Wydział Informatyki - Informatyka (S1)
Sylabus przedmiotu Praca dyplomowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Informatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praca dyplomowa | ||
Specjalność | systemy komputerowe i oprogramowanie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Bożena Śmiałkowska <Bozena.Smialkowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 15,0 | ECTS (formy) | 15,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ma charakter projektowy, badawczy lub przeglądowy. Jej wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości, model urządzenia lub samo urządzenie, program komputerowy, model procesu lub usystematyzowane wyniki badań. Świadczy o nabyciu przez studenta umiejętności wykorzystania wiedzy technicznej w zastosowaniu do zagadnień związanych z projektowaniem lub wykonaniem przedsięwzięcia informatycznego, wykonaniem oprogramowania, układu cyfrowego lub urządzenia (komputera) specjalizowanego oraz wyciągania wniosków z wykonanej pracy. Zawiera samodzielne opracowanie problemu sformułowanego w temacie pracy. Zawiera dane o wykorzystanej literaturze i innych wykorzystanych źródłach informacji. Kończy się podsumowaniem, które powinno zawierać wyodrębnioną specyfikację oryginalnego wkładu autora do pracy. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Podstawowym celem pracy dyplomowej jest sprawdzenie wiedzy i umiejetnosci studenta nabytych w czasie realizacji programu kształcenia |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
T-PD-1 | PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA to „kompletne odbicie” procesu rozwiązywania typowego zadania inżynierskiego, zaczynającego się od sformułowania spójnych założeń, poprzez analizę źródeł oraz dostępnych środków i metod projektowania, a kończącego się projektem rozwiązania i sprawdzeniem stopnia spełnienia podstawowych wymagań oraz sformułowaniem wniosków. Student realizuje wybrany temat pracy dyplomowej indywidualnie pod opieką opiekuna pracy i przygotowuje jej opis w formie pracy dyplomowej inżynierskiej - opracowuje przegląd literatury, dokonuje wyboru pozycji literatury niezbędnej do prezentacji problemów podjętych w pracy, definiuje problem podjęty w pracy, określa szczegółowo jej zakresu i formę prezentacji, dokonuje wyboru metody osiągniecia celu pracy, tworzy środowiska do realizacji celu pracy, realizuje cel i przedstawia wyniki z jej realizacji w formie wniosków. | 0 |
0 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
A-PD-1 | Przygotowanie pracy dyplomowej | 400 |
A-PD-2 | Przygotowanie się do egzaminu dyplomowego | 30 |
A-PD-3 | Przygoyowanie niezbędnych dokumentów w procesie dyplomowania | 5 |
A-PD-4 | Udział w konsultacjach z opiekunem pracy | 12 |
447 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | indywidualna praca z opiekunem pracy |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Zgodnie z Regulaminem Studiów ZUT w Szczecinie (Uchwała Nr 16 Senatu ZUT w Szczecinie z dnia 12.03.2012 - rozdział 9 i 10) |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena merytorycznej strony pracy dyplomowej,i jej zgodność z tematem i zakresem prcay |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I_1A_D/12_W01 ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym (jej wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości, model systemu lub usystematyzowane wyniki badań). | — | — | — | C-1 | T-PD-1 | M-1 | S-1 |
I_1A_D/12_W02 Zna zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie | — | — | — | C-1 | T-PD-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I_1A_D/12_U01 Umiejętność pisania pracy dyplomowej i prezentacji jej wyników. | — | — | — | C-1 | T-PD-1 | M-1 | S-1 |
I_1A_D/12_U02 Umiejętność wykorzystania wiedzy technicznej w zastosowaniu do zagadnień związanych z informatyką i zakresem pracy dyplomowej | I_1A_U17 | T1A_U01, T1A_U15 | InzA_U07 | C-1 | T-PD-1 | M-1 | S-2 |
I_1A_D/12_U03 Umiejętność samodzielnego opracowania problemu sformułowanego w temacie pracy | I_1A_U02 | T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U07, T1A_U11, T1A_U12 | InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08 | C-1 | T-PD-1 | M-1 | S-2 |
I_1A_D/12_U04 Potrafi posługiwać się literaturą i innymi źródłami danych | I_1A_U20 | T1A_U05 | — | C-1 | T-PD-1 | M-1 | S-1 |
I_1A_D/12_U05 Umiejętność opracowania przeglądu literatury | I_1A_U20 | T1A_U05 | — | C-1 | T-PD-1 | M-1 | — |
I_1A_D/12_U06 Potrafi wyciągać wnioski i formułować opinie | — | — | — | C-1 | T-PD-1 | M-1 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_1A_D/12_W01 ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym (jej wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości, model systemu lub usystematyzowane wyniki badań). | 2,0 | nie ma wiedzy zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej |
3,0 | ma podstawową wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej | |
3,5 | ma szczegółową wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej | |
4,0 | ma szczegółową wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej oraz potrafi z niej korzystać | |
4,5 | ma bardzo szczegółową wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej | |
5,0 | ma bardzo szczegółową wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej oraz potrafi ją efektywnie wykorzystać | |
I_1A_D/12_W02 Zna zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie | 2,0 | nie zna zasad procesu dyplomowania |
3,0 | zna zasad procesu dyplomowania | |
3,5 | zna i rozumie zasady procesu dyplomowania | |
4,0 | zna, rozumie i umie stosować zasady procesu dyplomowania | |
4,5 | zna, rozumie i umie stosować zasady i procedury realzizacji pracy dyplomowej | |
5,0 | zna, rozumie i umie stosować zasady i procedury realzizacji pracy dyplomowej |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_1A_D/12_U01 Umiejętność pisania pracy dyplomowej i prezentacji jej wyników. | 2,0 | brak takiej umiejętości |
3,0 | prezentacja pracy z wykorzystaniem typowych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjeta metoda rozwiązania problemu postawionego w pracy, rozwiązanie typowe problemu z pewnymi mniej istotnymi dla pracy elementami) | |
3,5 | prezentacja pracy z wykorzystaniem typowych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjeta metoda rozwiązania problemu postawionego w pracy, rozwiązanie typowe problemu, spis rzeczy) | |
4,0 | prezentacja pracy z wykorzystaniem poprawnych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjeta metoda rozwiązania problemu postawionego w pracy, dobre rozwiązanie problemu, spis rzeczy, wskazanie zastosowania) | |
4,5 | prezentacja pracy z wykorzystaniem poprawnych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjeta metoda rozwiązania problemu postawionego w pracy, dobre rozwiązanie problemu, spis rzeczy, wskazanie zastosowania, wskazanie dalszych prac nad tematyką pracy, analiza porównawcza pracy względem innych prac i literatury) | |
5,0 | prezentacja pracy z wykorzystaniem poprawnych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjeta metoda rozwiązania problemu postawionego w pracy, innowacyjne rozwiązanie problemu, spis rzeczy, wskazanie zastosowania, wskazanie dalszych prac nad tematyką pracy, analiza porównawcza pracy względem innych prac i literatury) | |
I_1A_D/12_U02 Umiejętność wykorzystania wiedzy technicznej w zastosowaniu do zagadnień związanych z informatyką i zakresem pracy dyplomowej | 2,0 | brak takiej umiejętności |
3,0 | wykorzystanie w stopniu dostatecznym wiedzy zdobytej w ramach studiów do rozwiązania problemu postawionego w pracy | |
3,5 | wykorzystanie w stopniu dostatecznym wiedzy zdobytej w ramach studiów do rozwiązania problemu postawionego w pracy o charakterze wykraczającym poza zdobytą wiedzę | |
4,0 | wykorzystanie w stopniu dobrym wiedzy zdobytej w ramach studiów do rozwiązania problemu postawionego w pracy | |
4,5 | wykorzystanie w stopniu dobrym wiedzy zdobytej w ramach studiów do rozwiązania problemu postawionego w pracy o charakterze wykraczającym poza zdobytą wiedzę | |
5,0 | wykorzystanie w stopniu bardzo dobrym wiedzy zdobytej w ramach studiów do rozwiązania problemu postawionego w pracy o charakterze wykraczającym poza zdobytą wiedzę | |
I_1A_D/12_U03 Umiejętność samodzielnego opracowania problemu sformułowanego w temacie pracy | 2,0 | student nie potrafi samodzielnie po konsultacjach opracować problemu sformułowanego w pracy |
3,0 | samodzielne opracowanie problemu w stopniu dostatecznym zgodnie z zakresem pracy w ścisłej konsultacji z opiekunem pracy | |
3,5 | samodzielne opracowanie problemu w stopniu zadawalającym ale minimalnym (typowym) zgodnie z zakresem pracy w luźnej konsultacji z opiekunem pracy | |
4,0 | samodzielne opracowanie problemu w stopniu zadawalającym i pełnym zgodnie z zakresem pracy | |
4,5 | samodzielne opracowanie problemu w stopniu zadawalającym i pełnym zgodnie z zakresem pracy z własnymi elementami twórczymi | |
5,0 | samodzielne opracowanie problemu w stopniu pełnym i rozszerzonym ale zgodnym z zakresem pracy z własnymi elementamin inowacyjnymi w opracowaniu problemu podjętego w pracy | |
I_1A_D/12_U04 Potrafi posługiwać się literaturą i innymi źródłami danych | 2,0 | nie ma takiej umiejętności w stopniu dostatecznym |
3,0 | potrafi wskazać podstawowe żródła danych i podstawową literaturę niezbędną w pracy | |
3,5 | potrafi wskazać podstawowe żródła danych i podstawową literaturę niezbędną w pracy oraz potrafi z tych źródeł korzystać w pracy | |
4,0 | potrafi wskazać nie tylko podstawowe żródła danych i podstawową literaturę niezbędną w pracy ale wskazuje również na źródła, w których zawarte są informacje o znaczeniu problemu badawczego i sposobach jego rozwiązania | |
4,5 | potrafi wskazać szeroką gamę żródenł danych i literatury związanej z zakresem pracy i potrafi wskazać również na źródła, w których zawarte są informacje o znaczeniu problemu badawczego, sposobach jego rozwiązania, zasadach i sposobach dowodzenia hipotez, | |
5,0 | potrafi wskazać pełny i wyczerpujący wykaz źródeł i w pełni z nich korzysta | |
I_1A_D/12_U05 Umiejętność opracowania przeglądu literatury | 2,0 | nie potrafi wykonać spisu literatury niezbędnej do wykorzystania w pracy |
3,0 | potrafi wykonać spisu podstawowej literatury niezbędnej do wykorzystania w pracy | |
3,5 | potrafi wykonać spisu podstawowej literatury i uzupełniającej (minimum 20 pozycji) niezbędnej do wykorzystania w pracy | |
4,0 | potrafi opracować spisu literatury podstawowej i uzupełniającej (łącznie minimum 20 pozycji) do napisania pracy dyplomowej, potrafi ją wykorzystać w typowy sposób (cytaty i odwołania) oraz potrafi również przeprowadzić dla potrzeb pracy krytyczną analizę wskazanej literatury | |
4,5 | potrafi opracować bogaty spisu literatury podstawowej i uzupełniającej (kilkadziesiąt pozycji książkowych, czasopiśmiennictwa i stron internetowych) do napisania pracy dyplomowej, potrafi ją wykorzystać we właściwy sposób (cytaty, odwołania, odwołania do wielu różnych żródeł jednocześnie), potrafi również przeprowadzić dla potrzeb pracy krytyczną analizę wskazanej literatury | |
5,0 | potrafi opracować bogaty spisu literatury podstawowej i uzupełniającej (kilkadziesiąt pozycji książkowych, czasopiśmiennictwa i stron internetowych) do napisania pracy dyplomowej, potrafi ją wykorzystać we właściwy sposób (cytaty, odwołania, odwołania do wielu różnych żródeł jednocześnie), potrafi przeprowadzić dla potrzeb pracy krytyczną analizę wskazanej użytej literatury zgodnie z obowiązującymi normami | |
I_1A_D/12_U06 Potrafi wyciągać wnioski i formułować opinie | 2,0 | nie potrafi wyciągac wniosków |
3,0 | potrafi wyciągać wnioski lecz w sposób niekompletny | |
3,5 | potrafi wyciągać wnioski lecz w sposób niekompletny a także potrafi sformułować najistotniejsze ale nie wszystkie opinie | |
4,0 | potrafi wyciągać wszystkie główne wnioski związane z tematyką pracy a także potrafi sformułować najistotniejsze ale nie wszystkie opinie | |
4,5 | potrafi wyciągać wszystkie główne wnioski związane z tematyką pracy a także potrafi sformułować w pełni własne opinie związane z tematyką pracy | |
5,0 | potrafi wyciągać wszystkie wnioski związane z tematyką pracy , potrafi sformułować w pełni własne opinie związane z tematyką pracy i je w pełni uzasadnić |
Literatura podstawowa
- Regulamin studiów, ZUT w Szczecinie - do użytku wewnętrznego, Szczecin, 2012
- Zasady procesu dyplomowania - Uchwała RWIZUT w Szczecinie, Szczecin, 2011, http://www.wi.zut.edu.pl/dokumenty-dziekanatu