Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (N2)
specjalność: Urządzenia i instalacje elektryczne
Sylabus przedmiotu Urządzenia elektroenergetyczne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Elektrotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Urządzenia elektroenergetyczne | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Elektroenergetyki i Napędów Elektrycznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Paplicki <Piotr.Paplicki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Jan Subocz <Jan.Subocz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy elektrotechniki |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z urządzeniami elektroenergetycznymi |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności doboru urządzeń elektroenergetycznych i metod ich diagnozowania w układzie elektroenergetycznym. |
C-3 | Zapoznanie studentów z urządzeniami elektroenergetycznymi. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Pomiar przekładników prądowych. | 2 |
T-L-2 | Pomiar przekładników napięciowych. | 2 |
T-L-3 | Uziomy urządzeń elektroenergetycznych. | 2 |
T-L-4 | Instalacja odgromowa. | 2 |
T-L-5 | Termografia urządzeń WN. | 2 |
T-L-6 | Wprowadzenie do laboratorium. | 2 |
T-L-7 | Zaliczenia przejściowe. | 1 |
T-L-8 | Zaliczenie końcowe. | 1 |
T-L-9 | Obsługa urządzęń SN, WN w warunkach eksploatacyjnych. | 2 |
T-L-10 | Badanie kondensatora energetycznego. | 2 |
18 | ||
projekty | ||
T-P-1 | Projekt sieci elektroenergetycznej sporządzony na podstawie założeń projektowych, dokumentacji, wytycznych z wykorzystaniem dostępnego oprogramowania wspomagającego czynności projektowe. | 18 |
18 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wiadomości ogólne:klasyfikacja, narażenia, warunki eksploatacji urządzeń elektroenergetycznych. | 1 |
T-W-2 | Zwarcia w układach elektroenergetycznych. | 1 |
T-W-3 | Cieplne oddziaływanie prądów roboczych i zwarciowych. | 1 |
T-W-4 | Dynamiczne oddziaływanie prądów zwarciowych. | 1 |
T-W-5 | Łączniki elektroenergetyczne-wiadomości ogólne. | 1 |
T-W-6 | Łączniki niskiego napięcia. | 2 |
T-W-7 | Łączniki wysokonapięciowe. | 2 |
T-W-8 | Przebiegi łączeniowe w obwodach prądu przemiennego. | 1 |
T-W-9 | Zasilanie i rozdział energii elektrycznej w zakładach przemysłowych. | 2 |
T-W-10 | Instalowanie, zabezpieczanie i sterowanie odbiorników. | 2 |
T-W-11 | Zasady doboru urządzeń elektroenergetycznych nn. | 2 |
T-W-12 | Ochrona przeciwporażeniowa. | 2 |
T-W-13 | Łączniki elektroenergetyczne - wiadomości ogólne. | 2 |
T-W-14 | Aparatura pomiarow SN, WN. | 2 |
T-W-15 | Rozdzielnie WN. | 2 |
T-W-16 | Kompensacja mocy biernej. | 2 |
T-W-17 | Transformatory. | 2 |
28 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 18 |
A-L-2 | Przygotowanie się do zajęć. | 15 |
A-L-3 | Pisanie sprawozdań z poszczególnych ćwiczeń. | 12 |
45 | ||
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 18 |
A-P-2 | Przygotowanie projektu. | 28 |
46 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 28 |
A-W-2 | Uzupełnienie wiedzy z literatury. | 46 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia zajęć. | 15 |
89 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny. |
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne. |
M-3 | Metoda projektów. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona na zakończenie cyklu ćwiczeń laboratoryjnych na podstawie ocen cząstkowych z zaliczania poszczególnych ćwiczeń laboratoryjnych, złożonych sprawozdań oraz pracy studenta podczas realizacji ćwiczeń. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena sporządzonego projektu i prezentacji studenta. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona na zakończenie wykładów na podstawie rozmowy ze studentem. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_2A_C05_W01 Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu urządzeń elektroenergetycznych. | EL_2A_W04, EL_2A_W08 | T2A_W02, T2A_W03, T2A_W05, T2A_W06, T2A_W07, T2A_W08 | — | C-3 | T-W-10, T-W-13, T-W-7, T-W-14, T-W-1, T-W-3, T-W-9, T-W-17, T-W-16, T-W-4, T-W-8, T-W-2, T-W-11, T-W-12, T-W-15, T-W-6 | M-1 | S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_2A_C05_U01 Student potrafi dokonać analizy systemów elektroenergetycznego pod kątem ich działania. | EL_2A_U08 | T2A_U08, T2A_U09, T2A_U12, T2A_U18, T2A_U19 | — | C-2 | T-L-6, T-L-7, T-L-2, T-L-1, T-L-10, T-L-9, T-L-4, T-L-3, T-P-1, T-L-8, T-L-5 | M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_2A_C05_W01 Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu urządzeń elektroenergetycznych. | 2,0 | |
3,0 | Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu urządzeń elektroenergetycznych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_2A_C05_U01 Student potrafi dokonać analizy systemów elektroenergetycznego pod kątem ich działania. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi dokonać analizy systemów elektroenergetycznego pod kątem ich działania. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Henryk Markiewicz, Urządzenia elektroenergetyczne, WNT, Warszawa, 2006, wydanie trzecie
Literatura dodatkowa
- Henryk Markiewicz, Konstanty Wołkowiński, Urządzenia elektroenergetyczne, WNT, Warszawa, 1985, czwarte