadnień przedmiotu. Pozwala na nazwanie i wyjaśnienie pojęć bez ich interpretacji i możliwości wykorzystania.
3,5Posiadane wiadomości pozwalają rozwiązywać poszczególne przypadki stosowania narzędzi marketingowych, w szczególności technik sprzedażowych. Umożliwiają identyfikację problemu, wybranie odpowiedniej techniki i prognozowanie skutków jej zastosowania.
4,0Wiedza umozliwia analizę szczegółowych zastosowań poszczególnych narzędzi marketingu w odniesieniu do konkretnego przypadku. Pozwala identyfikować, hierarchizować i wartościować poszczególne zdarzenia w korespondencji z proponowanym narzędziem marketingowym.
4,5Posiadana wiedza umożliwia komponowanie analizowanych szczegółów w jedną całość, budując zintegrowany model zastosowania i powiązania dobranych narzędzi.
5,0Wiedza stanowi podstawę prezentacji własnych ocen wartościujących budowanych na głębokim rozumieniu zależności, krytycznej analizie informacji, przewidywaniu skutków i syntezowaniu całości z uwzględnieniem celu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O/1/5_U01Student po ukończeniu zajęć winien umieć zastosować posiadaną wiedzę w praktycznej działalności gospodarczej. Rozpoczynając od umiejętności doboru technik marketingowych w zależności od rozpoznanej sytuacji, planowania ich zastosowania, opracowania (lub współuczestniczenia w opracowaniu) strategii marketingowej aż do przygotowania i kontrolowania stopnia jej realizacji. Zajęcia rozwijają umiejętności komunikowania się z uwzględnieniem pracy zespołowej, pozyskiwanie wiedzy, umiejętności samokształcenia i wykorzystywanie wiedzy oraz umiejętności w praktyce.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_U26ma umiejętności w zakresie rozumienia podstawowych procesów ekonomicznych i zasad sterowania nimi
ZIP_1A_U07ma umiejętności w zakresie uwzględniania zasad zarządzania w różnych formach aktywności zawodowej
ZIP_1A_U27ma umiejętności w zakresie zarządzania personelem oraz koordynowania pracami zespołów pracowniczych
ZIP_1A_U10ma umiejętności w zakresie prowadzenia przedsięwzięć marketingowych związanych z produkcją
ZIP_1A_U12ma umiejętności w zakresie pracy indywidualnej i w zespole
ZIP_1A_U25ma umiejętności w zakresie rozumienia i stosowania w praktyce zdobytej wiedzy
ZIP_1A_U16ma umiejętności w zakresie komunikowania się z otoczeniem oraz potrafi pozyskiwać informacje z róźnych źródeł, itegrować je, interpretować, wyciągać wnioski a także formułować i uzasadniać opinie
ZIP_1A_U21ma umiejętności samokształcania się
ZIP_1A_U23potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, integrować je, dokonywać ich interpretacji oraz wyciągać wnioski i formułować opinie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Poznanie technik marketingowych w nawiązaniu do działalności podmiotów gospodarczych oraz osób fizycznych. W szczególności rozwinięcie umiejętności komunikowania się oraz projektowania i doboru narzędzi marketingowych adekwatnych do sytuacji, celu i charakteru zdarzenia. Poznanie skutków i oddziaływania poszczególnych narzędzi.
Treści programoweT-L-2Asertywność i autoprezentacja w technikach sprzedażowych
T-L-6Budowa planu marketingowego
T-L-4Prezentacja zasad i praktyka skutecznej sprzedaży
T-L-5Negocjacje i techniki negocjacyjne
T-L-3Doskonalenie umiejętności komunikowania się
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny o charakterze prezentacji połączony w objaśnieniem lub wyjaśnieniem zachowań
M-2Laboratorium - inscenizacje studentów połączone ze współną analizą ich przebiegu
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Wykład - na koniec zajęć ocena podsumowująca na podstawie poziomu wiedzy zawartej w odpowiedziach z części zajęć. Ocena z przedmiotu = 0,5* ocena z części wykładowej + 0,5* ocena z laboratorium.
S-1Ocena formująca: Laboratorium - uwzględnienie aktywności, trafności zastosowania nabytych umiejętności w scenkach rodzajowych inscenizowanych wywołanym tematem
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak umiejętności przywoływania pojęć, zakresów oddziaływania poszczególnych narzędzi, możliwości ich stosowania.
3,0Umiejętność korzystania z wiedzy ograniczona do wykonywania podstawowych działań w ramach technik marketingowych, tj. operacji wyboru zdarzenia, dostosowania rodzaju narzędzia w fazie badania lub konstrukcji, uczestnictwo w prowadzonych badaniach.
3,5Wykorzystywanie wiedzy, informacji do opracowania zagadnień marketingowych o prostym układzie zależności, stosowanie narzędzi i prowadzenie badań w powiązaniu z celami zadania.
4,0Umiejętność analizy składowych problemu, w tym: identyfikacja głównych przyczyn, hierarchizowanie pozostałych, analiza związków i zależności pomiędzy nimi. Proponowanie narzędzi marketingowych adekwatnych do rozwiązania problemu/zadania.
4,5Umiejętność opracowania syntezy zjawisk, zdarzeń, problemu oraz proponowanych narzędzi marketingowych w całość. Uwzględnianie zasobów, związków i zależności pomiędzy tymi kategoriami.
5,0Umiejętność budowy ocen wartościujących na podstawie interpretacji zdarzeń, zjawisk i zależnośći zewnętrznych oraz wewnętrznych. Umiejętność dokonywania wyboru narzędzi i sposobu rozwiązania problemu z uwględnieniem celu zadania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O/1/5_K01Postawę studenta winny cechować przemyślenia oraz poziom autorefleksji wynikającej z treści poszerzających dotychczasową wiedzę. Student osiągnie świadomość posiadanych kompetencji, możliwości ich praktycznego wykorzystania. Kurs wpływa na kształtowanie postawy akceptującej konieczność permanentnego dokształcania się, mobilizuje do osiągania celu, kreuje postawy akceptujące, cechujące się otwartością i humanizmem w różnorodnych środowiskach, doceniającym ważność i znaczenie komunikowania się, pracy w zespołach i tolerowania odmienności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_K01ma świadomość potrzeby dokształcania ze szczególnym uwzględnieniem samokształcenia się
ZIP_1A_K02ma kompetencje w zakresie stosowania prawa i przestrzegania zasad etyki zawodowej
ZIP_1A_K03ma kompetencje w zakresie świadomej odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
ZIP_1A_K09ma kompetencje w zakresie kształtowania postaw patriotyzmu, humanizmu i tolerancji oraz otwartości i współpracy w środowiskach wielokulturowych
ZIP_1A_K07potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, jest zdolny podjąć obowiązki dalszego rozwoju nauki i gospodarki
ZIP_1A_K08ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technnicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektach działalności inżynierskiej;podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T1A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Poznanie technik marketingowych w nawiązaniu do działalności podmiotów gospodarczych oraz osób fizycznych. W szczególności rozwinięcie umiejętności komunikowania się oraz projektowania i doboru narzędzi marketingowych adekwatnych do sytuacji, celu i charakteru zdarzenia. Poznanie skutków i oddziaływania poszczególnych narzędzi.
Treści programoweT-L-3Doskonalenie umiejętności komunikowania się
T-L-4Prezentacja zasad i praktyka skutecznej sprzedaży
T-L-2Asertywność i autoprezentacja w technikach sprzedażowych
T-L-5Negocjacje i techniki negocjacyjne
Metody nauczaniaM-2Laboratorium - inscenizacje studentów połączone ze współną analizą ich przebiegu
M-1Wykład informacyjny o charakterze prezentacji połączony w objaśnieniem lub wyjaśnieniem zachowań
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Laboratorium - uwzględnienie aktywności, trafności zastosowania nabytych umiejętności w scenkach rodzajowych inscenizowanych wywołanym tematem
S-2Ocena podsumowująca: Wykład - na koniec zajęć ocena podsumowująca na podstawie poziomu wiedzy zawartej w odpowiedziach z części zajęć. Ocena z przedmiotu = 0,5* ocena z części wykładowej + 0,5* ocena z laboratorium.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Niska ocena i świadomość przydatności technik marketingowych w budowie kompetencji absolwenta wyższej uczelni.
3,0Akceptacja i percepcja problematyki przedmiotu na poziomie podstawowym. Znajomość podstaw, terminów oraz metodyki ograniczona. Postawa bierna, warunkowo akceptująca.
3,5Świadomość konieczności posiadania kompetencji w tym obszarze. Postawa aktywna z wyrażaniem chęci do pogłębiania wiedzy, wzrostu kompetencji. Akceptacja otwartości.
4,0Świadomości nabytych kompetencji towarzyszy konieczność ich wzrostu (powiększania) w wyniku analizy posiadanej wiedzy oraz umiejętności. Postawa kreatywna, akceptacja i dostrzeganie pozytywnych stron używania technik i narzędzi marketingowych.
4,5Determinacja w zakresie kreowania postawy otwartości wobec problemów, zdolność do jej prezentacji w wyniku samokształcenia. Poszukiwanie związków ogólnego wymiaru, umiejętność komunikowania się oraz pracy zespołowej.
5,0Zorganizowany, pewny celu i świadomy potrzeby jego osiągania. Akceptuje odmienność poglądów, postaw i sposobów rozwiązywania problemów. Przejawia wysoki poziom odpowiedzialności za wynik osobisty i pracy zespołowej.