Wydział Informatyki - Informatyka (S3)
Sylabus przedmiotu Pedagogiczna praktyka zawodowa doktoranta (zajęcia dydaktyczne):
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Informatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Pedagogiczna praktyka zawodowa doktoranta (zajęcia dydaktyczne) | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Metod Sztucznej Inteligencji i Matematyki Stosowanej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Piegat <Andrzej.Piegat@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Andrzej Banachowicz <Andrzej.Banachowicz@zut.edu.pl>, Włodzimierz Bielecki <Wlodzimierz.Bielecki@zut.edu.pl>, Ryszard Budziński <Ryszard.Budzinski@zut.edu.pl>, Aleksandr Cariow <Alexandr.Tariov@zut.edu.pl>, Przemysław Klęsk <pklesk@wi.zut.edu.pl>, Georgy Kukharev <Georgy.Kukharev@zut.edu.pl>, Antoni Nowakowski <Antoni.Nowakowski@zut.edu.pl>, Izabela Rejer <irejer@wi.zut.edu.pl>, Valery Rogoza <wrogoza@zut.edu.pl>, Leonard Rozenberg <Leonard.Rozenberg@zut.edu.pl>, Antoni Wiliński <Antoni.Wilinski@zut.edu.pl>, Bożena Śmiałkowska <Bozena.Smialkowska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 0,0 | ECTS (formy) | 0,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Uczestnictwo i zaliczenie przedmiotu "Dydaktyka i metodyka nauczania w szkole wyższej" prowadzonego na-szym roku studiów doktoranckich. |
W-2 | Wyznaczenie przedmiotu dla doktoranta przez katedrę jego opiekuna naukowego i przygotowanie sie doktoranta do prowadzenia tego przedmiotu (ćwiczenia lub laboratoria) w konsultacji z wykładowcą przedmiotu. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabranie praktycznych umiejętności przekazywania własnej wiedzy innym osobom i poznanie trudności jakie moga przy tym wystepować. Praktyczna weryfikacja wiedzy nabytej w trakcie studiowania przedmiotu "Dydaktyka i metodyka nauczania w szkole wyższej" na pierwszym semestrze studiów doktoranckich. Zdobycie podstawowych umiejętności pedadogicznych umozliwiajacych ewentualne zatrudnienie na uczelni po skończeniu studiów doktoranckich i prowadzenie na niej zajęć dydaktycznych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
T-PR-1 | Sprawdzanie w praktyce efektywności metod nauczania poznanych w trakcie studiowania przedmiotu "Dydaktyka i metodyka nauczania w szkole wyższej". Nabranie odwagi i wprawy w prowadzeniu zajęć dydaktycznych i obcowaniu ze studentami. Poznanie technicznych urządzeń i oprogramowania służacych do, lub wspomagajacych prowadzenie zajęć dydaktycznych. Poznanie organizacyjnych aspektów prowadzenia zajęć dydaktycznych na uczelni wyższej. | 15 |
15 | ||
praktyki | ||
T-PR-1 | Sprawdzanie w praktyce efektywności metod nauczania poznanych w trakcie studiowania przedmiotu "Dydaktyka i metodyka nauczania w szkole wyższej". Nabranie odwagi i doświadczenia w prowadzeniu zajęć dydaktycznych i obcowaniu ze studentami. Poznanie technicznych urządzeń i oprogramowania służącego do, lub wspomagajacego prowadzenie zajęć dudaktycznych. Poznanie organizacyjnych aspektów prowadzenia zajęć dydaktycznych na uczelni wyższej. | 15 |
15 | ||
praktyki | ||
T-PR-1 | Sprawdzanie w praktyce efektywności metod nauczania poznanych w trakcie studiowania przedmiotu "Dydaktyka i metodyka nauczania w szkole wyższej". Nabranie odwagi w prowadzeniu zajeć dydaktycznych i obcowaniu ze studentami. Poznanie technicznych urządzeń i oprogramowania służacych do lub wspomagających prowadzenie zajęć dydaktycznych. Poznanie organizacyjnych aspektów prowadzenia zajęć dydaktycznych na uczelni wyższej. | 15 |
15 | ||
praktyki | ||
T-PR-1 | Praktyczna weryfikacja efektywności metod nauczania poznanych w trakcie studiowania przedmiotu "Dydaktyka i metodyka nauczania w szkole wyższej". Nabranie odwagi i wprawy w prowadzeniu zajęć dydaktycznych i obcowaniu ze studentami. Poznanie technicznych urządzeń i oprogramowania slużacych do, lub wspomagajacych prowadzenie zajęć dydaktycznych. Poznanie organizacyjnych aspektów prowadzenia zajęć dydaktycznych na uczelni wyższej. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
A-PR-1 | Prowadzenie wyznaczonych zajęć dydaktycznych przez doktoranta. | 15 |
15 | ||
praktyki | ||
A-PR-1 | Prowadzenie wyznaczonych zajęć dydaktycznych przez doktoranta. | 15 |
15 | ||
praktyki | ||
A-PR-1 | Prowadzenie zajęć dydaktycznych przez doktoranta. | 15 |
15 | ||
praktyki | ||
A-PR-1 | Prowadzenie zajęć dydaktycznych przez doktoranta. | 15 |
15 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Samouczenie się przez praktykę. Konsulatcje z opiekunem naukowym i/lub wykładowcą przedmiotu w którego nauczaniu doktorant uczestniczy. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie lub niezaliczenie praktyki na podstawie informacji o jakości prowadzenia powierzonyc zajęć wynikających z hospitacji zajęć prowadzonych przez doktoranta, ankietyzacji studentów i innych ewentualnych informacji uzyskiwanych przez opiekuna naukowego. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_3A_P_W01 Wiedza o praktycznych aspektach prowadzenia trudnych zajęć teoretycznych i laboratoryjnych ze studentami na uczelni wyższej. | I_3A_W04 | — | C-1 | T-PR-1, T-PR-1, T-PR-1, T-PR-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_3A_P_U01 Absolwent posiada podstawowe, praktyczne umiejetności umożliwiające mu prowadzenie zajęć dydaktycznych na uczelni wyższej po skończeniu studió doktoranckich. | I_3A_U02, I_3A_U03 | — | C-1 | T-PR-1, T-PR-1, T-PR-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_3A_P_K01 Absolwent posiada podstawowe kompetencje w przekazywaniu wiedzy studentom i innym osobom pragnacym nabywac wiedzę, podstawowe kompetencje dydaktyczne umożliwiające jego zatrudnienie na uczelni po skończeniu studiów doktoranckich jako pracownika naukowo-dydaktycznego. | I_3A_K01, I_3A_K02 | — | C-1 | T-PR-1, T-PR-1, T-PR-1, T-PR-1 | M-1 | S-1 |
Literatura podstawowa
- Nowacki T.W., Aktywizujące metody w kształceniu., CODN, Warszawa, 2000
- Szymański M.S., O metodzie projektów., Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa, 2000
- Wykładowca przedmiotu w którego nauczaniu doktorant uczestniczy, matriały pomocnicze i literatura do prowadzenia wyznaczonego przedmiotu, xxx, xxx, 2012
Literatura dodatkowa
- xxx, Strony internetowe poświęcone metodyce nauczania poszczególnych przedmiotów, xxx, xxx, 2012