Wydział Elektryczny - Elektronika i Telekomunikacja (S2)
Sylabus przedmiotu Bezpieczeństwo eksploatacji instalacji elektrycznych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Elektronika i Telekomunikacja | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Bezpieczeństwo eksploatacji instalacji elektrycznych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Elektrotechnologii i Diagnostyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Bogusław Węgrzyn <Boguslaw.Wegrzyn@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ogólna wiedza nt. problematyki bezpieczeństwa wykonywania prac elektrycznych w aspekcie narażeń zdrowia i bezpiecznych warunków pracy urządzeń i instalacji elektrycznych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie umiejętności stosowania i zrozumienia przepisów bhp, zapoznanie studentów z wymaganiami szczegółowymi najważniejszych dokumentów prawnych z dziedziny bhp. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Przepisy (ustawy, rozporządzenia, normy) dotyczące bezpieczeństwa eksploatacji urządzeń i instalacji elektrycznych. Instytucje upoważnione do wydawania i kontroli przepisów bhp. | 2 |
T-W-2 | Zagrożenia i narażenia bezpieczeństwa i higieny podczas eksploatacji urządzeń elektrycznych. Ochrona przeciwpożarowa i przeciwporażeniowa. | 4 |
T-W-3 | Skutki przepływu prądu przez organizm ludzki - procedury ratowania osób porażonych (pomoc przedlekarska, postępowanie powypadkowe). | 2 |
T-W-4 | Określanie i kwantyfikacja ryzyka bhp. Sprawdzanie odbiorcze, oględziny i przeglądy instalacji elektrycznych. | 2 |
T-W-5 | Zasady bhp eksploatacji instalacji elektrycznych - instrukcje eksploatacyjne, wymagania kwalifikacyjne pracowników. | 4 |
T-W-6 | Środki ochrony osobistej i zbiorowej. Bezpieczeństwo a jakość i niezawodność eksploatacji urządzeń elektrycznych. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Przygotowanie się do sprawdzianu pisemnego. Ocena bieżącej aktywności studenta na zajęciach. | 15 |
A-W-2 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny i problemowy |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Sprawdzian pisemny oraz ocena bieżącej aktywności studentów na wykładzie |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ET_2A_O02.2_U22 Student ma przygotowanie do prowadzenia eksploatacji urządzeń i instalacji elektrycznych zgodnie z zasadami i przepisami bhp. | ET_2A_U22 | T2A_U13 | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ET_2A_O02.2_U22 Student ma przygotowanie do prowadzenia eksploatacji urządzeń i instalacji elektrycznych zgodnie z zasadami i przepisami bhp. | 2,0 | |
3,0 | Student ma przygotowanie do prowadzenia eksploatacji urządzeń i instalacji elektrycznych zgodnie z zasadami i przepisami bhp. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Uczciwek T., Dozór i eksploatacja instalacji oraz urządzeń elektroenergetycznych, COSiW SEP, Warszawa, 2004
Literatura dodatkowa
- Markiewicz H., Bezpieczeństwo w elektroenergetyce, WNT, Warszawa, 1999, Pierwsze
- Uczciwek T., Bezpieczeństwo i Higiena Pracy oraz Ochrona Przeciwpożarowa w Elektroenergetyce, COSiW SEP, Warszawa, 2003, I