Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ET_2A_D.USE04_U01 | Potrafi poprawnie zmierzyć podstawowe parametry pola akustycznego, zmierzyć charakterystyki częstotliwościowe przetworników elektroakustycznych, zestawić i skonfigurować prosty system rejestracji wielokanałowej dźwięku, dokonać nagrań audio audycji słownych i muzycznych z wykorzystaniem procesorów do przetwarzania sygnału audio. Potrafi zmierzyć parametry środowiskowe związane z hałasem oraz ocenić izolacyjność akustyczną stosowanych przegród. Potrafi zaprojektować i wykonać proste ustroje do kształtowania akustyki wnętrz. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ET_2A_U03 | Potrafi opracować szczegółową dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego; potrafi przygotować opracowanie zawierające omówienie tych wyników. |
---|
ET_2A_U18 | Potrafi oszacować koszty procesu projektowania i realizacji układu lub systemu z zakresu elektroniki i telekomunikacji. |
ET_2A_U08 | Potrafi ocenić i porównać rozwiązania projektowe z zakresu elektroniki i telekomunikacji ze względu na zadane kryteria użytkowe i ekonomiczne. |
ET_2A_U17 | Potrafi zaplanować i wykonać instalację urządzeń lub systemów z wykorzystaniem wiedzy z zakresu elektroniki i telekomunikacji. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_U14 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
T2A_U19 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Cel przedmiotu | C-4 | Nabycie wiedzy o problematyce hałasu w środowisku oraz nabycie umiejętności walki z nim. |
---|
C-2 | Pogłębienie umiejętności operawania dźwiękiem za pośrednictwem środków akustyki wnętrz oraz systemów elektroakustycznych. |
C-5 | Nabycie umiejętności realizacji podstawowych funkcji studia nagraniowego. |
C-6 | Doskonalenie umiejętności stosowania specjalistycznych metod pomiarowych oraz metod przetwarzania sygnału audio z wykorzystaniem urządzeń analogowych i cyfrowych. |
Treści programowe | T-L-10 | Realizacja audycji słowno-muzycznej |
---|
T-P-2 | Prezentacje postępów w rozwiązywaniu problemów związanych z projektem. Dyskusja nad
projektami i prezentacjami. Udzielanie wskazówek do dalszej pracy. Praca nad projektem w
laboratorium. |
T-L-9 | Pomiar zrozumiałości mowy systemu elektroakustycznego |
T-L-2 | Analiza widmowa dźwięków muzycznych |
T-L-8 | Pomiar izolacyjności akustycznej |
T-P-3 | Końcowa prezentacja wykonanego projektu. Wspólna dyskusja nad każdym projektem, wskazanie silnych i słabych stron. |
T-L-11 | Realizacja wielośladowego nagrania utworu muzycznego |
T-L-5 | Pomiar czasu pogłosu metodą MLS i Chirp |
T-L-3 | Pomiar właściwości komory bezechowej |
T-L-6 | Analogowe i cyfrowe procesory dźwięku |
T-L-4 | Pomiary hałasu |
T-L-12 | Zaliczenie drugiej części zajęć laboratoryjnych |
T-L-7 | Zaliczenie pierwszej części zajęć laboratoryjnych |
Metody nauczania | M-5 | Ćwiczenia projektowe |
---|
M-4 | Ćwiczenia laboratoryjne |
M-3 | Pokaz |
Sposób oceny | S-6 | Ocena podsumowująca: Ocena wykonanych projektów. |
---|
S-3 | Ocena formująca: Bieżąca ocena postępów pracy nad projektami |
S-5 | Ocena podsumowująca: Ocena sprawozdań z przeprowadzonych ćwiczen laboratoryjnych |
S-4 | Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie wykładu w postaci testu wyboru |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student potrafi poprawnie zmierzyć podstawowe parametry pola akustycznego, zmierzyć charakterystyki częstotliwościowe przetworników elektroakustycznych, zestawić i skonfigurować prosty system rejestracji wielokanałowej dźwięku, dokonać nagrań audio audycji słownych i muzycznych z wykorzystaniem procesorów do przetwarzania sygnału audio. Potrafi zmierzyć parametry środowiskowe związane z hałasem oraz ocenić izolacyjność akustyczną stosowanych przegród. Potrafi zaprojektować i wykonać proste ustroje do kształtowania akustyki wnętrz. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |