Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | I_1A_O2/4_U01 | Potrafi samodzielnie zaprojektować i zaimplementować aplikację internetową. Potrafi zastosować w praktyce technologie i języki: PHP, jQuery, Zend Framework, Java Servlets, JSP. Potrafi zidentyfikować potrzebę użycia i zaimplementować w praktyce wybrane wzorce projektowe. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | I_1A_U01 | potrafi w zakresie podstawowym projektować, implementować i testować oprogramowanie |
---|
I_1A_U09 | potrafi projektować i wytwarzać proste systemy internetowe |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z architekturą aplikacji internetowych oraz dostępnymi technologiami ich tworzenia |
---|
C-2 | Przygotowanie studentów do samodzielnego tworzenia aplikacji internetowych |
Treści programowe | T-L-1 | Wprowadzenie do PHP. Obsługa formularzy, sesji, dostęp do bazy danych MySql za pomocą PDO. |
---|
T-L-2 | Wprowadzenie do Zend Framework. Struktura projektu, tworzenie kontrolerów, obsługa żądań, tworzenie szablonów strony i widoków. Tworzenie modeli, obsługa bazy danych. |
T-L-3 | Realizacja aplikacji internetowej z użyciem Zend Framework. |
T-L-4 | Podstawy AJAX i jQuery. |
T-L-5 | Wprowadzenie do aplikacji webowych na platformie JavaEE. Servlety, JSP, Spring Web MVC |
T-L-6 | Samodzielna realizacja projektu: budowa aplikacji internetowej w oparciu o wybrane technologie (przykład: sklep internetowy lub system zarządzania treścią) |
Metody nauczania | M-2 | Pokazy praktyczne - demonstracje użycia narzędzi programistycznych |
---|
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputerów |
M-4 | Projekt indywidualny - tworzenie aplikacji internetowej |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena zadań zrealizowanych w ramach danego ćwiczenia laboratoryjnego (na koniec każdych zajęć) |
---|
S-2 | Ocena formująca: Ocena samodzielnie zrealizowanego projektu aplikacji internetowej |
S-3 | Ocena podsumowująca: Całościowa ocena umiejętności praktycznych zdobytych w toku ćwiczeń laboratoryjnych i projektu: na bazie ocen cząstkowych 1 i 2. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Nie potrafi stosować w praktyce żadnych technologii programowania systemów internetowych. |
3,0 | Potrafi zaimplementować prostą aplikację internetową z użyciem podstawowych elementów zadanej z góry technologii. |
3,5 | Potrafi zaimplementować typową aplikację internetową z użyciem zadanej z góry technologii. |
4,0 | Potrafi w praktyce zastosować kilka technologii internetowych. Potrafi zaimplementować złożoną aplikację internetową, wykorzystując znajomość wzorców projektowych i zaawansowanych technologii programowania. |
4,5 | Potrafi zastosować zaawansowane techniki programistyczne, wymagające dogłębnego zrozumienia mechanizmów działania oraz architektury aplikacji internetowych. |
5,0 | Potrafi zaprojektować aplikację internetową z uwzględnieniem wyboru właściwych technologii i wzorców projektowych. |