Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S1)
specjalność: inżynieria jakości i zarządzanie

Sylabus przedmiotu Standardy oprogramowania:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Standardy oprogramowania
Specjalność e- technologie w produkcji i zarządzaniu
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Oprogramowania
Nauczyciel odpowiedzialny Mirosław Mościcki <Miroslaw.Moscicki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 15 0,90,50zaliczenie
laboratoriaL6 15 1,10,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończony kurs Nowoczesne paradygmaty programowania
W-2Ukończony kurs Podstawy informatyki i algorytmizacji

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z istniejącymi standardami oprogramowania
C-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu tworzenia standardów oprogramownia

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Tworzenie dokumentacji4
T-L-2przegląd i audyt2
T-L-3testowanie3
T-L-4raporty2
T-L-5kontrola kodu2
T-L-6zarządzanie ryzykiem2
15
wykłady
T-W-1Języki programowania i paradygmaty programowania4
T-W-2zarządzanie; dokumentacja, przegląd i audyt, testowanie, raporty, narzędzia, techniki i metodologie, kontrola kodu, zarządzanie ryzykiem6
T-W-3najpopularniejsze standardy programowania3
T-W-4metodyki programowania2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Przygotowanie się do zajęć laboratoryjnych15
A-L-3Udział w konsultacjach2
32
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Samodzielne studiowanie tematyki wykładów5
A-W-3Przygotowanie do kolokwium zaliczającego5
A-W-4Kolokwium zaliczające2
27

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Wejściówka - Pozwala ocenić przygotowanie studenta do ćwiczeń laboratoryjnych
S-2Ocena formująca: Ocena poprawności wykonania zadania projektowego
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczające

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_O1/5_W01
Student potrafi korzystać z istniejących standardów oprogramowania i zastosować je do realizowanych projektów
ZIP_1A_W03, ZIP_1A_W17, ZIP_1A_W11, ZIP_1A_W13, ZIP_1A_W15, ZIP_1A_W16T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W09, T1A_W10, T1A_W11InzA_W02, InzA_W03, InzA_W04, InzA_W05C-1T-L-1, T-L-4, T-L-6, T-W-4, T-W-3, T-L-3, T-W-2, T-L-2, T-W-1, T-L-5M-1, M-2S-3, S-2, S-1
ZIP_1A_O1/5_W02
Student potrafi stworzyć nowy lub dostosować do swoich potrzeg wybrany standard oprogramowania i zastosować je do realizowanego projektu
ZIP_1A_W03, ZIP_1A_W17, ZIP_1A_W10, ZIP_1A_W11, ZIP_1A_W12, ZIP_1A_W13, ZIP_1A_W15, ZIP_1A_W16T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W09, T1A_W10, T1A_W11InzA_W02, InzA_W03, InzA_W04, InzA_W05C-2T-L-3, T-L-4, T-W-4, T-L-5, T-W-2, T-L-6, T-L-1, T-L-2, T-W-1M-1, M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_O1/5_U01
Student potrafi wykorzystać wybrany standard oprogramowania do realizacji projektu
ZIP_1A_U01, ZIP_1A_U03, ZIP_1A_U28, ZIP_1A_U27, ZIP_1A_U12, ZIP_1A_U14, ZIP_1A_U25, ZIP_1A_U17, ZIP_1A_U21T1A_U01, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U10, T1A_U11, T1A_U13, T1A_U15, T1A_U16InzA_U03, InzA_U05, InzA_U07, InzA_U08C-1T-L-6, T-W-4, T-L-2, T-L-5, T-L-4, T-W-3, T-L-3M-2, M-1S-1, S-2, S-3
ZIP_1A_O1/5_U02
Student potrafi od podstaw zaprojektować i wdrożyć standard oprogramowania
ZIP_1A_U01, ZIP_1A_U03, ZIP_1A_U06, ZIP_1A_U09, ZIP_1A_U12, ZIP_1A_U16, ZIP_1A_U20, ZIP_1A_U21, ZIP_1A_U22, ZIP_1A_U23T1A_U01, T1A_U02, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U09, T1A_U10, T1A_U11, T1A_U13, T1A_U15InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U07C-2T-L-1, T-L-3, T-W-3, T-L-2, T-W-2, T-L-5, T-W-1, T-W-4, T-L-6, T-L-4M-2, M-1S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_O1/5_K01
W wyniku przprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: zdolność do posługiwania się dokumentacją techniczną projektu, zdolność do pracy w grupie, postępowanie zgodne z zasadami etyki, kreatywność w zakresie tworzenia własnych standardów.
ZIP_1A_K01, ZIP_1A_K02, ZIP_1A_K03, ZIP_1A_K09, ZIP_1A_K06, ZIP_1A_K07, ZIP_1A_K08T1A_K01, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05, T1A_K06, T1A_K07InzA_K01, InzA_K02C-2, C-1T-W-1, T-L-6, T-L-2, T-W-4, T-L-5, T-L-3, T-W-2, T-L-4, T-L-1, T-W-3M-1, M-2S-3, S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_O1/5_W01
Student potrafi korzystać z istniejących standardów oprogramowania i zastosować je do realizowanych projektów
2,0nie potrafi korzystać z istniejących standardów
3,0potrafi korzystać z istniejących standardów w zakresie dokumentowania postępu prac
3,5potrafi korzystać z istniejących standardów w zakresie dokumentowania postępu prac oraz planowania prac
4,0potrafi korzystać z istniejących standardów w zakresie dokumentowania postępu prac, planowania prac, oraz tworzenia raportów
4,5potrafi korzystać z istniejących standardów w zakresie dokumentowania postępu prac, planowania prac, oraz tworzenia raportów, potrafi zastosować wybrany standard w procesie testowania
5,0potrafi korzystać z istniejących standardów w zakresie dokumentowania postępu prac, planowania prac, oraz tworzenia raportów, potrafi zastosować wybrany standard w procesie testowania, potrafi kompleksowo zastosować dowolny standard w tworzonym projekcie.
ZIP_1A_O1/5_W02
Student potrafi stworzyć nowy lub dostosować do swoich potrzeg wybrany standard oprogramowania i zastosować je do realizowanego projektu
2,0nie potrafi korzystać z istniejących standardów
3,0potrafi korzystać z istniejących standardów w zakresie dokumentowania postępu prac
3,5potrafi korzystać z istniejących standardów w zakresie dokumentowania postępu prac, planowania prac, oraz tworzenia raportów, potrafi dostosować wybrany standard do swoich potrzeb
4,0potrafi korzystać z istniejących standardów w zakresie dokumentowania postępu prac, planowania prac, oraz tworzenia raportów, potrafi zastosować wybrany standard w procesie testowania, potrafi dostosować wybrany standard do swoich potrzeb
4,5potrafi korzystać z istniejących standardów w zakresie dokumentowania postępu prac, planowania prac, oraz tworzenia raportów, potrafi zastosować wybrany standard w procesie testowania, potrafi kompleksowo zastosować dowolny standard w tworzonym projekcie, potrafi dostosować wybrany standard do swoich potrzeb
5,0potrafi korzystać z istniejących standardów w zakresie dokumentowania postępu prac, planowania prac, oraz tworzenia raportów, potrafi zastosować wybrany standard w procesie testowania, potrafi kompleksowo zastosować dowolny standard w tworzonym projekcie, potrafi dostosować wybrany standard do swoich potrzeb, potrafi stworzyć nowy standard

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_O1/5_U01
Student potrafi wykorzystać wybrany standard oprogramowania do realizacji projektu
2,0nie potrafi wybrać standardu
3,0potrafi wybrać właściwy standard do realizacji projektu
3,5potrafi korzystać z wybranego standardu w zakresie dokumentowania postępu prac oraz planowania prac
4,0potrafi korzystać z wybranego standardu w zakresie dokumentowania postępu prac, planowania prac, oraz tworzenia raportów
4,5potrafi korzystać z wybranego standardu w zakresie dokumentowania postępu prac, planowania prac, oraz tworzenia raportów, potrafi zastosować wybrany standard w procesie testowania
5,0potrafi korzystać z wybranego standardu w zakresie dokumentowania postępu prac, planowania prac, oraz tworzenia raportów, potrafi zastosować wybrany standard w procesie testowania, potrafi kompleksowo zastosować dowolny standard w tworzonym projekcie.
ZIP_1A_O1/5_U02
Student potrafi od podstaw zaprojektować i wdrożyć standard oprogramowania
2,0nie potrafi zaprojektować standardu
3,0potrafi zaprojektować standard dla danego projektu w zakresie planowania pracu
3,5potrafi zaprojektować standard dla danego projektu w zakresie dokumentowania postępu prac oraz planowania prac
4,0potrafi zaprojektować standard dla danego projektu w zakresie dokumentowania postępu prac, planowania prac, oraz tworzenia raportów
4,5potrafi zaprojektować standard dla danego projektu w zakresie dokumentowania postępu prac, planowania prac, oraz tworzenia raportów, potrafi zastosować standard w procesie testowania
5,0potrafi zaprojektować standard dla danego projektu w zakresie dokumentowania postępu prac, planowania prac, oraz tworzenia raportów, potrafi zastosować standard w procesie testowania, potrafi kompleksowo zastosować zaprojektowany standard w tworzonym projekcie.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_O1/5_K01
W wyniku przprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: zdolność do posługiwania się dokumentacją techniczną projektu, zdolność do pracy w grupie, postępowanie zgodne z zasadami etyki, kreatywność w zakresie tworzenia własnych standardów.
2,0nie potrafi posługiwać się dokumentacją techniczną projektu
3,0potrafi posługiwać się dokumentacją techniczną projektu w zakresie planowania prac
3,5potrafi posługiwać się dokumentacją techniczną projektu w zakresie planowania prac, tworzenia raportów oraz dokumentowania postępu prac
4,0potrafi posługiwać się dokumentacją techniczną projektu w zakresie planowania prac, tworzenia raportów oraz dokumentowania postępu prac, potrafi pracować w grupie
4,5potrafi posługiwać się dokumentacją techniczną projektu w zakresie planowania prac, tworzenia raportów oraz dokumentowania postępu prac, potrafi pracować w grupie, postępuje zgodnie z zasadami etyki
5,0potrafi posługiwać się dokumentacją techniczną projektu w zakresie planowania prac, tworzenia raportów oraz dokumentowania postępu prac, potrafi pracować w grupie, postępuje zgodnie z zasadami etyki, potrafi tworzyć własne standardy

Literatura podstawowa

  1. James W. Moore, Software engineering Standards, IEEE Computer Society, Los Alamitos, 1999

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Tworzenie dokumentacji4
T-L-2przegląd i audyt2
T-L-3testowanie3
T-L-4raporty2
T-L-5kontrola kodu2
T-L-6zarządzanie ryzykiem2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Języki programowania i paradygmaty programowania4
T-W-2zarządzanie; dokumentacja, przegląd i audyt, testowanie, raporty, narzędzia, techniki i metodologie, kontrola kodu, zarządzanie ryzykiem6
T-W-3najpopularniejsze standardy programowania3
T-W-4metodyki programowania2
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Przygotowanie się do zajęć laboratoryjnych15
A-L-3Udział w konsultacjach2
32
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Samodzielne studiowanie tematyki wykładów5
A-W-3Przygotowanie do kolokwium zaliczającego5
A-W-4Kolokwium zaliczające2
27
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O1/5_W01Student potrafi korzystać z istniejących standardów oprogramowania i zastosować je do realizowanych projektów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_W03zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i technologie w wybranym obszarze inżynierii produkcji ze szczególnym uwzględnieniem komputerowego wspomagania projektowania i wytwarzania
ZIP_1A_W17ma wiedzę z zakresu ekonomii oraz zarządzania produkcją i usługami, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
ZIP_1A_W11zna uwarunkowania prawne związane z obszarem inżynierii produkcji i działalności gospodarczej
ZIP_1A_W13zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej
ZIP_1A_W15ma szczegółową wiedzę związaną z niektórymi obszarami reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej
ZIP_1A_W16ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w obszarze reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
T1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z istniejącymi standardami oprogramowania
Treści programoweT-L-1Tworzenie dokumentacji
T-L-4raporty
T-L-6zarządzanie ryzykiem
T-W-4metodyki programowania
T-W-3najpopularniejsze standardy programowania
T-L-3testowanie
T-W-2zarządzanie; dokumentacja, przegląd i audyt, testowanie, raporty, narzędzia, techniki i metodologie, kontrola kodu, zarządzanie ryzykiem
T-L-2przegląd i audyt
T-W-1Języki programowania i paradygmaty programowania
T-L-5kontrola kodu
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczające
S-2Ocena formująca: Ocena poprawności wykonania zadania projektowego
S-1Ocena formująca: Wejściówka - Pozwala ocenić przygotowanie studenta do ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi korzystać z istniejących standardów
3,0potrafi korzystać z istniejących standardów w zakresie dokumentowania postępu prac
3,5potrafi korzystać z istniejących standardów w zakresie dokumentowania postępu prac oraz planowania prac
4,0potrafi korzystać z istniejących standardów w zakresie dokumentowania postępu prac, planowania prac, oraz tworzenia raportów
4,5potrafi korzystać z istniejących standardów w zakresie dokumentowania postępu prac, planowania prac, oraz tworzenia raportów, potrafi zastosować wybrany standard w procesie testowania
5,0potrafi korzystać z istniejących standardów w zakresie dokumentowania postępu prac, planowania prac, oraz tworzenia raportów, potrafi zastosować wybrany standard w procesie testowania, potrafi kompleksowo zastosować dowolny standard w tworzonym projekcie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O1/5_W02Student potrafi stworzyć nowy lub dostosować do swoich potrzeg wybrany standard oprogramowania i zastosować je do realizowanego projektu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_W03zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i technologie w wybranym obszarze inżynierii produkcji ze szczególnym uwzględnieniem komputerowego wspomagania projektowania i wytwarzania
ZIP_1A_W17ma wiedzę z zakresu ekonomii oraz zarządzania produkcją i usługami, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
ZIP_1A_W10ma wiedzę o podstawowych zasadach bezpieczeństwa i higieny pracy
ZIP_1A_W11zna uwarunkowania prawne związane z obszarem inżynierii produkcji i działalności gospodarczej
ZIP_1A_W12ma wiedzę o uwarunkowaniach zwyczajowych i etycznych związanych z obszarem inżynierii produkcji
ZIP_1A_W13zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej
ZIP_1A_W15ma szczegółową wiedzę związaną z niektórymi obszarami reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej
ZIP_1A_W16ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w obszarze reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
T1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu tworzenia standardów oprogramownia
Treści programoweT-L-3testowanie
T-L-4raporty
T-W-4metodyki programowania
T-L-5kontrola kodu
T-W-2zarządzanie; dokumentacja, przegląd i audyt, testowanie, raporty, narzędzia, techniki i metodologie, kontrola kodu, zarządzanie ryzykiem
T-L-6zarządzanie ryzykiem
T-L-1Tworzenie dokumentacji
T-L-2przegląd i audyt
T-W-1Języki programowania i paradygmaty programowania
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena poprawności wykonania zadania projektowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi korzystać z istniejących standardów
3,0potrafi korzystać z istniejących standardów w zakresie dokumentowania postępu prac
3,5potrafi korzystać z istniejących standardów w zakresie dokumentowania postępu prac, planowania prac, oraz tworzenia raportów, potrafi dostosować wybrany standard do swoich potrzeb
4,0potrafi korzystać z istniejących standardów w zakresie dokumentowania postępu prac, planowania prac, oraz tworzenia raportów, potrafi zastosować wybrany standard w procesie testowania, potrafi dostosować wybrany standard do swoich potrzeb
4,5potrafi korzystać z istniejących standardów w zakresie dokumentowania postępu prac, planowania prac, oraz tworzenia raportów, potrafi zastosować wybrany standard w procesie testowania, potrafi kompleksowo zastosować dowolny standard w tworzonym projekcie, potrafi dostosować wybrany standard do swoich potrzeb
5,0potrafi korzystać z istniejących standardów w zakresie dokumentowania postępu prac, planowania prac, oraz tworzenia raportów, potrafi zastosować wybrany standard w procesie testowania, potrafi kompleksowo zastosować dowolny standard w tworzonym projekcie, potrafi dostosować wybrany standard do swoich potrzeb, potrafi stworzyć nowy standard
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O1/5_U01Student potrafi wykorzystać wybrany standard oprogramowania do realizacji projektu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_U01ma umiejętności w zakresie eksploatacji, nadzorowania oraz zarządzania na poziomie operacyjnym istniejącymi procesami i systemami produkcyjnymi w wybranym obszarze inżynierii produkcji
ZIP_1A_U03ma umiejętności w zakresie doradztwa techniczne i technologicznego w wybranym obszarze inżynierii produkcji
ZIP_1A_U28ma umiejętności w zakresie opracowywania dokumentacji związanej z procesem produkcji
ZIP_1A_U27ma umiejętności w zakresie zarządzania personelem oraz koordynowania pracami zespołów pracowniczych
ZIP_1A_U12ma umiejętności w zakresie pracy indywidualnej i w zespole
ZIP_1A_U14ma umiejętności w zakresie posługiwania się zasadami obowiązującymi w przepisach prawa
ZIP_1A_U25ma umiejętności w zakresie rozumienia i stosowania w praktyce zdobytej wiedzy
ZIP_1A_U17ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy
ZIP_1A_U21ma umiejętności samokształcania się
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z istniejącymi standardami oprogramowania
Treści programoweT-L-6zarządzanie ryzykiem
T-W-4metodyki programowania
T-L-2przegląd i audyt
T-L-5kontrola kodu
T-L-4raporty
T-W-3najpopularniejsze standardy programowania
T-L-3testowanie
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Wejściówka - Pozwala ocenić przygotowanie studenta do ćwiczeń laboratoryjnych
S-2Ocena formująca: Ocena poprawności wykonania zadania projektowego
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczające
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wybrać standardu
3,0potrafi wybrać właściwy standard do realizacji projektu
3,5potrafi korzystać z wybranego standardu w zakresie dokumentowania postępu prac oraz planowania prac
4,0potrafi korzystać z wybranego standardu w zakresie dokumentowania postępu prac, planowania prac, oraz tworzenia raportów
4,5potrafi korzystać z wybranego standardu w zakresie dokumentowania postępu prac, planowania prac, oraz tworzenia raportów, potrafi zastosować wybrany standard w procesie testowania
5,0potrafi korzystać z wybranego standardu w zakresie dokumentowania postępu prac, planowania prac, oraz tworzenia raportów, potrafi zastosować wybrany standard w procesie testowania, potrafi kompleksowo zastosować dowolny standard w tworzonym projekcie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O1/5_U02Student potrafi od podstaw zaprojektować i wdrożyć standard oprogramowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_U01ma umiejętności w zakresie eksploatacji, nadzorowania oraz zarządzania na poziomie operacyjnym istniejącymi procesami i systemami produkcyjnymi w wybranym obszarze inżynierii produkcji
ZIP_1A_U03ma umiejętności w zakresie doradztwa techniczne i technologicznego w wybranym obszarze inżynierii produkcji
ZIP_1A_U06ma umiejętności w zakresie realizacji i wdrażania prac badawczo-rozwojowych w zakresie organizacji produkcji
ZIP_1A_U09ma umiejętności w zakresie prowadzenia działań pro-jakościowych we wszystkich obszarach związanych z zarządzaniem produkcją
ZIP_1A_U12ma umiejętności w zakresie pracy indywidualnej i w zespole
ZIP_1A_U16ma umiejętności w zakresie komunikowania się z otoczeniem oraz potrafi pozyskiwać informacje z róźnych źródeł, itegrować je, interpretować, wyciągać wnioski a także formułować i uzasadniać opinie
ZIP_1A_U20ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
ZIP_1A_U21ma umiejętności samokształcania się
ZIP_1A_U22potrafi wykorzystać w zadaniach inżynierskich metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
ZIP_1A_U23potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, integrować je, dokonywać ich interpretacji oraz wyciągać wnioski i formułować opinie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu tworzenia standardów oprogramownia
Treści programoweT-L-1Tworzenie dokumentacji
T-L-3testowanie
T-W-3najpopularniejsze standardy programowania
T-L-2przegląd i audyt
T-W-2zarządzanie; dokumentacja, przegląd i audyt, testowanie, raporty, narzędzia, techniki i metodologie, kontrola kodu, zarządzanie ryzykiem
T-L-5kontrola kodu
T-W-1Języki programowania i paradygmaty programowania
T-W-4metodyki programowania
T-L-6zarządzanie ryzykiem
T-L-4raporty
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena poprawności wykonania zadania projektowego
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczające
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi zaprojektować standardu
3,0potrafi zaprojektować standard dla danego projektu w zakresie planowania pracu
3,5potrafi zaprojektować standard dla danego projektu w zakresie dokumentowania postępu prac oraz planowania prac
4,0potrafi zaprojektować standard dla danego projektu w zakresie dokumentowania postępu prac, planowania prac, oraz tworzenia raportów
4,5potrafi zaprojektować standard dla danego projektu w zakresie dokumentowania postępu prac, planowania prac, oraz tworzenia raportów, potrafi zastosować standard w procesie testowania
5,0potrafi zaprojektować standard dla danego projektu w zakresie dokumentowania postępu prac, planowania prac, oraz tworzenia raportów, potrafi zastosować standard w procesie testowania, potrafi kompleksowo zastosować zaprojektowany standard w tworzonym projekcie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O1/5_K01W wyniku przprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: zdolność do posługiwania się dokumentacją techniczną projektu, zdolność do pracy w grupie, postępowanie zgodne z zasadami etyki, kreatywność w zakresie tworzenia własnych standardów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_K01ma świadomość potrzeby dokształcania ze szczególnym uwzględnieniem samokształcenia się
ZIP_1A_K02ma kompetencje w zakresie stosowania prawa i przestrzegania zasad etyki zawodowej
ZIP_1A_K03ma kompetencje w zakresie świadomej odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
ZIP_1A_K09ma kompetencje w zakresie kształtowania postaw patriotyzmu, humanizmu i tolerancji oraz otwartości i współpracy w środowiskach wielokulturowych
ZIP_1A_K06ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
ZIP_1A_K07potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, jest zdolny podjąć obowiązki dalszego rozwoju nauki i gospodarki
ZIP_1A_K08ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technnicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektach działalności inżynierskiej;podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T1A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu tworzenia standardów oprogramownia
C-1Zapoznanie studentów z istniejącymi standardami oprogramowania
Treści programoweT-W-1Języki programowania i paradygmaty programowania
T-L-6zarządzanie ryzykiem
T-L-2przegląd i audyt
T-W-4metodyki programowania
T-L-5kontrola kodu
T-L-3testowanie
T-W-2zarządzanie; dokumentacja, przegląd i audyt, testowanie, raporty, narzędzia, techniki i metodologie, kontrola kodu, zarządzanie ryzykiem
T-L-4raporty
T-L-1Tworzenie dokumentacji
T-W-3najpopularniejsze standardy programowania
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczające
S-1Ocena formująca: Wejściówka - Pozwala ocenić przygotowanie studenta do ćwiczeń laboratoryjnych
S-2Ocena formująca: Ocena poprawności wykonania zadania projektowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi posługiwać się dokumentacją techniczną projektu
3,0potrafi posługiwać się dokumentacją techniczną projektu w zakresie planowania prac
3,5potrafi posługiwać się dokumentacją techniczną projektu w zakresie planowania prac, tworzenia raportów oraz dokumentowania postępu prac
4,0potrafi posługiwać się dokumentacją techniczną projektu w zakresie planowania prac, tworzenia raportów oraz dokumentowania postępu prac, potrafi pracować w grupie
4,5potrafi posługiwać się dokumentacją techniczną projektu w zakresie planowania prac, tworzenia raportów oraz dokumentowania postępu prac, potrafi pracować w grupie, postępuje zgodnie z zasadami etyki
5,0potrafi posługiwać się dokumentacją techniczną projektu w zakresie planowania prac, tworzenia raportów oraz dokumentowania postępu prac, potrafi pracować w grupie, postępuje zgodnie z zasadami etyki, potrafi tworzyć własne standardy