Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S1)
specjalność: e- technologie w produkcji i zarządzaniu

Sylabus przedmiotu Technologie internetowe w zarządzaniu i marketingu:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Technologie internetowe w zarządzaniu i marketingu
Specjalność e- technologie w produkcji i zarządzaniu
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Jarosław Jankowski <Jaroslaw.Jankowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 4

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 30 2,00,50egzamin
laboratoriaL6 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstawowych zagadnień z zakresu marketingu i zarządzania. Znajomość podstaw języka HTML.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zastosowaniami Internetu w zarządzaniu i marketingu i ukształtowanie umiejętności w zakresie oceny tych zastosowań na wybranym przypadku.
C-2Ukształtowanie umiejętności projektowania i tworzenia sklepu internetowego, umiejętności skutecznej i świadomej prezentacji.
C-3Rozwinięcie kompetencji aktywnego udziału w dyskusji i oceny oraz otwartości na pracę zespołową.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Instruktaż dot. treści i formy realizacji zajęć laboratoryjnych. Sprawdzenie wiedzy początkowej oraz omówienie zamierzonych efektów kształcenia.2
T-L-2Omówienie umiejętności przydatnych w zarządzaniu i marketingu w przedsięwzięciach internetowych. Przygotowanie do prezentacji ustnej. Badanie zastosowań Internetu w zarządzaniu firmą i innymi przedsięwzięciami2
T-L-3Modernizacja przedsiębiorstwa dzięki wykorzystaniu Internetu w działalności podstawowej – analiza serwisu WWW, studium przypadku, burza mózgów.2
T-L-4Analiza możliwości technologii internetowych w realizacji marketingu-mix. Dobór tematyki sklepu internetowego.2
T-L-5Budowa sklepu internetowego dla istniejącego lub wyimaginowanego przedsięwzięcia.2
T-L-6Budowa sklepu internetowego dla istniejącego lub wyimaginowanego przedsięwzięcia – ciąg dalszy.2
T-L-7Ocena stworzonych sklepów i prezentacji. Spotkanie oceniające i podsumowujące zdobytą wiedzę, umiejętności i kompetencje.3
15
wykłady
T-W-1Kierunki rozwoju systemów internetowych zarządzania. Modele biznesowe. Rynek domen internetowych.2
T-W-2Systemy handlu elektronicznego w sektorze B2C2
T-W-3Platformy handlu elektronicznego w sektorze B2B2
T-W-4Portale korporacyjne i systemy CMS2
T-W-5Technologie i kanały dystrybucji produktów w systemach internetowych. Platformy aukcyjne. Pasaże handlowe. Systemy porównawcze.2
T-W-6Wykorzystanie systemów rekomendujących w handlu elektronicznym. Algorytmy i metody.2
T-W-7Technologie płatności elektronicznych. Pieniądz elektroniczny. Płatności mobilne.2
T-W-8Modele komunikacji i pomiary audiencji w marketingu elektronicznym.2
T-W-9Technologie serwerów reklam i zarządzanie przebiegiem kampanii reklamowych2
T-W-10Pozycjonowanie i reklama w wyszukiwarkach internetowych2
T-W-11Zastosowania platform społecznościowych w sektorze komercyjnym. Analizy struktur i dynamiki rozwoju sieci społecznych2
T-W-12Alternatywne formy promocji i marketingu w Internecie. Programy partnerskie. Marketing wirusowy. Wirtualne światy i systemy MMO.2
T-W-13Technologie mobilne w handlu elektronicznym i marketingu.2
T-W-14Optymalizacja witryn internetowych i metody analityczne.2
T-W-15Uwarunkowania prawne i etyka działalności komercyjnej w Internecie.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Przygotowanie do zajęć15
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Przygotowanie do egzaminu25
A-W-3Konsultacje do wykładu2
A-W-4Egzamin2
59

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z prezentacjami i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Wykład - ocena podsumowująca - Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu - łącznie 10 pytań;
S-2Ocena formująca: Ogólna ocena na podstawie sprawozdań i obecności – w trakcie laboratoriów ocena formująca

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_O4/07_W01
Wiedza w zakresie wdrażania i eksploatacji systemów handlu elektronicznego
ZIP_1A_W16T1A_W05C-1, C-3, C-2T-L-2, T-W-12, T-W-2, T-L-6, T-L-5, T-W-13, T-W-3, T-L-3, T-L-4, T-W-7, T-W-11, T-W-6, T-W-9, T-W-5, T-W-1, T-W-4, T-L-1, T-L-7, T-W-14, T-W-15, T-W-8, T-W-10M-2, M-1S-1, S-2
ZIP_1A_O4/07_W02
Wiedza w zakresie technologii internetowych wykorzystywanych w zarządzaniu i marketingu elektronicznym
ZIP_1A_W17, ZIP_1A_W13T1A_W02, T1A_W03, T1A_W07, T1A_W09, T1A_W10, T1A_W11InzA_W02, InzA_W04C-1, C-3, C-2T-W-9, T-L-5, T-W-10, T-W-13, T-W-12, T-W-11, T-W-15, T-W-14, T-L-1, T-L-3, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-W-5, T-L-6, T-L-4, T-L-2, T-W-7, T-W-8, T-L-7, T-W-6M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_O4/07_U01
Umiejętność instalacji i wdrażania systemów handlu elektronicznego.
ZIP_1A_U19, ZIP_1A_U10T1A_U03, T1A_U10, T1A_U14InzA_U06C-3, C-2, C-1T-W-11, T-W-14, T-L-5, T-W-8, T-L-4, T-W-12, T-W-13, T-L-3, T-L-2, T-W-10, T-L-7, T-L-6, T-W-7, T-L-1, T-W-1, T-W-9, T-W-15, T-W-5, T-W-4, T-W-3, T-W-2, T-W-6M-1, M-2S-2, S-1
ZIP_1A_O4/07_U02
Umiejetność wdrażania systemów internetowych wspomagających zarządzanie i marketing
ZIP_1A_U17, ZIP_1A_U07, ZIP_1A_U10T1A_U03, T1A_U10, T1A_U12, T1A_U13, T1A_U15InzA_U04, InzA_U05, InzA_U07C-3, C-2, C-1T-W-7, T-W-10, T-W-2, T-W-13, T-W-6, T-W-5, T-L-5, T-W-3, T-L-4, T-L-2, T-W-9, T-W-15, T-L-7, T-L-1, T-W-12, T-W-11, T-L-3, T-W-8, T-W-1, T-W-4, T-W-14, T-L-6M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_O4/07_K01
Kompetencje w zakresie wdrażania i eksploatacji internetowych systemów zarządzania i marketingu.
ZIP_1A_K03, ZIP_1A_K08T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05, T1A_K07C-1, C-3, C-2T-W-9, T-W-13, T-W-7, T-L-4, T-W-5, T-W-1, T-W-8, T-W-12, T-W-10, T-L-1, T-W-14, T-L-7, T-W-6, T-L-2, T-L-3, T-W-11, T-W-2, T-L-5, T-W-15, T-W-4, T-W-3, T-L-6M-1, M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_O4/07_W01
Wiedza w zakresie wdrażania i eksploatacji systemów handlu elektronicznego
2,0Nie zna podstawowych pojęć związanych z technologiami handlu i marketingu elektronicznego.
3,0Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego.
3,5Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Zna podstawowe technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym.
4,0Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Dobrze zna technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym.
4,5Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Dobrze zna podstawowe technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów handlu elektronicznego.
5,0Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Dobrze zna podstawowe technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów handlu elektronicznego oraz metody optymalizacji powiązane z systemami internetowymi.
ZIP_1A_O4/07_W02
Wiedza w zakresie technologii internetowych wykorzystywanych w zarządzaniu i marketingu elektronicznym
2,0Nie zna podstawowych pojęć związanych z technologiami handlu i marketingu elektronicznego.
3,0Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego.
3,5Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Zna podstawowe technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym.
4,0Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Dobrze zna technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym.
4,5Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Dobrze zna podstawowe technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów handlu elektronicznego.
5,0Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Dobrze zna podstawowe technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów handlu elektronicznego oraz metody optymalizacji powiązane z systemami internetowymi.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_O4/07_U01
Umiejętność instalacji i wdrażania systemów handlu elektronicznego.
2,0Nie umie korzystać z systemów handlu i marketingu elektronicznego.
3,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego.
3,5Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować systemy.
4,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy handlu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy.
4,5Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy handlu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne.
5,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy handlu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne. Umie zastosować metody optymalizacji systemów internetowych.
ZIP_1A_O4/07_U02
Umiejetność wdrażania systemów internetowych wspomagających zarządzanie i marketing
2,0Nie umie korzystać z systemów handlu i marketingu elektronicznego.
3,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego.
3,5Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować systemy.
4,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy handlu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy.
4,5Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy handlu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne.
5,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy handlu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne. Umie zastosować metody optymalizacji systemów internetowych.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_O4/07_K01
Kompetencje w zakresie wdrażania i eksploatacji internetowych systemów zarządzania i marketingu.
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3
3,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym.
3,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie.
4,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z handlem i marketingiem elektronicznym.
4,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym i postępu technologicznego. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z handlem i marketingiem elektronicznym.
5,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym i postępu technologicznego. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych i samodzielnie poszukuje nowych rozwiązań. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z handlem elektronicznym.

Literatura podstawowa

  1. Brady R., Forrest E., Mizerski R., Marketing w Internecie, PWE, Warszawa, 2002
  2. Kaznowski D., Nowy marketing w Internecie, Difin, Warszawa, 2007
  3. Kyciak W., Jak założyć skuteczny i dochodowy sklep internetowy, Helion, Gliwice, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Kotler Ph.., Armstrong G., Saunders J., Wong V., Marketing. Podręcznik Europejski., PWE, Warszawa, 2002
  2. Wielki J., Elektroniczny marketing przez Internet., PWN, Warszawa, 2000

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Instruktaż dot. treści i formy realizacji zajęć laboratoryjnych. Sprawdzenie wiedzy początkowej oraz omówienie zamierzonych efektów kształcenia.2
T-L-2Omówienie umiejętności przydatnych w zarządzaniu i marketingu w przedsięwzięciach internetowych. Przygotowanie do prezentacji ustnej. Badanie zastosowań Internetu w zarządzaniu firmą i innymi przedsięwzięciami2
T-L-3Modernizacja przedsiębiorstwa dzięki wykorzystaniu Internetu w działalności podstawowej – analiza serwisu WWW, studium przypadku, burza mózgów.2
T-L-4Analiza możliwości technologii internetowych w realizacji marketingu-mix. Dobór tematyki sklepu internetowego.2
T-L-5Budowa sklepu internetowego dla istniejącego lub wyimaginowanego przedsięwzięcia.2
T-L-6Budowa sklepu internetowego dla istniejącego lub wyimaginowanego przedsięwzięcia – ciąg dalszy.2
T-L-7Ocena stworzonych sklepów i prezentacji. Spotkanie oceniające i podsumowujące zdobytą wiedzę, umiejętności i kompetencje.3
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Kierunki rozwoju systemów internetowych zarządzania. Modele biznesowe. Rynek domen internetowych.2
T-W-2Systemy handlu elektronicznego w sektorze B2C2
T-W-3Platformy handlu elektronicznego w sektorze B2B2
T-W-4Portale korporacyjne i systemy CMS2
T-W-5Technologie i kanały dystrybucji produktów w systemach internetowych. Platformy aukcyjne. Pasaże handlowe. Systemy porównawcze.2
T-W-6Wykorzystanie systemów rekomendujących w handlu elektronicznym. Algorytmy i metody.2
T-W-7Technologie płatności elektronicznych. Pieniądz elektroniczny. Płatności mobilne.2
T-W-8Modele komunikacji i pomiary audiencji w marketingu elektronicznym.2
T-W-9Technologie serwerów reklam i zarządzanie przebiegiem kampanii reklamowych2
T-W-10Pozycjonowanie i reklama w wyszukiwarkach internetowych2
T-W-11Zastosowania platform społecznościowych w sektorze komercyjnym. Analizy struktur i dynamiki rozwoju sieci społecznych2
T-W-12Alternatywne formy promocji i marketingu w Internecie. Programy partnerskie. Marketing wirusowy. Wirtualne światy i systemy MMO.2
T-W-13Technologie mobilne w handlu elektronicznym i marketingu.2
T-W-14Optymalizacja witryn internetowych i metody analityczne.2
T-W-15Uwarunkowania prawne i etyka działalności komercyjnej w Internecie.2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Przygotowanie do zajęć15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Przygotowanie do egzaminu25
A-W-3Konsultacje do wykładu2
A-W-4Egzamin2
59
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O4/07_W01Wiedza w zakresie wdrażania i eksploatacji systemów handlu elektronicznego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_W16ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w obszarze reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zastosowaniami Internetu w zarządzaniu i marketingu i ukształtowanie umiejętności w zakresie oceny tych zastosowań na wybranym przypadku.
C-3Rozwinięcie kompetencji aktywnego udziału w dyskusji i oceny oraz otwartości na pracę zespołową.
C-2Ukształtowanie umiejętności projektowania i tworzenia sklepu internetowego, umiejętności skutecznej i świadomej prezentacji.
Treści programoweT-L-2Omówienie umiejętności przydatnych w zarządzaniu i marketingu w przedsięwzięciach internetowych. Przygotowanie do prezentacji ustnej. Badanie zastosowań Internetu w zarządzaniu firmą i innymi przedsięwzięciami
T-W-12Alternatywne formy promocji i marketingu w Internecie. Programy partnerskie. Marketing wirusowy. Wirtualne światy i systemy MMO.
T-W-2Systemy handlu elektronicznego w sektorze B2C
T-L-6Budowa sklepu internetowego dla istniejącego lub wyimaginowanego przedsięwzięcia – ciąg dalszy.
T-L-5Budowa sklepu internetowego dla istniejącego lub wyimaginowanego przedsięwzięcia.
T-W-13Technologie mobilne w handlu elektronicznym i marketingu.
T-W-3Platformy handlu elektronicznego w sektorze B2B
T-L-3Modernizacja przedsiębiorstwa dzięki wykorzystaniu Internetu w działalności podstawowej – analiza serwisu WWW, studium przypadku, burza mózgów.
T-L-4Analiza możliwości technologii internetowych w realizacji marketingu-mix. Dobór tematyki sklepu internetowego.
T-W-7Technologie płatności elektronicznych. Pieniądz elektroniczny. Płatności mobilne.
T-W-11Zastosowania platform społecznościowych w sektorze komercyjnym. Analizy struktur i dynamiki rozwoju sieci społecznych
T-W-6Wykorzystanie systemów rekomendujących w handlu elektronicznym. Algorytmy i metody.
T-W-9Technologie serwerów reklam i zarządzanie przebiegiem kampanii reklamowych
T-W-5Technologie i kanały dystrybucji produktów w systemach internetowych. Platformy aukcyjne. Pasaże handlowe. Systemy porównawcze.
T-W-1Kierunki rozwoju systemów internetowych zarządzania. Modele biznesowe. Rynek domen internetowych.
T-W-4Portale korporacyjne i systemy CMS
T-L-1Instruktaż dot. treści i formy realizacji zajęć laboratoryjnych. Sprawdzenie wiedzy początkowej oraz omówienie zamierzonych efektów kształcenia.
T-L-7Ocena stworzonych sklepów i prezentacji. Spotkanie oceniające i podsumowujące zdobytą wiedzę, umiejętności i kompetencje.
T-W-14Optymalizacja witryn internetowych i metody analityczne.
T-W-15Uwarunkowania prawne i etyka działalności komercyjnej w Internecie.
T-W-8Modele komunikacji i pomiary audiencji w marketingu elektronicznym.
T-W-10Pozycjonowanie i reklama w wyszukiwarkach internetowych
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych.
M-1Wykład z prezentacjami i przykładami
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład - ocena podsumowująca - Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu - łącznie 10 pytań;
S-2Ocena formująca: Ogólna ocena na podstawie sprawozdań i obecności – w trakcie laboratoriów ocena formująca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć związanych z technologiami handlu i marketingu elektronicznego.
3,0Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego.
3,5Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Zna podstawowe technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym.
4,0Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Dobrze zna technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym.
4,5Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Dobrze zna podstawowe technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów handlu elektronicznego.
5,0Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Dobrze zna podstawowe technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów handlu elektronicznego oraz metody optymalizacji powiązane z systemami internetowymi.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O4/07_W02Wiedza w zakresie technologii internetowych wykorzystywanych w zarządzaniu i marketingu elektronicznym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_W17ma wiedzę z zakresu ekonomii oraz zarządzania produkcją i usługami, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
ZIP_1A_W13zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
T1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zastosowaniami Internetu w zarządzaniu i marketingu i ukształtowanie umiejętności w zakresie oceny tych zastosowań na wybranym przypadku.
C-3Rozwinięcie kompetencji aktywnego udziału w dyskusji i oceny oraz otwartości na pracę zespołową.
C-2Ukształtowanie umiejętności projektowania i tworzenia sklepu internetowego, umiejętności skutecznej i świadomej prezentacji.
Treści programoweT-W-9Technologie serwerów reklam i zarządzanie przebiegiem kampanii reklamowych
T-L-5Budowa sklepu internetowego dla istniejącego lub wyimaginowanego przedsięwzięcia.
T-W-10Pozycjonowanie i reklama w wyszukiwarkach internetowych
T-W-13Technologie mobilne w handlu elektronicznym i marketingu.
T-W-12Alternatywne formy promocji i marketingu w Internecie. Programy partnerskie. Marketing wirusowy. Wirtualne światy i systemy MMO.
T-W-11Zastosowania platform społecznościowych w sektorze komercyjnym. Analizy struktur i dynamiki rozwoju sieci społecznych
T-W-15Uwarunkowania prawne i etyka działalności komercyjnej w Internecie.
T-W-14Optymalizacja witryn internetowych i metody analityczne.
T-L-1Instruktaż dot. treści i formy realizacji zajęć laboratoryjnych. Sprawdzenie wiedzy początkowej oraz omówienie zamierzonych efektów kształcenia.
T-L-3Modernizacja przedsiębiorstwa dzięki wykorzystaniu Internetu w działalności podstawowej – analiza serwisu WWW, studium przypadku, burza mózgów.
T-W-2Systemy handlu elektronicznego w sektorze B2C
T-W-3Platformy handlu elektronicznego w sektorze B2B
T-W-4Portale korporacyjne i systemy CMS
T-W-1Kierunki rozwoju systemów internetowych zarządzania. Modele biznesowe. Rynek domen internetowych.
T-W-5Technologie i kanały dystrybucji produktów w systemach internetowych. Platformy aukcyjne. Pasaże handlowe. Systemy porównawcze.
T-L-6Budowa sklepu internetowego dla istniejącego lub wyimaginowanego przedsięwzięcia – ciąg dalszy.
T-L-4Analiza możliwości technologii internetowych w realizacji marketingu-mix. Dobór tematyki sklepu internetowego.
T-L-2Omówienie umiejętności przydatnych w zarządzaniu i marketingu w przedsięwzięciach internetowych. Przygotowanie do prezentacji ustnej. Badanie zastosowań Internetu w zarządzaniu firmą i innymi przedsięwzięciami
T-W-7Technologie płatności elektronicznych. Pieniądz elektroniczny. Płatności mobilne.
T-W-8Modele komunikacji i pomiary audiencji w marketingu elektronicznym.
T-L-7Ocena stworzonych sklepów i prezentacji. Spotkanie oceniające i podsumowujące zdobytą wiedzę, umiejętności i kompetencje.
T-W-6Wykorzystanie systemów rekomendujących w handlu elektronicznym. Algorytmy i metody.
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład - ocena podsumowująca - Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu - łącznie 10 pytań;
S-2Ocena formująca: Ogólna ocena na podstawie sprawozdań i obecności – w trakcie laboratoriów ocena formująca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć związanych z technologiami handlu i marketingu elektronicznego.
3,0Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego.
3,5Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Zna podstawowe technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym.
4,0Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Dobrze zna technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym.
4,5Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Dobrze zna podstawowe technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów handlu elektronicznego.
5,0Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Dobrze zna podstawowe technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów handlu elektronicznego oraz metody optymalizacji powiązane z systemami internetowymi.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O4/07_U01Umiejętność instalacji i wdrażania systemów handlu elektronicznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_U19potrafi zidentyfikować i rozwiązać podstawowy problem techniczny, technologiczny lub organizacyjny związany z procesem produkcji
ZIP_1A_U10ma umiejętności w zakresie prowadzenia przedsięwzięć marketingowych związanych z produkcją
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Rozwinięcie kompetencji aktywnego udziału w dyskusji i oceny oraz otwartości na pracę zespołową.
C-2Ukształtowanie umiejętności projektowania i tworzenia sklepu internetowego, umiejętności skutecznej i świadomej prezentacji.
C-1Zapoznanie studentów z zastosowaniami Internetu w zarządzaniu i marketingu i ukształtowanie umiejętności w zakresie oceny tych zastosowań na wybranym przypadku.
Treści programoweT-W-11Zastosowania platform społecznościowych w sektorze komercyjnym. Analizy struktur i dynamiki rozwoju sieci społecznych
T-W-14Optymalizacja witryn internetowych i metody analityczne.
T-L-5Budowa sklepu internetowego dla istniejącego lub wyimaginowanego przedsięwzięcia.
T-W-8Modele komunikacji i pomiary audiencji w marketingu elektronicznym.
T-L-4Analiza możliwości technologii internetowych w realizacji marketingu-mix. Dobór tematyki sklepu internetowego.
T-W-12Alternatywne formy promocji i marketingu w Internecie. Programy partnerskie. Marketing wirusowy. Wirtualne światy i systemy MMO.
T-W-13Technologie mobilne w handlu elektronicznym i marketingu.
T-L-3Modernizacja przedsiębiorstwa dzięki wykorzystaniu Internetu w działalności podstawowej – analiza serwisu WWW, studium przypadku, burza mózgów.
T-L-2Omówienie umiejętności przydatnych w zarządzaniu i marketingu w przedsięwzięciach internetowych. Przygotowanie do prezentacji ustnej. Badanie zastosowań Internetu w zarządzaniu firmą i innymi przedsięwzięciami
T-W-10Pozycjonowanie i reklama w wyszukiwarkach internetowych
T-L-7Ocena stworzonych sklepów i prezentacji. Spotkanie oceniające i podsumowujące zdobytą wiedzę, umiejętności i kompetencje.
T-L-6Budowa sklepu internetowego dla istniejącego lub wyimaginowanego przedsięwzięcia – ciąg dalszy.
T-W-7Technologie płatności elektronicznych. Pieniądz elektroniczny. Płatności mobilne.
T-L-1Instruktaż dot. treści i formy realizacji zajęć laboratoryjnych. Sprawdzenie wiedzy początkowej oraz omówienie zamierzonych efektów kształcenia.
T-W-1Kierunki rozwoju systemów internetowych zarządzania. Modele biznesowe. Rynek domen internetowych.
T-W-9Technologie serwerów reklam i zarządzanie przebiegiem kampanii reklamowych
T-W-15Uwarunkowania prawne i etyka działalności komercyjnej w Internecie.
T-W-5Technologie i kanały dystrybucji produktów w systemach internetowych. Platformy aukcyjne. Pasaże handlowe. Systemy porównawcze.
T-W-4Portale korporacyjne i systemy CMS
T-W-3Platformy handlu elektronicznego w sektorze B2B
T-W-2Systemy handlu elektronicznego w sektorze B2C
T-W-6Wykorzystanie systemów rekomendujących w handlu elektronicznym. Algorytmy i metody.
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ogólna ocena na podstawie sprawozdań i obecności – w trakcie laboratoriów ocena formująca
S-1Ocena podsumowująca: Wykład - ocena podsumowująca - Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu - łącznie 10 pytań;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie korzystać z systemów handlu i marketingu elektronicznego.
3,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego.
3,5Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować systemy.
4,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy handlu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy.
4,5Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy handlu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne.
5,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy handlu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne. Umie zastosować metody optymalizacji systemów internetowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O4/07_U02Umiejetność wdrażania systemów internetowych wspomagających zarządzanie i marketing
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_U17ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy
ZIP_1A_U07ma umiejętności w zakresie uwzględniania zasad zarządzania w różnych formach aktywności zawodowej
ZIP_1A_U10ma umiejętności w zakresie prowadzenia przedsięwzięć marketingowych związanych z produkcją
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-3Rozwinięcie kompetencji aktywnego udziału w dyskusji i oceny oraz otwartości na pracę zespołową.
C-2Ukształtowanie umiejętności projektowania i tworzenia sklepu internetowego, umiejętności skutecznej i świadomej prezentacji.
C-1Zapoznanie studentów z zastosowaniami Internetu w zarządzaniu i marketingu i ukształtowanie umiejętności w zakresie oceny tych zastosowań na wybranym przypadku.
Treści programoweT-W-7Technologie płatności elektronicznych. Pieniądz elektroniczny. Płatności mobilne.
T-W-10Pozycjonowanie i reklama w wyszukiwarkach internetowych
T-W-2Systemy handlu elektronicznego w sektorze B2C
T-W-13Technologie mobilne w handlu elektronicznym i marketingu.
T-W-6Wykorzystanie systemów rekomendujących w handlu elektronicznym. Algorytmy i metody.
T-W-5Technologie i kanały dystrybucji produktów w systemach internetowych. Platformy aukcyjne. Pasaże handlowe. Systemy porównawcze.
T-L-5Budowa sklepu internetowego dla istniejącego lub wyimaginowanego przedsięwzięcia.
T-W-3Platformy handlu elektronicznego w sektorze B2B
T-L-4Analiza możliwości technologii internetowych w realizacji marketingu-mix. Dobór tematyki sklepu internetowego.
T-L-2Omówienie umiejętności przydatnych w zarządzaniu i marketingu w przedsięwzięciach internetowych. Przygotowanie do prezentacji ustnej. Badanie zastosowań Internetu w zarządzaniu firmą i innymi przedsięwzięciami
T-W-9Technologie serwerów reklam i zarządzanie przebiegiem kampanii reklamowych
T-W-15Uwarunkowania prawne i etyka działalności komercyjnej w Internecie.
T-L-7Ocena stworzonych sklepów i prezentacji. Spotkanie oceniające i podsumowujące zdobytą wiedzę, umiejętności i kompetencje.
T-L-1Instruktaż dot. treści i formy realizacji zajęć laboratoryjnych. Sprawdzenie wiedzy początkowej oraz omówienie zamierzonych efektów kształcenia.
T-W-12Alternatywne formy promocji i marketingu w Internecie. Programy partnerskie. Marketing wirusowy. Wirtualne światy i systemy MMO.
T-W-11Zastosowania platform społecznościowych w sektorze komercyjnym. Analizy struktur i dynamiki rozwoju sieci społecznych
T-L-3Modernizacja przedsiębiorstwa dzięki wykorzystaniu Internetu w działalności podstawowej – analiza serwisu WWW, studium przypadku, burza mózgów.
T-W-8Modele komunikacji i pomiary audiencji w marketingu elektronicznym.
T-W-1Kierunki rozwoju systemów internetowych zarządzania. Modele biznesowe. Rynek domen internetowych.
T-W-4Portale korporacyjne i systemy CMS
T-W-14Optymalizacja witryn internetowych i metody analityczne.
T-L-6Budowa sklepu internetowego dla istniejącego lub wyimaginowanego przedsięwzięcia – ciąg dalszy.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych.
M-1Wykład z prezentacjami i przykładami
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład - ocena podsumowująca - Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu - łącznie 10 pytań;
S-2Ocena formująca: Ogólna ocena na podstawie sprawozdań i obecności – w trakcie laboratoriów ocena formująca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie korzystać z systemów handlu i marketingu elektronicznego.
3,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego.
3,5Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować systemy.
4,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy handlu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy.
4,5Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy handlu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne.
5,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy handlu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne. Umie zastosować metody optymalizacji systemów internetowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O4/07_K01Kompetencje w zakresie wdrażania i eksploatacji internetowych systemów zarządzania i marketingu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_K03ma kompetencje w zakresie świadomej odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
ZIP_1A_K08ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technnicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektach działalności inżynierskiej;podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zastosowaniami Internetu w zarządzaniu i marketingu i ukształtowanie umiejętności w zakresie oceny tych zastosowań na wybranym przypadku.
C-3Rozwinięcie kompetencji aktywnego udziału w dyskusji i oceny oraz otwartości na pracę zespołową.
C-2Ukształtowanie umiejętności projektowania i tworzenia sklepu internetowego, umiejętności skutecznej i świadomej prezentacji.
Treści programoweT-W-9Technologie serwerów reklam i zarządzanie przebiegiem kampanii reklamowych
T-W-13Technologie mobilne w handlu elektronicznym i marketingu.
T-W-7Technologie płatności elektronicznych. Pieniądz elektroniczny. Płatności mobilne.
T-L-4Analiza możliwości technologii internetowych w realizacji marketingu-mix. Dobór tematyki sklepu internetowego.
T-W-5Technologie i kanały dystrybucji produktów w systemach internetowych. Platformy aukcyjne. Pasaże handlowe. Systemy porównawcze.
T-W-1Kierunki rozwoju systemów internetowych zarządzania. Modele biznesowe. Rynek domen internetowych.
T-W-8Modele komunikacji i pomiary audiencji w marketingu elektronicznym.
T-W-12Alternatywne formy promocji i marketingu w Internecie. Programy partnerskie. Marketing wirusowy. Wirtualne światy i systemy MMO.
T-W-10Pozycjonowanie i reklama w wyszukiwarkach internetowych
T-L-1Instruktaż dot. treści i formy realizacji zajęć laboratoryjnych. Sprawdzenie wiedzy początkowej oraz omówienie zamierzonych efektów kształcenia.
T-W-14Optymalizacja witryn internetowych i metody analityczne.
T-L-7Ocena stworzonych sklepów i prezentacji. Spotkanie oceniające i podsumowujące zdobytą wiedzę, umiejętności i kompetencje.
T-W-6Wykorzystanie systemów rekomendujących w handlu elektronicznym. Algorytmy i metody.
T-L-2Omówienie umiejętności przydatnych w zarządzaniu i marketingu w przedsięwzięciach internetowych. Przygotowanie do prezentacji ustnej. Badanie zastosowań Internetu w zarządzaniu firmą i innymi przedsięwzięciami
T-L-3Modernizacja przedsiębiorstwa dzięki wykorzystaniu Internetu w działalności podstawowej – analiza serwisu WWW, studium przypadku, burza mózgów.
T-W-11Zastosowania platform społecznościowych w sektorze komercyjnym. Analizy struktur i dynamiki rozwoju sieci społecznych
T-W-2Systemy handlu elektronicznego w sektorze B2C
T-L-5Budowa sklepu internetowego dla istniejącego lub wyimaginowanego przedsięwzięcia.
T-W-15Uwarunkowania prawne i etyka działalności komercyjnej w Internecie.
T-W-4Portale korporacyjne i systemy CMS
T-W-3Platformy handlu elektronicznego w sektorze B2B
T-L-6Budowa sklepu internetowego dla istniejącego lub wyimaginowanego przedsięwzięcia – ciąg dalszy.
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ogólna ocena na podstawie sprawozdań i obecności – w trakcie laboratoriów ocena formująca
S-1Ocena podsumowująca: Wykład - ocena podsumowująca - Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu - łącznie 10 pytań;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3
3,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym.
3,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie.
4,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z handlem i marketingiem elektronicznym.
4,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym i postępu technologicznego. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z handlem i marketingiem elektronicznym.
5,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym i postępu technologicznego. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych i samodzielnie poszukuje nowych rozwiązań. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z handlem elektronicznym.