Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | 1AU_ZIP_C/6_U01 | Zajęcia umożliwiają uzyskanie umiejętności dobierania narzędzi zarządzania jakością najbardziej odpowiednch dla danej sytuacji gospodarczej. W tym celu student będzie wykorzystywał umiejętność analizy sytuacji, opracowywania założeń, wnioskowania i decydowania o doborze narzędzi i technik zarządzania jakością. Student w oparciu o osiągniętą wiedzę winien przygotowywać, podejmować i weryfikować działania naprawcze bądź korygujące oraz sporządzać niezbędną dokumentację jakościową |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZIP_1A_U28 | ma umiejętności w zakresie opracowywania dokumentacji związanej z procesem produkcji |
---|
ZIP_1A_U09 | ma umiejętności w zakresie prowadzenia działań pro-jakościowych we wszystkich obszarach związanych z zarządzaniem produkcją |
ZIP_1A_U08 | ma umiejętności w zakresie prowadzenia działań projakościowych w wybranym obszarze produkcji |
ZIP_1A_U12 | ma umiejętności w zakresie pracy indywidualnej i w zespole |
ZIP_1A_U15 | ma umiejętności w zakresie uwzględniania aspektów ekologicznych i ochrony środowiska w procesach technologicznych i podejmowaniu decyzji |
ZIP_1A_U25 | ma umiejętności w zakresie rozumienia i stosowania w praktyce zdobytej wiedzy |
ZIP_1A_U16 | ma umiejętności w zakresie komunikowania się z otoczeniem oraz potrafi pozyskiwać informacje z róźnych źródeł, itegrować je, interpretować, wyciągać wnioski a także formułować i uzasadniać opinie |
ZIP_1A_U17 | ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy |
ZIP_1A_U20 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
ZIP_1A_U21 | ma umiejętności samokształcania się |
ZIP_1A_U23 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, integrować je, dokonywać ich interpretacji oraz wyciągać wnioski i formułować opinie |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
T1A_U11 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
---|
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Nabycie umiejętności stosowania metod i narzędzi budowy, utrzymywania i zarządzania jakością. |
---|
C-3 | Poznanie koncepcji zarządzania jakością. |
C-4 | Budowa systemu zarządzania jakością według norm serii ISO 9000, 14001, 18001. |
C-2 | Ukształtowanie pro-jakościowego rozumienia celu przedsiębiorstwa. |
C-5 | Budowa zintegrowanego systemu zarządzania. |
Treści programowe | T-A-4 | Zastosowanie narzędzi sprawdzających realizację procesów jakości |
---|
T-A-2 | Zastosowanie narzędzi planowania zarządzania jakością. |
T-A-5 | Wykorzystanie narzędzi, metod doskonalenie zarządzania jakością |
T-A-1 | Narzędzia, metody i techniki wykorzystywane w procesach budowy, utrzymywania oraz doskonalenia systemu jakości. |
Metody nauczania | M-2 | Ćwiczenia - prezentacja poszczególnych narzędzi zarządzania jakością zgodnie z PDCA połączona z dyskusją panelową, wielokrotnie wznawianą. |
---|
M-1 | Wykład informujący w formie prezentacji oparty na przykładach z życia gospodarczego |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena z przedmiotu jest sprawdzeniem poziomu wiedzy oraz umiejętności rozwiązania praktycznego problemu. Ocena końcowa z przedmiotu = 0,6* ocena z części wykładowej + 0,4* ocena z ćwiczeń. |
---|
S-1 | Ocena formująca: Ćwiczenia - ocena w trakcie zajęć, bazująca na jakości prezentacji, demonstrowanej wiedzy, aktywności w trakcie zajęć. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Brak umiejętności przywołania pojęć, kategorii, systemów, koncepcji i rozwiązań w zakresie jakości i zarządzania jakością. |
3,0 | Umiejętność wykorzystania posiadanej wiedzy ograniczona do podstawowych kategorii, narzędzi zarządzania. Umiejętność przewidywania skutków rozwiązań niewielka. |
3,5 | Wykorzystanie informacji, wiedzy do rozwiązywania podstawowych zagadnień jakości, w tym umiejętność zastosowania narzędzi zarządzania w określonej sytuacji. |
4,0 | Umiejętność analizy skłaowych problemu, znajdowania związków pomiędzy koncepcjami. Dobór systemu zarządzania jakością do określonej sytuacji i podmiotu gospodarczego. |
4,5 | Umiejętność syntezy zjawisk, zdarzeń, koncepcji oraz uwarunkowań ich zastosowania. |
5,0 | Budowa ocen na podstawie interpretacji zdarzeń, doboru koncepcji do sytuacji, uwzględniania celu i warunków budowy systemu zarządzania jakością. Umiejętność argumentacji i obrony proponowanej koncepcji. |