Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (N2)
specjalność: zarządzanie projektami i innowacjami

Sylabus przedmiotu Systemy informatyczne w zarządzaniu finansami:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Systemy informatyczne w zarządzaniu finansami
Specjalność inżynieria finansowa
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Zarządzania
Nauczyciel odpowiedzialny Leonard Rozenberg <Leonard.Rozenberg@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 15 2,10,50egzamin
laboratoriaL3 10 1,90,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ogólna sprawność związana z obsługą komputera i podstawowych aplikacji MS Office, w tym także MS Project Manager. Podstawowa wiedza z dziedziny określania stanu finansowego oraz innowacyjnego przedsiębiorstwa.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Podczas zajęć studenci zdobywać będą wiedzę zarówno z zakresu zarządzania, jak i informatyki i umiejętności łączenia przygotowania zawodowego z obu dziedzin. Program przedmiotu jest na bieżąco dopasowywany do zmieniających się realiów sprzętowych i opro-gramowania. Student po ukończeniu kursu powinien potrafić wykorzystać nowoczesne narzędzia technologii informacyjnych do pomocy w kierowaniu i osobistego kierowania firmą bądź jej częścią.
C-2Student po ukończeniu kursu powinien potrafić współpracować z firmami informatycznymi w zakresie planowania i realizacji informatyzacji przedsiębiorstwa.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Badanie wyniku finansowego przedsiebiorstwa (przykłady w Excel'u) Dyskusja wyników kształtujacych wynik finansowy2
T-L-2Zarządzanie rentownością przedsiębiorstwa na przykładach praktycznych z wykorzystaniem wbudowanych funcji analizy scenariuiszy io optyma;lizacji wyniku w Excel'u.2
T-L-3Badanie płynności finansowej i wyplacalności przedsiębiorstwa; metody oceny płynności finansowej przedsiębiorstwa3
T-L-4Zarzadzanie rentownością przedsiębiorstwa na przykładach praktycznych z wykorzystaniem wbudowanych funcji analizy scenariuiszy io optyma;lizacji wyniku w Excel'u.3
10
wykłady
T-W-1Wprowadzenie (procesy biznesowe, strategie informatyzacji). Modelowanie procesów biznesowych (stosowane narzędzia i metody).2
T-W-2Systemy informatyczne przedsiębiorstw (MRP, ERP, PLM, SCM, charakterystyka systemów, przykłady zastosowań)3
T-W-3Systemy informatyczne wspomagające relacje z klientami CRM (charakterystyka systemów, możliwości integracji z systemami ERP, przykłady zastosowań)2
T-W-4Środowiska i technologie informatyczne stosowane do budowy systemów informatycznych (NET, J2EE, Open Source, Adonis, CASE)2
T-W-5Miary efektywności przedsięwzięć informatycznych (definicja efektywności, metody ilościowe, ilościowo jakościowe i jakościowe)2
T-W-6Bankowe systemy informatyczne, systemy informatyczne dla potrzeb administracji państwowej oraz systemy inteligentne2
T-W-7Omówienie podstawowych systemów użytkowanych w Polsce, służących prowadzeniu bieżącej obsługi finansowej przedsiębiorstwa oraz możliwościom integracji danych w bazy i hurttownie.2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-L-2Tworzenie profesjonalnych rozwiązań (modele procesów biznesowych) pozwalające stosować systemy informatyczne w zarządzaniu; wykorzystanie nowoczesnych narzędzi i technologii informacyjnych do kierowania firmą10
A-L-3Wykorzystanie metod projektowania i konserwacji baz danych w zarządzaniu finansami25
A-L-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć2
47
wykłady
A-W-1Aktywne (monitorowane) uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Wykonanie prezentacji na zaliczenie oraz projekt zaliczeniowy na zadany (luib własny, ale zaakceptowany przez prowadzącego) temat30
A-W-3Udział w konsultacjach i egzaminie3
48

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady z prezentacjami multimedialnymi oraza na bieżąco pokazywanymi przykładami systemów informatycznych (bezlicencyjnych)
M-2Gra symulacyjna wraz dyskusja scenariuszy (ścisły związek z wykładem); metoda delficka dochodzenia do rozwiązań (alternatywa do burzy mózgów)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie na ocenę

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_D2/04_W01
Wiedza ogólna o systemach, ich porównanie i uzyskanie wiedzy o najlepszych właściwościach i funckjonalnościach systemów iformatycznych dla potrzeb zarzadzania finansami firm i przedsiębiorstw
ZIP_2A_W03, ZIP_2A_W06, ZIP_2A_W11T2A_W02, T2A_W03, T2A_W05C-1T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_D2/04_U01
Analizowanie bieżącej sytuacji, stawiania pytań, dokonywania syntezy, wyciąganie wniosków, krytyczna oceny, komunikowanie się w grupie, posługiwania się technikami informatycznymi, interpretacja danych.
ZIP_2A_U07, ZIP_2A_U10, ZIP_2A_U12, ZIP_2A_U19, ZIP_2A_U21T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U12, T2A_U19C-2T-W-7, T-W-4M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_D2/04_K01
Zdolności do aktywnej postawy, przedsiębiorczości, samodzielności, krytycyzmu wobec samego siebie, niezależności myślenia oraz innych postaw wynikających ze specyfiki specjalności studenta
ZIP_2A_K04T2A_K06C-1, C-2T-W-3, T-W-7, T-W-5, T-W-2M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_D2/04_W01
Wiedza ogólna o systemach, ich porównanie i uzyskanie wiedzy o najlepszych właściwościach i funckjonalnościach systemów iformatycznych dla potrzeb zarzadzania finansami firm i przedsiębiorstw
2,0Student nie zna nawet podstaw działania systemów zarządzania
3,0Student zna podstawy działania systemów zarządzania
3,5Student zna większość poznane w trakcie zajęć funkcje systemu zarządzania, ale także wykazuje się krytycyzmem, potrafi je porównywać
4,0Student zna wszystkie poznane w trakcie zajęć funkcje systemu zarządzania, ale także wykazuje się krytycyzmem, potrafi je porównywać
4,5Student zna wszystkie poznane w trakcie zajęć funkcje systemu zarządzania, ale także wykazuje się krytycyzmem, potrafi je porównywać , a także samodzielnie identyfikować systemy zarządzania
5,0Student zna wszystkie poznane w trakcie zajęć funkcje systemu zarządzania, ale także wykazuje się krytycyzmem, potrafi je porównywać , a także samodzielnie identyfikować systemy zarządzania potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z poprawnym uzasadnieniem wyboru

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_D2/04_U01
Analizowanie bieżącej sytuacji, stawiania pytań, dokonywania syntezy, wyciąganie wniosków, krytyczna oceny, komunikowanie się w grupie, posługiwania się technikami informatycznymi, interpretacja danych.
2,0Student nie umie pracować w wybranych systemach zarządzania
3,0Student zna podstawowe zasady pracy w wybranych systemach zarządzania
3,5Student orientuje się w zasadach pracy w wybranych systemach zarządzania
4,0Student orientuje się w zasadach pracy w systemach zarządzania
4,5Student potrafi wykorzystywać znakomitą większość poznanych w trakcie zajęć funkcji systemu zarządzania, ale także wykazuje się krytycyzmem wyboru
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie poznane w trakcie zajęć funkcje systemu zarządzania, ale także wykazuje się krytycyzmem, potrafi je porównywać , a także samodzielnie identyfikować systemy zarządzania potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z poprawnym uzasadnieniem wyboru

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_D2/04_K01
Zdolności do aktywnej postawy, przedsiębiorczości, samodzielności, krytycyzmu wobec samego siebie, niezależności myślenia oraz innych postaw wynikających ze specyfiki specjalności studenta
2,0Student nie umie poprawnie wykorzystać i wskazać systemów zarządzania
3,0Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka funkcji systemu
3,5Student poprawnie rozumie i wykorzystuje wszystkie funckje systemu zarządzania
4,0Student nie tylko poprawnie rozumie i wykorzystuje wszystkie funkcje systemu zarządzania, ale taże potrafi w analityczny sposób je wykorzystać
4,5Student potrafi poprawnie wykorzystywać wszystkie poznane w trakcie zajęć funkcje systemu zarządzania, ale także wykazuje się krytycyzmem
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie wszystkie poznane w trakcie zajęć funkcje systemu zarządzania, ale także wykazuje się krytycyzmem, potrafi je porównywać , a także samodzielnie identyfikować systemy zarządzania potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z poprawnym uzasadnieniem wyboru

Literatura podstawowa

  1. Adamczewski P., Zintegrowane systemy informatyczne w praktyce, Wyd. MIKOM, Warszawa, 2000
  2. Orłowski C., Projektowanie hybrydowych systemów informatycznych do wspomagania zarządzania, Gdańsk, 1999
  3. Dumnicki R., Kasprzyk A., Kozłowski M., Analiza i projektowanie obiektowe, Helikon, Gdańsk, 1998

Literatura dodatkowa

  1. Beynon-Davies P., Inżynieria systemów informacyjnych, WNT, Warszawa, 1999
  2. Orłowski C., Model rozmyty zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi, Helikon, Gdańsk, 2004

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Badanie wyniku finansowego przedsiebiorstwa (przykłady w Excel'u) Dyskusja wyników kształtujacych wynik finansowy2
T-L-2Zarządzanie rentownością przedsiębiorstwa na przykładach praktycznych z wykorzystaniem wbudowanych funcji analizy scenariuiszy io optyma;lizacji wyniku w Excel'u.2
T-L-3Badanie płynności finansowej i wyplacalności przedsiębiorstwa; metody oceny płynności finansowej przedsiębiorstwa3
T-L-4Zarzadzanie rentownością przedsiębiorstwa na przykładach praktycznych z wykorzystaniem wbudowanych funcji analizy scenariuiszy io optyma;lizacji wyniku w Excel'u.3
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie (procesy biznesowe, strategie informatyzacji). Modelowanie procesów biznesowych (stosowane narzędzia i metody).2
T-W-2Systemy informatyczne przedsiębiorstw (MRP, ERP, PLM, SCM, charakterystyka systemów, przykłady zastosowań)3
T-W-3Systemy informatyczne wspomagające relacje z klientami CRM (charakterystyka systemów, możliwości integracji z systemami ERP, przykłady zastosowań)2
T-W-4Środowiska i technologie informatyczne stosowane do budowy systemów informatycznych (NET, J2EE, Open Source, Adonis, CASE)2
T-W-5Miary efektywności przedsięwzięć informatycznych (definicja efektywności, metody ilościowe, ilościowo jakościowe i jakościowe)2
T-W-6Bankowe systemy informatyczne, systemy informatyczne dla potrzeb administracji państwowej oraz systemy inteligentne2
T-W-7Omówienie podstawowych systemów użytkowanych w Polsce, służących prowadzeniu bieżącej obsługi finansowej przedsiębiorstwa oraz możliwościom integracji danych w bazy i hurttownie.2
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-L-2Tworzenie profesjonalnych rozwiązań (modele procesów biznesowych) pozwalające stosować systemy informatyczne w zarządzaniu; wykorzystanie nowoczesnych narzędzi i technologii informacyjnych do kierowania firmą10
A-L-3Wykorzystanie metod projektowania i konserwacji baz danych w zarządzaniu finansami25
A-L-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć2
47
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Aktywne (monitorowane) uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Wykonanie prezentacji na zaliczenie oraz projekt zaliczeniowy na zadany (luib własny, ale zaakceptowany przez prowadzącego) temat30
A-W-3Udział w konsultacjach i egzaminie3
48
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D2/04_W01Wiedza ogólna o systemach, ich porównanie i uzyskanie wiedzy o najlepszych właściwościach i funckjonalnościach systemów iformatycznych dla potrzeb zarzadzania finansami firm i przedsiębiorstw
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_W03zna zaawansowane metody, techniki, narzędzia i technologie w wybranym obszarze inżynierii produkcji, ze szczególnym uwzględnieniem nowoczesnych metod zarządzania produkcją
ZIP_2A_W06ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu inżynierii produkcji i zarządzania
ZIP_2A_W11ma wiedze z zakresu zintegrowanych systemów informatycznych oraz systemów wspomagania decyzji.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
Cel przedmiotuC-1Podczas zajęć studenci zdobywać będą wiedzę zarówno z zakresu zarządzania, jak i informatyki i umiejętności łączenia przygotowania zawodowego z obu dziedzin. Program przedmiotu jest na bieżąco dopasowywany do zmieniających się realiów sprzętowych i opro-gramowania. Student po ukończeniu kursu powinien potrafić wykorzystać nowoczesne narzędzia technologii informacyjnych do pomocy w kierowaniu i osobistego kierowania firmą bądź jej częścią.
Treści programoweT-W-2Systemy informatyczne przedsiębiorstw (MRP, ERP, PLM, SCM, charakterystyka systemów, przykłady zastosowań)
T-W-4Środowiska i technologie informatyczne stosowane do budowy systemów informatycznych (NET, J2EE, Open Source, Adonis, CASE)
T-W-3Systemy informatyczne wspomagające relacje z klientami CRM (charakterystyka systemów, możliwości integracji z systemami ERP, przykłady zastosowań)
T-W-1Wprowadzenie (procesy biznesowe, strategie informatyzacji). Modelowanie procesów biznesowych (stosowane narzędzia i metody).
Metody nauczaniaM-1Wykłady z prezentacjami multimedialnymi oraza na bieżąco pokazywanymi przykładami systemów informatycznych (bezlicencyjnych)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie na ocenę
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna nawet podstaw działania systemów zarządzania
3,0Student zna podstawy działania systemów zarządzania
3,5Student zna większość poznane w trakcie zajęć funkcje systemu zarządzania, ale także wykazuje się krytycyzmem, potrafi je porównywać
4,0Student zna wszystkie poznane w trakcie zajęć funkcje systemu zarządzania, ale także wykazuje się krytycyzmem, potrafi je porównywać
4,5Student zna wszystkie poznane w trakcie zajęć funkcje systemu zarządzania, ale także wykazuje się krytycyzmem, potrafi je porównywać , a także samodzielnie identyfikować systemy zarządzania
5,0Student zna wszystkie poznane w trakcie zajęć funkcje systemu zarządzania, ale także wykazuje się krytycyzmem, potrafi je porównywać , a także samodzielnie identyfikować systemy zarządzania potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z poprawnym uzasadnieniem wyboru
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D2/04_U01Analizowanie bieżącej sytuacji, stawiania pytań, dokonywania syntezy, wyciąganie wniosków, krytyczna oceny, komunikowanie się w grupie, posługiwania się technikami informatycznymi, interpretacja danych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
ZIP_2A_U10potrafi łączyć wiedzę z zakresu inżynierii produkcji oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
ZIP_2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych technik i technologii w zakresie inżynierii produkcji i zarządzania
ZIP_2A_U19ma umiejętność projektowania i wdrażania innowacji technologicznych i organizacyjnych opartych na technologiach informacyjnych, sztucznej inteligencji, itp.
ZIP_2A_U21potrafi dokonywać doboru metod optymalizacji, symulacji, prognozowania, wywodu wiedzy oraz wspomagania działań technologiami informatycznymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Cel przedmiotuC-2Student po ukończeniu kursu powinien potrafić współpracować z firmami informatycznymi w zakresie planowania i realizacji informatyzacji przedsiębiorstwa.
Treści programoweT-W-7Omówienie podstawowych systemów użytkowanych w Polsce, służących prowadzeniu bieżącej obsługi finansowej przedsiębiorstwa oraz możliwościom integracji danych w bazy i hurttownie.
T-W-4Środowiska i technologie informatyczne stosowane do budowy systemów informatycznych (NET, J2EE, Open Source, Adonis, CASE)
Metody nauczaniaM-1Wykłady z prezentacjami multimedialnymi oraza na bieżąco pokazywanymi przykładami systemów informatycznych (bezlicencyjnych)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie na ocenę
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie pracować w wybranych systemach zarządzania
3,0Student zna podstawowe zasady pracy w wybranych systemach zarządzania
3,5Student orientuje się w zasadach pracy w wybranych systemach zarządzania
4,0Student orientuje się w zasadach pracy w systemach zarządzania
4,5Student potrafi wykorzystywać znakomitą większość poznanych w trakcie zajęć funkcji systemu zarządzania, ale także wykazuje się krytycyzmem wyboru
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie poznane w trakcie zajęć funkcje systemu zarządzania, ale także wykazuje się krytycyzmem, potrafi je porównywać , a także samodzielnie identyfikować systemy zarządzania potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z poprawnym uzasadnieniem wyboru
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D2/04_K01Zdolności do aktywnej postawy, przedsiębiorczości, samodzielności, krytycyzmu wobec samego siebie, niezależności myślenia oraz innych postaw wynikających ze specyfiki specjalności studenta
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_K04potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Podczas zajęć studenci zdobywać będą wiedzę zarówno z zakresu zarządzania, jak i informatyki i umiejętności łączenia przygotowania zawodowego z obu dziedzin. Program przedmiotu jest na bieżąco dopasowywany do zmieniających się realiów sprzętowych i opro-gramowania. Student po ukończeniu kursu powinien potrafić wykorzystać nowoczesne narzędzia technologii informacyjnych do pomocy w kierowaniu i osobistego kierowania firmą bądź jej częścią.
C-2Student po ukończeniu kursu powinien potrafić współpracować z firmami informatycznymi w zakresie planowania i realizacji informatyzacji przedsiębiorstwa.
Treści programoweT-W-3Systemy informatyczne wspomagające relacje z klientami CRM (charakterystyka systemów, możliwości integracji z systemami ERP, przykłady zastosowań)
T-W-7Omówienie podstawowych systemów użytkowanych w Polsce, służących prowadzeniu bieżącej obsługi finansowej przedsiębiorstwa oraz możliwościom integracji danych w bazy i hurttownie.
T-W-5Miary efektywności przedsięwzięć informatycznych (definicja efektywności, metody ilościowe, ilościowo jakościowe i jakościowe)
T-W-2Systemy informatyczne przedsiębiorstw (MRP, ERP, PLM, SCM, charakterystyka systemów, przykłady zastosowań)
Metody nauczaniaM-1Wykłady z prezentacjami multimedialnymi oraza na bieżąco pokazywanymi przykładami systemów informatycznych (bezlicencyjnych)
M-2Gra symulacyjna wraz dyskusja scenariuszy (ścisły związek z wykładem); metoda delficka dochodzenia do rozwiązań (alternatywa do burzy mózgów)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie na ocenę
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie poprawnie wykorzystać i wskazać systemów zarządzania
3,0Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka funkcji systemu
3,5Student poprawnie rozumie i wykorzystuje wszystkie funckje systemu zarządzania
4,0Student nie tylko poprawnie rozumie i wykorzystuje wszystkie funkcje systemu zarządzania, ale taże potrafi w analityczny sposób je wykorzystać
4,5Student potrafi poprawnie wykorzystywać wszystkie poznane w trakcie zajęć funkcje systemu zarządzania, ale także wykazuje się krytycyzmem
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie wszystkie poznane w trakcie zajęć funkcje systemu zarządzania, ale także wykazuje się krytycyzmem, potrafi je porównywać , a także samodzielnie identyfikować systemy zarządzania potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z poprawnym uzasadnieniem wyboru