Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZIP_1A_O/2/2_U01 | Umiejętność opracowywania dokumentów technicznych z wykorzystaniem systemu składu LaTeX. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZIP_1A_U12 | ma umiejętności w zakresie pracy indywidualnej i w zespole |
---|
ZIP_1A_U25 | ma umiejętności w zakresie rozumienia i stosowania w praktyce zdobytej wiedzy |
ZIP_1A_U16 | ma umiejętności w zakresie komunikowania się z otoczeniem oraz potrafi pozyskiwać informacje z róźnych źródeł, itegrować je, interpretować, wyciągać wnioski a także formułować i uzasadniać opinie |
ZIP_1A_U18 | potrafi planować, przeprowadzać eksperymenty (w tym pomiary i symulacja komputerowa), interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski z eksperymentów |
ZIP_1A_U21 | ma umiejętności samokształcania się |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
Cel przedmiotu | C-1 | Umiejętność posługiwania się systemem składu LaTeX w celu tworzenia dokumentów technicznych |
---|
Treści programowe | T-L-1 | Skład tekstu o treści wybranej przez studenta. Wybór klasy dokumentu, analiza cech charakterystycznych podstawowych klas. |
---|
T-W-5 | Wykorzystywanie programów do tworzenia bibliografii i indeksu – BibTeX oraz MakeIndex. Zasady tworzenia odnośników w tekście i cytowań do literatury. |
T-L-6 | Wykorzystywanie dodatkowych pakietów, projektowanie własnego stylu. |
T-W-2 | Tworzenie strony tytułowej, spisu treści, tabel, rysunków i załączników |
T-L-5 | Tworzeni i skład formuł matematycznych o zróznicowanym stopniu złożoności. |
T-W-1 | Opis instalacji i inicjalizacji pakietu TeXlive. Zasady przetwarzania plików źródłowych, ogólna struktura dokumentu - podział na części, rozdziały, sekcje, paragrafy. |
T-L-7 | Tworzenie własnej bibliografii z użyciem programu BiBteX oraz skorowidza. Tworzenie własniej prezentacji z użyciek pakietu Beamer. |
Metody nauczania | M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne |
---|
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: Ćwiczenia laboratoryje obejmujące stopniowe poznawanie elementów systemu składu LaTeX. Na każdych zajęciach jest przygotowany krótki dokument zawierający omawiane elementy. |
---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Opracowanie dokumentu w postaci ksiązki zawierającej podstawowe konstrukcje i obiekty systemu LaTeX. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Nie posiada praktycznych umiejętności składania tekstów inżynierskich w systemie LaTeX: nieskomplikowana struktura logiczna dokumentu, jedna klasa dokumentu, jedno otoczenie. |
3,0 | Posiada praktyczne umiejętności składania tekstów inżynierskich w systemie LaTeX z wykorzystaniem podstawowych technik: nieskomplikowana struktura logiczna dokumentu, jedna klasa dokumentu, jedno otoczenie. |
3,5 | Posiada praktyczne umiejętności instalacji i konfiguracji systemu LaTeX.
Posiada poszerzone praktyczne umiejętności składania tekstów inżynierskich w systemie LaTeX z wykorzystaniem podstawowych technik: średnio skomplikowana struktura logiczna dokumentu, kilka klas dokumentów, kilka otoczeń, elementy składu matematycznego. |
4,0 | Posiada praktyczne umiejętności instalacji i konfiguracji systemu LaTeX.
Posiada szerokie praktyczne umiejętności składania tekstów inżynierskich w systemie LaTeX: skomplikowana struktura logiczna dokumentu, wiele klas dokumentów, wiele otoczeń, zaawansowany skład formuł matematycznych, skład tabel, podstawy przetwarzania ilustracji w dokumencie. |
4,5 | Posiada praktyczne umiejętności instalacji i konfiguracji systemu LaTeX.
Posiada poszerzone praktyczne umiejętności składania tekstów inżynierskich w systemie LaTeX: skomplikowana struktura logiczna dokumentu, wiele klas dokumentów, wiele otoczeń, zaawansowany skład formuł matematycznych, skład tabel, przetwarzanie ilustracji w dokumencie, podstawy tworzenia struktur uzupełniających - bibliografia, załączniki, indeksy. |
5,0 | Posiada praktyczne umiejętności instalacji i konfiguracji systemu LaTeX.
Posiada bardzo szerokie praktyczne umiejętności składania tekstów inżynierskich w systemie LaTeX z wykorzystaniem zaawansowanych technik: skomplikowana struktura logiczna dokumentu, wiele klas dokumentów, wiele otoczeń, zaawansowany skład formuł matematycznych, skład tabel, przetwarzanie ilustracji w dokumencie, tworzenie złożonych struktur uzupełniających - bibliografia, załączniki, indeksy, tworzenie własnego szablonu, tworzenie prezentacji wykorzystującego pakiet beamer. |