Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S1)
Sylabus przedmiotu Doradztwo gospodarcze - Przedmiot obieralny:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie i inżynieria produkcji | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Doradztwo gospodarcze - Przedmiot obieralny | ||
Specjalność | inżynieria jakości i zarządzanie | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Mechanicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tomasz Sobczak <Tomasz.Sobczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 16 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z zakresu nauki o przedsiębiorstwie |
W-2 | Wiedza z zakresu rachunkowości i finansów |
W-3 | Wiedza i umiejetności z zakresu zarządzania personelem |
W-4 | Wiedza z zakresu podstaw prawa |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Kształtowanie umiejętności korzystania z doradztwa |
C-2 | Zapoznanie studentów z podstawowymi obszarami doradztwa gospodarczego |
C-3 | Przygotowanie studentów do świadomego korzystania z usług doradztwa gospodarczego jako źródła wiedzy i umiejętności w praktycznym prowadzeniu działaności gospodarczej |
C-4 | Wykształcenie nawyku formalizacji relacji doradcy i klienta |
C-5 | Ukształtowanie umiejętności w zakresie przeprowadzania badań ankietowych |
C-6 | Przygotowanie i prezentowanie sprawozdania z badań ankietowych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Omówienie zasad przygotowania projektu nt. badania poziomu i potrzeb doradczych w działalności gospodarczej | 4 |
T-P-2 | Obszary doradztwa gospodarczego - omówienie przypadków praktycznych | 10 |
T-P-3 | Metodyka prowadzenia badań ankietowych | 6 |
T-P-4 | Analiza i wnioski z badań ankietowych | 4 |
T-P-5 | Ocena sprawozdania z realiowanego projektu | 6 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Znaczenie doradztwa w działaności gospodarczej | 2 |
T-W-2 | Doradztwo naukowe i tradycyjne - cechy | 3 |
T-W-3 | Zasady pracy doradczej | 3 |
T-W-4 | Modele doradztwa | 2 |
T-W-5 | Doradztwo wewnętrzne i doradztwo zewnętrzne | 2 |
T-W-6 | Współpraca doradcy z klientem - cechy, zasady i jej etapy | 6 |
T-W-7 | Komunikacja doradcy z klientem | 4 |
T-W-8 | Kocepcja zarządzania zmianą w działalności doradczej | 2 |
T-W-9 | Zarządzanie zmianą w działalności doradczej | 2 |
T-W-10 | Podstawowe usługi w doradztwie gospodarczym | 4 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Aktywny udział studenta w zajęciach projektowych prowadzonych przez nauczyciela | 20 |
A-P-2 | Zespoły studentów wspólnie z nauczycielem analizują i stawiają wnioski | 5 |
A-P-3 | Zespoły studentów prezentują sprawozdania i udzielają odpowiedzi na pytania nauczyciela | 5 |
A-P-4 | Dwuosobowe zespoły studentów realizują projekt nt. potrzeb doradczych w działalności gospodarczej (opracowują ankietę, przeprowadzają badanie ankietowe, analizują zebrane informacje i sporządzają sprawozdanie z badań ankietowych) | 30 |
A-P-5 | udział w konsultacjach | 2 |
62 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Czynny udział w wykładach | 30 |
A-W-2 | Przygotowanie studenta do zaliczenia wykładów | 28 |
A-W-3 | Konsultacje do wykładu | 2 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | opowiadanie |
M-3 | metoda przypadków |
M-4 | metoda sytuacyjna |
M-5 | metoda projektów |
M-6 | pokaz |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Nauczyciel w trakcie zajęć dydaktycznych zadaje pytania problemowe nawiązujące do wiedzy i umiejętności przekazywanych podczas wcześniejszych zajęć. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Studentowi podczas obrony projektu zadawane są pytania sprawdzające poziom wiedzy i umiejętności zdefiniowane w przedmiotowych efektach kształcenia |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_1A_O/05/1_W01 Ma wiedzę w zakresie funkcji doradztwa w działalności gospodarczej. Podaje różnice pomiędzy doradztwem naukowym i tradycyjnym. Wskazuje różnice pomiedzy doradztwem wewnętrznym i zewnętrznym | ZIP_1A_W11, ZIP_1A_W12, ZIP_1A_W17 | T1A_W02, T1A_W03, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W09, T1A_W11 | InzA_W02, InzA_W03, InzA_W04 | C-1 | T-W-1 | M-1, M-4, M-5 | S-1, S-2 |
ZIP_1A_O/05/1_W02 Wymienia i charakteryzuje zasady pracy doradczej. Rozpoznaje poszczególne modele pracy doradczej | ZIP_1A_W17 | T1A_W02, T1A_W03, T1A_W07, T1A_W09, T1A_W11 | InzA_W02, InzA_W04 | C-1, C-3, C-4 | T-W-3, T-W-6 | M-1, M-3, M-4, M-5 | S-2 |
ZIP_1A_O/05/1_W03 Wymienia i charakteryzuje elementy oraz etapy współpracy doradcy z klientem. Podaje podstawowe kryteria wyboru doradcy | ZIP_1A_W12, ZIP_1A_W17 | T1A_W02, T1A_W03, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W09, T1A_W11 | InzA_W02, InzA_W03, InzA_W04 | C-1, C-3, C-4 | T-W-6, T-W-7 | M-1, M-3, M-5 | S-2 |
ZIP_1A_O/05/1_W04 Wymienia i charakteryzuje kluczowe usługi świadczone w podstawowych obszarach doradztwa gospodarczego (personalnego, podatkowego, księgowego, finansowego, organizacyjnego, technologicznego, prawnego i jakościowego) | ZIP_1A_W15, ZIP_1A_W17 | T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W07, T1A_W09, T1A_W11 | InzA_W02, InzA_W04 | C-2 | T-P-2 | M-1, M-3, M-4 | S-2 |
ZIP_1A_O/05/1_W05 Ma wiedzę w zakresie prowadzenia badań ankietowych | ZIP_1A_W17 | T1A_W02, T1A_W03, T1A_W07, T1A_W09, T1A_W11 | InzA_W02, InzA_W04 | C-5 | T-P-3, T-P-4 | M-1, M-3, M-5 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_1A_O/05/1_U01 Stosuje typowe dla danego obszaru doradztwa gospodarczego kanały komunikacji z klientem | ZIP_1A_U25 | T1A_U01, T1A_U04 | — | C-1, C-4 | T-W-7 | M-1, M-3, M-5 | S-1, S-2 |
ZIP_1A_O/05/1_U02 Ma umiejętność pracy w zespole | ZIP_1A_U12, ZIP_1A_U17 | T1A_U02, T1A_U13, T1A_U15 | InzA_U05, InzA_U07 | C-1, C-5, C-6 | T-P-1, T-P-3, T-P-4, T-P-5 | M-1, M-3, M-5, M-6 | S-1, S-2 |
ZIP_1A_O/05/1_U03 Potrafi planować i przeprowadzać badania ankietowe | ZIP_1A_U17 | T1A_U13, T1A_U15 | InzA_U05, InzA_U07 | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6 | T-P-1 | M-1, M-3, M-5 | S-1, S-2 |
ZIP_1A_O/05/1_U04 Znajduje niezbędne informacje w literaturze fachowej, bazach danych i innych źródłach | — | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6 | T-W-2, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10 | M-1 | S-1, S-2 |
ZIP_1A_O/05/1_U05 Identfikuje potrzeby doradcze klientów w zakresie prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej | ZIP_1A_U25 | T1A_U01, T1A_U04 | — | C-1, C-2, C-5, C-6 | T-W-6, T-W-7 | M-1, M-5 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_1A_O/05/1_K01 Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie | ZIP_1A_K01 | T1A_K01 | — | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6 | T-W-1, T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6 | S-1, S-2 |
ZIP_1A_O/05/1_K02 Potrafi współdziałać i pracować w zespole, przyjmując w nim różne role | ZIP_1A_K03 | T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05 | — | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6 | T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-W-3, T-W-6, T-W-7 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_1A_O/05/1_W01 Ma wiedzę w zakresie funkcji doradztwa w działalności gospodarczej. Podaje różnice pomiędzy doradztwem naukowym i tradycyjnym. Wskazuje różnice pomiedzy doradztwem wewnętrznym i zewnętrznym | 2,0 | nie ma wiedzy z zakresu funkcji doradztwa w działalności gospodarczej. Nie podaje różnic pomiędzy doradztwem naukowym i tradycyjnym. Nie wskazuje różnic pomiędzy doradztwem wewnętrznym i zewnętrznym |
3,0 | wymienia i opisuje podstawowe funkcje doradztwa w działalności gospodarczej. Podaje różnice pomiędzy doradztwem naukowym i tradycyjnym. Wskazuje różnice pomiędzy doradztwem wewnętrznym i zewnętrznym | |
3,5 | wymienia, opisuje i wiąże funkcje doradztwa w działalności gospodarczej. Podaje różnice pomiędzy doradztwem naukowym i tradycyjnym. Wskazuje różnice pomiędzy doradztwem wewnętrznym i zewnętrznym | |
4,0 | wymienia, opisuje i wiąże funkcje doradztwa w działalności gospodarczej. Podaje różnice pomiędzy doradztwem naukowym i tradycyjnym. Wskazuje różnice pomiędzy doradztwem wewnętrznym i zewnętrznym. Podaje wady i zalety poszczególnych typów doradztwa | |
4,5 | wymienia, opisuje i wiąże funkcje doradztwa w działalności gospodarczej. Podaje różnice pomiędzy doradztwem naukowym i tradycyjnym. Wskazuje różnice pomiędzy doradztwem wewnętrznym i zewnętrznym. Podaje wady i zalety poszczególnych typów doradztwa. | |
5,0 | Student wymienia, opisuje, wiąże funkcje doradztwa w działalności gospodarczej. Podaje rozszerzony zakres tych funkcji. Podaje różnice pomiędzy doradztwem naukowym i tradycyjnym. Wskazuje różnice pomiędzy doradztwem wewnętrznym i zewnętrznym. Podaje wady i zalety poszczególnych typów doradztwa. Proponuje nowe rozwiązania nt. funkcji doradztwa gospodarczego. | |
ZIP_1A_O/05/1_W02 Wymienia i charakteryzuje zasady pracy doradczej. Rozpoznaje poszczególne modele pracy doradczej | 2,0 | nie wymienia i nie charakteryzuje zasad pracy doradczej. Nie rozpoznaje poszczególnych modeli pracy doradczej |
3,0 | wymienia i charakteryzuje podstawowe zasady pracy doradczej. Rozpoznaje wybrane modele pracy doradczej | |
3,5 | wymienia i charakteryzuje rozszerzone zasady pracy doradczej. Rozpoznaje podstawowe modele pracy doradczej | |
4,0 | wymienia i charakteryzuje rozszerzone zasady pracy doradczej. Wiąże niektóre zasady z praktyką doradczą. Rozpoznaje podstawowe i rozwinięte modele pracy doradczej | |
4,5 | wymienia icharakteryzuje rozszerzone zasady pracy doradczej. Wiąże rozszerzone zasady z praktyką doradczą. Rozpoznaje podstawowe i rozwinięte modele pracy doradczej | |
5,0 | wymienia i charakteryzuje rozszerzone zasady pracy doradczej. Wiąże rozszerzone zasady z praktyką doradczą. Rozpoznaje podstawowe i rozwinięte modele pracy doradczej. Proponuje działania doskonalące modele pracy doradczej. | |
ZIP_1A_O/05/1_W03 Wymienia i charakteryzuje elementy oraz etapy współpracy doradcy z klientem. Podaje podstawowe kryteria wyboru doradcy | 2,0 | nie wymienia i nie charakteryzuje elementów oraz etapów współpracy doradcy z klientem. Nie podaje podstawowych kryteriów wyboru doradcy |
3,0 | wymienia i charakteryzuje elementy oraz etapy współpracy doradcy z klientem. Podaje podstawowe kryteria wyboru doradcy | |
3,5 | wymienia, charakteryzuje i wiąże elementy oraz etapy współpracy doradcy z klientem. Podaje i charakteryzuje podstawowe kryteria wyboru doradcy | |
4,0 | wymienia, charakteryzuje i wiąże elementy oraz etapy współpracy doradcy z klientem. Podaje i charakteryzuje podstawowe kryteria wyboru doradcy. Proponuje miary i merniki dla kryteriów wyboru doradcy. | |
4,5 | wymienia, charakteryzuje i wiąże elementy oraz etapy współpracy doradcy z klientem. Podaje i charakteryzuje podstawowe kryteria wyboru doradcy. Proponuje miary i merniki dla kryteriów wyboru doradcy. Potrafi te miary i mierniki ocenić. | |
5,0 | wymienia, charakteryzuje i wiąże elementy oraz etapy współpracy doradcy z klientem. Podaje i charakteryzuje podstawowe kryteria wyboru doradcy. Proponuje miary i merniki dla kryteriów wyboru doradcy. Potrafi te miary i mierniki ocenić. Zna kierunki doskonalenia współpracy klienta z doradcą dla poszczególnych etapów. | |
ZIP_1A_O/05/1_W04 Wymienia i charakteryzuje kluczowe usługi świadczone w podstawowych obszarach doradztwa gospodarczego (personalnego, podatkowego, księgowego, finansowego, organizacyjnego, technologicznego, prawnego i jakościowego) | 2,0 | nie wymienia i nie charakteryzuje kluczowych usług świadczonych w podstawowych obszarach doradztwa gospodarczego (personalnego, podatkowego, księgowego, finansowego, organizacyjnego, technologicznego, prawnego i jakościowego) |
3,0 | wymienia i charakteryzuje kluczowe usługi świadczone w podstawowych obszarach doradztwa gospodarczego (personalnego, podatkowego, księgowego, finansowego, organizacyjnego, technologicznego, prawnego i jakościowego) | |
3,5 | wymienia i charakteryzuje usługi świadczone w obszarach doradztwa gospodarczego | |
4,0 | wymienia i charakteryzuje usługi świadczone w obszarach doradztwa gospodarczego. Zna podstawowe elementy umowy o świadczeniu usługi doradczej | |
4,5 | wymienia i charakteryzuje usługi świadczone w obszarach doradztwa gospodarczego. Zna elementy umowy o świadczeniu usługi doradczej. Wymienia i opisuje kluczowe warunki umowy. | |
5,0 | wymienia i charakteryzuje usługi świadczone w obszarach doradztwa gospodarczego. Zna elementy umowy o świadczeniu usługi doradczej. Wymienia i opisuje kluczowe warunki umowy. Proponuje działania usprawniające ten obszar pracy doradczej. | |
ZIP_1A_O/05/1_W05 Ma wiedzę w zakresie prowadzenia badań ankietowych | 2,0 | nie ma wiedzy w zakresie prowadzenia badań ankietowych |
3,0 | ma wiedzę w zakresie prowadzenia badań ankietowych | |
3,5 | ma wiedzę w zakresie prowadzenia badań ankietowych, zna zasady konstrukcji arkusza ankietowego | |
4,0 | ma wiedzę w zakresie prowadzenia badań ankietowych, zna zasady konstrukcji arkusza ankietowego, zna i opisuje typy pytań ankietowych | |
4,5 | ma wiedzę w zakresie prowadzenia badań ankietowych, zna zasady konstrukcji arkusza ankietowego, zna i opisuje typy pytań ankietowych, opisuje proces tworzenia ankiety | |
5,0 | ma wiedzę w zakresie prowadzenia badań ankietowych, zna zasady konstrukcji arkusza ankietowego, zna i opisuje typy pytań ankietowych, opisuje proces tworzenia ankiety, zna zasady walidacji badania ankietowego |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_1A_O/05/1_U01 Stosuje typowe dla danego obszaru doradztwa gospodarczego kanały komunikacji z klientem | 2,0 | nie stosuje typowych dla danego obszaru doradztwa gospodarczego kanałów komunikacji z klientem |
3,0 | stosuje typowe dla danego obszaru doradztwa gospodarczego kanały komunikacji z klientem | |
3,5 | stosuje typowe dla danego obszaru doradztwa gospodarczego kanały komunikacji z klientem, wskazuje wady i zalety wybranych kanałów komunikacji | |
4,0 | stosuje typowe dla danego obszaru doradztwa gospodarczego kanały komunikacji z klientem, wskazuje wady i zalety kanałów komunikacji, potrafi podać podstawowe zasady komunikacji | |
4,5 | stosuje typowe dla danego obszaru doradztwa gospodarczego kanały komunikacji z klientem, wskazuje wady i zalety kanałów komunikacji, potrafi podać i zastosować podstawowe zasady komunikacji, potrafi je ocenić w kontekście ich skuteczności | |
5,0 | stosuje ponadstandardowe dla danego obszaru doradztwa gospodarczego kanały komunikacji z klientem, wskazuje wady i zalety kanałów komunikacji, potrafi podać i zastosować podstawowe zasady komunikacji, potrafi je ocenić w kontekście ich skuteczności., potrafi przeprowadzić proces doskonalenia kominikacji z klientem | |
ZIP_1A_O/05/1_U02 Ma umiejętność pracy w zespole | 2,0 | nie potrafi pracować w zespole |
3,0 | pracuje w zespole | |
3,5 | pracuje w zespole i przyjmuje rolę wykonawcy | |
4,0 | pracuje w zespole i przyjmuje rolę wykonawcy i koordynatora | |
4,5 | pracuje w zespole i przyjmuje rolę wykonawcy i koordynatora, potrafi ocenić własną pracę i innych | |
5,0 | pracuje w zespole i przyjmuje rolę wykonawcy i koordynatora, potrafi ocenić własną pracę i innych, potrafi zaplanować i przeprowadzić działania doskonalące w pracy zespołu | |
ZIP_1A_O/05/1_U03 Potrafi planować i przeprowadzać badania ankietowe | 2,0 | nie potrafi planować i przeprowadzać badania ankietowe |
3,0 | posiada umiejętność planowania i prowadzenia badania ankietowego | |
3,5 | posiada umiejętność planowania i prowadzenia badania ankietowego, tworzy prosty arkusz ankietowy | |
4,0 | posiada umiejętność planowania i prowadzenia badania ankietowego, tworzy rozbudowany arkusz ankietowy | |
4,5 | posiada umiejętność planowania i prowadzenia badania ankietowego, tworzy rozbudowany arkusz ankietowy, potrafi ocenić przydatność badania ankietowego w danym obszarze doradztwa | |
5,0 | posiada umiejętność planowania i prowadzenia badania ankietowego, tworzy rozbudowany arkusz ankietowy, potrafi ocenić przydatność badania ankietowego w danym obszarze doradztwa, potrafi zaplanować i wdrożyć działania doskonalące badanie ankietowe | |
ZIP_1A_O/05/1_U04 Znajduje niezbędne informacje w literaturze fachowej, bazach danych i innych źródłach | 2,0 | nie znajduje niezbędnych informacji w literaturze fachowej, bazach danych i innych źródłach |
3,0 | znajduje niezbędne informacje w literaturze fachowej, bazach danych i innych źródłach | |
3,5 | planuje i znajduje niezbędne informacje w literaturze fachowej, bazach danych i innych źródłach | |
4,0 | planuje, znajduje i gromadzi niezbędne informacje w literaturze fachowej, bazach danych i innych źródłach | |
4,5 | planuje, znajduje, gromadzi, analizuje i przedstawia niezbędne informacje w literaturze fachowej, bazach danych i innych źródłach | |
5,0 | planuje, znajduje, gromadzi, analizuje, przedstawia niezbędne informacje w literaturze fachowej, bazach danych i innych źródłach, potrafi podać działania doskonalące ten obszar doradztwa | |
ZIP_1A_O/05/1_U05 Identfikuje potrzeby doradcze klientów w zakresie prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej | 2,0 | nie Identfikuje potrzeb doradczych klientów w zakresie prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej |
3,0 | identfikuje potrzeby doradcze klientów w zakresie prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej | |
3,5 | identfikuje potrzeby doradcze klientów w zakresie prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej i potrafi zaplanować sposób ich zaspokojenia | |
4,0 | identfikuje potrzeby doradcze klientów w zakresie prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej i potrafi zaplanować i wdrożyć sposób ich zaspokojenia | |
4,5 | identfikuje potrzeby doradcze klientów w zakresie prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej oraz potrafi zaplanować, wdrożyć i ocenić skuteczność sposobu ich zaspokojenia | |
5,0 | identfikuje potrzeby doradcze klientów w zakresie prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej oraz potrafi zaplanować, wdrożyć i ocenić skuteczność sposobu ich zaspokojenia, potrafi zastsować wymienione umiejętności w sytuacji nietypowej |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_1A_O/05/1_K01 Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie | 2,0 | Student nie wykazuje cech, świadczących o tym, że rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie |
3,0 | Student wykazuje cechy, świadczące o tym, że rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ZIP_1A_O/05/1_K02 Potrafi współdziałać i pracować w zespole, przyjmując w nim różne role | 2,0 | Student nie potrafi współdziałać i pracować w zespole, nie przyjmuje w nim różne role |
3,0 | Student potrafi współdziałać i pracować w zespole, przyjmując w nim różne role | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Zieliński J.A., Outsourcing doradztwa podatkowego i rachunkowości, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2008
- Mark T., Umiejętności doradcze. Skuteczny konsulting wewnątrz firmy, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2010
- Kostera M. (red), Krytyczne badania nad doradztwem organizacyjnym, w: Nowe kierunki w zarządzaniu, WAiP, Warszawa, 2008, s. 257-275
- Chrostowski A., Doradztwo naukowe (Action Research) jako metoda sprzyjająca uczeniu się organizacji i tworzeniu wiedzy, w: Nowe kierunki w zarządzaniu, Kostera M. (red), WAiP, Warszawa, 2008, s. 237-255
- Sojak S. (red.), Założyć firmę i nie zbankrutować - aspekty prawne, Difin, Warszawa, 2009
- Sojak S. (red.), Założyć firmę i nie zbankrutować - aspekty zarządcze, Difin, Warszawa, 2009
- Sojak S. (red.), Założyć firmę i nie zbankrutować - studium przypadków, Difin, Warszawa, 2010