Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S1)
specjalność: e- technologie w produkcji i zarządzaniu
Sylabus przedmiotu Standardy oprogramowania:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie i inżynieria produkcji | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Standardy oprogramowania | ||
Specjalność | e- technologie w produkcji i zarządzaniu | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Oprogramowania | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Mirosław Mościcki <Miroslaw.Moscicki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończony kurs Nowoczesne paradygmaty programowania |
W-2 | Ukończony kurs Podstawy informatyki i algorytmizacji |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z istniejącymi standardami oprogramowania |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności z zakresu tworzenia standardów oprogramownia |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Tworzenie dokumentacji | 4 |
T-L-2 | przegląd i audyt | 2 |
T-L-3 | testowanie | 3 |
T-L-4 | raporty | 2 |
T-L-5 | kontrola kodu | 2 |
T-L-6 | zarządzanie ryzykiem | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Języki programowania i paradygmaty programowania | 4 |
T-W-2 | zarządzanie; dokumentacja, przegląd i audyt, testowanie, raporty, narzędzia, techniki i metodologie, kontrola kodu, zarządzanie ryzykiem | 6 |
T-W-3 | najpopularniejsze standardy programowania | 3 |
T-W-4 | metodyki programowania | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-L-2 | Przygotowanie się do zajęć laboratoryjnych | 15 |
A-L-3 | Udział w konsultacjach | 2 |
32 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Samodzielne studiowanie tematyki wykładów | 5 |
A-W-3 | Przygotowanie do kolokwium zaliczającego | 5 |
A-W-4 | Kolokwium zaliczające | 2 |
27 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Wejściówka - Pozwala ocenić przygotowanie studenta do ćwiczeń laboratoryjnych |
S-2 | Ocena formująca: Ocena poprawności wykonania zadania projektowego |
S-3 | Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczające |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_1A_O1/5_W01 Student potrafi korzystać z istniejących standardów oprogramowania i zastosować je do realizowanych projektów | ZIP_1A_W03, ZIP_1A_W17, ZIP_1A_W11, ZIP_1A_W13, ZIP_1A_W15, ZIP_1A_W16 | T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W09, T1A_W10, T1A_W11 | InzA_W02, InzA_W03, InzA_W04, InzA_W05 | C-1 | T-L-1, T-L-4, T-L-6, T-W-4, T-W-3, T-L-3, T-W-2, T-L-2, T-W-1, T-L-5 | M-1, M-2 | S-3, S-2, S-1 |
ZIP_1A_O1/5_W02 Student potrafi stworzyć nowy lub dostosować do swoich potrzeg wybrany standard oprogramowania i zastosować je do realizowanego projektu | ZIP_1A_W03, ZIP_1A_W17, ZIP_1A_W10, ZIP_1A_W11, ZIP_1A_W12, ZIP_1A_W13, ZIP_1A_W15, ZIP_1A_W16 | T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W09, T1A_W10, T1A_W11 | InzA_W02, InzA_W03, InzA_W04, InzA_W05 | C-2 | T-L-3, T-L-4, T-W-4, T-L-5, T-W-2, T-L-6, T-L-1, T-L-2, T-W-1 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_1A_O1/5_U01 Student potrafi wykorzystać wybrany standard oprogramowania do realizacji projektu | ZIP_1A_U01, ZIP_1A_U03, ZIP_1A_U28, ZIP_1A_U27, ZIP_1A_U12, ZIP_1A_U14, ZIP_1A_U25, ZIP_1A_U17, ZIP_1A_U21 | T1A_U01, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U10, T1A_U11, T1A_U13, T1A_U15, T1A_U16 | InzA_U03, InzA_U05, InzA_U07, InzA_U08 | C-1 | T-L-6, T-W-4, T-L-2, T-L-5, T-L-4, T-W-3, T-L-3 | M-2, M-1 | S-1, S-2, S-3 |
ZIP_1A_O1/5_U02 Student potrafi od podstaw zaprojektować i wdrożyć standard oprogramowania | ZIP_1A_U01, ZIP_1A_U03, ZIP_1A_U06, ZIP_1A_U09, ZIP_1A_U12, ZIP_1A_U16, ZIP_1A_U20, ZIP_1A_U21, ZIP_1A_U22, ZIP_1A_U23 | T1A_U01, T1A_U02, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U09, T1A_U10, T1A_U11, T1A_U13, T1A_U15 | InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U07 | C-2 | T-L-1, T-L-3, T-W-3, T-L-2, T-W-2, T-L-5, T-W-1, T-W-4, T-L-6, T-L-4 | M-2, M-1 | S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_1A_O1/5_K01 W wyniku przprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: zdolność do posługiwania się dokumentacją techniczną projektu, zdolność do pracy w grupie, postępowanie zgodne z zasadami etyki, kreatywność w zakresie tworzenia własnych standardów. | ZIP_1A_K01, ZIP_1A_K02, ZIP_1A_K03, ZIP_1A_K09, ZIP_1A_K06, ZIP_1A_K07, ZIP_1A_K08 | T1A_K01, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05, T1A_K06, T1A_K07 | InzA_K01, InzA_K02 | C-2, C-1 | T-W-1, T-L-6, T-L-2, T-W-4, T-L-5, T-L-3, T-W-2, T-L-4, T-L-1, T-W-3 | M-1, M-2 | S-3, S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_1A_O1/5_W01 Student potrafi korzystać z istniejących standardów oprogramowania i zastosować je do realizowanych projektów | 2,0 | nie potrafi korzystać z istniejących standardów |
3,0 | potrafi korzystać z istniejących standardów w zakresie dokumentowania postępu prac | |
3,5 | potrafi korzystać z istniejących standardów w zakresie dokumentowania postępu prac oraz planowania prac | |
4,0 | potrafi korzystać z istniejących standardów w zakresie dokumentowania postępu prac, planowania prac, oraz tworzenia raportów | |
4,5 | potrafi korzystać z istniejących standardów w zakresie dokumentowania postępu prac, planowania prac, oraz tworzenia raportów, potrafi zastosować wybrany standard w procesie testowania | |
5,0 | potrafi korzystać z istniejących standardów w zakresie dokumentowania postępu prac, planowania prac, oraz tworzenia raportów, potrafi zastosować wybrany standard w procesie testowania, potrafi kompleksowo zastosować dowolny standard w tworzonym projekcie. | |
ZIP_1A_O1/5_W02 Student potrafi stworzyć nowy lub dostosować do swoich potrzeg wybrany standard oprogramowania i zastosować je do realizowanego projektu | 2,0 | nie potrafi korzystać z istniejących standardów |
3,0 | potrafi korzystać z istniejących standardów w zakresie dokumentowania postępu prac | |
3,5 | potrafi korzystać z istniejących standardów w zakresie dokumentowania postępu prac, planowania prac, oraz tworzenia raportów, potrafi dostosować wybrany standard do swoich potrzeb | |
4,0 | potrafi korzystać z istniejących standardów w zakresie dokumentowania postępu prac, planowania prac, oraz tworzenia raportów, potrafi zastosować wybrany standard w procesie testowania, potrafi dostosować wybrany standard do swoich potrzeb | |
4,5 | potrafi korzystać z istniejących standardów w zakresie dokumentowania postępu prac, planowania prac, oraz tworzenia raportów, potrafi zastosować wybrany standard w procesie testowania, potrafi kompleksowo zastosować dowolny standard w tworzonym projekcie, potrafi dostosować wybrany standard do swoich potrzeb | |
5,0 | potrafi korzystać z istniejących standardów w zakresie dokumentowania postępu prac, planowania prac, oraz tworzenia raportów, potrafi zastosować wybrany standard w procesie testowania, potrafi kompleksowo zastosować dowolny standard w tworzonym projekcie, potrafi dostosować wybrany standard do swoich potrzeb, potrafi stworzyć nowy standard |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_1A_O1/5_U01 Student potrafi wykorzystać wybrany standard oprogramowania do realizacji projektu | 2,0 | nie potrafi wybrać standardu |
3,0 | potrafi wybrać właściwy standard do realizacji projektu | |
3,5 | potrafi korzystać z wybranego standardu w zakresie dokumentowania postępu prac oraz planowania prac | |
4,0 | potrafi korzystać z wybranego standardu w zakresie dokumentowania postępu prac, planowania prac, oraz tworzenia raportów | |
4,5 | potrafi korzystać z wybranego standardu w zakresie dokumentowania postępu prac, planowania prac, oraz tworzenia raportów, potrafi zastosować wybrany standard w procesie testowania | |
5,0 | potrafi korzystać z wybranego standardu w zakresie dokumentowania postępu prac, planowania prac, oraz tworzenia raportów, potrafi zastosować wybrany standard w procesie testowania, potrafi kompleksowo zastosować dowolny standard w tworzonym projekcie. | |
ZIP_1A_O1/5_U02 Student potrafi od podstaw zaprojektować i wdrożyć standard oprogramowania | 2,0 | nie potrafi zaprojektować standardu |
3,0 | potrafi zaprojektować standard dla danego projektu w zakresie planowania pracu | |
3,5 | potrafi zaprojektować standard dla danego projektu w zakresie dokumentowania postępu prac oraz planowania prac | |
4,0 | potrafi zaprojektować standard dla danego projektu w zakresie dokumentowania postępu prac, planowania prac, oraz tworzenia raportów | |
4,5 | potrafi zaprojektować standard dla danego projektu w zakresie dokumentowania postępu prac, planowania prac, oraz tworzenia raportów, potrafi zastosować standard w procesie testowania | |
5,0 | potrafi zaprojektować standard dla danego projektu w zakresie dokumentowania postępu prac, planowania prac, oraz tworzenia raportów, potrafi zastosować standard w procesie testowania, potrafi kompleksowo zastosować zaprojektowany standard w tworzonym projekcie. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_1A_O1/5_K01 W wyniku przprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: zdolność do posługiwania się dokumentacją techniczną projektu, zdolność do pracy w grupie, postępowanie zgodne z zasadami etyki, kreatywność w zakresie tworzenia własnych standardów. | 2,0 | nie potrafi posługiwać się dokumentacją techniczną projektu |
3,0 | potrafi posługiwać się dokumentacją techniczną projektu w zakresie planowania prac | |
3,5 | potrafi posługiwać się dokumentacją techniczną projektu w zakresie planowania prac, tworzenia raportów oraz dokumentowania postępu prac | |
4,0 | potrafi posługiwać się dokumentacją techniczną projektu w zakresie planowania prac, tworzenia raportów oraz dokumentowania postępu prac, potrafi pracować w grupie | |
4,5 | potrafi posługiwać się dokumentacją techniczną projektu w zakresie planowania prac, tworzenia raportów oraz dokumentowania postępu prac, potrafi pracować w grupie, postępuje zgodnie z zasadami etyki | |
5,0 | potrafi posługiwać się dokumentacją techniczną projektu w zakresie planowania prac, tworzenia raportów oraz dokumentowania postępu prac, potrafi pracować w grupie, postępuje zgodnie z zasadami etyki, potrafi tworzyć własne standardy |
Literatura podstawowa
- James W. Moore, Software engineering Standards, IEEE Computer Society, Los Alamitos, 1999