Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZIP_1A_C/8_U01 | Student potrafi rozróżnić i zdiagnozować problemy
przedsiębiorstwa oraz wykazuje się umiejętnością ich rozwiązania biorąc pod uwagę podejście procesowe i systemowe.Student potrafi zidentyfikować działalność logistyczną (proces logistyczny) i odróżnić ją od działalności podstawowej, obsługiwanej przez logistykę (procesu podstawowego). Nabywa umiejętności posługiwania się podstawowa i zaawansowaną terminologią logistyczną. Identyfikuje procesy logistyczne i
dostosowuje do nich odpowiednie rozwiązania logistyczne. Student potrafi rozróżnić i zdiagnozować problemy
przedsiębiorstwa oraz wykazuje się umiejętnością ich rozwiązania biorąc pod uwagę podejście procesowe i
systemowe.Potrafi wyróżnić i opisać procesy logistyczne w poszczególnych fazach cyklu wytwórczego: zaopatrzenia, produkcji i dystrybucji. Rozróżnia funkcje zarządzania logistycznego i zarządzania logistyką. Zna podstawowe kanony organizacji logistyki w przedsiębiorstwie. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZIP_1A_U01 | ma umiejętności w zakresie eksploatacji, nadzorowania oraz zarządzania na poziomie operacyjnym istniejącymi procesami i systemami produkcyjnymi w wybranym obszarze inżynierii produkcji |
---|
ZIP_1A_U21 | ma umiejętności samokształcania się |
ZIP_1A_U02 | ma umiejętności w zakresie eksploatacji oraz nadzorowania obiektów i systemów zarządzania operacyjnego |
ZIP_1A_U16 | ma umiejętności w zakresie komunikowania się z otoczeniem oraz potrafi pozyskiwać informacje z róźnych źródeł, itegrować je, interpretować, wyciągać wnioski a także formułować i uzasadniać opinie |
ZIP_1A_U25 | ma umiejętności w zakresie rozumienia i stosowania w praktyce zdobytej wiedzy |
ZIP_1A_U18 | potrafi planować, przeprowadzać eksperymenty (w tym pomiary i symulacja komputerowa), interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski z eksperymentów |
ZIP_1A_U24 | ma umiejętności w zakresie projektowania inżynierskiego obiektów i procesów technicznych z zastosowaniem wspomagania komputerowego |
ZIP_1A_U28 | ma umiejętności w zakresie opracowywania dokumentacji związanej z procesem produkcji |
ZIP_1A_U19 | potrafi zidentyfikować i rozwiązać podstawowy problem techniczny, technologiczny lub organizacyjny związany z procesem produkcji |
ZIP_1A_U22 | potrafi wykorzystać w zadaniach inżynierskich metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
ZIP_1A_U17 | ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U11 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Celem procesu dydaktycznego jest nabycie przez studentów wiedzy z zakresu logistyki oraz zarządzania łańcuchem dostaw. Studenci mają przyswoić podstawowe zagadnienia dotyczące stosowania nowoczesnych narzędzi, metod i koncepcji, które wykorzystywane są w zarządzaniu logistycznym. Studenci podczas zajęć poznają zadania, funkcje i cele logistyki w sferze społeczno-gospodarczej. Zapoznają się z etymologią i proweniencją logistyki jako dziedziny wiedzy. Odkrywa rolę logistyki w kształtowaniu konkurencyjności współczesnych przedsiębiorstw. Istotne jest, by w trakcie procesu dydaktycznego studenci zrozumieli na czym polega rola logistyki, jakie są jej obszary oraz w jaki sposób za jej sprawą można zwiększać pozycję konkurencyjną przedsiębiorstwa. Nabyta wiedza będzie obejmowała zarówno wykorzystanie zasad systemowego myślenia w zakładach produkcyjnych, jak i usługowych. |
---|
Treści programowe | T-P-8 | Automatyczna identyfikacja |
---|
T-W-6 | Centra logistyczne |
T-W-11 | Logistyka dystrybucji |
T-P-6 | Logistyczna obsługa klienta |
T-W-3 | Systemy i procesy logistyczne |
T-W-9 | Koszty logistyczne |
T-W-2 | Logistyka jako dziedzina wiedzy |
T-W-4 | Łańcuch logistyczny |
T-P-7 | Technika i technologia wspierająca działania logistyczne |
T-W-8 | Zapasy i ich rola |
T-W-7 | Logistyka zaopatrzenia |
T-W-5 | Infrastruktura logistyczna |
Metody nauczania | M-1 | Prezentacja multimedialna, analiza tekstów z dyskusją, opracowanie projektów, praca w grupach, analiza przypadków. |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Kolokwium pisemne, pytania otwarte. Oceniany jest zasób wiedzy studenta
umiejętność kojarzenia faktów, analizy i syntezy zjawisk. Oceniana będzie również aktywność studenta prezentowana podczas ćwiczeń. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi ocenic podstawowych zjawisk i procesów logistycznych. |
3,0 | Student potrafi ocenic podstawowe zjawiska i procesy logistyczne. |
3,5 | Student potrafi ocenic podstawowe zjawiska i procesy logistyczne.Interpretuje zachowania rynkowe konsumenta i producenta, tłumaczy mechanizm rynkowy. |
4,0 | Student potrafi ocenic podstawowe zjawiska i procesy logistyczne.Interpretuje zachowania rynkowe konsumenta i producenta, tłumaczy mechanizm rynkowy.
Jest w stanie wskazac przyczyny i skutki okreslonych sytuacji. |
4,5 | Student potrafi ocenic podstawowe zjawiska i procesy logistyczne.Interpretuje zachowania rynkowe konsumenta i producenta, tłumaczy mechanizm rynkowy.
Jest w stanie wskazac przyczyny i skutki okreslonych sytuacji.Jest przygotowany do rozrózniania struktur rynkowych i rodzajów przedsiebiorstw. |
5,0 | Student potrafi ocenic podstawowe zjawiska i procesy logistyczne.Interpretuje zachowania rynkowe konsumenta i
producenta, tłumaczy mechanizm rynkowy.
Jest w stanie wskazac przyczyny i skutki okreslonych sytuacji.Jest przygotowany do rozrózniania struktur rynkowych i rodzajów przedsiebiorstw.
Potrafi zastosowac w praktyce zdobyta wiedze i umiejetnosci. |