Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (S2)
specjalność: Urządzenia i instalacje elektryczne
Sylabus przedmiotu Język angielski:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Elektrotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Język angielski | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Potyrała <Krzysztof.Potyrala@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>, Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>, Anna Mik <Anna.Mik@zut.edu.pl>, Wiesława Zyska <Wieslawa.Zyska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego. |
C-2 | Umiejętność słuchania i czytania ze zrozumieniem tekstów specjalistycznych dla danego kierunku. |
C-3 | Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia. |
C-4 | Wykorzystanie języka obcego jako narzędzia poznania. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
T-LK-1 | Słownictwo i teksty specjalistyczne dotyczące następujących zagadnień: -Zjawisko elektryczności | 2 |
T-LK-2 | Obwody elektryczne. | 4 |
T-LK-3 | Prąd stały i zmienny | 3 |
T-LK-4 | Wytwarzanie prądu i systemy przesyłowe. | 5 |
T-LK-5 | Transformator. | 4 |
T-LK-6 | Prądnica. | 3 |
T-LK-7 | Silnik elektryczny. | 4 |
T-LK-8 | Prąd wysokiego napięcia i jego przesył. | 3 |
T-LK-9 | Podstawy wiedzy o energii. | 4 |
T-LK-10 | Nowoczesne źródla energii. | 6 |
T-LK-11 | Laser. | 2 |
T-LK-12 | Liczby, jednostki. | 2 |
T-LK-13 | Instrukcje - podawanie i odczytywanie. | 2 |
T-LK-14 | Planowanie kariery. CV. | 1 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
A-LK-1 | Zajęcia praktyczne. | 45 |
A-LK-2 | Przygotowanie się do zajęć. | 30 |
A-LK-3 | Udział w konsultacjach. | 5 |
A-LK-4 | Przygotowanie się do egzaminu. | 8 |
A-LK-5 | Egzamin. | 2 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | zajęcia praktyczne |
M-2 | praca w grupach |
M-3 | prezentacja |
M-4 | dyskusja |
M-5 | rozwiązywanie problemów |
M-6 | praca z tekstem |
M-7 | słuchanie ze zrozumieniem |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: tekst kontrolny / kolokwium (F) |
S-2 | Ocena formująca: kartkówka (F) |
S-3 | Ocena formująca: prezentacja (F) |
S-4 | Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P) |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_2A_A01-01_U01 Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne. | EL_2A_U04, EL_2A_U06 | T2A_U02, T2A_U04, T2A_U06, T2A_U07 | — | C-1 | T-LK-13, T-LK-7, T-LK-2, T-LK-12, T-LK-8, T-LK-4, T-LK-11, T-LK-9, T-LK-6, T-LK-14, T-LK-10, T-LK-5, T-LK-1 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-7 | S-3, S-4 |
EL_2A_A01-01_U02 Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne. | EL_2A_U06 | T2A_U02, T2A_U06 | — | C-2 | T-LK-14, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-12, T-LK-4, T-LK-2, T-LK-1, T-LK-5, T-LK-10, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-13, T-LK-11 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-7 | S-1, S-3, S-4 |
EL_2A_A01-01_U03 Student rozumie większość czytanych tekstów specjalistycznych. | EL_2A_U04, EL_2A_U06 | T2A_U02, T2A_U04, T2A_U06, T2A_U07 | — | C-3 | T-LK-2, T-LK-1, T-LK-14, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-8, T-LK-12, T-LK-10, T-LK-9, T-LK-13, T-LK-4, T-LK-7, T-LK-11 | M-1, M-6 | S-1, S-4 |
EL_2A_A01-01_U04 Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje. | EL_2A_U06, EL_2A_U04 | T2A_U02, T2A_U04, T2A_U06, T2A_U07 | — | C-4 | T-LK-13, T-LK-8, T-LK-4, T-LK-9, T-LK-11, T-LK-2, T-LK-5, T-LK-12, T-LK-1, T-LK-10, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-14 | M-2, M-6, M-7 | S-3 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_2A_A01-01_U01 Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
EL_2A_A01-01_U02 Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne. | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie większość wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
EL_2A_A01-01_U03 Student rozumie większość czytanych tekstów specjalistycznych. | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie większość czytanych tekstów specjalistycznych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
EL_2A_A01-01_U04 Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- A. Dubis, J. Firganek., ENGLISH THROUGH ELECTRICAL AND ENERGY ENGINEERING, SPNJO Politechniki Krakowskiej, 2009
Literatura dodatkowa
- T. Armer., CAMBRIDGE ENGLISH FOR SCIENTISTS, Cambridge University Press, 2011
- D. Bonamy., TECHNICAL ENGLISH 4, Pearson Longman, 2011
- E.H. Glendinning, N. Glendinning, ELECTRICAL AND MECHANICAL ENGINEERING, Oxford University Press, 2007
- Mark Ibbotson, Professional English in Use, Cambridge University Press, 2009