Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | I_1A_D7_U01 | Potrafi: określać wymagania dotyczące systemów informacyjnych, projektować systemy informacyjne spelniające te wymagania |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | I_1A_U01 | potrafi w zakresie podstawowym projektować, implementować i testować oprogramowanie |
---|
I_1A_U02 | potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych |
I_1A_U05 | potrafi tworzyć i posługiwać się dokumentacją techniczną |
I_1A_U12 | umie praktycznie zastosować technologie informatyczne w organizacjach, ze szczególnym uwzględnieniem biznesu |
I_1A_U14 | ma umiejętność tworzenia interfejsów użytkownika oraz wykorzystania różnych sposobów komunikacji z systemami komputerowymi |
I_1A_U16 | ma umiejętność wykrywania związków i zależności w procesach zachodzących w systemach rzeczywistych i tworzenia modeli komputerowych |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U06 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U11 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T1A_U12 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | - zapoznanie z ogólnymi pojęciami w zakresie inżynierii systemów informacyjnych
- zapoznanie z różnymi klasami systemów informacyjnych
- zapoznanie z metodami i technikami projektowania systemów informacyjnych
- wprowadzenie studentów w tematykę projektowania i wdrażania w organizacjach systemów informacyjnych |
---|
Treści programowe | T-W-3 | Elementy organizacji działania (struktury, wytwarzanie, kierowanie) |
---|
T-L-3 | Analiza wymagań niefunkcjonalnych do projetowanego systemu informacyjnego - wynikiem jest sprawozdanie |
T-W-2 | Informatyka a zarządzanie strategiczne (definicje, cele, metody) |
T-L-7 | Opracowanie interfejsu użytkownika dla projektowanego systemu - wynikiem jest projekt UI. |
T-W-7 | Inżynieria systemu informacyjnego (metody projektowania) |
T-L-2 | Analiza wymagań funkcjonalnych do projetowanego systemu informacyjnego - wynikiem jest sprawozdanie |
T-W-6 | Społeczeństwo globalnej informacji (utowarowienie informacji) |
T-W-13 | Systemy eksperckie w analizie gospodarności |
T-W-14 | Systemy wspomagania decyzji w planowaniu |
T-W-8 | Standardy w przetwarzaniu danych do zarzadzania (systemy dziedzinowe i procesowe) |
T-L-4 | Wejściówka z podstaw UML
Identyfikacja ról użytkowników i funkcjonalności projektowanego systemu - wynikiem są diagramy przypadków użycia opisujące projektowany system. |
T-W-10 | Wirtualizacja i profesjonalizm usług zewnętrznych w informatyce |
T-W-5 | Formalizacja systemu informacyjnego (informacje jako organizacje) |
T-W-11 | Reprezentacja czasu w systemach informatycznych zarzadzania |
T-W-15 | Infrastruktura informatyczna w przedsiębiorstwie (teleinformatyka) |
T-W-12 | Sytemy transakcyjne w ewidencji zdarzeń gospodarczych |
T-W-1 | Przedstawienie zagadnień, które będą omawiane na wykładach, określenie zasad zaliczania przedmiotu |
T-W-9 | Hurtownie danych i metody odkrywania wiedzy (data minning) |
T-W-4 | Podstawy teorii informacji (dane, informacje, wiedza) |
T-L-6 | Wejściówka z diagramów DFD
Analiza przepływów danych w projektowanym systemie - wynikiem są diagramy DFD |
T-L-5 | Analiza i projektowanie wybranych przypadków użycia - wynikiem są szczegółowe opisy sposobu realizacji wybranych przypadków użycia |
Metody nauczania | M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne z zakresu określania wymagań i podstaw projektowania SI |
---|
M-1 | Wykład z prezentacją |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Wykład - zaliczenie ustne
Ocena za przedmiot = 0,5 * ocena z wykładu + 0,5 * ocena z laboratoriów |
---|
S-1 | Ocena formująca: Laboratoria - oceny za wejściówki i zrealizowane sprawozdania, diagramy, projekty itp. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | student nie spełnia wymagań do uzyskania oceny 3.0 |
3,0 | student potrafi w ograniczonym zakresie stosować niektóre z poznanych modeli, diagramów używanych do projektowania systemów informacyjnych |
3,5 | student potrafi stosować wszystkie z poznanych modeli, diagramów używanych do projektowania systemów informacyjnych, proponuje poprawnie wszystkie modele do rozwiązania zadań |
4,0 | student umie projektować w sposób optymalny modele, diagramy używane do projektowania systemów informacyjnych |
4,5 | student umie projektować w sposób optymalny modele, diagramy używane do projektowania systemów informacyjnych, potrafi przeprowadzić dyskusję otrzymanych wyników |
5,0 | student umie projektować w sposób optymalny modele, diagramy używane do projektowania systemów informacyjnych, potrafi porównać ich efektywność, potrafi przeprowadzić dyskusję otrzymanych wyników |