Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | EL_1A_O12-02_K01 | Potrafi artykułować potrzeby swojej branży poprzez znajomość reguł tworzenia polityk branżowych. Potrafi zidentyfikować źródła pomocy finansowej UE dla różnych rodzajów działalności. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | EL_1A_K05 | Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_K06 | potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_K02 | potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy |
---|
Cel przedmiotu | C-3 | Zastosowanie wiedzy o EU i jej mechanizmach (politykach) w przyszłej działalności zawodowej do artykułowania potrzeb branzy zawodowej w aspekcie wpływu na kształt polityki oraz wiedzy o absorpcji funduszy UE. |
---|
C-2 | Wykształcenie umiejętności postrzegania UE oraz jej instytucji i mechanizmów, jako podmiotu wpływającego na życie polityczne, ekonomiczne i społeczne w wymiarze światowym, europejskim oraz krajowym (członków EU). |
C-1 | Znajomość podstawowych zagadnień dotyczacych uwarunkowań i celów powstania UE, kompetencji i zadań poszczególnych instytucji UE oraz mechanizmów ich funkcjonowania i wzajemnych relacji pomiędzy nimi. |
Treści programowe | T-W-4 | Podejmowanie decyzji w Unii Europejskiej (Rola poszczególnych gremiów, mechanizmy działania. Ranga decyzji – traktaty, rozporządzenia, dyrektywy…). |
---|
T-W-9 | Fundusze Unii Europejskiej jako instrument rozwoju, niwelowania różnic i realizacji idei solidarności europejskiej. |
T-W-1 | Geneza instytucji protoplastów Unii Europejskiej (Uwarunkowania powstania fundamentów dzisiejszej Unii Europejskiej. Traktat Rzymski i Traktat Paryski). |
T-W-8 | Etapy rozszerzania UE. |
T-W-11 | Zaliczenie |
T-W-7 | Strategia Europa 2020 i inne próby reformowania UE. |
T-W-10 | Członkostwo Polski w Unii Europejskiej (droga do członkowstwa, dotychczasowy bilans). |
T-W-6 | Jednolity rynek europejski (wielkie swobody, swobodny przepływ towarów, swobodny przepływ usług, swobodny przepływ osób, swobodny przepływ kapitału). |
T-W-5 | Główne polityki Unii Europejskiej (m. in. polityka rolna, polityka regionalna, polityka transportowa, polityka ochrony konkurencji, polityka zatrudnienie społeczne, polityka ochrony środowiska, polityka społeczna, polityka energetyczna). |
T-W-3 | Inne instytucje europejskie (m.in. Europejski Bank Centralny, Komitet Regionów, Komitet Ekonomiczno-Społeczny). |
T-W-2 | Główne instytucje UE (Rada Europejska, Rada Unii Europejskiej, Parlament Europejski, Komisja Europejska, Europejski Trybunał Sprawiedliwości, Europejski Trybunał Obrachunkowy). |
Metody nauczania | M-3 | Wykład problemowy. |
---|
M-1 | Wykład konwersatoryjny. |
M-2 | Wykład informacyjny. |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: Przygotowanie prezentacji. |
---|
S-1 | Ocena formująca: Aktywność merytoryczna podczas wykładów. |
S-3 | Ocena podsumowująca: zaliczenie |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Potrafi artykułować potrzeby swojej branży poprzez znajomość reguł tworzenia polityk branżowych. Potrafi zidentyfikować źródła pomocy finansowej UE dla różnych rodzajów działalności. |
3,5 | |
4,0 | . |
4,5 | |
5,0 | |