Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S1)
specjalność: e- technologie w produkcji i zarządzaniu

Sylabus przedmiotu LaTeX - system składu tekstów inżynierskich - Przedmiot obieralny II:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot LaTeX - system składu tekstów inżynierskich - Przedmiot obieralny II
Specjalność e- technologie w produkcji i zarządzaniu
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Komputerów i Telekomunikacji
Nauczyciel odpowiedzialny Tomasz Mąka <Tomasz.Maka@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Tomasz Mąka <Tomasz.Maka@zut.edu.pl>, Remigiusz Olejnik <Remigiusz.Olejnik@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 15 0,90,44zaliczenie
laboratoriaL5 15 1,10,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy informatyki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność posługiwania się systemem składu LaTeX w celu tworzenia dokumentów technicznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Skład tekstu o treści wybranej przez studenta. Wybór klasy dokumentu, analiza cech charakterystycznych podstawowych klas.2
T-L-2Podział treści dokumentu zgodnie z określoną klasą, dobór kroju i wielkości czcionki.2
T-L-3Ćwiczenia użycia grafiki bitmapowej i wektorowej w dokumencie.2
T-L-4Skład tabel w tekście, ich modyfikacje. Projektowanie układu obiektów w dokumencie źródłowym.2
T-L-5Tworzeni i skład formuł matematycznych o zróznicowanym stopniu złożoności.2
T-L-6Wykorzystywanie dodatkowych pakietów, projektowanie własnego stylu.2
T-L-7Tworzenie własnej bibliografii z użyciem programu BiBteX oraz skorowidza. Tworzenie własniej prezentacji z użyciek pakietu Beamer.3
15
wykłady
T-W-1Opis instalacji i inicjalizacji pakietu TeXlive. Zasady przetwarzania plików źródłowych, ogólna struktura dokumentu - podział na części, rozdziały, sekcje, paragrafy.2
T-W-2Tworzenie strony tytułowej, spisu treści, tabel, rysunków i załączników2
T-W-3Wykorzystywanie, przetwarzanie i cytowanie ilustracji graficznych w tekście.2
T-W-4Zasady poprawnego składu formuł matematycznych.2
T-W-5Wykorzystywanie programów do tworzenia bibliografii i indeksu – BibTeX oraz MakeIndex. Zasady tworzenia odnośników w tekście i cytowań do literatury.2
T-W-6Zasady tworzenia i zarządzania licznikami poszczególnych elementów dokumentu. Definiowanie własnego stylu – określanie wyglądu żywej paginy oraz stopki drukarskiej, modyfikacje parametrów dokumentu takich jak marginesy, listy, wyliczenia, nagłówki sekcji, itp.2
T-W-7Zasady tworzenia struktury obszernych dokumentów. Wykorzystanie druku wielokolumnowego oraz struktur specjalnych związanych z rozmieszczaniem tekstu. Definiowanie własnych makr i otoczeń. Tworzenie prezentacji z wykorzystaniem pakietu Beamer.3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-L-2Przygotowanie się do zajęć.10
A-L-3Udział w konsultacjach.7
32
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-W-2Przygotowanie się do zaliczenia.10
A-W-3Analiza literaturowa.2
27

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Opracowanie dokumentu w postaci ksiązki zawierającej podstawowe konstrukcje i obiekty systemu LaTeX.
S-2Ocena formująca: Ćwiczenia laboratoryje obejmujące stopniowe poznawanie elementów systemu składu LaTeX. Na każdych zajęciach jest przygotowany krótki dokument zawierający omawiane elementy.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_O/2/2_W01
W ramach przedmiotu studenci zdobędą wiedzę niezbędą w efektywnym procesie tworzenia dokumentów technicznych z wykorzystaniem systemu składu LaTeX.
ZIP_1A_W03, ZIP_1A_W15T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W07InzA_W02, InzA_W05C-1T-W-5, T-W-3, T-L-2, T-W-4, T-L-4, T-W-7, T-W-2, T-W-6, T-L-7M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_O/2/2_U01
Umiejętność opracowywania dokumentów technicznych z wykorzystaniem systemu składu LaTeX.
ZIP_1A_U12, ZIP_1A_U25, ZIP_1A_U16, ZIP_1A_U18, ZIP_1A_U21T1A_U01, T1A_U02, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U08, T1A_U13InzA_U01, InzA_U05C-1T-L-1, T-W-5, T-L-6, T-W-2, T-L-5, T-W-1, T-L-7M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_O/2/2_W01
W ramach przedmiotu studenci zdobędą wiedzę niezbędą w efektywnym procesie tworzenia dokumentów technicznych z wykorzystaniem systemu składu LaTeX.
2,0Nie posiada elementarnej wiedzy dotyczącej podstawowych technik składu tekstu w systemie LaTeX: nieskomplikowana struktura logiczna dokumentu, jedna klasa dokumentu, jedno otoczenie.
3,0Posiada wiedzę dotyczącą podstawowych technik składu tekstu w systemie LaTeX: nieskomplikowana struktura logiczna dokumentu, jedna klasa dokumentu, jedno otoczenie.
3,5Posiada wiedzę dotyczącą instalacji i konfiguracji systemu LaTeX. Posiada poszerzoną wiedzę dotyczącą podstawowych technik składu tekstu w systemie LaTeX: średnio skomplikowana struktura logiczna dokumentu, kilka klas dokumentów, kilka otoczeń, elementy składu matematycznego.
4,0Posiada wiedzę dotyczącą instalacji i konfiguracji systemu LaTeX. Posiada szeroką wiedzę dotyczącą technik składu tekstu w systemie LaTeX: skomplikowana struktura logiczna dokumentu, wiele klas dokumentów, wiele otoczeń, zaawansowany skład formuł matematycznych, skład tabel, podstawy przetwarzania ilustracji w dokumencie.
4,5Posiada wiedzę dotyczącą instalacji i konfiguracji systemu LaTeX. Posiada poszerzoną wiedzę dotyczącą technik składu tekstu w systemie LaTeX: skomplikowana struktura logiczna dokumentu, wiele klas dokumentów, wiele otoczeń, zaawansowany skład formuł matematycznych, skład tabel, przetwarzanie ilustracji w dokumencie, podstawy tworzenia struktur uzupełniających - bibliografia, załączniki, indeksy.
5,0Posiada wiedzę dotyczącą instalacji i konfiguracji systemu LaTeX. Posiada bardzo szeroką wiedzę dotyczącą zaawansowanych technik składu tekstu w systemie LaTeX: skomplikowana struktura logiczna dokumentu, wiele klas dokumentów, wiele otoczeń, zaawansowany skład formuł matematycznych, skład tabel, przetwarzanie ilustracji w dokumencie, tworzenie złożonych struktur uzupełniających - bibliografia, załączniki, indeksy, tworzenie własnego szablonu, tworzenie prezentacji wykorzystującego pakiet beamer.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_O/2/2_U01
Umiejętność opracowywania dokumentów technicznych z wykorzystaniem systemu składu LaTeX.
2,0Nie posiada praktycznych umiejętności składania tekstów inżynierskich w systemie LaTeX: nieskomplikowana struktura logiczna dokumentu, jedna klasa dokumentu, jedno otoczenie.
3,0Posiada praktyczne umiejętności składania tekstów inżynierskich w systemie LaTeX z wykorzystaniem podstawowych technik: nieskomplikowana struktura logiczna dokumentu, jedna klasa dokumentu, jedno otoczenie.
3,5Posiada praktyczne umiejętności instalacji i konfiguracji systemu LaTeX. Posiada poszerzone praktyczne umiejętności składania tekstów inżynierskich w systemie LaTeX z wykorzystaniem podstawowych technik: średnio skomplikowana struktura logiczna dokumentu, kilka klas dokumentów, kilka otoczeń, elementy składu matematycznego.
4,0Posiada praktyczne umiejętności instalacji i konfiguracji systemu LaTeX. Posiada szerokie praktyczne umiejętności składania tekstów inżynierskich w systemie LaTeX: skomplikowana struktura logiczna dokumentu, wiele klas dokumentów, wiele otoczeń, zaawansowany skład formuł matematycznych, skład tabel, podstawy przetwarzania ilustracji w dokumencie.
4,5Posiada praktyczne umiejętności instalacji i konfiguracji systemu LaTeX. Posiada poszerzone praktyczne umiejętności składania tekstów inżynierskich w systemie LaTeX: skomplikowana struktura logiczna dokumentu, wiele klas dokumentów, wiele otoczeń, zaawansowany skład formuł matematycznych, skład tabel, przetwarzanie ilustracji w dokumencie, podstawy tworzenia struktur uzupełniających - bibliografia, załączniki, indeksy.
5,0Posiada praktyczne umiejętności instalacji i konfiguracji systemu LaTeX. Posiada bardzo szerokie praktyczne umiejętności składania tekstów inżynierskich w systemie LaTeX z wykorzystaniem zaawansowanych technik: skomplikowana struktura logiczna dokumentu, wiele klas dokumentów, wiele otoczeń, zaawansowany skład formuł matematycznych, skład tabel, przetwarzanie ilustracji w dokumencie, tworzenie złożonych struktur uzupełniających - bibliografia, załączniki, indeksy, tworzenie własnego szablonu, tworzenie prezentacji wykorzystującego pakiet beamer.

Literatura podstawowa

  1. A. Diller, LaTeX wiersz po wierszu. Zasady i techniki przetwarzania dokumentów, Wydawnictwo Helion, Gliwice, 2001
  2. L. Lamport, LaTeX system opracowywania dokumentów. Podręcznik i przewodnik użytkownika, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa, 2004
  3. P. Łupkowski, LaTeX leksykon kieszonkowy, Wydawnictwo Helion, Gliwice, 2007

Literatura dodatkowa

  1. T. Oetiker, The Not So Short Introduction to LaTeX 2e, 2010, dokument dostępny pod adresem http://tobi.oetiker.ch/lshort/lshort.pdf
  2. R. Chwałowski, Typografia typowej książki, Wydawnictwo Helion, Warszawa, 2002

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Skład tekstu o treści wybranej przez studenta. Wybór klasy dokumentu, analiza cech charakterystycznych podstawowych klas.2
T-L-2Podział treści dokumentu zgodnie z określoną klasą, dobór kroju i wielkości czcionki.2
T-L-3Ćwiczenia użycia grafiki bitmapowej i wektorowej w dokumencie.2
T-L-4Skład tabel w tekście, ich modyfikacje. Projektowanie układu obiektów w dokumencie źródłowym.2
T-L-5Tworzeni i skład formuł matematycznych o zróznicowanym stopniu złożoności.2
T-L-6Wykorzystywanie dodatkowych pakietów, projektowanie własnego stylu.2
T-L-7Tworzenie własnej bibliografii z użyciem programu BiBteX oraz skorowidza. Tworzenie własniej prezentacji z użyciek pakietu Beamer.3
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Opis instalacji i inicjalizacji pakietu TeXlive. Zasady przetwarzania plików źródłowych, ogólna struktura dokumentu - podział na części, rozdziały, sekcje, paragrafy.2
T-W-2Tworzenie strony tytułowej, spisu treści, tabel, rysunków i załączników2
T-W-3Wykorzystywanie, przetwarzanie i cytowanie ilustracji graficznych w tekście.2
T-W-4Zasady poprawnego składu formuł matematycznych.2
T-W-5Wykorzystywanie programów do tworzenia bibliografii i indeksu – BibTeX oraz MakeIndex. Zasady tworzenia odnośników w tekście i cytowań do literatury.2
T-W-6Zasady tworzenia i zarządzania licznikami poszczególnych elementów dokumentu. Definiowanie własnego stylu – określanie wyglądu żywej paginy oraz stopki drukarskiej, modyfikacje parametrów dokumentu takich jak marginesy, listy, wyliczenia, nagłówki sekcji, itp.2
T-W-7Zasady tworzenia struktury obszernych dokumentów. Wykorzystanie druku wielokolumnowego oraz struktur specjalnych związanych z rozmieszczaniem tekstu. Definiowanie własnych makr i otoczeń. Tworzenie prezentacji z wykorzystaniem pakietu Beamer.3
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-L-2Przygotowanie się do zajęć.10
A-L-3Udział w konsultacjach.7
32
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-W-2Przygotowanie się do zaliczenia.10
A-W-3Analiza literaturowa.2
27
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O/2/2_W01W ramach przedmiotu studenci zdobędą wiedzę niezbędą w efektywnym procesie tworzenia dokumentów technicznych z wykorzystaniem systemu składu LaTeX.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_W03zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i technologie w wybranym obszarze inżynierii produkcji ze szczególnym uwzględnieniem komputerowego wspomagania projektowania i wytwarzania
ZIP_1A_W15ma szczegółową wiedzę związaną z niektórymi obszarami reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Umiejętność posługiwania się systemem składu LaTeX w celu tworzenia dokumentów technicznych
Treści programoweT-W-5Wykorzystywanie programów do tworzenia bibliografii i indeksu – BibTeX oraz MakeIndex. Zasady tworzenia odnośników w tekście i cytowań do literatury.
T-W-3Wykorzystywanie, przetwarzanie i cytowanie ilustracji graficznych w tekście.
T-L-2Podział treści dokumentu zgodnie z określoną klasą, dobór kroju i wielkości czcionki.
T-W-4Zasady poprawnego składu formuł matematycznych.
T-L-4Skład tabel w tekście, ich modyfikacje. Projektowanie układu obiektów w dokumencie źródłowym.
T-W-7Zasady tworzenia struktury obszernych dokumentów. Wykorzystanie druku wielokolumnowego oraz struktur specjalnych związanych z rozmieszczaniem tekstu. Definiowanie własnych makr i otoczeń. Tworzenie prezentacji z wykorzystaniem pakietu Beamer.
T-W-2Tworzenie strony tytułowej, spisu treści, tabel, rysunków i załączników
T-W-6Zasady tworzenia i zarządzania licznikami poszczególnych elementów dokumentu. Definiowanie własnego stylu – określanie wyglądu żywej paginy oraz stopki drukarskiej, modyfikacje parametrów dokumentu takich jak marginesy, listy, wyliczenia, nagłówki sekcji, itp.
T-L-7Tworzenie własnej bibliografii z użyciem programu BiBteX oraz skorowidza. Tworzenie własniej prezentacji z użyciek pakietu Beamer.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Opracowanie dokumentu w postaci ksiązki zawierającej podstawowe konstrukcje i obiekty systemu LaTeX.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada elementarnej wiedzy dotyczącej podstawowych technik składu tekstu w systemie LaTeX: nieskomplikowana struktura logiczna dokumentu, jedna klasa dokumentu, jedno otoczenie.
3,0Posiada wiedzę dotyczącą podstawowych technik składu tekstu w systemie LaTeX: nieskomplikowana struktura logiczna dokumentu, jedna klasa dokumentu, jedno otoczenie.
3,5Posiada wiedzę dotyczącą instalacji i konfiguracji systemu LaTeX. Posiada poszerzoną wiedzę dotyczącą podstawowych technik składu tekstu w systemie LaTeX: średnio skomplikowana struktura logiczna dokumentu, kilka klas dokumentów, kilka otoczeń, elementy składu matematycznego.
4,0Posiada wiedzę dotyczącą instalacji i konfiguracji systemu LaTeX. Posiada szeroką wiedzę dotyczącą technik składu tekstu w systemie LaTeX: skomplikowana struktura logiczna dokumentu, wiele klas dokumentów, wiele otoczeń, zaawansowany skład formuł matematycznych, skład tabel, podstawy przetwarzania ilustracji w dokumencie.
4,5Posiada wiedzę dotyczącą instalacji i konfiguracji systemu LaTeX. Posiada poszerzoną wiedzę dotyczącą technik składu tekstu w systemie LaTeX: skomplikowana struktura logiczna dokumentu, wiele klas dokumentów, wiele otoczeń, zaawansowany skład formuł matematycznych, skład tabel, przetwarzanie ilustracji w dokumencie, podstawy tworzenia struktur uzupełniających - bibliografia, załączniki, indeksy.
5,0Posiada wiedzę dotyczącą instalacji i konfiguracji systemu LaTeX. Posiada bardzo szeroką wiedzę dotyczącą zaawansowanych technik składu tekstu w systemie LaTeX: skomplikowana struktura logiczna dokumentu, wiele klas dokumentów, wiele otoczeń, zaawansowany skład formuł matematycznych, skład tabel, przetwarzanie ilustracji w dokumencie, tworzenie złożonych struktur uzupełniających - bibliografia, załączniki, indeksy, tworzenie własnego szablonu, tworzenie prezentacji wykorzystującego pakiet beamer.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O/2/2_U01Umiejętność opracowywania dokumentów technicznych z wykorzystaniem systemu składu LaTeX.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_U12ma umiejętności w zakresie pracy indywidualnej i w zespole
ZIP_1A_U25ma umiejętności w zakresie rozumienia i stosowania w praktyce zdobytej wiedzy
ZIP_1A_U16ma umiejętności w zakresie komunikowania się z otoczeniem oraz potrafi pozyskiwać informacje z róźnych źródeł, itegrować je, interpretować, wyciągać wnioski a także formułować i uzasadniać opinie
ZIP_1A_U18potrafi planować, przeprowadzać eksperymenty (w tym pomiary i symulacja komputerowa), interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski z eksperymentów
ZIP_1A_U21ma umiejętności samokształcania się
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Umiejętność posługiwania się systemem składu LaTeX w celu tworzenia dokumentów technicznych
Treści programoweT-L-1Skład tekstu o treści wybranej przez studenta. Wybór klasy dokumentu, analiza cech charakterystycznych podstawowych klas.
T-W-5Wykorzystywanie programów do tworzenia bibliografii i indeksu – BibTeX oraz MakeIndex. Zasady tworzenia odnośników w tekście i cytowań do literatury.
T-L-6Wykorzystywanie dodatkowych pakietów, projektowanie własnego stylu.
T-W-2Tworzenie strony tytułowej, spisu treści, tabel, rysunków i załączników
T-L-5Tworzeni i skład formuł matematycznych o zróznicowanym stopniu złożoności.
T-W-1Opis instalacji i inicjalizacji pakietu TeXlive. Zasady przetwarzania plików źródłowych, ogólna struktura dokumentu - podział na części, rozdziały, sekcje, paragrafy.
T-L-7Tworzenie własnej bibliografii z użyciem programu BiBteX oraz skorowidza. Tworzenie własniej prezentacji z użyciek pakietu Beamer.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ćwiczenia laboratoryje obejmujące stopniowe poznawanie elementów systemu składu LaTeX. Na każdych zajęciach jest przygotowany krótki dokument zawierający omawiane elementy.
S-1Ocena podsumowująca: Opracowanie dokumentu w postaci ksiązki zawierającej podstawowe konstrukcje i obiekty systemu LaTeX.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada praktycznych umiejętności składania tekstów inżynierskich w systemie LaTeX: nieskomplikowana struktura logiczna dokumentu, jedna klasa dokumentu, jedno otoczenie.
3,0Posiada praktyczne umiejętności składania tekstów inżynierskich w systemie LaTeX z wykorzystaniem podstawowych technik: nieskomplikowana struktura logiczna dokumentu, jedna klasa dokumentu, jedno otoczenie.
3,5Posiada praktyczne umiejętności instalacji i konfiguracji systemu LaTeX. Posiada poszerzone praktyczne umiejętności składania tekstów inżynierskich w systemie LaTeX z wykorzystaniem podstawowych technik: średnio skomplikowana struktura logiczna dokumentu, kilka klas dokumentów, kilka otoczeń, elementy składu matematycznego.
4,0Posiada praktyczne umiejętności instalacji i konfiguracji systemu LaTeX. Posiada szerokie praktyczne umiejętności składania tekstów inżynierskich w systemie LaTeX: skomplikowana struktura logiczna dokumentu, wiele klas dokumentów, wiele otoczeń, zaawansowany skład formuł matematycznych, skład tabel, podstawy przetwarzania ilustracji w dokumencie.
4,5Posiada praktyczne umiejętności instalacji i konfiguracji systemu LaTeX. Posiada poszerzone praktyczne umiejętności składania tekstów inżynierskich w systemie LaTeX: skomplikowana struktura logiczna dokumentu, wiele klas dokumentów, wiele otoczeń, zaawansowany skład formuł matematycznych, skład tabel, przetwarzanie ilustracji w dokumencie, podstawy tworzenia struktur uzupełniających - bibliografia, załączniki, indeksy.
5,0Posiada praktyczne umiejętności instalacji i konfiguracji systemu LaTeX. Posiada bardzo szerokie praktyczne umiejętności składania tekstów inżynierskich w systemie LaTeX z wykorzystaniem zaawansowanych technik: skomplikowana struktura logiczna dokumentu, wiele klas dokumentów, wiele otoczeń, zaawansowany skład formuł matematycznych, skład tabel, przetwarzanie ilustracji w dokumencie, tworzenie złożonych struktur uzupełniających - bibliografia, załączniki, indeksy, tworzenie własnego szablonu, tworzenie prezentacji wykorzystującego pakiet beamer.