Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TI_1A_O18.1_K01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: świadomość w wyborze zagadnień kultury, wrażliwość na piękno muzyki, zdolność do świadomego wyboru i słuchania muzyki. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TI_1A_K03 | Ma świadomość ważności zachowania się w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur. |
---|
TI_1A_K01 | Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się, podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych. |
TI_1A_K02 | Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżyniera - teleinformatyka, w tym jej wpływu na środowisko i związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_K01 | rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób |
---|
T1A_K02 | ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
T1A_K05 | prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_K01 | ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
---|
Cel przedmiotu | C-3 | Przekazanie treści z zakresu elementów wiedzy o muzyce:
- historii muzyki rodzimej i obcej,
- kompozytorów i ich dzieł,
- wydarzeń muzycznych, np. Konkurs Chopinowski, Szczecińskie Zmagania Jazzowe,
- wiadomości z literatury i form muzycznych. |
---|
C-1 | Przekazanie treści humanistycznych, uzupełniających wykształcenie techniczne studenta. |
C-2 | Rozbudzenie wrażliwości na piękno zawarte w muzyce. |
C-5 | Ukształtowanie nawyku stałego, nie okazjonalnego uczestnictwa w kulturze. |
C-4 | Rozwijanie i kształtowanie poprzez muzykę - osobowości studenta. |
Treści programowe | T-W-4 | Rola dyrygenta w zespole muzycznym |
---|
T-W-3 | Muzyka współczesna - to nie takie straszne |
T-W-6 | Sylwetka kompozytora - życie i twórczość |
T-W-1 | Europejska tradycja muzyczna |
T-W-5 | Co to jest dobra interpretacja? |
T-W-2 | Polska tradycja muzyczna |
T-W-7 | Uczestnictwo w próbie wybranego koncertu |
Metody nauczania | M-2 | Metody problemowe:
- wykład konwersatoryjny. |
---|
M-3 | Metody eksponujące:
- nagranie CD, film-DVD
- ekspozycja,
- pokaz multimedialny polączony z przeżyciem. |
M-5 | Metody praktyczne:
- pokaz,
- koncert,
- ćwiczenia przedmiotowe. |
M-4 | Metody programowe:
- z użyciem komputera, odtwarzacza CD/DVD,
- z użyciem potrzebnych materiałów dydaktycznych np. partytura nutowa. |
M-1 | Metody podające:
- wykład informacyjny,
- pogadanka,
- opowiadanie,
- opis,
- anegdota,
- objaśnienie lub wyjaśnienie. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena formująca prowadzona na początku zajęć służy do identyfikacji braków wiedzy, daje informacje podstawowe dla przygotowania treści programowych do nauczania przedmiotu. Pomaga wykładowcy ukierunkować przekazywane treści do poziomu studentów tak, aby uzyskać założone efekty i cele dydaktyczne.
Ocena podsumowująca wystawiana pod koniec przedmiotu, która podsumowuje osiągnięte efekty przyswojonej wiedzy. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: świadomość w wyborze zagadnień kultury, wrażliwość na piękno muzyki, zdolność do świadomego wyboru i słuchania muzyki. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |