Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZIP_1A_O/1/8_U01 | Umiejętność stosowania poznanych metod |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZIP_1A_U17 | ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy |
---|
ZIP_1A_U19 | potrafi zidentyfikować i rozwiązać podstawowy problem techniczny, technologiczny lub organizacyjny związany z procesem produkcji |
ZIP_1A_U22 | potrafi wykorzystać w zadaniach inżynierskich metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
ZIP_1A_U25 | ma umiejętności w zakresie rozumienia i stosowania w praktyce zdobytej wiedzy |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-2 | Ukształtowanie umiejętności wykorzystania metod sztucznej inteligencji i odpowiednich narzędzi do różnych zadań spotykanych w ekonomii i zarządzaniu. |
---|
Treści programowe | T-L-4 | System ekspertowy bazujący na wielowejściowym modelu rozmytym - ocena zdolności kredytowej klienta banku, wycena nieruchomości i inne zadania. |
---|
T-L-5 | Rozwiązywanie zadań z lukami informacyjnymi (problemy liniowe i nieliniowe) - dobór bezpiecznej wielkości eksportu, określanie ceny sprzedaży towarów i inne zadania. |
T-L-1 | Zastosowanie sieci neuronowych do modelowania przykładowych problemów ekonomicznych - modelowanie stopy bezrobocia, prognozowanie kursu akcji i inne zadania. |
T-L-3 | Zastosowanie logiki rozmytej w prostym systemie ekspertowym - ocena wiarygodności klienta banku, wycena nieruchomości i inne zadania. |
T-L-2 | Zastosowanie sieci neuronowych do zadań klasyfikacji - klasyfikacja przedsiębiorstw, ocena wiarygodności transakcji i inne zadania. |
T-L-6 | Projekt końcowy i zaliczenie laboratorium. |
Metody nauczania | M-2 | Zajęcia laboratoryjne: samodzielne rozwiązywanie zadań praktycznych z wykorzystaniem komputera. |
---|
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: Zajęcia laboratoryjne: ocena z krótkich sprawdzianów dotyczących teorii wykorzystywanej na zajęciach. |
---|
S-3 | Ocena formująca: Zajęcia laboratoryjne: ocena sprawozdań z zajęć. |
S-4 | Ocena podsumowująca: Zajęcia laboratoryjne: ocena podsumowująca będzie średnią ważoną ocen formujących. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie umie stosować metod sztucznej inteligencji do rozwiązywania postawionych zadań. |
3,0 | Student umie stosować metody sztucznej inteligencji do rozwiązywania postawionych zadań. |
3,5 | Student umie stosować metody sztucznej inteligencji do rozwiązywania postawionych zadań. Rozumie ich działanie. |
4,0 | Student umie stosować metody sztucznej inteligencji do rozwiązywania postawionych zadań. Rozumie ich działanie i umie ocenić ich jakość. |
4,5 | Student umie stosować metody sztucznej inteligencji do rozwiązywania postawionych zadań. Rozumie ich działanie i umie ocenić ich jakość. Umie dobrać samodzielnie metodę do zadania. |
5,0 | Student umie stosować metody sztucznej inteligencji do rozwiązywania postawionych zadań. Rozumie ich działanie i umie ocenić ich jakość. Umie zaadaptować i zaimplemetować samodzielnie metodę do zadania. |