Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (N2)
specjalność: zarządzanie projektami i innowacjami
Sylabus przedmiotu E-technologie w produkcji i zarządzaniu:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie i inżynieria produkcji | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | E-technologie w produkcji i zarządzaniu | ||
Specjalność | zarządzanie jakością produkcji oprogramowania | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jarosław Jankowski <Jaroslaw.Jankowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy języka HTML |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z technologiami internetowymi wykorzystywanymi w zarządzaniu |
C-2 | Zapoznanie studentów z technologiami internetowymi wykorzystywanymi w produckji |
C-3 | Zapoznanie studentów z technologiami internetowymi wykorzystywanymi w marketingu |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Założenia do biznes planu | 2 |
T-A-2 | Opracowanie założeń projektowych nowgo przedsięwzięcia biznesowego na rynku elektronicznym | 2 |
T-A-3 | Plan marketingowy przedsięwzięcia | 3 |
T-A-4 | Plan finansowy i organizacyjny | 3 |
10 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Dobór modelu biznesowego. Rynek pierwotny i wtórny domen internetowych. Analiza porównawcza wybranych systemów handlu elektronicznego. | 2 |
T-L-2 | Instalacja i konfiguracja wybranego systemu handlu elektronicznego. Dostosowanie systemu do wymagań wybranej branży. Wykorzystanie algorytmów rekomendujących. | 2 |
T-L-3 | Instalacja i konfiguracja wybranego systemu CMS. Dostosowanie systemu do wymagań funkcjonalnych wybranej firmy. | 2 |
T-L-4 | Zapoznanie z platformami reklamy kontekstowej. Instalacja i konfiguracja wybranego systemu zarządzania kampaniami reklamowymi. Konfiguracja przykładowych kampanii. reklamowych. | 2 |
T-L-5 | Optymalizacja witryn internetowych i analiza statystyczna wyników. Zapoznanie z wybranymi narzędziami. | 2 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Kierunki rozwoju systemów internetowych zarządzania. Modele biznesowe. | 2 |
T-W-2 | Systemy handlu elektronicznego w sektorze B2C | 2 |
T-W-3 | Platformy handlu elektronicznego w sektorze B2B | 2 |
T-W-4 | Portale korporacyjne i systemy CMS | 2 |
T-W-5 | Marketing elektroniczny | 2 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-A-2 | Przygotowanie projektu | 9 |
A-A-3 | Przygotowanie prezentacji | 6 |
A-A-4 | Konsultacje do ćwiczeń | 2 |
27 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-L-2 | Przygotowanie sprawozdań | 16 |
A-L-3 | Konsultacje do laboratoriów | 2 |
28 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 10 |
A-W-2 | Przygotowanie do egzaminu | 25 |
A-W-3 | Konsultacje do wykładu | 2 |
A-W-4 | Egzamin | 2 |
A-W-5 | Przygotowanie do zajęć | 14 |
53 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład z prezentacjami i przykładami |
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych. |
M-3 | Ćwiczenia audytoryjne. Realizacja projektów w grupach. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Wykład: ocena podsumowująca. Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Laboratoria: ocena na podstawie sprawozdań i obecności. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ćwiczenia : ogólna ocena na podstawie wykonanego buiznes planu i prezentacji |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_2A_D3/14_W01 Wiedza w zakresie technologii internetowych wykorzystywanych w zarządzaniu i produkcji | ZIP_2A_W03, ZIP_2A_W09, ZIP_2A_W11 | T2A_W02, T2A_W03, T2A_W05, T2A_W09, T2A_W11 | C-1, C-2, C-3 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_2A_D3/14_U01 Umiejętność wykorzystania technologii internetowych zarządzaniu i produkcji | ZIP_2A_U07, ZIP_2A_U10, ZIP_2A_U24 | T2A_U07, T2A_U10, T2A_U18, T2A_U19 | C-1, C-2, C-3 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_2A_D3/14_K01 Kompetencje w zakresie wykorzystania technologii internetowych zarządzaniu i produkcji | ZIP_2A_K03, ZIP_2A_K04 | T2A_K03, T2A_K04, T2A_K06 | C-1, C-2, C-3 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_2A_D3/14_W01 Wiedza w zakresie technologii internetowych wykorzystywanych w zarządzaniu i produkcji | 2,0 | Nie zna podstawowych pojęć związanych z technologiami internetowymi w produkcji i zarządzaniu. |
3,0 | Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami internetowymi w produkcji i zarządzaniu. | |
3,5 | Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami internetowymi w produkcji i zarządzaniu. Zna podstawowe technologie internetowe stosowane w produkcji i zarządzaniu. | |
4,0 | Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami internetowymi w produkcji i zarządzaniu. Dobrze zna technologie stosowane w produkcji i zarządzaniu. | |
4,5 | Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami w produkcji i zarządzaniu. Dobrze zna podstawowe technologie stosowane w produkcji i zarządzaniu. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów internetowych w produkcji i zarządzaniu. | |
5,0 | Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami internetowymi w produkcji i zarządzaniu. Dobrze zna podstawowe etechnologie stosowane w produkcji i zarządzaniu. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności internetowych systemów produkcji i zarządzania oraz metody optymalizacji powiązane z systemami internetowymi. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_2A_D3/14_U01 Umiejętność wykorzystania technologii internetowych zarządzaniu i produkcji | 2,0 | Nie umie korzystać z systemów internetowych dedykowanych dla produkcji i zarządzania. |
3,0 | Umie korzystać z podstawowych funkcji internetowych systemów produkcji i zarządzania. | |
3,5 | Umie korzystać z podstawowych funkcji internetowych systemów produkcji i zarządzania. Umie konfigurować systemy tej klasy. | |
4,0 | Umie korzystać z podstawowych funkcji internetowych systemów produkcji i zarządzania. Umie konfigurować i wdrażać systemy tej klasy. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. | |
4,5 | Umie korzystać z podstawowych funkcji internetowych systemów produkcji i zarządzania. Umie konfigurować i wdrażać systemy tej klasy. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne. | |
5,0 | Umie korzystać z podstawowych funkcji internetowych systemów produkcji i zarządzania. Umie konfigurować i wdrażać internetowe systemy produkcji i zarządzania. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne. Umie zastosować metody optymalizacji systemów internetowych. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_2A_D3/14_K01 Kompetencje w zakresie wykorzystania technologii internetowych zarządzaniu i produkcji | 2,0 | Nie spełnia kryteriów dla oceny 3 |
3,0 | Ma świadomość istnienia wielu technologii mających zastosowanie w internetowych systemach produkcji i zarządzania. | |
3,5 | Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w internetowych systemach produkcji i zarządzania i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie. | |
4,0 | Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w internetowych systemach produkcji i zarządzania oraz postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z systemami internetowymi. | |
4,5 | Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w internetowych systemach produkcji i zarządzania. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z systemami internetowymi. | |
5,0 | Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w internetowych systemach produkcji i zarządzania. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych i samodzielnie poszukuje nowych rozwiązań. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z systemami internetowymi. |
Literatura podstawowa
- Gregor B, Stawiszyński M., E-Commerce, Branta, Warszawa, 2004
- Afuah A., Biznes internetowy - strategie i modele., Oficyna Ekonomiczna, Warszawa, 2003
- Kaznowski D., Nowy marketing w Internecie, Difin, Warszawa, 2007
Literatura dodatkowa
- Szumski O., E-procurement. Systemy elektronicznych zamówień publicznych., Difin, Warszawa, 2007
- Zoll F., Prawo handlu elektronicznego, Branta, Warszawa, 2010
- Chmielarz W., Systemy biznesu elektronicznego, Difin, Warszawa, 2007