Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S1)

Sylabus przedmiotu Programowanie w JAVA, HTML i XML:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Programowanie w JAVA, HTML i XML
Specjalność e- technologie w produkcji i zarządzaniu
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Oprogramowania
Nauczyciel odpowiedzialny Krzysztof Kraska <Krzysztof.Kraska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Tomasz Wierciński <Tomasz.Wiercinski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 30 1,90,59egzamin
laboratoriaL3 30 2,10,41zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy informatyki i algorytmizacji.
W-2Podstawy programowania komputerów.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie uczestników do współdziałania na poziomie analitycznym i zarządczym z zespołami realizującymi zadania w ramach produkcji systemów oprogramowania opartych na technologiach Java, XML i HTML.
C-2Umożiwienie uczestnikom zrozumienia technologicznych aspektów produkcji oprogramowania Java, XML i HTML oraz możliwych obszarów jego zastosowania w biznesie.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Instruktaż wprowadzający.1
T-L-2Zapoznanie z implementacją oprogramowania Java, XML i HTML przy użyciu narzędzia Eclipse.3
T-L-3Zapoznanie z dynamiczną analizą i identyfikacją błędów implementacyjnych przy użyciu narzędzia Eclipse.2
T-L-4JavaSE - Przykłady i zagadnienia problemowe: Obiektowe projektowanie aplikacji. Cykl życia obiektów. Sterowanie wykonaniem.8
T-L-5JavaSE - Przykłady i zagadnienia problemowe: Filary programowania obiektowego. Kontenery.8
T-L-6XML - Przykłady i zagadnienia problemowe: Podstawy projektowania dokumentów elektronicznych. Znakowanie danych i strukturyzacja treści. Typ dokumentu.4
T-L-7HTML - Przykłady i zagadnienia problemowe: Opis prezentacji treści dokumentu. Przeksztacenia XML do HTML.4
30
wykłady
T-W-1Technologia obiektowa.1
T-W-2Platforma Java.1
T-W-3JavaSE: Typy danych i obiekty.3
T-W-4JavaSE: Operatory.1
T-W-5JavaSE: Sterowanie kolejnością wykonania.1
T-W-6JavaSE: Pakiety.1
T-W-7JavaSE: Wyjątki.1
T-W-8JavaSE: Hermetyzacja.1
T-W-9JavaSE: Dziedziczenie.1
T-W-10JavaSE: Polimorfizm.1
T-W-11JavaSE: Typy sparametryzowane.2
T-W-12JavaSE: Przechowywanie obiektów.2
T-W-13JavaSE: Operacje wejścia–wyjścia.1
T-W-14XML: Podstawy języków znaczników.2
T-W-15XML: DTD - charakterystyka i techniki.2
T-W-16XML: Przestrzenie nazw.1
T-W-17XML: Programowe przetwarzanie XML - SAX i DOM.2
T-W-18XML: Język ścieżek XPath.1
T-W-19XML: Przekształcenia XML - XSLT.2
T-W-20HTML: Budowanie treści WWW z wykorzystaniem znaczników.2
T-W-21HTML: Kontrola prezentacji za pomocą języka CSS.1
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Udział w laboratoriach.30
A-L-2Przygotowanie się do zajęć laboratoryjnych.10
A-L-3Opracowanie wyników (programów) z laboratorium rozwiąujących postawione problemy (około 15*1,5)22
A-L-4konsultacje2
64
wykłady
A-W-1Udział w wykładach.30
A-W-2Czytanie wskazanej literatury.14
A-W-3Przygotowanie się do egzaminu.8
A-W-4Udział w egzaminie.2
A-W-5Udział w konsultacjach3
57

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca: wykład informacyjno-konwersatoryjny.
M-2Metoda praktyczna: ćwiczenia laboratoryjne.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Wykad: egzamin pisemny (w tym pytania problemowe) lub ustny (łącznie 3 pytania, w tym problemowe).
S-2Ocena formująca: Laboratorium: okresowe sprawdzanie rozwiązań (programów) dla postawionych zadań problemowych.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z przedmiotu: 0,4 * ocena z wykładu + 0,6 * ocena z laboratorium

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
1AW_ZIP_D1/5_W01
ma elementarną wiedzę o technologicznych warunkach funkcjonowania oprogramowania Java, XML i HTML oraz aktualnych trendach rozwojowych w tym obszarze technologii.
ZIP_1A_W03, ZIP_1A_W16T1A_W02, T1A_W03, T1A_W05, T1A_W07InzA_W02, InzA_W05C-1, C-2T-W-19, T-W-6, T-W-18, T-W-17, T-W-12, T-W-15, T-W-16, T-W-7, T-W-9, T-W-3, T-W-11, T-W-20, T-W-1, T-W-4, T-W-14, T-W-10, T-W-2, T-W-5, T-W-21, T-W-13, T-W-8M-1S-1
1AW_ZIP_D1/5_W02
zna składnię i konstrukcje obiektowego języka programowania Java oraz języków znaczników XML i HTML.
ZIP_1A_W03, ZIP_1A_W14, ZIP_1A_W15T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W06, T1A_W07InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05C-1, C-2T-W-10, T-W-8, T-W-7, T-W-5, T-W-14, T-W-11, T-W-21, T-W-3, T-W-1, T-W-4, T-W-12, T-W-20, T-W-13, T-W-16, T-W-6, T-W-9, T-W-15, T-W-19, T-W-18, T-W-17M-2, M-1S-2, S-1
1AW_ZIP_D1/5_W04
zna w stopniu podstawowym zintegrowane środowisko wytwórcze Eclipse w zakresie implementacji programów, ich wykonywania oraz dynamicznej analizy umożliwiającej identyfikację błędów.
ZIP_1A_W03, ZIP_1A_W04T1A_W02, T1A_W03, T1A_W07InzA_W02, InzA_W05C-1T-L-3, T-L-2M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
1AU_ZIP_D1/5_U02
posiada umiejętność oceny roli i umiejscowienia technologii Java, XML i HTML w systemach oprogramowania.
ZIP_1A_U25, ZIP_1A_U17, ZIP_1A_U03, ZIP_1A_U16T1A_U01, T1A_U04, T1A_U07, T1A_U13, T1A_U15InzA_U05, InzA_U07C-1, C-2T-W-2, T-W-20, T-W-14M-1S-1
ZIP_1AU_D1/5_U01
umie na poziomie elementarnym implementować i analizować kody źródłowe Java, XML i HTML, wykorzystując w tym celu również zintegrowane narzędzie wytwórcze Eclipse.
ZIP_1A_U25, ZIP_1A_U19, ZIP_1A_U17, ZIP_1A_U22, ZIP_1A_U08, ZIP_1A_U18T1A_U01, T1A_U04, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U10, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07C-1, C-2T-L-2, T-L-5, T-L-6, T-L-4, T-L-3, T-L-7M-2, M-1S-2, S-1
ZIP_1AU_D1/5_U03
posiada elementarną umiejętność właściwego doboru oraz łączenia technologii Java, XML i HTML w celu opracowania programowych rozwiązań dziedzinowych.
ZIP_1A_U03, ZIP_1A_U25, ZIP_1A_U16, ZIP_1A_U17, ZIP_1A_U19T1A_U01, T1A_U04, T1A_U07, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07C-1, C-2T-L-5, T-L-7, T-L-4, T-L-6M-2, M-1S-1, S-2
ZIP_1AU_D1/5_U04
potrafi samodzielnie pozyskiwać i przyswajać brakujące informacje niezbędne do opracowania i analizy rozwiązań programowych opartych na technologiach Java, XML i HTML.
ZIP_1A_U21, ZIP_1A_U23T1A_U01, T1A_U05C-1, C-2T-L-6, T-L-4, T-L-7, T-L-2, T-L-5, T-L-3M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
1AK_ZIP_D1/5_K01
potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny wykonując powierzone zadania w ramach rozwoju i utrzymania systemów oprogramowania.
ZIP_1A_K07T1A_K06InzA_K02C-1, C-2T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-4M-2, M-1S-2, S-1
1AK_ZIP_D1/5_K03
rozumie potrzebę i jest otwarty do dalszego rozwoju kwalifikacji zawodowych w zakresie technologii Java, XML i HTML.
ZIP_1A_K01T1A_K01C-1, C-2T-L-5, T-L-3, T-L-6, T-L-2, T-L-4, T-L-7M-2, M-1S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
1AW_ZIP_D1/5_W01
ma elementarną wiedzę o technologicznych warunkach funkcjonowania oprogramowania Java, XML i HTML oraz aktualnych trendach rozwojowych w tym obszarze technologii.
2,0nie spełnia kryteriów uzyskania oceny pozytywnej
3,0zna technologię obiektową i jej związek z Java, XML i HTML
3,5zna przeznaczenie i ogólne trendy rozwojowe poszczególnych edycji platformy Java
4,0zna ogólne trendy rozwojowe składni i konstrukcji języka HTML
4,5zna ogólne trendy rozwojowe składni i konstrukcji języka Java
5,0zna ogólne trendy rozwojowe składni i konstrukcji języka XML
1AW_ZIP_D1/5_W02
zna składnię i konstrukcje obiektowego języka programowania Java oraz języków znaczników XML i HTML.
2,0nie spełnia kryteriów uzyskania oceny pozytywnej
3,0zna edycje platformy Java oraz typy danych, operatory i instrukcje sterowania
3,5zna składnię XML, DTD i podstawowe znaczniki HTML
4,0zna konstrukcje języka realizujące filary programowania obiektowego Java: hermetyzacja, dziedziczenie, polimorfizm; zna przestrzenie nazw XML
4,5zna interfejs programowy kontenerów oraz konstrukcje dla typów sparametryzowanych; zna SAX i DOM
5,0zna interfejs programowy wejścia-wyjścia w zakresie podsystemu plików; zna XPath, XSLT oraz CSS
1AW_ZIP_D1/5_W04
zna w stopniu podstawowym zintegrowane środowisko wytwórcze Eclipse w zakresie implementacji programów, ich wykonywania oraz dynamicznej analizy umożliwiającej identyfikację błędów.
2,0nie spełnia kryteriów uzyskania oceny pozytywnej
3,0zna możliwości edycji kodów źródłowych oraz korzystania z istniejących projektów
3,5wie jak samodzielnie utworzyć projekt projekt, edytować kompilować i uruchamiać programy Java
4,0wie w jaki sposób dynamicznie analizować programy Java w Eclipse
4,5wie w jaki sposób konfigurować środowisko projektowe Eclipse
5,0zna złożone możliwości środowiska Eclipse, takie jak refaktoryzacja

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
1AU_ZIP_D1/5_U02
posiada umiejętność oceny roli i umiejscowienia technologii Java, XML i HTML w systemach oprogramowania.
2,0nie spełnia kryteriów uzyskania oceny pozytywnej
3,0potrafi podać przykłady funkcjonujacych w praktyce rozwiazań wykorzystujących technologie Java, XML i HTML
3,5potrafi podać przykłady funkcjonujacych w praktyce rozwiazań łączących technologie Java, XML i HTML
4,0potrafi określić aspekty obiektowe w przykładowych systemach oprogramowania wykorzystujące technologie Java, XML i HTML
4,5potrafi ocenić zasadność zastosowania technologii Java, XML i HTML w przykładowych systemach oprogramowania
5,0potrafi określić ogólna architekturę systemu oprogramowania wykorzystujace technologie Java, XML i HTML
ZIP_1AU_D1/5_U01
umie na poziomie elementarnym implementować i analizować kody źródłowe Java, XML i HTML, wykorzystując w tym celu również zintegrowane narzędzie wytwórcze Eclipse.
2,0nie spełnia kryteriów uzyskania oceny pozytywnej
3,0potrafi implementować i analizować kody źródłowe najprostszego oprogramowania przetwarzającego dane z prostym interfejsem wejścia-wyjścia
3,5potrafi implementować i analizować kody źródłowe oprogramowania z podziałem na moduły, stosujacego obsługę błędów, reguł XML, DTD i podstawowe znaczniki HTML
4,0potrafi implementować i analizować kody źródłowe oprogramowania stosującego filary programowania obiektowego oraz przestrzenie nazw
4,5potrafi implementować i analizować kody źródłowe oprogramowania stosującego kontenery i typy sparametryzowane, przetwarzajacego programowo XML i HTML
5,0potrafi implementować i analizować kody źródłowe oprogramowania realizującego operacje wejścia-wyjścia, przekształcajacego programowo XML i HTML, stosujacego CSS
ZIP_1AU_D1/5_U03
posiada elementarną umiejętność właściwego doboru oraz łączenia technologii Java, XML i HTML w celu opracowania programowych rozwiązań dziedzinowych.
2,0nie spełnia kryteriów uzyskania oceny pozytywnej
3,0potrafi samodzielnie zrealizwoać najprostsze oprogramowanie przetwarzające dane z prostym interfejsem wejścia-wyjścia
3,5potrafi samodzielnie zrealizować rozwiazanie wykorzystujace XML, DTD i podstawowe znaczniki HTML
4,0potrafi samodzielnie wykonać rozwiazanie wymagajace użycia filarów programowania obiektowego
4,5potrafi samodzielnie wykonać rozwiazanie stosując poprawnie kontenery, typy sparametryzowane oraz przetwarzać programowo XML i HTML
5,0potrafi samodzielnie wykonać rozwiazanie realizujące operacje wejścia-wyjścia, stosujace przekształcenia XSLT i CSS
ZIP_1AU_D1/5_U04
potrafi samodzielnie pozyskiwać i przyswajać brakujące informacje niezbędne do opracowania i analizy rozwiązań programowych opartych na technologiach Java, XML i HTML.
2,0nie spełnia kryteriów uzyskania oceny pozytywnej
3,0potrafi określić ograniczenia posiadanej wiedzy dla wykonania rozwiązania
3,5potrafi wskazać potencjalne źródła niezbędnych informacji
4,0potrafi pozyskiwać informacje niezbędne do opracowania rozwiązania programowego
4,5potrafi analizować pozyskane informacje dla potrzeb opracowywanego rozwiązania
5,0potrafi adaptować pozyskane informacje na potrzeby własnego rozwiązania

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
1AK_ZIP_D1/5_K01
potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny wykonując powierzone zadania w ramach rozwoju i utrzymania systemów oprogramowania.
2,0nie spełnia kryteriów uzyskania oceny pozytywnej
3,0potrafi kreatywnie rozwijać i utrzymywać proste składniki apliacji przetwarzające dane z ewentualnym prostym interfejsem wejścia-wyjścia
3,5potrafi kreatywnie rozwijać i utrzymywać składniki aplikacji z podziałem na moduły, obsługą błędów, stosujacego obsługę błędów, reguły XML, DTD i podstawowe znaczniki HTML
4,0potrafi kreatywnie rozwijać i utrzymywać składniki aplikacji wymagające zastosowania filarów programowania obiektowego oraz przestrzeni nazw
4,5potrafi kreatywnie rozwijać i utrzymywać składniki aplikacji wymagające zastosowania kontenerów i typów sparametryzowanych, przetwarzajace programowo XML i HTML
5,0potrafi kreatywnie rozwijać i utrzymywać składniki aplikacji realizujące operacje wejścia-wyjścia, przekształcajace programowo XML i HTML oraz stosujace CSS
1AK_ZIP_D1/5_K03
rozumie potrzebę i jest otwarty do dalszego rozwoju kwalifikacji zawodowych w zakresie technologii Java, XML i HTML.
2,0nie spełnia kryteriów uzyskania oceny pozytywnej
3,0jest świadomy ograniczeń aktualnych kwalifikacji i potrzeby dalszego rozwoju
3,5aktywnie współdziała w grupie wymieniając doświadczenia
4,0formułuje otwarte pytania w zakresie skomplikowanych treści zajęć
4,5wyraża zainteresowanie i orientację powiązanymi obszarami Java, XML i HTML
5,0samodzielnie pozyskuje wiedzę i dzieli się z grupą

Literatura podstawowa

  1. Bruce Eckel, Thinking in Java. Edycja polska. Wydanie IV, Helion, Gliwice, 2006
  2. Fabio Arciniegas, XML. Kompendium programisty, Helion, Gliwice, 2002
  3. Steven M. Schafer, HTML, XHTML i CSS. Biblia. Wydanie V, Helion, Gliwice, 2010

Literatura dodatkowa

  1. Cay Horstmann, Gary Cornell, Java 2. Podstawy, Helion, Gliwice, 2003
  2. Steven Holzner, XML. Vademecum Profesjonalisty, Helion, Gliwice, 2001
  3. Steven Holzner, XSLT. Vademecum Profesjonalisty, Helion, Gliwice, 2002
  4. Jon Duckett, XHTML i CSS. Dostępne witryny internetowe, Helion, Gliwice, 2008

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Instruktaż wprowadzający.1
T-L-2Zapoznanie z implementacją oprogramowania Java, XML i HTML przy użyciu narzędzia Eclipse.3
T-L-3Zapoznanie z dynamiczną analizą i identyfikacją błędów implementacyjnych przy użyciu narzędzia Eclipse.2
T-L-4JavaSE - Przykłady i zagadnienia problemowe: Obiektowe projektowanie aplikacji. Cykl życia obiektów. Sterowanie wykonaniem.8
T-L-5JavaSE - Przykłady i zagadnienia problemowe: Filary programowania obiektowego. Kontenery.8
T-L-6XML - Przykłady i zagadnienia problemowe: Podstawy projektowania dokumentów elektronicznych. Znakowanie danych i strukturyzacja treści. Typ dokumentu.4
T-L-7HTML - Przykłady i zagadnienia problemowe: Opis prezentacji treści dokumentu. Przeksztacenia XML do HTML.4
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Technologia obiektowa.1
T-W-2Platforma Java.1
T-W-3JavaSE: Typy danych i obiekty.3
T-W-4JavaSE: Operatory.1
T-W-5JavaSE: Sterowanie kolejnością wykonania.1
T-W-6JavaSE: Pakiety.1
T-W-7JavaSE: Wyjątki.1
T-W-8JavaSE: Hermetyzacja.1
T-W-9JavaSE: Dziedziczenie.1
T-W-10JavaSE: Polimorfizm.1
T-W-11JavaSE: Typy sparametryzowane.2
T-W-12JavaSE: Przechowywanie obiektów.2
T-W-13JavaSE: Operacje wejścia–wyjścia.1
T-W-14XML: Podstawy języków znaczników.2
T-W-15XML: DTD - charakterystyka i techniki.2
T-W-16XML: Przestrzenie nazw.1
T-W-17XML: Programowe przetwarzanie XML - SAX i DOM.2
T-W-18XML: Język ścieżek XPath.1
T-W-19XML: Przekształcenia XML - XSLT.2
T-W-20HTML: Budowanie treści WWW z wykorzystaniem znaczników.2
T-W-21HTML: Kontrola prezentacji za pomocą języka CSS.1
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Udział w laboratoriach.30
A-L-2Przygotowanie się do zajęć laboratoryjnych.10
A-L-3Opracowanie wyników (programów) z laboratorium rozwiąujących postawione problemy (około 15*1,5)22
A-L-4konsultacje2
64
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach.30
A-W-2Czytanie wskazanej literatury.14
A-W-3Przygotowanie się do egzaminu.8
A-W-4Udział w egzaminie.2
A-W-5Udział w konsultacjach3
57
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształcenia1AW_ZIP_D1/5_W01ma elementarną wiedzę o technologicznych warunkach funkcjonowania oprogramowania Java, XML i HTML oraz aktualnych trendach rozwojowych w tym obszarze technologii.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_W03zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i technologie w wybranym obszarze inżynierii produkcji ze szczególnym uwzględnieniem komputerowego wspomagania projektowania i wytwarzania
ZIP_1A_W16ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w obszarze reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie uczestników do współdziałania na poziomie analitycznym i zarządczym z zespołami realizującymi zadania w ramach produkcji systemów oprogramowania opartych na technologiach Java, XML i HTML.
C-2Umożiwienie uczestnikom zrozumienia technologicznych aspektów produkcji oprogramowania Java, XML i HTML oraz możliwych obszarów jego zastosowania w biznesie.
Treści programoweT-W-19XML: Przekształcenia XML - XSLT.
T-W-6JavaSE: Pakiety.
T-W-18XML: Język ścieżek XPath.
T-W-17XML: Programowe przetwarzanie XML - SAX i DOM.
T-W-12JavaSE: Przechowywanie obiektów.
T-W-15XML: DTD - charakterystyka i techniki.
T-W-16XML: Przestrzenie nazw.
T-W-7JavaSE: Wyjątki.
T-W-9JavaSE: Dziedziczenie.
T-W-3JavaSE: Typy danych i obiekty.
T-W-11JavaSE: Typy sparametryzowane.
T-W-20HTML: Budowanie treści WWW z wykorzystaniem znaczników.
T-W-1Technologia obiektowa.
T-W-4JavaSE: Operatory.
T-W-14XML: Podstawy języków znaczników.
T-W-10JavaSE: Polimorfizm.
T-W-2Platforma Java.
T-W-5JavaSE: Sterowanie kolejnością wykonania.
T-W-21HTML: Kontrola prezentacji za pomocą języka CSS.
T-W-13JavaSE: Operacje wejścia–wyjścia.
T-W-8JavaSE: Hermetyzacja.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjno-konwersatoryjny.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykad: egzamin pisemny (w tym pytania problemowe) lub ustny (łącznie 3 pytania, w tym problemowe).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia kryteriów uzyskania oceny pozytywnej
3,0zna technologię obiektową i jej związek z Java, XML i HTML
3,5zna przeznaczenie i ogólne trendy rozwojowe poszczególnych edycji platformy Java
4,0zna ogólne trendy rozwojowe składni i konstrukcji języka HTML
4,5zna ogólne trendy rozwojowe składni i konstrukcji języka Java
5,0zna ogólne trendy rozwojowe składni i konstrukcji języka XML
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształcenia1AW_ZIP_D1/5_W02zna składnię i konstrukcje obiektowego języka programowania Java oraz języków znaczników XML i HTML.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_W03zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i technologie w wybranym obszarze inżynierii produkcji ze szczególnym uwzględnieniem komputerowego wspomagania projektowania i wytwarzania
ZIP_1A_W14ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
ZIP_1A_W15ma szczegółową wiedzę związaną z niektórymi obszarami reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie uczestników do współdziałania na poziomie analitycznym i zarządczym z zespołami realizującymi zadania w ramach produkcji systemów oprogramowania opartych na technologiach Java, XML i HTML.
C-2Umożiwienie uczestnikom zrozumienia technologicznych aspektów produkcji oprogramowania Java, XML i HTML oraz możliwych obszarów jego zastosowania w biznesie.
Treści programoweT-W-10JavaSE: Polimorfizm.
T-W-8JavaSE: Hermetyzacja.
T-W-7JavaSE: Wyjątki.
T-W-5JavaSE: Sterowanie kolejnością wykonania.
T-W-14XML: Podstawy języków znaczników.
T-W-11JavaSE: Typy sparametryzowane.
T-W-21HTML: Kontrola prezentacji za pomocą języka CSS.
T-W-3JavaSE: Typy danych i obiekty.
T-W-1Technologia obiektowa.
T-W-4JavaSE: Operatory.
T-W-12JavaSE: Przechowywanie obiektów.
T-W-20HTML: Budowanie treści WWW z wykorzystaniem znaczników.
T-W-13JavaSE: Operacje wejścia–wyjścia.
T-W-16XML: Przestrzenie nazw.
T-W-6JavaSE: Pakiety.
T-W-9JavaSE: Dziedziczenie.
T-W-15XML: DTD - charakterystyka i techniki.
T-W-19XML: Przekształcenia XML - XSLT.
T-W-18XML: Język ścieżek XPath.
T-W-17XML: Programowe przetwarzanie XML - SAX i DOM.
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna: ćwiczenia laboratoryjne.
M-1Metoda podająca: wykład informacyjno-konwersatoryjny.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Laboratorium: okresowe sprawdzanie rozwiązań (programów) dla postawionych zadań problemowych.
S-1Ocena podsumowująca: Wykad: egzamin pisemny (w tym pytania problemowe) lub ustny (łącznie 3 pytania, w tym problemowe).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia kryteriów uzyskania oceny pozytywnej
3,0zna edycje platformy Java oraz typy danych, operatory i instrukcje sterowania
3,5zna składnię XML, DTD i podstawowe znaczniki HTML
4,0zna konstrukcje języka realizujące filary programowania obiektowego Java: hermetyzacja, dziedziczenie, polimorfizm; zna przestrzenie nazw XML
4,5zna interfejs programowy kontenerów oraz konstrukcje dla typów sparametryzowanych; zna SAX i DOM
5,0zna interfejs programowy wejścia-wyjścia w zakresie podsystemu plików; zna XPath, XSLT oraz CSS
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształcenia1AW_ZIP_D1/5_W04zna w stopniu podstawowym zintegrowane środowisko wytwórcze Eclipse w zakresie implementacji programów, ich wykonywania oraz dynamicznej analizy umożliwiającej identyfikację błędów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_W03zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i technologie w wybranym obszarze inżynierii produkcji ze szczególnym uwzględnieniem komputerowego wspomagania projektowania i wytwarzania
ZIP_1A_W04ma widzę z zakresu planowania i przeprowadzania prostych eksperymentów badawczych (w tym symulacji komputerowej)
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie uczestników do współdziałania na poziomie analitycznym i zarządczym z zespołami realizującymi zadania w ramach produkcji systemów oprogramowania opartych na technologiach Java, XML i HTML.
Treści programoweT-L-3Zapoznanie z dynamiczną analizą i identyfikacją błędów implementacyjnych przy użyciu narzędzia Eclipse.
T-L-2Zapoznanie z implementacją oprogramowania Java, XML i HTML przy użyciu narzędzia Eclipse.
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna: ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Laboratorium: okresowe sprawdzanie rozwiązań (programów) dla postawionych zadań problemowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia kryteriów uzyskania oceny pozytywnej
3,0zna możliwości edycji kodów źródłowych oraz korzystania z istniejących projektów
3,5wie jak samodzielnie utworzyć projekt projekt, edytować kompilować i uruchamiać programy Java
4,0wie w jaki sposób dynamicznie analizować programy Java w Eclipse
4,5wie w jaki sposób konfigurować środowisko projektowe Eclipse
5,0zna złożone możliwości środowiska Eclipse, takie jak refaktoryzacja
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształcenia1AU_ZIP_D1/5_U02posiada umiejętność oceny roli i umiejscowienia technologii Java, XML i HTML w systemach oprogramowania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_U25ma umiejętności w zakresie rozumienia i stosowania w praktyce zdobytej wiedzy
ZIP_1A_U17ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy
ZIP_1A_U03ma umiejętności w zakresie doradztwa techniczne i technologicznego w wybranym obszarze inżynierii produkcji
ZIP_1A_U16ma umiejętności w zakresie komunikowania się z otoczeniem oraz potrafi pozyskiwać informacje z róźnych źródeł, itegrować je, interpretować, wyciągać wnioski a także formułować i uzasadniać opinie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie uczestników do współdziałania na poziomie analitycznym i zarządczym z zespołami realizującymi zadania w ramach produkcji systemów oprogramowania opartych na technologiach Java, XML i HTML.
C-2Umożiwienie uczestnikom zrozumienia technologicznych aspektów produkcji oprogramowania Java, XML i HTML oraz możliwych obszarów jego zastosowania w biznesie.
Treści programoweT-W-2Platforma Java.
T-W-20HTML: Budowanie treści WWW z wykorzystaniem znaczników.
T-W-14XML: Podstawy języków znaczników.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjno-konwersatoryjny.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykad: egzamin pisemny (w tym pytania problemowe) lub ustny (łącznie 3 pytania, w tym problemowe).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia kryteriów uzyskania oceny pozytywnej
3,0potrafi podać przykłady funkcjonujacych w praktyce rozwiazań wykorzystujących technologie Java, XML i HTML
3,5potrafi podać przykłady funkcjonujacych w praktyce rozwiazań łączących technologie Java, XML i HTML
4,0potrafi określić aspekty obiektowe w przykładowych systemach oprogramowania wykorzystujące technologie Java, XML i HTML
4,5potrafi ocenić zasadność zastosowania technologii Java, XML i HTML w przykładowych systemach oprogramowania
5,0potrafi określić ogólna architekturę systemu oprogramowania wykorzystujace technologie Java, XML i HTML
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1AU_D1/5_U01umie na poziomie elementarnym implementować i analizować kody źródłowe Java, XML i HTML, wykorzystując w tym celu również zintegrowane narzędzie wytwórcze Eclipse.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_U25ma umiejętności w zakresie rozumienia i stosowania w praktyce zdobytej wiedzy
ZIP_1A_U19potrafi zidentyfikować i rozwiązać podstawowy problem techniczny, technologiczny lub organizacyjny związany z procesem produkcji
ZIP_1A_U17ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy
ZIP_1A_U22potrafi wykorzystać w zadaniach inżynierskich metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
ZIP_1A_U08ma umiejętności w zakresie prowadzenia działań projakościowych w wybranym obszarze produkcji
ZIP_1A_U18potrafi planować, przeprowadzać eksperymenty (w tym pomiary i symulacja komputerowa), interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski z eksperymentów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie uczestników do współdziałania na poziomie analitycznym i zarządczym z zespołami realizującymi zadania w ramach produkcji systemów oprogramowania opartych na technologiach Java, XML i HTML.
C-2Umożiwienie uczestnikom zrozumienia technologicznych aspektów produkcji oprogramowania Java, XML i HTML oraz możliwych obszarów jego zastosowania w biznesie.
Treści programoweT-L-2Zapoznanie z implementacją oprogramowania Java, XML i HTML przy użyciu narzędzia Eclipse.
T-L-5JavaSE - Przykłady i zagadnienia problemowe: Filary programowania obiektowego. Kontenery.
T-L-6XML - Przykłady i zagadnienia problemowe: Podstawy projektowania dokumentów elektronicznych. Znakowanie danych i strukturyzacja treści. Typ dokumentu.
T-L-4JavaSE - Przykłady i zagadnienia problemowe: Obiektowe projektowanie aplikacji. Cykl życia obiektów. Sterowanie wykonaniem.
T-L-3Zapoznanie z dynamiczną analizą i identyfikacją błędów implementacyjnych przy użyciu narzędzia Eclipse.
T-L-7HTML - Przykłady i zagadnienia problemowe: Opis prezentacji treści dokumentu. Przeksztacenia XML do HTML.
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna: ćwiczenia laboratoryjne.
M-1Metoda podająca: wykład informacyjno-konwersatoryjny.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Laboratorium: okresowe sprawdzanie rozwiązań (programów) dla postawionych zadań problemowych.
S-1Ocena podsumowująca: Wykad: egzamin pisemny (w tym pytania problemowe) lub ustny (łącznie 3 pytania, w tym problemowe).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia kryteriów uzyskania oceny pozytywnej
3,0potrafi implementować i analizować kody źródłowe najprostszego oprogramowania przetwarzającego dane z prostym interfejsem wejścia-wyjścia
3,5potrafi implementować i analizować kody źródłowe oprogramowania z podziałem na moduły, stosujacego obsługę błędów, reguł XML, DTD i podstawowe znaczniki HTML
4,0potrafi implementować i analizować kody źródłowe oprogramowania stosującego filary programowania obiektowego oraz przestrzenie nazw
4,5potrafi implementować i analizować kody źródłowe oprogramowania stosującego kontenery i typy sparametryzowane, przetwarzajacego programowo XML i HTML
5,0potrafi implementować i analizować kody źródłowe oprogramowania realizującego operacje wejścia-wyjścia, przekształcajacego programowo XML i HTML, stosujacego CSS
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1AU_D1/5_U03posiada elementarną umiejętność właściwego doboru oraz łączenia technologii Java, XML i HTML w celu opracowania programowych rozwiązań dziedzinowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_U03ma umiejętności w zakresie doradztwa techniczne i technologicznego w wybranym obszarze inżynierii produkcji
ZIP_1A_U25ma umiejętności w zakresie rozumienia i stosowania w praktyce zdobytej wiedzy
ZIP_1A_U16ma umiejętności w zakresie komunikowania się z otoczeniem oraz potrafi pozyskiwać informacje z róźnych źródeł, itegrować je, interpretować, wyciągać wnioski a także formułować i uzasadniać opinie
ZIP_1A_U17ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy
ZIP_1A_U19potrafi zidentyfikować i rozwiązać podstawowy problem techniczny, technologiczny lub organizacyjny związany z procesem produkcji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie uczestników do współdziałania na poziomie analitycznym i zarządczym z zespołami realizującymi zadania w ramach produkcji systemów oprogramowania opartych na technologiach Java, XML i HTML.
C-2Umożiwienie uczestnikom zrozumienia technologicznych aspektów produkcji oprogramowania Java, XML i HTML oraz możliwych obszarów jego zastosowania w biznesie.
Treści programoweT-L-5JavaSE - Przykłady i zagadnienia problemowe: Filary programowania obiektowego. Kontenery.
T-L-7HTML - Przykłady i zagadnienia problemowe: Opis prezentacji treści dokumentu. Przeksztacenia XML do HTML.
T-L-4JavaSE - Przykłady i zagadnienia problemowe: Obiektowe projektowanie aplikacji. Cykl życia obiektów. Sterowanie wykonaniem.
T-L-6XML - Przykłady i zagadnienia problemowe: Podstawy projektowania dokumentów elektronicznych. Znakowanie danych i strukturyzacja treści. Typ dokumentu.
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna: ćwiczenia laboratoryjne.
M-1Metoda podająca: wykład informacyjno-konwersatoryjny.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykad: egzamin pisemny (w tym pytania problemowe) lub ustny (łącznie 3 pytania, w tym problemowe).
S-2Ocena formująca: Laboratorium: okresowe sprawdzanie rozwiązań (programów) dla postawionych zadań problemowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia kryteriów uzyskania oceny pozytywnej
3,0potrafi samodzielnie zrealizwoać najprostsze oprogramowanie przetwarzające dane z prostym interfejsem wejścia-wyjścia
3,5potrafi samodzielnie zrealizować rozwiazanie wykorzystujace XML, DTD i podstawowe znaczniki HTML
4,0potrafi samodzielnie wykonać rozwiazanie wymagajace użycia filarów programowania obiektowego
4,5potrafi samodzielnie wykonać rozwiazanie stosując poprawnie kontenery, typy sparametryzowane oraz przetwarzać programowo XML i HTML
5,0potrafi samodzielnie wykonać rozwiazanie realizujące operacje wejścia-wyjścia, stosujace przekształcenia XSLT i CSS
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1AU_D1/5_U04potrafi samodzielnie pozyskiwać i przyswajać brakujące informacje niezbędne do opracowania i analizy rozwiązań programowych opartych na technologiach Java, XML i HTML.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_U21ma umiejętności samokształcania się
ZIP_1A_U23potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, integrować je, dokonywać ich interpretacji oraz wyciągać wnioski i formułować opinie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie uczestników do współdziałania na poziomie analitycznym i zarządczym z zespołami realizującymi zadania w ramach produkcji systemów oprogramowania opartych na technologiach Java, XML i HTML.
C-2Umożiwienie uczestnikom zrozumienia technologicznych aspektów produkcji oprogramowania Java, XML i HTML oraz możliwych obszarów jego zastosowania w biznesie.
Treści programoweT-L-6XML - Przykłady i zagadnienia problemowe: Podstawy projektowania dokumentów elektronicznych. Znakowanie danych i strukturyzacja treści. Typ dokumentu.
T-L-4JavaSE - Przykłady i zagadnienia problemowe: Obiektowe projektowanie aplikacji. Cykl życia obiektów. Sterowanie wykonaniem.
T-L-7HTML - Przykłady i zagadnienia problemowe: Opis prezentacji treści dokumentu. Przeksztacenia XML do HTML.
T-L-2Zapoznanie z implementacją oprogramowania Java, XML i HTML przy użyciu narzędzia Eclipse.
T-L-5JavaSE - Przykłady i zagadnienia problemowe: Filary programowania obiektowego. Kontenery.
T-L-3Zapoznanie z dynamiczną analizą i identyfikacją błędów implementacyjnych przy użyciu narzędzia Eclipse.
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna: ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Laboratorium: okresowe sprawdzanie rozwiązań (programów) dla postawionych zadań problemowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia kryteriów uzyskania oceny pozytywnej
3,0potrafi określić ograniczenia posiadanej wiedzy dla wykonania rozwiązania
3,5potrafi wskazać potencjalne źródła niezbędnych informacji
4,0potrafi pozyskiwać informacje niezbędne do opracowania rozwiązania programowego
4,5potrafi analizować pozyskane informacje dla potrzeb opracowywanego rozwiązania
5,0potrafi adaptować pozyskane informacje na potrzeby własnego rozwiązania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształcenia1AK_ZIP_D1/5_K01potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny wykonując powierzone zadania w ramach rozwoju i utrzymania systemów oprogramowania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_K07potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, jest zdolny podjąć obowiązki dalszego rozwoju nauki i gospodarki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie uczestników do współdziałania na poziomie analitycznym i zarządczym z zespołami realizującymi zadania w ramach produkcji systemów oprogramowania opartych na technologiach Java, XML i HTML.
C-2Umożiwienie uczestnikom zrozumienia technologicznych aspektów produkcji oprogramowania Java, XML i HTML oraz możliwych obszarów jego zastosowania w biznesie.
Treści programoweT-L-5JavaSE - Przykłady i zagadnienia problemowe: Filary programowania obiektowego. Kontenery.
T-L-6XML - Przykłady i zagadnienia problemowe: Podstawy projektowania dokumentów elektronicznych. Znakowanie danych i strukturyzacja treści. Typ dokumentu.
T-L-7HTML - Przykłady i zagadnienia problemowe: Opis prezentacji treści dokumentu. Przeksztacenia XML do HTML.
T-L-4JavaSE - Przykłady i zagadnienia problemowe: Obiektowe projektowanie aplikacji. Cykl życia obiektów. Sterowanie wykonaniem.
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna: ćwiczenia laboratoryjne.
M-1Metoda podająca: wykład informacyjno-konwersatoryjny.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Laboratorium: okresowe sprawdzanie rozwiązań (programów) dla postawionych zadań problemowych.
S-1Ocena podsumowująca: Wykad: egzamin pisemny (w tym pytania problemowe) lub ustny (łącznie 3 pytania, w tym problemowe).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia kryteriów uzyskania oceny pozytywnej
3,0potrafi kreatywnie rozwijać i utrzymywać proste składniki apliacji przetwarzające dane z ewentualnym prostym interfejsem wejścia-wyjścia
3,5potrafi kreatywnie rozwijać i utrzymywać składniki aplikacji z podziałem na moduły, obsługą błędów, stosujacego obsługę błędów, reguły XML, DTD i podstawowe znaczniki HTML
4,0potrafi kreatywnie rozwijać i utrzymywać składniki aplikacji wymagające zastosowania filarów programowania obiektowego oraz przestrzeni nazw
4,5potrafi kreatywnie rozwijać i utrzymywać składniki aplikacji wymagające zastosowania kontenerów i typów sparametryzowanych, przetwarzajace programowo XML i HTML
5,0potrafi kreatywnie rozwijać i utrzymywać składniki aplikacji realizujące operacje wejścia-wyjścia, przekształcajace programowo XML i HTML oraz stosujace CSS
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształcenia1AK_ZIP_D1/5_K03rozumie potrzebę i jest otwarty do dalszego rozwoju kwalifikacji zawodowych w zakresie technologii Java, XML i HTML.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_K01ma świadomość potrzeby dokształcania ze szczególnym uwzględnieniem samokształcenia się
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie uczestników do współdziałania na poziomie analitycznym i zarządczym z zespołami realizującymi zadania w ramach produkcji systemów oprogramowania opartych na technologiach Java, XML i HTML.
C-2Umożiwienie uczestnikom zrozumienia technologicznych aspektów produkcji oprogramowania Java, XML i HTML oraz możliwych obszarów jego zastosowania w biznesie.
Treści programoweT-L-5JavaSE - Przykłady i zagadnienia problemowe: Filary programowania obiektowego. Kontenery.
T-L-3Zapoznanie z dynamiczną analizą i identyfikacją błędów implementacyjnych przy użyciu narzędzia Eclipse.
T-L-6XML - Przykłady i zagadnienia problemowe: Podstawy projektowania dokumentów elektronicznych. Znakowanie danych i strukturyzacja treści. Typ dokumentu.
T-L-2Zapoznanie z implementacją oprogramowania Java, XML i HTML przy użyciu narzędzia Eclipse.
T-L-4JavaSE - Przykłady i zagadnienia problemowe: Obiektowe projektowanie aplikacji. Cykl życia obiektów. Sterowanie wykonaniem.
T-L-7HTML - Przykłady i zagadnienia problemowe: Opis prezentacji treści dokumentu. Przeksztacenia XML do HTML.
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna: ćwiczenia laboratoryjne.
M-1Metoda podająca: wykład informacyjno-konwersatoryjny.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Laboratorium: okresowe sprawdzanie rozwiązań (programów) dla postawionych zadań problemowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia kryteriów uzyskania oceny pozytywnej
3,0jest świadomy ograniczeń aktualnych kwalifikacji i potrzeby dalszego rozwoju
3,5aktywnie współdziała w grupie wymieniając doświadczenia
4,0formułuje otwarte pytania w zakresie skomplikowanych treści zajęć
4,5wyraża zainteresowanie i orientację powiązanymi obszarami Java, XML i HTML
5,0samodzielnie pozyskuje wiedzę i dzieli się z grupą