Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (S3)
Sylabus przedmiotu Modelowanie przetworników elektromagnetycznoakustycznych (EMAT) w badaniach nieniszczących:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Elektrotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Modelowanie przetworników elektromagnetycznoakustycznych (EMAT) w badaniach nieniszczących | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Elektrotechniki Teoretycznej i Informatyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marcin Ziółkowski <Marcin.Ziolkowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 3 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Matematyka, Fizyka, Elektrotechnika teoretyczna, Elektromagnetyzm |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie doktorantów z nowoczesnymi metodami projektowania ekranów pól elektromagetycznych niskiej i średniej częstotliwości |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Bezkontaktowe pomiary ultradźwiękowe | 3 |
T-W-2 | Równania elektromagnetyzmu i mechaniki | 2 |
T-W-3 | Mechanizmy przetwarzania energii elektrycznej w mechaniczną | 3 |
T-W-4 | Podstawowe konfiguracje przetworników elektromagnetycznoakustycznych EMAT | 4 |
T-W-5 | Rodzaje fal ultradźwiękowych wytwarzanych przez przetworniki elektromagnetycznoakustyczne EMAT | 3 |
T-W-6 | Modelowanie przetworników EMAT z wykorzystaniem środowiska Comsol Multiphysics - analiza dwywymiarowa | 4 |
T-W-7 | Modelowanie przetworników EMAT z wykorzystaniem środowiska Comsol Multiphysics - odpowiedź fali ultradźwiękowej w obecności wady | 3 |
T-W-8 | Modelowanie przetworników EMAT z wykorzystaniem środowiska Comsol Multiphysics - analiza trójwymiarowa | 3 |
T-W-9 | Zastosowania przetworników EMAT w przemysłowych badaniach nieniszczących | 5 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | Samodzielne studiowanie tematyki wykładów wraz ze studiowaniem literatury | 30 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu | 30 |
A-W-4 | Przygotowanie do zajęć | 30 |
120 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład problemowy |
M-2 | Przykłady obliczeniowe w programie do numercznej analizy pól elektromagnetycznych |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin ustny |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
EL_3A_F1.1f_W01 Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze podstawowym dla dyscypliny naukowej Elektrotechnika. Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym dla obszaru prowadzonych badań naukowych w zakresie Elektrotechniki, której źródłem są w szczególności publikacje naukowe, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki. | EL_3A_W01, EL_3A_W02 | — | C-1 | T-W-5, T-W-4, T-W-2, T-W-7, T-W-1, T-W-6, T-W-8, T-W-3, T-W-9 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
EL_3A_F1.1e_U01 Potrafi zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł, także obcojęzycznych oraz dokonywać właściwej interpretacji i selekcji tych informacji, szczególnie w zakresie dyscypliny Elektrotechnika. Potrafi prowadzić dyskusję naukową, przytaczając właściwe argumenty. | EL_3A_U03, EL_3A_U09 | — | C-1 | T-W-9, T-W-5, T-W-4, T-W-1, T-W-7, T-W-2, T-W-8, T-W-3, T-W-6 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
EL_3A_F1.1f_K01 Ma potrzebę ciągłego podnoszenia kwalifikacji zawodowych i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć w dyscyplinie Elektrotechnika. | EL_3A_K02 | — | C-1 | T-W-6, T-W-3, T-W-9, T-W-2, T-W-7, T-W-4, T-W-1, T-W-5, T-W-8 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_3A_F1.1f_W01 Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze podstawowym dla dyscypliny naukowej Elektrotechnika. Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym dla obszaru prowadzonych badań naukowych w zakresie Elektrotechniki, której źródłem są w szczególności publikacje naukowe, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki. | 2,0 | |
3,0 | Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze podstawowym dla dyscypliny naukowej Elektrotechnika. Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym dla obszaru prowadzonych badań naukowych w zakresie Elektrotechniki, której źródłem są w szczególności publikacje naukowe, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_3A_F1.1e_U01 Potrafi zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł, także obcojęzycznych oraz dokonywać właściwej interpretacji i selekcji tych informacji, szczególnie w zakresie dyscypliny Elektrotechnika. Potrafi prowadzić dyskusję naukową, przytaczając właściwe argumenty. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł, także obcojęzycznych oraz dokonywać właściwej interpretacji i selekcji tych informacji, szczególnie w zakresie dyscypliny Elektrotechnika. Potrafi prowadzić dyskusję naukową, przytaczając właściwe argumenty. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_3A_F1.1f_K01 Ma potrzebę ciągłego podnoszenia kwalifikacji zawodowych i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć w dyscyplinie Elektrotechnika. | 2,0 | |
3,0 | Ma potrzebę ciągłego podnoszenia kwalifikacji zawodowych i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć w dyscyplinie Elektrotechnika. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- M. Hirao, H. Ogi, EMATS for Sciene and Industry, Kluwer Academic Publishers, USA, 2003
- Zdzisław Filuś, Przetworniki Elektromagnetyczno-akustyczne teoria i zastosowania, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 1997