Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S1)

Sylabus przedmiotu Projektowanie organizacji wirtualnej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie organizacji wirtualnej
Specjalność e- technologie w produkcji i zarządzaniu
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Zarządzania
Nauczyciel odpowiedzialny Maciej Roszkowski <Maciej.Roszkowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Maciej Roszkowski <Maciej.Roszkowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL7 15 1,20,33zaliczenie
wykładyW7 30 1,60,34zaliczenie
projektyP7 15 1,20,33zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończony kurs "Wirtualizacja procesów gospodarczych i organizacji"

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z tematyką projektowania organizacji wirtualnej.
C-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu obsługi narzędzi wirtualnych społeczności.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Idea idealnej organizacji wirtualnej. Modele organizacji wirtualnej (wirtualny wizerunek, zrównoważona kooperacja, alians gwiaździsty, alians wzdłuż łańcucha wartości, alians rynkowy, broker wirtualny). Wirtualne społeczności (transakcyjne, wspólnych zainteresowań, fantasy, wzajemnych relacji). Web 2.0 (blogi, wirtualne encyklopedie, internetowe platformy materiałów cyfrowych, spersonalizowana reklama kontekstowa, spersonalizowane media strumieniowe, spersonalizowane kanały informacyjne).15
15
projekty
T-P-1Idea idealnej organizacji wirtualnej. Modele organizacji wirtualnej (wirtualny wizerunek, zrównoważona kooperacja, alians gwiaździsty, alians wzdłuż łańcucha wartości, alians rynkowy, broker wirtualny). Wirtualne społeczności (transakcyjne, wspólnych zainteresowań, fantasy, wzajemnych relacji). Web 2.0 (blogi, wirtualne encyklopedie, internetowe platformy materiałów cyfrowych, spersonalizowana reklama kontekstowa, spersonalizowane media strumieniowe, spersonalizowane kanały informacyjne).15
15
wykłady
T-W-1Idea idealnej organizacji wirtualnej. Modele organizacji wirtualnej (wirtualny wizerunek, zrównoważona kooperacja, alians gwiaździsty, alians wzdłuż łańcucha wartości, alians rynkowy, broker wirtualny). Wirtualne społeczności (transakcyjne, wspólnych zainteresowań, fantasy, wzajemnych relacji). Web 2.0 (blogi, wirtualne encyklopedie, internetowe platformy materiałów cyfrowych, spersonalizowana reklama kontekstowa, spersonalizowane media strumieniowe, spersonalizowane kanały informacyjne).30
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych (praca własna studenta)8
A-L-2Praca na zajęciach laboratoryjnych15
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia końcowego (praca własna studenta)8
A-L-4Udział w konsultacjach1
32
projekty
A-P-1Przygotowanie do zajęć projektowych (praca własna studenta)10
A-P-2Praca na zajęciach projektowych15
A-P-3Przygotowanie do zaliczenia końcowego (praca własna studenta)8
33
wykłady
A-W-1Przygotowanie do aktywnego udziału w dyskusji na wykładzie (praca własna studenta)5
A-W-2Udział w wykładach i zaliczeniu30
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia końcowego (praca własna studenta)5
A-W-4Udział w konsultacjach2
42

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład w formie prezentacji połączony z dyskusją
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i projektowe (praktyczna realizacja części wykładowej)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Laboratoria i Projekty: Ocena końcowa jest średnią ważoną punktów z dwóch wejściówek i punktów za aktywność podczas zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Wykłady: Ocena końcowa na podstawie zaliczenia pisemnego

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_O3/5_W01
Posiada wiedzę z zakresu funkcjonowania i rozwoju organizacji funkcjonującej w sferze wirtualnej (za pośrednictwem Internetu).
ZIP_1A_W16T1A_W05C-1, C-2T-W-1M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_O3/5_U01
Posiada umiejętności w zakresie wykorzystania serwisów społecznościowych w projektowaniu organizacji funkcjonującej w sferze wirtualnej.
ZIP_1A_U25T1A_U01, T1A_U04C-2, C-1T-W-1M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_O3/5_K01
Posiada kompetencje w zakresie kreatywnego działania w sferze projektowania organizacji wirtualnej.
ZIP_1A_K07T1A_K06InzA_K02C-2, C-1T-W-1M-2, M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_O3/5_W01
Posiada wiedzę z zakresu funkcjonowania i rozwoju organizacji funkcjonującej w sferze wirtualnej (za pośrednictwem Internetu).
2,0Student nie posiada wiedzy na temat projektowania organizacji wirtualnej oraz obsługi narzędzi wirtualnych społeczności.
3,0Student posiada wiedzę z zakresu projektowania organizacji wirtualnej oraz obsługi narzędzi wirtualnych społeczności (blogi, wirtualne encyklopedie, internetowe platformy materiałów cyfrowych, spersonalizowana reklama kontekstowa, spersonalizowane media strumieniowe, spersonalizowane kanały informacyjne).
3,5Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można zaprojektować organizację wirtualną oraz obsługiwać narzędzia wirtualnych społeczności.
4,0Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można zaprojektować organizację wirtualną oraz obsługiwać narzędzia wirtualnych społeczności.
4,5Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można rozwiązać określony problem w zakresie projektowania organizacji wirtualnej oraz obsługi narzędzi wirtualnych społeczności.
5,0Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można rozwiązać określony problem w zakresie projektowania organizacji wirtualnej oraz obsługi narzędzi wirtualnych społeczności.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_O3/5_U01
Posiada umiejętności w zakresie wykorzystania serwisów społecznościowych w projektowaniu organizacji funkcjonującej w sferze wirtualnej.
2,0Student nie posiada umiejętności projektowania organizacji wirtualnej oraz używania narzędzi wirtualnych społeczności.
3,0Student posiada umiejętności w zakresie projektowania organizacji wirtualnej oraz używania narzędzi wirtualnych społeczności (blogi, wirtualne encyklopedie, internetowe platformy materiałów cyfrowych, spersonalizowana reklama kontekstowa, spersonalizowane media strumieniowe, spersonalizowane kanały informacyjne).
3,5Student z pomocą nauczyciela jest w stanie zaprojektować organizację wirtualną oraz używać narzędzi wirtualnych społeczności.
4,0Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie zaprojektować organizację wirtualną oraz używać narzędzi wirtualnych społeczności.
4,5Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wykorzystać konkretny projekt organizacji wirtualnej oraz użyć konkrentych narzędzi wirtualnych społeczności do rozwiązania określonego problemu.
5,0Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wykorzystać konkretny projekt organizacji wirtualnej oraz użyć konkrentych narzędzi wirtualnych społeczności do rozwiązania określonego problemu.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_O3/5_K01
Posiada kompetencje w zakresie kreatywnego działania w sferze projektowania organizacji wirtualnej.
2,0Student nie posiada kompetencji w zakresie projektowania organizacji wirtualnej oraz używania narzędzi wirtualnych społeczności.
3,0Student posiada kompetencje w zakresie projektowania organizacji wirtualnej oraz używania narzędzi wirtualnych społeczności (blogi, wirtualne encyklopedie, internetowe platformy materiałów cyfrowych, spersonalizowana reklama kontekstowa, spersonalizowane media strumieniowe, spersonalizowane kanały informacyjne).
3,5Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wykazać się kompetencjami w zakresie projektowania organizacji wirtualnej oraz używania narzędzi wirtualnych społeczności.
4,0Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wykazać się kompetencjami w zakresie projektowania organizacji wirtualnej oraz używania narzędzi wirtualnych społeczności.
4,5Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wykazać się kompetencjami w zakresie rozwiązania określonego problemu w zakresie projektowania organizacji wirtualnej oraz używania narzędzi wirtualnych społeczności.
5,0Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wykazać się kompetencjami w zakresie rozwiązania określonego problemu w zakresie projektowania organizacji wirtualnej oraz używania narzędzi wirtualnych społeczności.

Literatura podstawowa

  1. Borcuch A., Społeczności wirtualne a wirtualny obieg pieniądza, Cedewu, Warszawa, 2009
  2. Brzozowski M., Organizacja wirtualna, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2010
  3. Grudzewski W.M. i in., Zarządzanie zaufaniem w organizacjach wirtualnych, Difin, Warszawa, 2007
  4. Gustowski W., Jak budować i wykorzystywać społeczności internetowe w nowoczesnych działaniach e-marketingowych, Złote Myśli, Gliwice, 2007
  5. Mazurek G., Blogi i wirtualne społeczności - wykorzystanie w marketingu, Wolters Kluwer, Warszawa, 2008
  6. Najda-Janoszka M., Organizacja wirtualna, teoria i praktyka, Difin, Warszawa, 2010
  7. Sankowska A., Organizacja wirtualna, koncepcja i jej wpływ na innowacyjność, WAiP, Warszawa, 2009
  8. Shuen A., Web 2.0, przewodnik po strategiach, Helion, Gliwice, 2009

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Idea idealnej organizacji wirtualnej. Modele organizacji wirtualnej (wirtualny wizerunek, zrównoważona kooperacja, alians gwiaździsty, alians wzdłuż łańcucha wartości, alians rynkowy, broker wirtualny). Wirtualne społeczności (transakcyjne, wspólnych zainteresowań, fantasy, wzajemnych relacji). Web 2.0 (blogi, wirtualne encyklopedie, internetowe platformy materiałów cyfrowych, spersonalizowana reklama kontekstowa, spersonalizowane media strumieniowe, spersonalizowane kanały informacyjne).15
15

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Idea idealnej organizacji wirtualnej. Modele organizacji wirtualnej (wirtualny wizerunek, zrównoważona kooperacja, alians gwiaździsty, alians wzdłuż łańcucha wartości, alians rynkowy, broker wirtualny). Wirtualne społeczności (transakcyjne, wspólnych zainteresowań, fantasy, wzajemnych relacji). Web 2.0 (blogi, wirtualne encyklopedie, internetowe platformy materiałów cyfrowych, spersonalizowana reklama kontekstowa, spersonalizowane media strumieniowe, spersonalizowane kanały informacyjne).15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Idea idealnej organizacji wirtualnej. Modele organizacji wirtualnej (wirtualny wizerunek, zrównoważona kooperacja, alians gwiaździsty, alians wzdłuż łańcucha wartości, alians rynkowy, broker wirtualny). Wirtualne społeczności (transakcyjne, wspólnych zainteresowań, fantasy, wzajemnych relacji). Web 2.0 (blogi, wirtualne encyklopedie, internetowe platformy materiałów cyfrowych, spersonalizowana reklama kontekstowa, spersonalizowane media strumieniowe, spersonalizowane kanały informacyjne).30
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych (praca własna studenta)8
A-L-2Praca na zajęciach laboratoryjnych15
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia końcowego (praca własna studenta)8
A-L-4Udział w konsultacjach1
32
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Przygotowanie do zajęć projektowych (praca własna studenta)10
A-P-2Praca na zajęciach projektowych15
A-P-3Przygotowanie do zaliczenia końcowego (praca własna studenta)8
33
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Przygotowanie do aktywnego udziału w dyskusji na wykładzie (praca własna studenta)5
A-W-2Udział w wykładach i zaliczeniu30
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia końcowego (praca własna studenta)5
A-W-4Udział w konsultacjach2
42
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O3/5_W01Posiada wiedzę z zakresu funkcjonowania i rozwoju organizacji funkcjonującej w sferze wirtualnej (za pośrednictwem Internetu).
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_W16ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w obszarze reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z tematyką projektowania organizacji wirtualnej.
C-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu obsługi narzędzi wirtualnych społeczności.
Treści programoweT-W-1Idea idealnej organizacji wirtualnej. Modele organizacji wirtualnej (wirtualny wizerunek, zrównoważona kooperacja, alians gwiaździsty, alians wzdłuż łańcucha wartości, alians rynkowy, broker wirtualny). Wirtualne społeczności (transakcyjne, wspólnych zainteresowań, fantasy, wzajemnych relacji). Web 2.0 (blogi, wirtualne encyklopedie, internetowe platformy materiałów cyfrowych, spersonalizowana reklama kontekstowa, spersonalizowane media strumieniowe, spersonalizowane kanały informacyjne).
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne i projektowe (praktyczna realizacja części wykładowej)
M-1Wykład w formie prezentacji połączony z dyskusją
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Laboratoria i Projekty: Ocena końcowa jest średnią ważoną punktów z dwóch wejściówek i punktów za aktywność podczas zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Wykłady: Ocena końcowa na podstawie zaliczenia pisemnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy na temat projektowania organizacji wirtualnej oraz obsługi narzędzi wirtualnych społeczności.
3,0Student posiada wiedzę z zakresu projektowania organizacji wirtualnej oraz obsługi narzędzi wirtualnych społeczności (blogi, wirtualne encyklopedie, internetowe platformy materiałów cyfrowych, spersonalizowana reklama kontekstowa, spersonalizowane media strumieniowe, spersonalizowane kanały informacyjne).
3,5Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można zaprojektować organizację wirtualną oraz obsługiwać narzędzia wirtualnych społeczności.
4,0Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można zaprojektować organizację wirtualną oraz obsługiwać narzędzia wirtualnych społeczności.
4,5Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można rozwiązać określony problem w zakresie projektowania organizacji wirtualnej oraz obsługi narzędzi wirtualnych społeczności.
5,0Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można rozwiązać określony problem w zakresie projektowania organizacji wirtualnej oraz obsługi narzędzi wirtualnych społeczności.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O3/5_U01Posiada umiejętności w zakresie wykorzystania serwisów społecznościowych w projektowaniu organizacji funkcjonującej w sferze wirtualnej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_U25ma umiejętności w zakresie rozumienia i stosowania w praktyce zdobytej wiedzy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu obsługi narzędzi wirtualnych społeczności.
C-1Zapoznanie studentów z tematyką projektowania organizacji wirtualnej.
Treści programoweT-W-1Idea idealnej organizacji wirtualnej. Modele organizacji wirtualnej (wirtualny wizerunek, zrównoważona kooperacja, alians gwiaździsty, alians wzdłuż łańcucha wartości, alians rynkowy, broker wirtualny). Wirtualne społeczności (transakcyjne, wspólnych zainteresowań, fantasy, wzajemnych relacji). Web 2.0 (blogi, wirtualne encyklopedie, internetowe platformy materiałów cyfrowych, spersonalizowana reklama kontekstowa, spersonalizowane media strumieniowe, spersonalizowane kanały informacyjne).
Metody nauczaniaM-1Wykład w formie prezentacji połączony z dyskusją
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i projektowe (praktyczna realizacja części wykładowej)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Laboratoria i Projekty: Ocena końcowa jest średnią ważoną punktów z dwóch wejściówek i punktów za aktywność podczas zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Wykłady: Ocena końcowa na podstawie zaliczenia pisemnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada umiejętności projektowania organizacji wirtualnej oraz używania narzędzi wirtualnych społeczności.
3,0Student posiada umiejętności w zakresie projektowania organizacji wirtualnej oraz używania narzędzi wirtualnych społeczności (blogi, wirtualne encyklopedie, internetowe platformy materiałów cyfrowych, spersonalizowana reklama kontekstowa, spersonalizowane media strumieniowe, spersonalizowane kanały informacyjne).
3,5Student z pomocą nauczyciela jest w stanie zaprojektować organizację wirtualną oraz używać narzędzi wirtualnych społeczności.
4,0Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie zaprojektować organizację wirtualną oraz używać narzędzi wirtualnych społeczności.
4,5Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wykorzystać konkretny projekt organizacji wirtualnej oraz użyć konkrentych narzędzi wirtualnych społeczności do rozwiązania określonego problemu.
5,0Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wykorzystać konkretny projekt organizacji wirtualnej oraz użyć konkrentych narzędzi wirtualnych społeczności do rozwiązania określonego problemu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O3/5_K01Posiada kompetencje w zakresie kreatywnego działania w sferze projektowania organizacji wirtualnej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_K07potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, jest zdolny podjąć obowiązki dalszego rozwoju nauki i gospodarki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu obsługi narzędzi wirtualnych społeczności.
C-1Zapoznanie studentów z tematyką projektowania organizacji wirtualnej.
Treści programoweT-W-1Idea idealnej organizacji wirtualnej. Modele organizacji wirtualnej (wirtualny wizerunek, zrównoważona kooperacja, alians gwiaździsty, alians wzdłuż łańcucha wartości, alians rynkowy, broker wirtualny). Wirtualne społeczności (transakcyjne, wspólnych zainteresowań, fantasy, wzajemnych relacji). Web 2.0 (blogi, wirtualne encyklopedie, internetowe platformy materiałów cyfrowych, spersonalizowana reklama kontekstowa, spersonalizowane media strumieniowe, spersonalizowane kanały informacyjne).
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne i projektowe (praktyczna realizacja części wykładowej)
M-1Wykład w formie prezentacji połączony z dyskusją
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Laboratoria i Projekty: Ocena końcowa jest średnią ważoną punktów z dwóch wejściówek i punktów za aktywność podczas zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Wykłady: Ocena końcowa na podstawie zaliczenia pisemnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada kompetencji w zakresie projektowania organizacji wirtualnej oraz używania narzędzi wirtualnych społeczności.
3,0Student posiada kompetencje w zakresie projektowania organizacji wirtualnej oraz używania narzędzi wirtualnych społeczności (blogi, wirtualne encyklopedie, internetowe platformy materiałów cyfrowych, spersonalizowana reklama kontekstowa, spersonalizowane media strumieniowe, spersonalizowane kanały informacyjne).
3,5Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wykazać się kompetencjami w zakresie projektowania organizacji wirtualnej oraz używania narzędzi wirtualnych społeczności.
4,0Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wykazać się kompetencjami w zakresie projektowania organizacji wirtualnej oraz używania narzędzi wirtualnych społeczności.
4,5Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wykazać się kompetencjami w zakresie rozwiązania określonego problemu w zakresie projektowania organizacji wirtualnej oraz używania narzędzi wirtualnych społeczności.
5,0Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wykazać się kompetencjami w zakresie rozwiązania określonego problemu w zakresie projektowania organizacji wirtualnej oraz używania narzędzi wirtualnych społeczności.