Wydział Informatyki - Informatyka (S1)
Sylabus przedmiotu Wybrane elementy higieny człowieka II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Informatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Wybrane elementy higieny człowieka II | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Wychowania Fizycznego i Sportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Józef Lemke <Jozef.Lemke@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | W-1 brak wymagań |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | - dostarczenie wiedzy o wpływie aktywności ruchowej na organizm człowieka -wyrobienie właściwych nawyków potrzebnych do prowadzenia prozdrowotnego stylu życia - zapoznanie z różnymi rodzajami zagrożeń dla zdrowia człowieka i sposobami ich eliminowania lub zminimalizowania - wyrobieniem nawyków i przyzwyczajeń związanych z ochroną i doskonaleniem zdrowia i fizycznego i psychicznego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | -czynniki warunkujące prozdrowotny styl życia -aktywność ruchowa ,praca,wypoczynek, czas wolny -wpływ systematycznej aktywności ruchowej na życie człowieka -zalecany wysiłek fizyczny w zależności od wieku stanu zdrowia ,płci -aktywność ruchowa jako sposób przeciwsdziałania otyłości -ruch fizyczny jako forma walki ze stresem | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | -uczestnictwo w zajeciach -opracowanie wskazanych zagadnień | 30 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | -wykład -pogadanka -pokaz -opis |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: -kololokwium -projekt grupowy -zaliczenie ustne -zliczenie na podstawie obecności |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I_1A_A/02/02/2_K01 Ma nawyki do prowadzenia higienicznego trybu życia | I_1A_K08 | T1A_K02 | InzA_K01 | C-1 | — | M-1 | S-1 |
I_1A_A/02/02/2_K02 -student wie,jaki wpływ na organizm ma ruch , potrafi sprawić aby cwiczenia stały sie nawykiem , zna różne formy aktywności ruchowej. -posiada umiejętność zaplanowania własnej aktywności fizycznej w cyklach tygodniowym,miesięcznym , rocznym, wakacyjnym (urlopowym) | I_1A_K05, I_1A_K08, I_1A_K06 | T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K06 | InzA_K01, InzA_K02 | C-1 | — | M-1 | S-1 |
I_1A_A/02/02/2_K03 -zna zasady higienicznego postepowania w odniesieniu do własnego ciała i środowiska .Wie co to jest stres i zna kilka technik relaksacji. Zna podstawowe zasady zdrowego odżywiania Posiada wiedze o szkodliwości nalogów ( narkomania ,nikotynizm ,alkoholizm) | I_1A_K05, I_1A_K08, I_1A_K06 | T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K06 | InzA_K01, InzA_K02 | C-1 | — | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_1A_A/02/02/2_K01 Ma nawyki do prowadzenia higienicznego trybu życia | 2,0 | -nie uczęszcza na zajęcia -wykazuję obojętność w stosunku przekazywanej wiedzy -nie wywiazuje się z poleceń i zadań przekazywanych przez wykladowców |
3,0 | ||
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
I_1A_A/02/02/2_K02 -student wie,jaki wpływ na organizm ma ruch , potrafi sprawić aby cwiczenia stały sie nawykiem , zna różne formy aktywności ruchowej. -posiada umiejętność zaplanowania własnej aktywności fizycznej w cyklach tygodniowym,miesięcznym , rocznym, wakacyjnym (urlopowym) | 2,0 | - nie uczęszcza na zajęcia - wykazuje obojętność w stosunku do wiedzy - nie wywiązuje się z poleceń i zadań przekazywanych przez wykładowcę |
3,0 | ||
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
I_1A_A/02/02/2_K03 -zna zasady higienicznego postepowania w odniesieniu do własnego ciała i środowiska .Wie co to jest stres i zna kilka technik relaksacji. Zna podstawowe zasady zdrowego odżywiania Posiada wiedze o szkodliwości nalogów ( narkomania ,nikotynizm ,alkoholizm) | 2,0 | - nie uczęszcza na zajęcia - wykazuje obojętność w stosunku do przekazywanej wiedzy - nie wywjązuje się z poleceń i zadań wskazanych przez wykladowcę |
3,0 | ||
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura dodatkowa
- B.Wojnarowska, Edukacja zdrowotna., Podręcznik akademicki, Warszawa, 2010
- J.Drabik, Aktywność i wydolność fizyczna jako miernik zdrowia człowieka, Gdańsk, 1997
- J. Drabik, Styl życia w promocji zdrowia, Gdańsk, 2010